top of page

שפים מגוייסים לתערוכת COLORFOOD נעמן


תערוכת Colorfood נעמן של "נעמן גרופ", הצלם דן לב, והיזמת עילית אנגל פרץ -

מחברים בין אוכל, עיצוב ואומנות - היישר ממטבחם של 15 שפים מובילים

כידוע לכולנו, האכילה מתחילה במראה עיניים, ומנה שהיא גם יצירת אומנות מעוררת לא רק את חוש הטעם והריח, אלא היא גם חוויה תרבותית. לחובבי אמנות גסטרונומית - Colorfood - צילום קולינרי הוא תאווה לעיניים.

חברת ההפקה "בליס הפקות", ביחד עם שרון הרמתי - מנהלת השיווק של נעמן גרופ - עשו את החיבור המבורך של התערוכה עם הקולינריה.

לדברי שרון הרמתי:

"הפכנו את אולם התצוגה המרהיב של מוצרי נעמן לתערוכה. נעמן מובילה את ענף כלי הבית הביתי והמקצועי, מזה 80 שנה".

השפית גיל שהרבני - בעלת "ידי זהב" שמחייבת עצמה למצויינות בטעם ובניראות של הכיבוד. עבדה במשך 30 שנה במחלקות טיפול נמרץ בבתי חולים, שם הצילה חיי אנשים, ועכשיו - בקריירה הקולינרית - היא משמחת אנשים..

ביחד עם בן זוגה - רונן, הם מנהלים את הקייטרינג "לא רגיל": אירועים, מגשי אירוח ודברים טובים. ואמנם, הכיבוד והמתוקים שהוגשו באירוע היו יפים למראה, וטעימים במיוחד. זה היה קייטרינג חלבי-צמחוני, שמאופיין ב-finger food - אוכלים ביד, ללא צלחת. באמת לא רגיל...

לדברי דודי כהן - מנכ"ל קבוצת נעמן:

"החיבור לפרויקט colorfood הוא טבעי. אנו עובדים עם שפים שהם גם אמנים - אנשי עיצוב, מומחים בצילחות, ומה יותר מתבקש מאשר לצלם את המנות על כלי האוכל וההגשה מבית נעמן"...

15 שפים ישראלים, מהמובילים, חברו יחד ליצירה של צבע וחומרי גלם. הם השתתפו בתערוכת Colorfood שקיימה נעמן גרופ עם הצלם דן לב ושותפתו עילית אנגל. התערוכה כללה יצירות אומנות של מנות מעוררות תיאבון שעוצבו על כלי האוכל וההגשה מבית נעמן. סדרות הצילומים בתערוכה נוצרו מהשראה וצבע, פנטזיות, תשוקות, ריגושים ועולמות קולינריים ויזואליים המאפיינים את דמותם של השפים והשפיות ואת עולמם הפנימי.

דן לב - צלם

לדברי דן לב:

"עילית אנגל - שותפתי ואני, רצינו לעשות משהו אחר. מחוץ לצלחת. להציג את תהליך היצירה בשפה חדשה - לקחת סיטואציה מסחרית של שפים מבשלים, למקום אמנותי עם הרבה תשוקה.

פנינו לשפים ואתגרנו אותם. הצענו להם לבחור צבע ותמונת השראה מעולמם. הם ציירו על בדי קנבס ויצרו משהו מהנשמה. קיבלנו למעלה מ-150 יצירות, אותן הצגנו במדינות רבות ברחבי העולם. שפים מכל העולם מדברים אוכל באותה השפה. היצירות והשפה מדהימות ברקע, בטקסטורה, בריח ובטעם שמקורם בדמיון.

הכלים של נעמן השתלבו בדרך נפלאה בכל הצילומים".

הפרויקט שיזמו דן לב ועילית אנגל, פרץ מזמן את גבולות ישראל, תוך שהוא מאפשר לצאת מהקופסה ולצלם אוכל ככלי ליצירה אישית. Colorfood נעמן סחף וריתק גם את השפים שהשתתפו ותרמו מכישרונם לתערוכה המיוחדת וביניהם: אסף גרניט, חיים כהן, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, שי לי ליפא, מאיה דרין, ליאור משיח, מידן סיבוני, אמיר כחלון, אבי שטייניץ, נוף עתאמנה אסמעיל, ערן שוורצברד, תומר בלס, תום פרנץ ואביבית פריאל.

הרעיון שמאחורי התערוכה הוא להביא את האוכל דרך הצבע והחומר. תהליך גיבוש התערוכה בידיהם המקצועיות של השפים-אומנים התאפיין בדינמיות ובספונטניות חסרת מעצורים. והתוצאה... יצירות קולינריות חושפניות של כל אומן במטבחו - החל משלבי ההתהוות והתלבטות, דרך הטעימות והנגיעות, ועד לשלב של הגיבוש הסופי כפי שבא לידי ביטוי ביצירה.

לדברי דודי כהן, מנכ"ל נעמן גרופ:

"נעמן גרופ מובילה את עולם כלי הבית והמטבח בישראל ומקפידה לחדש, להמציא, לתת את הטון ולהכתיב טרנדים וחידושים בתחום האירוח והקולינריה. באחרונה לאחר שרכשנו את חברת אברהם צוקר בע"מ, אנו מובילים גם את שוק כלי הבית והמטבח המקצועי. Colorfood נעמן היא פלטפורמה נוספת שבה כל אחד ואחת מהשפים תועד בצילום מרהיב כשהמוטיב המוביל הוא השימוש בכלי המטבח כפלטפורמה ליצירה עם אמירה אמנותית אותנטית".

לדברי השף אסף גרניט:

"מזה 10 שנים אני בעל מסעדות. העבודה קשה. אני מציב סטנדרטים גבוהים. הצלחה ציבורית מביאה שיתופי פעולה מבורכים, כמו זה עם נעמן. שמי מופיע על סירים, ופניי - על המודעות. זה מחייב אותי למקצועיות ולאמינות".

כמיטב המסורת - כל יצירות האמנות שהוצגו בתערוכת Colorfood Naaman 2019 מיועדות למכירה, והכנסותיה קודש לעמותת Make a wish.

לדברי דביר בנדק - יו"ר עמותת MAKE A WISH:

"אנו מגשימים משאלות של ילדים חולים בסיכון, בני 3 עד 15. מאפשרים להם לעשות שינוי בחייהם. דרך התשוקה לאוכל ולצילום - נמכור את התמונות במכירה פומבית (גם כזוגות וגם בבודדות), וכל ההכנסות ממכירתן יהיו קודש לעמותת Make a wish".

חלק מהכלים היפים והשימושיים של נעמן גרופ

צילום: סימה להט, דן לב

כתבות נוספות
bottom of page