top of page

גורמה-הודו במעדניית סוליקה


המועצה לענף הלול וארגון מגדלי העופות בחרו לשתף פעולה עם השף אבי ביטון. במהלך חודש נובמבר, יוצעו מגוון של מנות הודו טעימות להפליא, במעדניית 'סוליקה' שבבעלותו של השף, ביניהן:

* שווארמה הודו ביתית

* מרק כדורי הודו אסייתי

* אורז בדואי עם נתחי בשר הודו

* אושפלאו

* חזה הודו מצופה

ו ע ו ד...

הוזמנתי, עם עיתונאים ובלוגרים, לארוחת טעימות במעדניית סוליקה, בניצוחו של השף אבי ביטון. כולן מבוססות על בשר ההודו. זו היתה חגיגה של מנות גורמה, טעמים וצבעים - הכל בריא, טעים בטרוף.

כ"סיפתאח" הגיש השף פסטרמה הודו על חלת שבת מרוחה במיונז ביתי (על בסיס שום, חרדל ופפריקה). מעדן "טעימאודו"... גלגלנו עיניים והתפללנו שלא ייגמר לעולם...

לדברי השף אבי ביטון:

"מעדניית "סוליקה" אמנם קרוייה על שם סבתי, אבל אבא היה המנטור שלי. הוא ידע ואהב לבשל אוכל טורקי ומרוקאי, ואני ספגתי ממנו את הידע וההשראה. אמא היתה אמונה על הניקיונות והכלים.

מסתבר שמנות ההודו הולכות וכובשות את המטבח הביתי. ישראל עומדת במקום הראשון בעולם בצריכת בשר הודו, בגלל השווארמה האהובה כל כך עלינו. כאבא לשני ילדים, בשר ההודו הוא חלק בלתי נפרד ממנות הבשר שאני מבשל להם.

עם בשר ההודו - על כל חלקיו - אפשר להכין מתכונים מגוונים וטעימים בסגנון אסייאתי, מרוקאי, ישראלי כמו:

* סלט אסייתי קר עם נתחי הודו

* גלילות חזה הודו ממולא

* כבדי הודו בתיבול מיוחד של קונפי שום

ו ע ו ד".

שוורמה הודו ביתית

האושפלאו - מי שמתחיל לא יכול להפסיק...

לדברי מולי לויט, מנכ"ל מועצת הלול:

"אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם השף אבי ביטון. המועצה לענף הלול ממשיכה לקדם ולהוביל את צריכת בשר ההודו הביתית, תוך שאנו נותנים מענה למגוון נושאים: הקולינרי, הבריאותי והכלכלי. מחירו של ההודו - נמוך ממחיר הבשרים האדומים, והמחיר הסביר מתאים לכל משק בית. אם מוסיפים לכך את מגוון השימושים והטעמים הקולינריים שמאפשר השימוש בבשר ההודו, ואת הערכים הבריאותיים - אנחנו יוצרים משוואה מנצחת עבור משק הבית הישראלי."

רול של הודו ממולא

אודות בשר ההודו:

בשר הודו הוא בשר רזה יותר. אחוזי השומן בתרנגול הודו עומדים בממוצע על בין 3-5 אחוזים, ובבקר 5 -30 אחוזים, תלוי כמובן בנתח. בדומה לסוגי בשר אחרים, ההודו מכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה מאוד. הוא מכיל את כל חומצות האמינו להן זקוק גוף האדם לבנייה ולתחזוקה. בשר הודו מספק גם ויטמינים ומינרלים.

100 גרם של בשר הודו מכילים:

  • כמחצית התצרוכת היומית המומלצת של וויטמין B12 (כ-0.3-1.6 מיקרוגרם, כאשר ההמלצות לצריכה יומית למבוגרים 2.4-2.6 מיקרוגרם). ויטמין זה נחוץ ליצירת הדם, לתפקוד תקין של מערכת העצבים, לבנייה תקינה של העצם, ומניעת אוסטאופורוזיס.

  • ברזל - כ-1.4 מיליגרם, כאשר ההמלצות לצריכה יומית של מבוגרים היא 8 מ"ג ביום (יש לשים לב כי ההמלצה לאישה בגילאי הפוריות עומדת על 18 מ"ג ביום). בנוסף, מחקרים מראים כי ברזל מן החי נספג טוב יותר מברזל מן הצומח.

  • בהודו יש בכמות גדולה של סלניום. 29-38 מיקרוגרם ב-100 גרם, לעומת 20-24 מיקרוגרם בעוף, ו-30-35 מיקרוגרם בבקר, כאשר הצריכה המומלצת למבוגר היא 55 מיקרוגרם ביום. לסלניום תפקיד חשוב בגוף האדם. הוא נחוץ בהגנה על DNA, משמש כאנטי-אוקסידנט, מסיוע במניע מחלות סרטן, במניעת מחלות לב וכלי דם, ובשמירה על פעילות תקינה של בלוטת התריס והמוח.

*חשוב לציין שהערכים התזונתיים של מזונות, מהחי ומהצומח, אינם אבסולוטיים אלא תלויים בגורמים רבים, כולל גאוגרפיים. הנתונים נלקחו מטבלאות מזון אמריקאיות, שהן מפורטות ומבוססות.

דברים שאולי לא ידעתם על המועצה לענף הלול, ולא היה לכם את מי לשאול...

המועצה לענף הלול מייצגת את מכלול הגורמים הקשורים בשלוחות הלול. תחום זה מגלגל למעלה מ-5 מיליארד ש"ח – לרבות...

ענף בשר ההודו, המייצר כ-90 אלף טון בשר בשנה

ענף ההטלה (ביצי מאכל) בו עוסקים כ-3,000 מגדלים, המשווקים כ-2 מיליארד ביצים

ענף הפטם, המייצר כחצי מיליון טון בשר פטם בשנה.

למועצה לענף הלול ממשק מתמיד אל מול המגדלים, המשווקים, הצרכנים, ומשרדי הממשלה.

איתן - איש המכירות ב"סוליקה", גאה בפסטרמה האיכותית שפרס ללקוח

דודו שמח ב"סוליקה"

מעדניית סוליקה בבעלות השף אבי ביטון:

רחוב איינשטיין 7, רמת-אביב

טלפון: 03-9595525

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page