top of page

מלון פרימה פארק ירושלים מאמץ את חבל היין בהרי יהודה

בכניסה לירושלים, ניצב לו על מדרונות העיר, מלון פרימה פארק שעוצב בהשראת חבל היין בהרי יהודה ומגוון יקבי הבוטיק הייחודיים באזור.

המלון מציע ללקוחותיו חוויית אירוח שנוגעת בריח, בטעם ובהשראה שהיין מביא לחיינו, יין שמשמח לבב אנוש, כזה שמבקש שנרים כוסית ונשתה "לחיים".

כדי להיכנס לאווירת המקום, בכניסה למלון, מקבלים את פני האורחים כוסות יין צוננות (אדום או לבן). כל אורח מקבל מפה של יקבי האזור שכוללת הסבר על היקב, סוגי היין המוגשים, כשרות, שעות פתיחה, עלויות סיור ופרטי התקשרות לתיאום ביקור.

לובי בר המלון מעוצב כמו מרתף יין עם כורסאות עגולות המקובצות כאשכולות ענבים, ולצידן כסאות בצבעי סגול-בורדו כצבע היין. במרכז הלובי ניצב שולחן אבירים גבוה עשוי עץ עתיק מזמין לטעימות, להרמת כוסית, לצ'ייסר ולמצב רוח! סביב השולחן נערכות טעימות יין והדרכות מפי סומלייה מוסמך שמעשיר את האורחים ברזי היין באזור. ההדרכות נעשות בליווי טעימות של מיטב היינות מהיקבים באזור חבל יהודה.

ארוחות המלון מתקיימות ב"צל הכרם". פטיו גדול הממוקם במרכז המלון והוא גם מרכז האירוח והאירועים.

(מימין) ​שף המלון - אמיר עליאן, (משמאל) כרמל מצליח - סמנכ"ל המלון

אורחי המלון מוזמנים ליהנות משפע פעילויות, חוויות, תכנים ומסלולי סיור יקבים במלון ובסביבתו:

  • "טעמים ויין בירושלים", מידי חמישי בין 19:00-22:00 בלובי בר במלון.

  • השקות יין של חברות

  • סיורי יקבים – סיורים מודרכים וסיורים עצמאיים לשלל יקבי הבוטיק באזור ירושלים

כמלון הממוקם בכניסה לירושלים, פרימה מזמין את אורחיו לפגוש את היופי של הרי יהודה השופע נחלים, יערות והיסטוריה. ההרפתקנים, חובבי היין ואניני הטעם, מוזמנים לקחת את מפת היקבים של המלון ולצאת בעקבות הכרמים והאנשים שהפכו את ההר לאזור עשיר ביקבי בוטיק, ליהנות מטעימות, סיפורים ונוף נפלא.

לדברי גיל צפריר – מנכ"ל מלון פרימה פארק ירושלים:

"המלון משקף מוטיב של שמחה, בבחינת "יין ישמח לבב אנוש", אשר באה לידי ביטוי בעיצוב. הלובי מדמה מרתף של יין. את חדרי המלון מעטרות תמונות של יין".

סופשבוע של חגיגות יין במלון פרימה פארק ירושלים

26-28 ביולי 2018

בעיצומו של החופש הגדול, מומלץ לגנוב כמה רגעים לטעינת מצברים, עם כוסית יין אדום או בירת בוטיק, מול נוף עוצר נשימה של הרי ירושלים.

מלון פרימה פארק מציע סופ"ש של חגיגות בירות בוטיק, יינות מובחרים וסיפורים מתובלים על ההווי בירושלים ב-26-28.7

יום חמישי, 'בירה ונגילה'

מתחילים בערב בלאונג' בר הכרות וטעימת בירות מהמובחרות ביותר בסצנת בירות הקראפט (בוטיק) המקומית בלווי הסברים, סיפורים ואנקדוטות על הבירות השונות ועל מבשלות הבירה שמאחוריהן. הערב מועבר ע"י מומחה לבירה מטעם 'גלן' ו'בירתנו' – מרכז הבירה הירושלמי. נלמד כיצד מכינים בירה, כמה סוגי בירות ישראליות יש, מה מייחד כל אחד מהם, ותטעמו הרבה בירות בטעמים מיוחדים.

יום שישי, 'יין ישמח לבב אנוש'

אחרי ארוחת הבוקר נמשיך לסיור מודרך בחבל היין בהרי יהודה. הסיור כולל טעימות יין, נשנושים, גבינות והרבה נחת. נגלה את עין כרם המתוקה, בכפר אותנטי עתיק וקסום מוקף יערות, כנסיות ובתים עתיקים שוכנת חנות שוקולד וגלידריה חלומית. נגלה כארבעים סוגי פרלינים, טראפלס, פירות יבשים בשוקולד, יינות, קפה מצוין ונטעם גלידה איטלקית-ביתית אמיתית. בערב ממשיכים במסורת "יין ישמח לבב אנוש" , ניפגש בלאונג' בר לערב טעימות יינות מובחרים, בליווי נשנושים וסיפורים מעניינים בהנחיית דקל כהן, יועץ ומומחה ליינות.

אראל ברקאי - מנכ"ל יקב היוצר

יום שבת, 'סמטאות העיר'

בשעה 12:00 סיור מודרך עם יהושוע הירש. סיור רגלי בעקבות דמויות מרתקות, בתים, סיפורים, אגדות אורבניות, וההווי בשכונות בלב העיר 'נחלאות'.

מחירים:

החל מ - 652 ₪ לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר

למידע נוסף: https://www.prima.co.il/wine-vacation

לירז בללי שושן, Unik , 054-3265994

לפרטים נוספים:

9995* / 03-5522220

יקב היוצר

ויקטור הוגו: "אלוהים ברא את המים. האדם ברא את היין"

יקב היוצר הוא יקב בוטיק משפחתי שנולד משיתוף פעולה בין משפחת שור - משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטין, יינן צרפתי בעל שם עולמי. המשפחה נטעה כרמים בכל אזורי היין המובחרים החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום, מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן.

לאתר יקב היוצר - http://hayotzerwine.co.il

לדברי אראל ברקאי – מנכ"ל יקב היוצר:

"היקב הראשון הוקם בעיר העתיקה לפני 171 שנה, ע"י משפחת שור. היקב עשה דרך ארוכה מ"יין פטישים" ליינות בוטיק/גורמה.

החלוץ פיליפ ליכטנשטיין הוא גם יינן מהעולם הישן, וגם אמן מחונן. הוא פיתח יינות בטעמים פירותיים אשר מתחברים לחך של הקהל הישראלי. יצר סידרות יין יוקרתיות מזני ענבים ים-תיכוניים. סדרת 4 הבקבוקים – משקפת חיבור בין עולם האמנות ועולם היין. יקב היוצר מפיק סך הכל 5,000 בקבוקים מכל יצירה.

ואם לא די בכך, אנו חושפים אמנים צעירים, ומשלבים אותם בפרוייקט מעורר השראה".

אראל ברקאי – מנכ"ל יקב היוצר

לצורך הקמת יקב היוצר, המשפחה נטעה כרמים בכל איזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן. יינן היקב מקבל חירות יצירתית לשלב יינות הנוצרים מחלקות שונות, צפון ודרום, וזנים שונים לכדי יצירה אישית אמנותית המבטאת את החזון האישי שלו ללא מגבלות של מסורת והרגלי העבר.

בתכנון היין שם לעצמו ליכטנשטיין כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. יינות "היוצר" עברו תקופות התיישנות שונות בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן. היקב פיתח מומחיות ייחודית בזנים ים-תיכוניים הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, הבאה לידי ביטוי בסדרת 'ליריקה' הים תיכונית שמציג היקב.

יין היוצר מופץ ונמכר בארץ וברחבי העולם, ומהווה עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש מחד של היין ומגוון הזנים מאידך קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו.

אודות היינן הראשי פיליפ ליכטנשטיין:

אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין למד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה, בית ספר לאגרונומים המתמחה בגידול גפנים, וצבר כ-20 שנות נסיון באגרונומיה ובייצור יין. בתחילת דרכו עבד ביקב בדרום צרפת ושימש כיועץ הכורמים בקורסיקה. לאחר מכן, עלה לארץ עם חלום של להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. ליכטנשטיין נחשב ליוצר ומומחה בתחום היינות, וכמו כן השתתף כשופט בתחרויות רבות בישראל ובאירופה.

יאיר גת – מבקר יין. מעביר סדנת יין של יקב היוצר

יאיר קורא לסדנא: "לטעום כמו מקצוענים".

היא נועדה לבדוק, לטעום ולתקשר את היין החוצה.

לשאלה איך עושים יין, מונה יאיר את השלבים:

עבודה בכרם, בציר, עיבוד, תסיסה, סחיטה, יישון, תמיסה מלולאקטית וביקבוק..."

רשת מלונות פרימה

רשת מלונות קונספט המציעה חוויה ייחודית לאורחיה: מלון עם רעיון

לדברי חיים דוק – מנכ"ל רשת מלונות פרימה:

”פרימה היא רשת מלונות קונספט. משפחה ציונית-אמריקאית ששרדה את השואה – יסדה את הרשת. הבעלים רכש מלונות והשקיע את כל הונו בארץ. כיום מונה הרשת 14 מלונות ברחבי הארץ מטבריה ועד אילת. רק לאחרונה נפתחו מלונות עסקיים בפתח-תקווה וברעננה. כל מלון מייצג סוג של רעיון, בהשראת הסביבה שבה הוא ממוקם. מעבר לחדר נקי, שירות טוב, מחיר הוגן – זה מה שכולם רוצים – המלונות מעניקים ערך מוסף ייחודי. בירושלים למשל, הם משקפים עניין, תרבות, מורשת היסטורית, ישן וחדש, מוזיאונים... עיצוב המלונות הוא בהתאם לקונספט. אנו יוזמים תכנים כגון: אמנות, תרבות ורוח, מוזיקה... ומממשים אותם במלונות".

ועם קונספט ייחודי כזה - שמי-ההצלחה של רשת מלונות פרימה הם לא הגבול...

צילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page