top of page

"ארמיס" – מסעדה בת שנה, ברוח תקופת המוסקטרים והאצולה הצרפתית...

"ארמיס" היא מסעדת בשרים/דגים כשרה, הממוקמת על חוף "לידו" באשדוד, ונושקת לגלי הים התיכון. היא מעניקה לסועד בילוי קולינרי ושופע כיד המלך. התפריט מגוון ועשיר, וכולל נתחי בשר מובחרים ודגים טריים - מנות משובחות בטעמן ובמראה האסתטי שלהן.

4 השותפים של משפחת "מסעדת ארמיס": רומן קבילוב, סלביק קבילוב, דניאל דניאל ואיגור אהרונוב

(איגור הוא בן דוד של רומן וסלביק. דניאל נשוי לאחותו של איגור)


(מימין לשמאל) האחים רומן וסלביק קבילוב, ודניאל דניאל

משמאל - מיכאל בר, השף

יונית ספרני – מנהלת את המטבח במקצועיות ובאהבה

טעמנו מהמנות הראשונות:

חציל בלאדי – קרפצ'יו של חציל ועגבניות קלויות, זילוף של טחינה לבנה ושמן ירוק

סביצ'ה בס – קוביות של בס, ירקות ופירות טריים בכבישה קרה ואיולי של נענע

לשאלתי כיצד התגלגלתם לעסק, עונה רומן:

"איגור הוא המנוע למיזם "ארמיס". משנת 1994 הוא מנהל את "מפגש חברים" – פלאפליה ושווארמה ידועה באשדוד. לפני 6 שנים הוא פנה אלי ואמר: אתה מוכשר, אוהב את המטבח, אנחנו משפחה וחבל שאנחנו לא ביחד. בוא תעבוד איתי, ואלמד אותך לנהל עסק. השתכנעתי ונכנסתי לעבוד בשווארמה שלו".

ועוד ממשיך רומן ומגלה...

לדניאל יש מסעדת אירועים באשדוד. בצאת יום כיפור שעבר, ישבו איגור ודניאל בבית קפה מול הים. איגור הביע בפניו משאלת-לב לפתוח עסק מול הים. בשיחה זו - נשתל זרע הרעיון. כשיצאו מבית הקפה – איגור הבחין בחושך במסעדה מוזנחת. זה היה כאילו סימן משמיים. למחרת, בני המשפחה ראו גם הם את הפוטנציאל של המקום. חקרנו מכרים ומתווכים על המקום. אני חששתי. שאלתי אותם איך נדלג משווארמה קטנה למסעדה בת 250 מקומות ישיבה? אבל הם המשיכו להתלהב, וגילו שכל ציוד המסעדה, למעשה קיים. הם חשבו לשלם דמי השבחה, ללמוד את העבודה ולפתוח את המסעדה. החלו במשא ומתן עם הבעלים. כאן הסתבר שהעבודה רק החלה. ממש כמו "בור ללא תחתית". נכנסנו בהתלהבות לחודש של שיפוצים אינטנסיביים עם כל המשפחה, החברים וכמובן...שיפוצניקים.

בדרך, הגענו למעצב יצירתי בשם שחר. הוא אמנם צעיר בתחום העיצוב, אבל מוכשר ביותר. הוא ראה את המקום, והציע מסעדה בעיצוב 3 המוסקטרים מתקופת המאה ה-17 עם ויטראז'ים מהתקופה. זרמנו איתו כי האמנו בו. הוא "שם על השולחן" את המוניטין המקצועי שלו.

תחילה, המנות יצאו בקצב איטי. עברנו תהליכים של ניסוי וטעייה עד שהגענו לשלב ההרצה. היה לנו ניסיון רב בהכנת האוכל ובשירות, אבל לא בניהול של מסעדה גדולה. התחלנו להתמודד עם הקשיים. לא נכנענו לויכוחים, למריבות וליאוש. נפלנו וקמנו. זו היתה התנגשות יומיומית בין הנוחות בה חיינו קודם לכן, לבין ההתמודדות עם הקשיים הרבים. לא פעם שאלנו את עצמנו "למה אנו צריכים את זה"? לאיגור ולדניאל יש משפחות. אני לפחות רווק. היום, קל לנו יותר. אנו שוחים עם הזרם, ויחד עם זה אין מצב שננוח על זרי דפנה. אנו משפחה בוכרית שבטית ומלוכדת - אוהבי אדם ואוהבי "החיים הטובים". לא מוותרים על מה שאנו מאמינים בו. כל מנה – אם היא מיועדת לראש העיר, או לאחרון פשוטי העם – היא תצא מהמטבח זהה, איכותית, אסתטית וטעימה".

טעמנו מהמנות העקריות:

טורנדו רוסיני - פילה בקר מיושן על טוסט בריוש לצד מדליון כבד אווז, ציר בקר כמהין שחורות ויין אדום בליווי קרם שורשים ושאלוט

פורל טרי שלם – מטוגן עם ירקות קלויים ברוטב מזולה, שום ויין לבן

לשאלתי איך מסתדרים 4 שותפים עם מיזם אחד, עונה דניאל: "אנו קשובים לביקורת בונה. כל הזמן מתקנים ומשפרים. מאתרים את נקודות החוזק של כל אחד מאתנו, ונותנים לו לפעול בתחום שלו. כל מי שעובד איתנו, מצטרף למשפחה המורחבת שלנו. יש אמנם מערכת של נהלים ברורים, אבל אין מידרג, כמו מי חשוב יותר או פחות. חשוב לנו שהעבודה תתנהל באווירה רגועה. גם אם טועים – לומדים ומתקנים מתוך כבוד הדדי. אני מקבל מהעובדים כל מה שאני צריך, ובתמורה אני מדבר עם כולם בגובה הלב ובכבוד. עם השנים למדתי להיות הפסיכולוג של האנשים. אני מקשיב להם ומכיל אותם. לא פעם אני מציע את עזרתי כדי להקל עליהם. זהו סוד השירות הטוב שלנו.

מיכאל הציע לנו את שירותיו כשף. האמנו בו כי ראינו את התשוקה שלו למטבח. יש לו ידע רב, והוא קפדן ואוהב שלמות. הוא מעצב את המנות בצורה יצירתית, ורק ממוצרים טריים.

קהל היעד של המסעדה הוא מגוון. ישראלים חילונים ושומרי מסורת, רוסים, צרפתים, אוהבי ים, ואלה שבאים לחגוג אירועים כמו ימי הולדת, בר/בת מצווה, חינה, אירוסין...

ומהו הצפי לעתיד? דניאל מבטיח תפריט חדש, כבר אחרי חג הסוכות, עם דגש על בשרים ודגים. תיפתח קונדיטוריה לאפיית קינוחים ולחמים של הבית. ואם לא די בכך... צפויים מופעי מוזיקה חיה לקהל הבוגר. כינור, פסנתר, בוזוקי... מוזיקה שתיצור אוירה שקטה ונעימה".

את הרעיונות לעיצוב המיוחד והמקורי של ארמיס, לקח שחר המעצב מסיפורו של הסופר אלכסנדר דיומא - "שלושת המוסקטרים" שנכתב במאה ה-17. ארמיס, הוא שמו של אחד משלושת הגיבורים של הספר: אתוס, פורמוס, ארמיס.

החוויה המצפה לאורחי המסעדה ב"ארמיס" נמשכת כמה שעות, ברוח התקופה של בני האצולה.

הקירות מקושטים באיורים מרוח התקופה, עם דוגמאות של לבנים על הקירות, ויטראז'ים מורכבים וציורי אצילים צרפתיים.

ומה מגישים ב"ארמיס"?

  • ארוחות בוקר (10.30-12.30) ללא צורך במנות חלביות

  • עסקיות צהריים במחיר המנה העיקרית הנבחרת

  • ארוחות ערב בסגנון האבירים המבוססות על מנות השף: ראשונות, מנות בשריות, מגוון דגי ים, פסטות וקינוחים עשירים.

גולת הכותרת היא מנת ה-"אסאדו עגל" - מהמנות המופיעות בספרו של דיומא.

"ארמיס" היא מקום אידיאלי לעריכת אירועים - לקבוצות, למשפחות ולוועדי עובדים וגם... לחתונות.

לקראת החגים, מציעה המסעדה לקיים אירועי "הרמת כוסית" לחברות, משרדים ועסקים במחיר שווה לכל נפש (כמאה שקל לאורח).

במתחם הפנימי מכילה המסעדה עד כ-100 איש, ובחיצוני - הנושק לקו המים, עוד כ-200 איש.

לכל אורח צפויה חוויה מפתיעה...

המסעדה פתוחה בכל יום מ- 10.30 – 24.00

שישי מ -9.00 עד שעה לפני כניסת שבת

מוצא"ש שעה אחרי כניסת שבת, ועד אחרון הסועדים

כשרות - רבנות אשדוד

ארמיס, חוף לידו 1, אשדוד – החנייה חינם ובשפע

טלפון: 08-6270440

צילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page