top of page

הסרט "פרזיטים"

פרזיטים קוריאה הדרומית 2019 | 132 דקות | קוריאנית | תרגום לעברית, אנגלית

"פרזיטים" היא דרמה קומית מסעירה ורבת הפתעות המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה, ואז מגיע הטוויסט בעלילה.

"פרזיטים", להיט ענק שהתקבל בתשואות

  • זוכה פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר, פסטיבל קאן 2019

  • פרס הסרט הטוב ביותר, פסטיבל סידני 2019

  • סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים

זהו סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו, אשר זכה לקונצנזוס נדיר בין הקהל לביקורות והפך לשיחת היום מיד עם הקרנת הבכורה שלו.

"פרזיטים" נרכש להפצה בכל העולם ושובר קופות בקוריאה, אוסטרליה וצרפת, עם קרוב ל-100 מליון דולר הכנסות, הסרט בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז "ספרות זולה" של טרנטינו (מעריץ גדול של בונג ג׳ון-הו).

יוצרים

בימוי, תסריט והפקה: בונג ג'ון הו Bong Joon-ho

תסריטאי נוסף: ג'ין וון האן Jin Won Han

צילום: קיונג פיו הונג Kyung-pyo Hong

עריכה: ג'ינמו יאנג Jinmo Yang

עיצוב הפקה: הא-ג'ון לי Ha-jun Lee

הפקה: יונג-הוואן ג'אנג Young-Hwan Jang

יאנג-קוון מון Yang-kwon Moon

קוואק סין-אה Kwak Sin-ae

שחקנים

קי טאק (אבי המשפחה הענייה): סונג קאנג הו Kang-ho Song

מר פארק (אבי המשפחה העשירה): לי סון-קיון Sun-kyun Lee

יון קיו (אם המשפחה העשירה): ג'ו (צ'ו) יו-ג'אונג Yeo-jeong Jo (Cho)

קיו וו (ה"מורה לאנגלית"): צ'וי וו-סיק Woo-sik Choi

צ'ונג סוק (ה"מורה לאומנות"): ג'אנג היי-ג'ין Hye-jin Jang

קי ג'ונג (אם המשפחה הענייה): פארק סו-דאם So-dam Park

"פרזיטים", סרטו המדובר של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו ("המארח", "רכבת הקרח", "אוקג'ה"), שהתקבל בתשואות בפסטיבל קאן האחרון ואף זכה בדקל הזהב, הוא דרמה קומית המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה, עד שמגיע הטוויסט. התוכנית מסתבכת והפרזיטים נסחפים אל מערבולת הלוקחת את הצופים אל מחוזות מלאי דמיון. בונג, מיוצרי הקולנוע המרתקים של דורנו, מפליא למזג ז'אנרים וסגנונות שונים לכדי יצירות קולנוע חכמות וסוחפות. סרטיו הם חגיגה אינסופית של אמנות הקולנוע, וכך גם במקרה של "פרזיטים" – סאטירה חברתית מושחזת המטפלת בסוגיה חברתית גלובאלית באופן מקורי ומאיר עיניים, עם שפע של יצירתיות והברקות עלילתיות וסגנוניות.

הדמויות והשחקנים

סונג קאנג הו בתפקיד קי טאק קי טאק – אבי המשפחה של ארבעה מובטלים בוגרים. מחוסר עבודה או תוכנית חלופית, הוא מתמודד עם הביקורת של אשתו ונשאר שקט ושלם עם עצמו. לאחר מספר גדול של כישלונות עיסקיים הוא סקפטי בעניין הצורך לתכנן תוכניות גדולות, אבל כשבנו הופך למורה בבית עשיר הוא מתחיל לחלום על לחיות ולאכול כמו אנשים נורמליים.

סונג קאנג הו – יליד 1967. נחשב כפנים של הקולנוע הקוריאני. התחיל את דרכו בתיאטרון, פרץ כשחקן ראשי בשנת 2000 ומאז הופיע ברבים מן הסרטים האיקוניים של הקולנוע הקוריאני. בנוסף לשיתוף הפעולה בכמה סרטים עם בונג הופיע בכ - 50 סרטים במהלך הקריירה שלו, ביניהם שוברי הקופות הגדולים של קוריאה. סונג נחשב בעל יכולת משחק אדירה עם מנעד רחב המתאים לשלל דמויות שונות ומגוונות.

לי סון-קיון בתפקיד מר פארק מר פארק – הוא מנכ"ל צעיר בחברה גדולה. על פניו, אדם מצליח מאוד, בעל חברה משלו, מתגורר עם אשתו היפה, בתו המתוקה ובנו הקטן בבית יוקרתי שתוכנן על ידי אריכטקט נודע. אדיב תמיד לאנשים שעובדים עבורו ומשאיר את ניהול הבית היום-יומי לאשתו.

לי סון קיון – יליד 1975. התחיל את דרכו על בימות התיאטרון ומחזות זמר. הופיע בכ - 40 סרטים וסדרות טלוויזיה במנעד רחב של תפקידים. קשה לסכם את קסמו הרב במשפט אחד.

ג'ו (צ'ו) יו-ג'אונג בתפקיד יון קיו יון קיו – גברת פארק. אחראית על חינוך הילדים, שכירת צוות העובדים וכל ענייני הבית. אשה נאיבית וטובת לב הבוטחת באנשים בקלות יתרה מבלי שהיא מודעת לכך. דאגתה הגדולה ביותר היא בנה השני, גאון אמנותי, חסר מיקוד ומאד אקסצנטרי.

ג'ו (צ'ו) יו-ג'אונג – ילידת 1981. משכה את העין בתפקידה בלהיטים "המשרתת" ו"הפילגש", קרוב לוודאי שעדיין לא נחשפנו למחצית ממה שהיא מסוגלת.

צ'וי וו-סיק תפקיד קיו וו קיו וו – בנו הבכור של קי טאק, נכשל ארבע פעמים בבחינות הכניסה לאוניברסיטה, מרוויח פה ושם כסף בעבודות מזדמנות. תמיד חיובי מטבעו, חבר טוב שלו הלומד באוניברסיטה יוקרתית מציע למשפחת פארק לקבל אותו כמורה לאנגלית. מצויד בתעודה מזויפת ביד ותקווה גדולה להכנסה קבועה בלב, הוא מוזמן לראיון עבודה בבית משפחת פארק.

צ'וי וו-סיק – יליד 1990. זכה במספר רב של פרסי השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "שחרר אותי", ומאז נראה בתפקידים בלתי נשכחים בלהיטים כמו "רכבת לבוסאן", "המכשפה" ועוד. ב"אוקג'ה" הוא שיחק תפקיד משני, כמי שעוזר לדמות הראשית.

פארק סו-דאם בתפקיד קי ג'ונג קי ג'ונג – בתו הצעירה של קי טאק, גם היא נכשלה בבחינות הכניסה לבית הספר לאמנות. מאחר ואין לה מספיק כסף כדי לשלם לקורסים שונים היא מובטלת כמו שאר המשפחה. יכולות הפוטו שופ שלה מסייעות ליצור דיפלומה מזויפת מושלמת לראיון העבודה של אחיה. היא הדמות הכי ריאליסטית מבני המשפחה, נותרת ממוקדת ללא תלות בסיטואציה שנוצרה. כשהיא יוצאת לראיון עבודה אצל משפחת פארק כמורה לאמנות, היא הופכת לתקווה השנייה של משפחתה להכנסה קבועה.

פארק סו-דאם – ילידת 1991, נחשבת כהבטחה גדולה בעולם הקולנוע הקוריאני. הופיעה כבר ביותר מעשרים תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה בקוריאה.

ג'אנג היי-ג'ין צ'אנג בתפקיד צ'ונג סוק צ'ונג סוק – אשתו של קי-טאק, זוכת מדליות עבר בהטלת כידון. בניגוד לבעלה, דמותה חזקה ומקרינה נחישות. למרות מריבות רבות בין בני הזוג היחסים ביניהם טובים. ג'אנג היי-ג'ין – ילידת 1975. משכה תשומת לב רבה בסרט הקוריאני העצמאי "העולם שלנו". לוהקה לתפקיד האם בזכות ניסיונה הרב ויכולותיה.

אמש, הוזמנתי כעיתונאית לצפות בסרט פרזיטים, בהקרנת הבכורה שלו בארץ.

בשתי משפחות קוריאניות - זוג הורים, בת ובן. משפחה אחת מתגוררת בקצה השוק, במרתף מוזנח שעל חלונותיו - שיכורים מטילים את מימיהם. בני המשפחה מובטלים ומכורים לעולם הסמטפון. "נטפלים" לרשתות של השכנים..

המשפחה השנייה - מורעפת במנעמי החיים, מתגוררת בוילה שמוקפת גן עם מרתף אטומי עמוק באדמה, ושם מתנהלים "החיים האחרים".

אז מי הם הפריזטים?

מי מוצץ את חלבו ודמו של האחר?

מיהי המשפחה שחווה שמחת חיים ואחדות?

האם תוכניות שורדות את מבחן החיים?

המסרים החברתיים בסרט - מרתקים ומעוררי מחשבה !

קרדיט תמונות: נחשון ורד קייפ (כיפה אדומה)

כתבות נוספות
bottom of page