top of page

ספורטאים פותחים חנויות אינטרנט


בימים אלה מושק מיזם חדש: ”Sports Grow" !

בשלב הראשון, הוא כולל 5 חנויות אינטרנטיות ממותגות ואישיות של 5 ספורטאי-על ישראלים:

  • לינוי אשרם

  • לי קורזיץ

  • אלכס שטילוב

  • יעקב טומרקין

  • חנה קנייזבה מיננקו

אלה הספורטאים הישראלים הראשונים שחונכים חנות אינטרנט אישית, שבה יציעו למכירה פריטים ממותגים ומעוצבים, על פי בחירתם האישית.

מימין) לי קורזיץ', גילי לוסטיג, קובי חדד, לינוי אשרם ואלכס שטילוב)

סדרת חנויות האינטרנט האישיות והממותגות - יצאה לדרך בהשקעה של 1 מיליון ₪.

הוזמנתי, כעיתונאית, לסקר את האירוע החגיגי שהתקיים במשרד הוועד האולימפי בתל-אביב, ובניצוחה של ברוריה שכטר, מנהלת השיווק של הוועד.

מימין: ברוריה שכטר (עומדת), אלכס שטילוב, גילי לוסטיג, קובי חדד, לינוי אשרם, לי קורזיץ'

ברוריה: "ספורט הוא דרך חיים. בואו, תהיו שותפים לדרך"

באירוע ההשקה אמר גילי לוסטיג - מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל:

"לפני שנה וחצי הכרתי את קובי חדד -מנכ"ל Business Grow, כאשר הקמנו את האתר האולימפי החדש. קובי הוא אדם מבריק. שופע רעיונות יצירתיים. הוא העלה רעיון להקים חנות אינטרנט אישי עבור ספורטאי-העל שמהווים מודל להשראה ולחיקוי בקרב הדור הצעיר. הם משקיעים זמן ואנרגיה, ממוקדי מטרה, מתמודדים עם לחץ ומשברים, ושואפים למצויינות בלתי מתפשרת. רצינו להבטיח את "היום שאחרי" פרישתם...זהו פרוייקט של מצויינות, ולא של מסכנות".

לדברי קובי חדד - מנכ"ל Business Grow:

"ספורט הוא תחום בילוי שמחבר אנשים מכל השכבות הסוציו-אקונומיות בעולם. ספורטאים מתמודדים עם אתגרים יום-יומיים ומגלים נחישות, דבקות במטרה... עד למצויינות שנובעת מניצחון הרוח על הגוף. שחקנים לא מוכנים להתמודד עם השלבים בחיים שמגיעים לאחר רגעי התהילה. חשבנו שמן הראוי שספורטאים יובילו כמשפיענים ברשתות החברתיות, ישמרו את נאמנות קהל המעריצים ע"י אינטראקציה ישירה איתם, וע"י ניהול חנויות אינטרנטיות. הכלים הדיגיטליים לניהול עסקים פותחים בפניהם, בדרך ידידותית, הזדמנויות כלכליות כדי לייצר הכנסה".

ועוד הוסיף קובי ואמר: "לאחר שפיתחנו מיתוג לכל ספורטאי שמתכתב עם עולם ההתמחות שלו - פנינו לספקים ישראלים, מובילים בתחומם, כדי לייצר מוצרים אישיים, איכותיים וממותגים. 1,000 אנשים שקונים חולצה ב-100 ש"ח - לספורטאי זה הכנסה גדולה בזמן קצר. זו דרך להבעת הערכה של ארגונים ומעריצים כלפי הספורטאים. כל הפרוייקט הוא תרומה, וכל ההכנסות הן לטובת הספורטאים. מטרתנו להפוך את הספורטאי למותג".

כידוע, הספורט, כמו המוזיקה, מחבר בין אנשים, והוא אחד הבילויים האהובים בעולם!

ספורט אינו מפלה על בסיס צבע עור, מוצא או מעמד. הוא אחד מתחומי הבילוי הבודדים בעולם של היום, המאפשר לאנשים מרקעים שונים לחלוטין, להתחבר יחדיו בכל נקודת זמן, ולחלוק חוויות של שמחה, כעס, אכזבה, התלהבות וגם של עצב עמוק.

ומי מאפשר זאת? אותם ספורטאים, שעובדים ומתאמנים במשך כל חייהם כדי לייצר עבור הצופים והאוהדים, את אותן דרמות ספורטיביות, אותם רגעי שיא, שאנחנו כה אוהבים.

עולם השיווק מבין עד כמה אוהדי ספורט אוהבים ומעריצים את ספורטאי-העל שלהם. אלפי העוקבים אחר התחרויות המשודרות - מאפשרים את הפיכתם של ספורטאי-העל למותגים חזקים לאורך זמן.

סרינה וויליאמס, דייוויד בקהאם, מייקל ג'ורדן ועוד הם דמויות נערצות, המקדמים עצמם לא רק דרך מגרש החימר, הפרקט או כר הדשא, אלא גם על ידי קידום עסקים, מכירת מרצ'נדייזינג ממותג ובניית תדמית אייקונית ותרבותית, המאפשרת להם להמשיך לזהור גם לאחר סיום הקריירה הספורטיבית, ומאפשרת לציבור המעריצים להזדהות עם הערכים שהספורטאים מייצגים: מצוינות, הישגיות ודבקות במטרה!

ביוני האחרון, פרסם מגזין פורבס הבינלאומי את דירוג 100 האתלטיים בעלי ההכנסות הגבוהות ביותר. את העשירייה הראשונה פותח ליונל מסי, אחריו רונאלדו וניימאר וסוגר את העשירייה הראשונה - הכדורסלן האמריקאי, קווין דוראנט.

ובישראל... תופעה זו פחות נפוצה בהיקפה. מעטים הספורטאים שהצלחתם פרצה את גבולות המגרש, והצליחו למתג עצמם לאורך זמן מחוץ לזירת הספורט שבה הם עוסקים.

יוזמה זו - חדשה וראשונה מסוגה בארץ, מתכוונת לעשות בדיוק את זה עם הספורטאים האולימפיים בישראל. הם מביאים כבוד רב לישראל בתחרויות הבינלאומיות הגדולות במשך כל השנה.

מטרת המיזם לאפשר לספורטאים המצטיינים ליהנות מהיותם דמויות נערצות ומודלים לחיקוי, לבנות עצמם כמותג ולייצר הזדמנות למעריצים, קטנים כגדולים, להיות בקשר ישיר עם הספורטאי הנערץ עליהם. המיזם יאפשר לספורטאים להקים חנות אינטרנטית אישית משלהם עם מוצרים אישיים ממותגים. זאת, במטרה להרחיב את קהל העוקבים אחריהם, לאפשר לאוהדים להזמין מוצרים ולהרגיש שהם שותפים להצלחת הספורטאי/ת ומעל הכל – למצב את הספורטאים כמותגים מובילים לאורך זמן.

את המיזם החדשני מובילה ומנהלת בהתנדבות, חברת Business Grow. החברה מתמחה בפיתוח כלים דיגיטליים לניהול עסקים. היא פיתחה מודל שווק ייחודי, הכולל את הקמת החנות, הקמת התשתית הלוגיסטית והמסחרית ועד משלוח המוצרים לבית הלקוח ושירות לקוחות.

לדברי קובי חדד, מנכ"ל Business Grow:

"ספורטאי העל של ישראל נמצאים ברשתות החברתיות ועוקבים אחריהם מאות אלפי ישראלים ואוהדים ברחבי העולם במצטבר. המיזם החדש מאפשר לאוהדי הספורט הישראלים ואלה מחו"ל לתמוך באופן ישיר, בספורטאי האולימפי הנערץ עליהם, לרכוש מהמוצרים הממותגים שהספורטאי יעמיד למכירה ובכך גם להרגיש שותפות בהצלחה שלו".

קובי חדד, לינוי אשרם

לדברי המתעמל האולימפי אלכס שטילוב, שהופיע שלוש פעמים במשחקים האולימפיים:

"אני שמח שנבחרתי להיות בין חמשת הספורטאים שיכנסו לפרויקט ייחודי זה. הפעילות הזו מעלה את המודעות לספורט האולימפי ולספורטאים האולימפיים, ומהווה כניסה לעולם המיתוג האישי. זוהי התנסות יוצאת דופן לעולמות החדשנות ברוח הזמן. מדובר בפרויקט מאתגר מאד עם אחריות גדולה".

מימין: אלכס שטילוב, גילי לוסטיג

אלכס: "בקרוב יהפכו ספורטאים אולימפיים לגיבורי-על"

לדברי הגולשת האולימפית לי קורזיץ', ארבע פעמים אלופת העולם:

"החנות האינטרנטית מעניקה לי הזדמנות לחבר אנשים לעולם שלי. זוהי דרך ייחודית המאפשרת לי חשיפה גדולה בפני רבים בארץ ובעולם, אותם ייצגתי בהיותי ספורטאית בינלאומית. באמצעות המהלך הזה נפתח לי עולם חדש מחוץ למים. אני מאמינה שהמוצרים אותם בחרתי אישית, יגעו באנשים האלו, והם יביעו את תמיכתם, הזדהותם ותמיכתם בי.

לי קורזיץ'

דווקא משום שאני ספורטאית, אני רוצה שילדיי יעריצו ספורטאים. להיות ספורטאי זו תרבות, מודל לחיקוי, וחשוב שלא נגיע לגיל 30 בלי כלום..."

חמשת השחקנים האולימפיים שנבחרו ע"י Business Grow בשלב הראשון הם:

  • לי קורזיץ (35) גולשת רוח אולימפית

מקום 6 במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 . 4 פעמים אלופת העולם (הישג שאף ספורטאי ישראלי לדורותיו לא הגיע) .1 מדליית כסף באליפות אירופה.

  • אלכס שטילוב (32), מתעמל מכשירים אולימפי

השתתף במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 (מקום 8), לונדון 2012 (מקום 6) וריו 2016. מדליות באליפויות אירופה: 1 זהב, 1 כסף ו-5 ארד.

  • יעקב טומרקין (27) שחיין אולימפי

לונדון 2012, מקום 7 בגמר 200 מטרים גב. ריו 2016. אליפויות אירופה: 1 מדליית כסף, 2 מדליות ארד . 2 מדליות כסף במשחקים האולימפיים לנוער שהיה ב-2010 בסינגפור.

  • חנה קנייזבה מיננקו (30), אתלטית, קופצת משולשת אולימפית

לונדון 2012, מקום 4 .ריו 2016 מקום 5. אליפות עולם: מדליית כסף (ב-2015). אליפות אירופה: מדליית כסף (הולנד 2016).

  • לינוי אשרם (20) מתעמלת אמנותית, חברת הסגל האולימפי של ישראל

אליפות העולם 2018, מדליית כסף בקרב רב (המקצוע האולימפי) ועוד: 1 מדליית כסף ו-3 מדליות ארד בתרגילים אישיים. אליפויות אירופה: 2 מדליות ארד בתרגילים אישיים. תחרויות גביע העולם 2018: 6 מדליות זהב, 11 מדליות כסף ו-5 מדליות ארד.

לינוי אשרם

"קניית מוצרים ע"י מעריצים יוצרת הזדהות"

לינוי פונה לקובי חדד ואומרת:

"אתה הגית משהו חדשני שייצור לכולנו הכנסה כלכלית שתבטיח את עתידנו. כשחשפת בפניי את הרעיון, לא האמנתי שהוא יקרום עור וגידים. ועכשיו... אחרי שנה וחצי - זה קורה !!! "

המוצרים המגוונים והממותגים, במחירים שבין 49 - 149 ₪, יכללו :

  • ליין מעוצב של בקבוקי שתייה מעוצבים בהשראת הספורטאים

  • חולצות ממותגות

  • אביזרי ביגוד ייעודיים לספורטאים

צילומים: סימה להט, עמית שיסל

כתבות נוספות
bottom of page