top of page

עדיף - מועדון הצרכנות לאנשים עם מוגבלויות

עדיף הוא מועדון הצרכנות החברתי הראשון מסוגו הפועל בישראל, והוא נועד לאנשים עם מוגבלויות.

במסגרת תערוכת אביליטק השנתית, ערך מועדון עדיף אירוע חגיגי לציון שנתיים להקמתו, ולהצטרפותם של 30,000 עמיתים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. המועדון סיכם וחגג שנתיים של פעילות מוצלחת ואינטנסיבית.

עמיתי המועדון זוכים לסל הטבות ופתרונות משמעותיים במגוון תחומים:

* צרכנות

* שירותים עד הבית

* תרבות ופנאי

* אופנה

* מוצרים

* שלל פתרונות טכנולוגיים מותאמים ומונגשים לציבור עם מוגבלויות

עמוס רון - יו"ר דירקטוריון, ומתורגמנית בשפת הסימנים

לדברי עדנה מללי - סמנכ"לית מועדון "עדיף":

"אנו שמחים לסכם שנתיים של פעילות מוצלחת וענפה ב- "עדיף", מועדון הצרכנות הראשון בישראל לאנשים עם מוגבלויות. לפני שנתיים יצאנו לדרך עם בשורה ממשית לציבור הנכים - מועדון שמאגד אותם ככוח צרכני חזק ומוביל המתורגם להנחות, הטבות ומחירים מיוחדים בסל הצריכה למשק הבית. יש לכך משמעות כלכלית גדולה בכל תחומי החיים ויכולת ניצול נכון יותר של ההכנסה הפנויה, תוך שיפור באיכות החיים של כל פרט ופרט החברים במועדון. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ להרחבת שיתופי הפעולה של המועדון עם גורמים עסקיים מובילים במשק הישראלי".

עדנה מללי - סמנכ"לית המועדון:

"כל איש/ה סללו דרכים דרך המגבלה הפיזית ו/או הנפשית"

שיתוף פעולה ייחודי עם בנק הפועלים מתקיים ביוזמת אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים המהווה שותף אסטרטגי בפעילות המועדון הן בצד הכלכלי והן בצד החברתי. לקוחות הבנק מצטרפים למועדון עדיף על ידי שיוך הכרטיס הבנקאי שברשותם, ללא צורך בהנפקת כרטיס חדש וללא תשלום דמי חבר.

אנשי העסקים (מימין): שחר בוצר, ישראלה שטיר, עמוס רון

המועדון מציע מוצרים ושירותים ייחודיים לעמיתיו כגון:

תעודה בינלאומית שאלפים מקרב עמיתי המועדון כבר נהנים מההטבות שהיא מקנה ומסייעת בחניות מסומנות לנכים ברחבי העולם, קיצור תורים בשדות תעופה בינלאומיים, הצעות לנופש מונגש, ביטוחים מוזלים, הנחות לרשתות אופנה, הנחות בכניסה למוזיאונים ואתרי תרבות ומחירים מוזלים בתחבורה ציבורית.

עדיף פועל גם כעסק חברתי. הוא מתחייב להחזיר ולהשקיע כ- 50% מהרווחים של המועדון בפרויקטים לטובת קהילת האנשים עם מוגבלויות בישראל. הוא פועל לשיפור איכות חייהם, על ידי סבסוד מוצרים ושירותים. באמצעות הרשת החברתית ייסד את קהילת "עדיף ביחד – אפשר לבד, אבל עדיף ביחד" המאפשרת רשת שייכות חברתית, ומרחב בטוח למידע, ידע ודעת המונים.

לדברי שחר בוצר - שותף מנהל:

"תפקידי הוא לא "מנהיג נכים", אלא "מנהיג שהוא גם נכה". מטרתי למצות את הפוטנציאל שלי לטובת "השקופים", ולטובת עסקים שנכסיהם הוא הקהילה שלהם. השורה התחתונה היא להוביל שינויים דרך המרחב העסקי, ולתת תשואה חברתית. אני ממנף את הנכות למקומות שיעוררו השראה".

באירוע שהתקיים בגני התערוכה השתתפו:

* חמוטל ינאי שהעבירה הרצאה "ככה פתאום באמצע החיים" - סיפור מעורר השראה על חיי משפחה לצד התפרצות דו קוטבית.

לדברי חמוטל ינאי

"ככה פתאום באמצע החיים הפכתי למתמודדת נפש (מניה: הפרעה דו-קוטבית) ואושפזתי בכפייה. הטראומה נעה על הסקאלה מתחושת משיחיות ("יש לי שליחות" ואני "כל יכולה"), כשהמוח עובד מהר ומפיק רעיונות יצירתיים, ועד לנפילה, החשש למסוכנות ולאישפוז.

תסריטים כאלה, לא פעם הם תוצאה של סיטגמות חברתיות. החולים מכחישים את הבעיה ואת אופן הטיפול, כי מאחר שלא רואים את מחלת הנפש או את מחלת המוח (הכימיה משתבשת במוח) - אז למה לספר ולהיחשף ברבים?

השיעור שלי הוא: חיפוש אחר משמעות ע"י חשיפת הסיפור האישי שלי ברבים. הציבור רוצה לדעת ולמוסס פחדים וסטיגמות".

* תכלת גינס עם מופע הסטנד-אפ "החיים מ- ON ל- OFF":

תכלת היא - כבדת שמיעה שמתמודדת עם התחרשות באמצעות הומור. קוראת שפתיים, נעזרת במכשירי שמיעה, מתורגמנים, שפת הסימנים.... לוקחת את המגבלה לסנטדאפ כובש.

* עופרה כהן ו"הרכב מנצח" מטפלת באמצעות המוזיקה בילדים עם מוגבלויות. המופע "הרכב מנצח", בניצוחה של עופרה וחבורת זמר מראש העין, של ילדים עם צרכים מיוחדים - ריגש את הקהל.

בר, יונתן, איתן, בלהה

המיזם הוא פרי שיתוף פעולה של הרשות, ארגון אל-אור והקונסרבטוריון ללימוד מוזיקה.

* את האירוע חתמה תצוגת אופנה מרגשת במיוחד, שבה עלו 18 דוגמניות ודוגמנים עם מוגבלויות, שהציגו את אידיאל היופי האמיתי, עם קולקציות מונגשות ומותאמות.

מצעד האופנה והיופי של קיץ 2019:

אופנה נגישה, מותאמת ועכשיווית, שמתכתבת עם המגבלה ולא מסתירה אותה.

פרטים נוספים באתר המועדון - adif.org.il

צילומים + סרט וידאו: סימה להט

צילומים: ליאת מנדל

כתבות נוספות
bottom of page