top of page

ברומפטון - אופניים שהם תחבורה אישית


אסף סוירי הוא בעלים ושותף, מנהל חנות ברונפטון ברחוב אבן גבירול 35 ת"א.

היה שכיר כ-11 שנה מאז שחרורו מהצבא.

בשנת 2007 שמע אסף שדרור סופר מחפש עובד זמני. מאז עבדו יחד ב"שופ הרים", כשאסף גם יצא ללימודים במהלך השנים והשלים הנדסאי תעשייה וניהול וגם תואר ראשון במנהל עסקים.

דרור סופר ואסף סוירי

במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת חנות הדגל של מותג האופניים ברומפטון בישראל, אמר אסף:

"משקל האופניים - 10.95 ק"ג לדגם בעל 2 הילוכים. מהירות ממוצעת של אופניים (לא חשמליים) - 25 עד 30 קמ"ש. בעולם יש 16 חנויות מותג שנקראות "BRONPTON JUNCTION". עלות האופניים החל מ-5,500 ש"ח ועד ל-11,000 ש"ח".

דרור סופר - מנכ"ל חברת ברומפטון

החל את דרכו בהייטק, ולאחר מכן כסטארטאפיסט בתחום של שיתוף ידע. כשסגר את הסטארטאפ, ביקש מנוחה של מספר חודשים וקנה אופניים כדי להעביר חלק משעות היום. האופניים הרגישו גמלוניים והוא ישב ללמוד את הנושא ונחשף לנושא מידות האופניים וגאומטריה ובמקביל גילה שברשת לא היה מספיק חומר בעברית. הדבר הוביל אותו לאיסוף ותרגום ממושכים של חומר איכותי ורצון לשתף. זו הייתה לידתו של אתר הרים שלימים הגיע למאות אלפי אייטמים, תגובות ולוחות מכירה וקניה.

במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת חנות הדגל של מותג האופניים ברומפטון בישראל, אמר דרור:

"סיפור ההצלחה של ברומפטון לא מבוסס על שיווק, אלא על ייצור האופניים. ההצלחה עוברת מפה לאוזן, כי אנשים אוהבים לקדם מוצרים שעושים להם טוב. זהו מותג שמחבר בין אנשים. יש כאלה שרוכבים לעבודה, יש שמעמיסים את האופניים ברכבת בחלק מהדרך... עושים "שילובי תחבורה". ההזמנות רבות, ואנו נמצאים בפיגור בייצור האופניים. אנו מייצרים אופניים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח. ההתאמה הבסיסית נעשית בחנות. שינויים כמו מספר ההילוכים, צורת הכידון, צמיגים וגלגלי שינויים - מחייבים המתנה של 6-8 שבועות".

סיגל סופר היא מנהלת היבוא של חברת ברומפטון

לדברי סיגל:

"אנו עובדים עם אסף סוירי כ-15 שנים. הוא גרופי של ברומפטון, ה-מומחה בתחום, ומנהל המותג.

היסטוריה של ברומפטון על קצה המזלג...

סטודנט שגר בלונדון, מול כנסיית ברונפטון, החליט לייצר כלי תחבורה נייד ונוח. הוא הרכיב חלקי אופניים, והחל לייצר. במשך 10 שנים חיפש מימון, עד שבשנות ה-80, לקוח רכש ממנו אופניים, ומאז הכל היסטוריה. האופניים קיבלו את פרס המלכה ליצואן מצטיין".

האתר קיבל התעניינות כה רבה והכניסות אליו שהתרבו תוך זמן קצר דרשו אחסון יקר והשקעה כספית משמעותית. הנושא עלה בדיון המשפחתי והוחלט שבאתר יימכרו מספר מוצרים וספרים כדי לכסות את ההוצאות. משם זה הפך לעסק האונליין "שופ הרים" שגם עסק בייבוא והפצה של אביזרי אופניים ייחודיים. העסק הופעל מהדירה ולאחר מכן ממחסן שכונתי.

בין לקוחותיו של דרור היה "אילנ'ס בייקס" שייבא מספר זוגות של אופני ברומפטון. יום אחד קיבל דרור טלפון מאילן, "תבוא, אני רוצה להסדיר את החוב איתך". כשדרור התייצב אמר לו אילן "אני יכול לשלם לך בבר מים וזוג אופני ברומפטון ואין לי משהו אחר ואני זוכר שאשתך אהבה את האופניים" ודרור ענה "ואני לא אהבתי אותם אבל אתה חבר ואני מסכים". העסקה נראתה לדרור מאוד בעייתית אבל עם זאת הדרך היחידה לסגור את החוב ולשחרר את אילן מהמועקה יצאה לדרך תוך שהם מפדלים בתל אביב. למחרת בר המים כבר הותקן במחסן אבל האופניים נשכחו ברכב לשבועות ארוכים.

לאחר כחודש נסע דרור לפגישת ייעוץ שיווקי באחד ממשרדי הפרסום בתל אביב ולא מצא מקום חנייה, לאחר כחצי שעה של חיפוש נזכר שיש לו את האופניים המקופלים בתא המטען, הוא נסע לחניון מרוחק והוציא את האופניים, לאחר פתיחה מוצלחת ומפתיעה של הקיפול, יצא ברכיבה לפגישה, כשהגיע לפגישה התקבצו סביבו עובדי המשרד, שלהפתעתו דווקא התעניינו באופניים ובקיפול וסיפרו על המקום בדירה, על הגניבות, על המשקל ועל ההפסד הכספי הנוצר מכך. דרור המשיך לחדר הישיבות כשהאופניים בידו וקיים את הפגישה. המנכ"ל שלא ראה קודם לכן את ההתקבצות של עובדיו הגיב בסקפטיות וחוסר הערכה למוצר. דרור שחווה את המפגש עם עובדי המשרד שינה את נושא הפגישה כשהאופניים הפכו למרכז הדיון. המנכ"ל התנגד נחרצות וניסה לשכנע שלא ייכנס להרפתקה עם "האופניים המוזרים האלה מתאימים ללונדון ופריז". בסוף הפגישה ליווה את דרור ליציאה ואז שוב התקבצו העובדים להדגמה של פתיחה והפעם סדרת הדרכות קיפול ואפילו רכיבות מבחן. המנכ"ל המופתע הוסיף "שמע, תשכח מכל מה שאמרתי לך בפגישה, נראה לי שאולי כדאי שתלך על זה".

צוות לעניין...

באותו יום התחילה ההבנה של הפוטנציאל והצורך הטמונים באופניים סופר אמינים ומהירים, שגם מתקפלים במהירות לחבילה קטנה וקלה לנשיאה.

מיכל אנסקי על אופני ברומפטון (צילום אמיר מאירי)

דרור חזר למחסן והתייעץ עם אסף מה דעתו בנוגע לייבוא מסודר ומצומצם של האופניים לארץ מלונדון. לאחר כחודש הגיע לארץ משלוח ראשון של 5 זוגות אופני ברומפטון. השניים עבדו עם מספר מפיצים ברחבי הארץ וסיפקו להן הדרכות ותמיכה טכנית. עיסוקיו של דרור יצרו לו"ז עמוס, וזה היה המצב המושלם להצעה שהגיעה לאסף - "יש לך פה משרה קבועה עם ניהול מוצר ברומפטון, מה דעתך?". השניים יצאו למפגש בבריטניה הראשון מעוד רבים רבים שעוד יבואו במהלך השנים, עברו הכשרות ויצרו קשרים אישיים עם אנשי ברומפטון. נוצר אמון במותג ובקשר העסקי: "גיבשנו לאט את ההבנה שצריך זמן והמוצר יגיע לבשלות והצלחה בעוד מספר שנים".

אסף התמקצע בהזמנות מהמפעל, בנה את התחזיות ושיפר את ניהול המלאי והתפעול. הוא למד את כל טיפולי המכונאות של הייחודיים לברומפטון.

המכירות גדלו והמוצר התפתח לדגמים נוספים ולמלאים של אופניים וחלקי חילוף. ב-2017 במהלך כנס מפיצים בלונדון הועלתה החלטת החברה לפתח את רשת חנויות הג'נקשן שלה ברחבי אירופה. לאחר מספר חודשים הגיעה גם ההצעה לפתח את המותג בתל אביב ולתת מענה יותר מלא ומקצועי למוצר.

במקביל אחרי כמעט עשור החליט אסף שהוא רוצה להתפתח ולבצע עוד תפקידים בחברות בינלאומיות. הודעה זו הביאה את דרור לתת לאסף את הצעה נוספת לה לא ציפה "שמע, אנחנו מסתדרים, אתה מכיר את המוצר, המוצר טוב, אתה רוצה להתקדם, אני לא רוצה להחליף אותך, מה דעתך להפוך לשותף?" והוסיף "יש לנו הזדמנות עסקית לפתוח חנות בתל אביב, חנות מותג עם תמיכה של ברומפטון, בדיוק כמו בעוד 14 מדינות בעולם. אתה הלב של המוצר, תחשוב על זה שאתה ממשיך, אתה המנהל בפועל ובשותף.".

משם הדרך היתה קצרה להקמת חברת "סיטיגו" שהתמחותה בתחבורה אישית עירונית. הם החלו לעבוד על פתיחת החנות חנות הדגל של ברומפטון - "ברומפטון ג'נקשן תל אביב" אשר נפתחה בשנת 2018 אשר קיבלה שבחים רבים על פיתוחה ועיצובה עוצר הנשימה.

משנת 2007 למעלה מ-12 שנים אופני הברומפטון הפכו להיות כלי התחבורה העיקרי של אסף בזכות היכולת להתנייד בקלות, הקיפול הייחודי והמהיר, הנגישות, המהירות והמשקל של האופניים – כל אלו הפכו את המותג ל"סוס מנצח" אומר אסף שוויתר על הרכב לחלוטין וכיום מתנייד עם הברומפטון מהרצליה לתל אביב וחזרה כולל בימי שרב וגשם. "בתקופה בה הייתי סטודנט הברומפטון היו הכלי היעיל ביותר עבורי לשילוב לימודים, עבודה ובילויים, הכרתי תחנות רבות ואת קיצורי הדרך והברומפטון הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי, הייתי בבוקר בהרצליה, אחרי הצהריים בלימודים ובערב בפאבים בתל אביב".

השאיפה שלהם היא לפתח את הפעילות לעוד נקודות מכירה ושירות מחוץ לתל אביב, "אנחנו מאמינים במותג ורואים איך נוצרות סביבו קהילות בישראל וברחבי העולם. גם בארץ ממשיכה ההגירה לתל אביב ולסביבתה כשבמקביל החיים הינם יותר עמוסים ופחות פעילים, נוצר מצב שבו הרכיבה הבסיסית על אופניים הינה מרכיב בריאותי חשוב כשלעיתים זו הפעילות הגופנית היחידה בחייהם של תושב העיר הגדולה".

חנות דגל בתל אביב למותג הלונדוני -אופני ברומפטון

בין לקוחות ברומפטון בישראל

מנשה נוי, רמי קליינשטיין, רון חולדאי, מיכל אנסקי, ארי פולמן...

בעולם הצטרפו לרשימה גם שחקנים: יו ג'קמן (וולברין), אוון וילסון, ג'יימס מיי (מגיש טופ גיר), הפוליטיקאי בוריס ג'ונסון וגם רוכבים מהטור דה פראנס.

ברומפטון: התחבורה האישית - כבר לא עתידנות. היא חיה ובועטת כאן ועכשיו...

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page