top of page

חברת לובלינסקי – מהשחזה עד לשיווק סכיני מותג

לובלינסקי היא החברה הוותיקה והמובילה בישראל, בכל הנוגע לסכיני שף מקצועיות, ומוצרים נילווים לעולם הקולינריה.

החברה מייצגת את המותגים המובילים מרחבי העולם כגון: DICK ,GLOBAL ,KAI ,BEROX ...

השבוע, השתתפתי בכנס המסעדנות החמישי במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. כשהתקרבתי לדוכן המרשים של לובלינסקי, עלה במוחי זיכרון ילדות שמלווה אותי שנים רבות. אמי ז"ל נהגה לשלוח אותי לחנות לובלינסקי ברחוב שינקין בת"א כדי להשחיז את סכיני המטבח. הוזהרתי על-ידה לא לנסות לגעת בלהבי הסכינים לאחר ההשחזה, כי הם "כמו סכין גילוח". כך אמרה, וכך נצרב בתודעתי...

ליד הדוכן פגשתי את שרגא המנכ"ל – דור שלישי, ואת בנו יובל הסמנכ"ל – דור רביעי למשפחת לובלינסקי. התפעלתי מנועם ההליכות שלהם, מהצניעות ומהשירות האדיב, וכמובן... הרי לשם כך התכנסנו...מתצוגת הסכינים הנוצצת, הגדולה והמרשימה.

יובל הבן, ושרגא לובלינסקי

קצת היסטוריה...

סיפורה המרתק של חברת לובלינסקי מתחיל בשנת 1938, עוד בטרם פרוץ מלחמת העולם השניה, כאשר מנחם לובלינסקי עלה מפולין לישראל במטרה להקים חיים חדשים ובטוחים יותר עבורו ועבור בני משפחתו. לובלינסקי, שלמד את מלאכת השחזת הסכינים עוד בארץ הולדתו, החליט להקים עסק להשחזת סכינים ברחוב שינקין בתל אביב, וכך החלה מורשת שנפרסת על פני ארבעה דורות; כ- 80 שנה.

מנחם לובלינסקי (משמאל) ושני בניו - דב (מימין) ושלמה (באמצע)

העסק המשפחתי הקטן היה באותה תקופה, היחידי בשוק שהעניק שירותי השחזה מקצועיים. כך הפך במהרה לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני. החברה תרמה לקום המדינה כאשר סייעה עם סכינים, תיקונים ואספקת ציוד נלווה לארגוני הלחימה בבריטים.

בית המלאכה של מנחם לובלינסקי בשנת 1938

ברבות השנים, הצטרפו לחברה שני בניו של לובלינסקי, דב ושלמה, ובהמשך הצטרף גם הנכד שרגא, שפיתח והפך את החברה למותג המוכר והמוערך כיום.

דב לובלינסקי

מבית מלאכה קטן להשחזת סכינים, התרחבה לובלינסקי והפכה לחנות סכינים בעלת מוניטין רב. כיום היא מייבאת באופן בלעדי, ומשווקת את מיטב המותגים המקצועיים והאיכותיים בעולם, ביניהם GLOBAL יפן - סכיני השף הטובים והנמכרים ביותר בעולם.

הילה אלפרט מתארחת אצל דב לובלינסקי בחנות בקינג-ג'ורג'

לובלינסקי מייבאת ומוכרת מגוון של מוצרים בתחומים שונים, ביניהם:

  • סכיני מטבח וציוד מקצועי נלווה

  • מוצרי פדיקור ומניקור

  • תערים וסכיני גילוח

  • סירים, מחבתות וכלי מטבח

לפני מספר שנים, חברת לובלינסקי הקימה ופיתחה את מותג הבית BEROX. המותג מציע מוצרי פדיקור ומניקור, וכמו-כן מגוון רחב של סכינים ומוצרים נלווים, מקצועיים ואיכותיים לכל בית ועסק בישראל. הסכינים של BEROX עשויות פלדת אל-חלד, המבטיחה חדות ועמידות גבוהה לאורך זמן – בזכות השחזה מיוחדת שנעשית כחלק מתהליך הייצור.

המטרה של משפחת לובלינסקי היתה ונשארה להעניק לציבור הרחב עשרות שנים של ניסיון וידע בתחום ההשחזה והסכינים. זאת על מנת שכל אחד יוכל להתמקצע בתחום במטבח הביתי שלו, במחירים שווים לכל כיס.

בשוק תחרותי בו המוצרים, המגמות והשימושים משתנים בקצב בלתי נתפס – לובלינסקי ממשיכים להתפתח, להרחיב את המגוון, לגדול ולעמוד בחוד החנית של הכלים הטובים והמתקדמים ביותר בעולם.

שרגא לובלינסקי

דברים שאולי לא ידעתם על חברת לובלינסקי, ולא היה לכם את מי לשאול...

החברה מפעילה כיום שלושה סניפים במרכז ובצפון, ומערך מכירות שטח ללקוחות עסקיים. לובלינסקי מוכרת את מוצריה בפריסה רחבה של כ-100 חנויות ברחבי הארץ – לאנשי מקצוע ולחובבים כאחד. בנוסף לכך, היא מספקת מוצרים ושירות למגוון בתי עסק, חנויות, מפעלים, מסעדות, בתי מלון ועוד.

בלובלינסקי מאמינים ב:

  • חדשנות ויצירתיות. הן מהוות חלק בלתי נפרד מהדנ"א של המותג. החברה מפעילה בקרת איכות קפדנית על בסיס יומיומי, ומעניקה אחריות מלאה על מוצריה.

  • שירות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר. גם לאחר 80 שנה החברה ממשיכה להוות שם נרדף לסכינים ולמלאכת ההשחזה, ומבטיחה את השירות המדוייק, המקצועי והמהיר ביותר בשוק.

שירות ללא דופי

סבתי ז"ל נהגה לומר: "אני ענייה מידי מכדי לקנות משהו זול". בהכנת הכתבה, נזכרתי באימרה זו, כי כשאני קונה מוצר איכותי לשימושי היומיומי, (ואשר לא קשור לעולם האופנה שמישתנה חדשות לבקרים) – אני סמוכה ובטוחה שהוא ישמש אותי שנים רבות, ואוכל אפילו להוריש אותו לדור הבא.

ואמנם מוצרי לובלינסקי מבטיחים ומקיימים זאת בגדול !!!

סניפי לובלינסקי

קרליבך 14, פינת הארבעה, תל אביב

קיבוץ גלויות 32ב', תל אביב

אתר אינטרנט: https://www.lublinsky.co.il

דואר אלקטרוני: web@lublinsky.co.il

טלפון: 03-5188268

אומנות החיתוך - בחירת סכין מטבח

סכיני מטבח מקצועיים נמדדים בחוזק הפלדה, בעמידות שלה, ובמשך הזמן שהלהב נשמר חד. סכין חד - בטוח הרבה יותר לשימוש מאשר סכין קהה, כי הלהב לא מחליק מעל האוכל שנחתך, וגם נדרש פחות מאמץ כדי להשלים את החיתוך.

כל סכיני המטבח עשויים פלדת אל-חלד, כיוון שתפקידם "לעבוד" בסביבה רטובה.

התאמת גודל הסכין:

אורך הלהב (מעבר לידית) קיים בדרך כלל, בטווח אורך משתנה מ- 12 ס"מ ועד 36 ס"מ.

ככל שלהב הסכין ארוך יותר, פעולת החיתוך יעילה יותר (חוזרים פחות פעמים על כל תנועת חיתוך), הלהב כבד ויציב יותר, אבל מאידך נדרש יותר ניסיון כדי לשלוט בלהב ודרוש קרש חיתוך גדול יותר.

מי שמנוסה בשימוש בסכין, יעדיף בד"כ סכין ארוך יחסית (בסביבות 20 ס"מ), ולמי שלא מנוסה בשימוש בסכין מקצועית מומלץ לרכוש סכין בעל אורך להב בסביבות 15 ס"מ.

עובי הפלדה:

מחלקים את סוגי הסכינים לשניים על פי עובי הלהב. עובי רגיל (בעלי עובי של 1-2 מ"מ) וסכינים עם להב מלא (בעלי עובי של 2.5-4 מ"מ). סכין בעל להב מלא יהיה כבד ויציב יותר. הוא ישמור על חוד הלהב טוב יותר, ולכן יזדקק פחות להשחזה. מאידך סכין בעל להב דק יותר, יהיה קל יותר לאחיזה וקל יותר להשחזה וגם זול יותר.

השחזה ושינון:

רוב סכיני המטבח בעלי להב חלק ללא שיניים. להב כזה מאפשר שימוש בטכניקות חיתוך מגוונות יותר, ומתאים לכל סוגי המאכלים. קיימים גם להבים בעלי שינון שמתאימים לחיתוך מאכלים רכים (כגון סכין ללחם), משום שכל שן מהווה למעשה להב בפני עצמו. הסכין כולו חד יותר, ואם שן אחת לא מצליחה לחדור - השנייה תצליח. השחזה של סכין משונן מסובכת יותר לעומת השחזה של להב חלק שהיא פעולה פשוטה ומהירה (ועדיין דורשת ניסיון כלשהו).

אמנם מנכ"ל, אבל ניכרת גם ההנאה מעבודת ה"צווארון הכחול"...

מותגי הסכינים של לובלינסקי:

בלובלינסקי ניתן למצוא את המותגים המובילים בעולם בתחום הסכינים, עם שלל סוגים של סכיני שף וסכיני עזר לשימושים שונים במטבח.

GLOBAL

לפני 30 שנה, המעצב היפני קומין ימאדי התבקש לעצב סדרה של סכינים חדשניות ומהפכניות בהשראת המסורת והאיכות של חרבות הסמוראים. התוצאה הדהימה את העולם. סכיני גלובל, עטורות הפרסים, נמכרות במעל 85 מדינות – לשפים מקצועיים ולטבחים חובבים שמבינים שעל איכות לא מתפשרים.

סכיני השף של GLOBAL משלבות בין מראה אלגנטי, מודרני וחלק, לחומרי הגלם הטובים ביותר בעולם. כל סכין שף מתוכננת בקפידה על מנת להבטיח משקל קל ואיזון מושלם שמעניק שליטה מלאה לאורך זמן בעת החיתוך והבישול – מבלי להתעייף. הידיות הארגונומיות עשויות מפלדת אל-חלד ייחודית עם גומחות, ומעוצבות לנוחיות מירבית ואחיזה יציבה וחזקה יותר.

סכיני השף של GLOBAL מספקות להב חד במיוחד. הוא מחליק בקלות ובדיוק מדהים לחיתוך מגוון מוצרי מזון – מפירות וירקות ועד בשרים. התוצאה: נתחים מושלמים בכל פעם.

סוגי הסכינים של GLOBAL

קיימות למעלה מ- 50 אפשרויות שונות שמספקות סכין מתמחה לכל צורך ופונקציה במטבח. הסדרות השונות מעניקות פתרונות לרמות שונות של מקצועיות, בבית ובעבודה. כולן בסטייל וברמת הגימור הגבוהה ביותר.

הסכינים שמציעה החברה כוללים:

  • סכיני שף

  • סכינים רב שימושיות

  • סכיני לחם

  • סכיני ירקות

  • סכיני קילוף

  • סכיני בשר ודגים

  • סכיני פריסה

  • סכיני גבינה

  • סכיני קיצוץ

בנוסף, ל-GLOBAL מגוון סטים של סכינים, אבני שיוף מקצועיות לתחזוקה, מעמדים ותיקים מהודרים לשימור ובטיחות הסכינים, ועוד.

בשל הפופולריות והיוקרה של סכיני GLOBAL, הימנעו מחיקויים! סכין שף של GLOBAL זאת מתנה לכל החיים, שמגיעה עם אחריות בלתי מוגבלת ומבטיחה מוצרים אמינים ומקוריים שיהפכו כל חוויה במטבח לתענוג.

BEROX

לובלינסקי הקימה ופיתחה את מוצר הבית "ברוקס". המותג מציע לכל בית ועסק בישראל מוצרי פדיקור ומניקור, מגוון רחב של סכינים ומוצרים נלווים מקצועיים ואיכותיים.

מוצרי BEROX למטבח:

מוצרי המותג כוללים סכינים, וכלי בישול ומטבח נלווים לתחזוקה, בישול ואפיה.

סכיני שף, סכיני עזר וסכיני קצבים מקצועיות ורב-שימושיות המתאימות הן לאנשי מקצוע והן לטבחים חובבים.

כלי השחזה מגוונים: שטולים, אבני השחזה ומכשירי השחזה ביתיים.

כלי עזר לסכינים: מגנטים, תיקים ומעמדים שנועדו לשמירה ולתחזוקה בטוחה של הסכינים.

כלי עזר ובישול שונים: קרשי חיתוך, משקל מטבח ועוד.

אביזרי אפיה: חותכנים, שקי זילוף וצנתרים.

DICK

מזה 238 שנה שחברת DICK מהווה נרדף לאיכות ומקצועיות בלתי מתפשרת בתחום הסכינים. החברה המשפחתית נוסדה בגרמניה בשנת 1778, ומאז הפכה ליצרנית היחידה בעולם שמציעה מגוון מלא של סכינים, מוטות השחזה וכלים נוספים עבור קצבים ושפים, בנוסף למכונות טחינת בשר.

מגוון המוצרים הרחב והמרשים שמציעה החברה, הופך אותה לספק המושלם עבור תעשיית המזון והקולינריה. לא פלא שמרבית בתי הספר הגבוהים לבישול ברחבי העולם משתמשים בסכיני דיק.

סכיני DICK נמצאות במסעדות שף ברחבי העולם, במלונות יוקרה, תחרויות בישול בינלאומיות ובבתי עסק. בשנים האחרונות החברה עברה ממכירה בלעדית של מוצרים לשפים ואנשי מקצוע – לקהל הרחב.

חברת DICK גרמניה מייצרת סדרות חדשות ומיוחדות של מוצרים ברמה הגבוהה ביותר, ומפתחת מגוון רחב של פתרונות לסוגיות בטיחות והגיינה: קצה להב בטיחותי שמונע פציעות, ידיות אנטי-בקטריאליות נגד זיהומים, ידיות לא מחליקות לעבודה נוחה ובטוחה, ועוד.

כל סכיני DICK מיוצרות מחומרי פלדה ופלסטיק באיכות גבוהה. מגוון הסכינים מאפשר כלים מדוייקים לכל שימוש וצורך:

  • להב חלק: מבטיח חיתוך נקי מבלי לפרק את האוכל, מושלם לחיתוך מאכלים קשים ורכים כאחד.

  • להב גמיש: להב דק וגמיש במיוחד שמאפשר דיוק בחיתוך, ומתאים את עצמו לכל סוג מזון. הסכין מאפשרת חיתוך עד העצם, ובכך מציעה ניצול מירבי של נתחי בשר.

  • להב מעוקל: בעזרת העיקול, הלהב ארוך יותר מזה של סכין ישרה, ובכך מאפשר חיתוכים ארוכים יותר. ניתן לשנות את האחיזה בסכין במינימום מאמץ, לחיתוך נוח במיוחד שלא מצריך תזוזה של פרק כף היד.

  • קולנשליף (Kullenschliff): להב עם שקעים שיוצרים כריות אוויר, ומונעים הידבקות של נתחים דקים ועדינים ללהב, בפרט במאכלים שומניים.

  • להב משונן: מאפשר חיתוך קל יותר של מאכלים קשים ומזון מוצק.

חברת DICK העולמית מציעה מגוון כלים מקצועיים המאופיינים בעיצוב ייחודי, פונקציונליות יוצאת דופן ואיכות מקסימלית. המוצרים יוצאים מהמפעל במצב מושלם. פגמים כתוצאה מחומרים או ייצור פגום יוחלפו ללא עלות. אחריות זאת תקפה לכל אורך החיים של המוצר, לא כולל שחיקה טבעית או שימוש וטיפול לא נכון.

KAI

חברת קאי, שהוקמה בעיר סקי ביפן בשנת 1908, מפתחת סכינים ומוצרים נלווים ברמת גימור וחדות יוצאת דופן, כבר מעל מאה שנה. ההתמחות בסכיני שף שואבת השראה מדורות של אומנות עיצוב חרבות הסמוראי. חדשנות טכנולוגית ודגש על עיצוב אסתטי ייחודי הופכים את סכיני השף של קאי למוכרים ומוערכים מזה דורות רבים.

קאי מתגאה בהיותה החברה היחידה בעולם שמציעה מעל 10,000 מוצרים במגוון תחומים כמו בישול, טיפוח ויופי ורפואה – ומתמחה בתכנון, פיתוח, ייצור, מכירה והפצה של כל מגוון מוצריה. את הסכינים היא מייצרת ומשווקת תחת המותג SHUN.

עבור היפנים, בישול, אומנות ופילוסופיה הולכים ביחד. לכן בחירת הסכין הנכונה היא חלק בלתי נפרד מאומנות הבישול.

סוגי להב בסכינים יפניות

לסכיני שף יפניות ישנם ארבעה סוגי להבים עיקריים:

  • סנטוקו: משמעות השם ביפנית היא "שלושה יתרונות". הכוונה היא לשלושת השימושים העיקריים של הסכין: דגים, בשר וירקות.

  • נקירי: מיועדת לחיתוך ירקות. בעלת להב בעיצוב מיוחד לחיתוך ירקות מגוונים.

  • יאנגיבה: זוהי סכין יפנית מסורתית, בעלת להב ארוך וצר שמותאם לחיתוכים דקים במיוחד כראוי להכנת סושי וסשימי. הסכין מבטיחה ביצועים אומנותיים, נקיים וחלקים. אורך וצורת הלהב מאפשרים תנועת חיתוך ארוכה ומתמשכת, שהופכת את תהליך הבישול לנוח במיוחד.

  • דבה: סכין עם עיצוב יציב וכבד ולהב רחב במיוחד. החלק הקדמי של הלהב משמש בעיקר לפילוט דגים, בעוד שהחלק האחורי והחזק יותר מאפשר פירוק עופות או עצמות דגים.

סכיני השף של קאי

סכיני השף של קאי מיוצרות מחומרי הגלם הטובים ביותר בעולם, עם להבים מפלדות אל-חלד מיוחדות המבטיחות חוזק ועמידות יוצאת דופן. ידיות העץ המגוונות נועדו להעניק נוחות ובטיחות מירבית בזמן החיתוך, ומשלבות אסתטיקה ואלגנטיות יפהפיה בעיצוב. המגוון הרחב של הסכינים מציע אינסוף פתרונות לשלל צרכי הבישול שלכם, ואהוב על שפים ואנשי מקצוע מסביב לעולם מזה עשרות שנים.

הסדרות הפופולריות של קאי כוללות:

  • ווסבי

  • וינטג'

  • שון קלאסי

  • ק'אגי

  • פרמיירה

  • פרו שו

  • קומפוזיט

  • רד ווד

  • שי האו

  • מישל בראס

  • מוצרים נוספים

מלבד סכיני שף, לחברת קאי סוגים שונים ומגוונים של מוצרים הנוגעים בכל תחומי החיים כגון:

  • מוצרי עזר לסכינים – מעמדי סכינים וקרשי חיתוך מעץ, מגיני להבים.

  • כלי השחזה – אבני השחזה, מכונות השחזה חשמליות.

  • מוצרים משלימים למטבח – קולפנים, פומפיות, מעבדי מזון ועוד.

  • מספריים – מגוון רחב של מספריים רב שימושיות.

  • כלי טיפוח – גוזזי ציפורניים, מספרי ספרים ועוד.

VICTORINOX

בכל הנוגע לסכינים וסכיני מטבח, יש חברות אחדות המהוות את חוד החנית והתער, ונחשבות לטובות ביותר. חברת ויקטורינוקס מקבלת משקל נכבד בקטגוריה זו, ונחשבת מזה שנים רבות למותג יוקרתי במיוחד בתחום הסכינים. ויקטורינוקס, הממוקמת בשוויץ, נוסדה בשנת 1884 על ידי קארל אלסנר ומראשית דרכה הייתה אחת משתי היצרניות הבלעדיות של האולרים לצבא השוויצרי. מבין מגוון המוצרים האיכותיים של חברת ויקטורינוקס, האולר השוויצרי נחשב למפורסם ביותר. כיום, יש יותר ממאה וחמישים דגמים של האולר, שהתפתח באופן משמעותי במהלך השנים. בתחילה, הוא הוזמן ונוצר עקב דרישת הצבא השוויצרי במאה ה-19, ועד היום הוא מונפק לחיילי שוויץ וגרמניה.

מלבד האולר, על דגמיו השונים, חברת ויקטורינוקס מייצרת גם מגוון נרחב של סכיני מטבח. החברה מציעה מבחר סכיני שף, הכולל סכינים בעלי ידיות עץ, סכינים בעלי ידיות נשלפות וסכיני שף חזקות ומשופרות. בנוסף לכך, ויקטורינוקס מציעה שלל סכינים מקצועיים, המיועדים למטרות ספציפיות, כגון סכינים משוננים, סכינים לקונדיטורים, סכינים לקצבים, סכיני פירוק וסכיני ירקות.

לצד הסכינים הרבים, ויקטורינוקס מציעה כלי מטבח נוספים, המסייעים בחיתוך, קילוף ופתיחת בקבוקים וקופסאות. בין היתר, החברה מציעה חולצי בקבוקים, פותחנים לקופסאות, קלפני ירקות, מוטות להשחזה ומשחיזים.

Burgvogel - מותג סכינים גרמני שהחל את פעילותו בעיר סולינגן שבגרמניה לפני כ-20 שנה. ב- Burgvogel משלבים את הידע והניסיון בתחום הסכינים יחד עם טכנולוגיות מתקדמות בכדי לייצר סכינים איכותיות ועמידות לאורך זמן.

בזכות לובלינסקי למדתי על העולם המרתק של הסכינים.

נחשפתי ...

  • למקצועיות הנדרשת מאנשי הקולינריה – שפים וחובבי מטבח

  • לכבוד בחיתוך נכון ומדוייק של האוכל

  • למותגי הסכינים של קאי וגלובל – שמוצאם בהיסטוריה היפנית, מתקופת הסמוראים

  • למותגי דיק ובורגווגל - שמוצאם בגרמניה

  • למותג ויקטורינוקס - שמוצאו בשוויץ

  • ואחרון חביב... למותג ברוקס שמוצאו בבית לובלינסקי, ישראל

לובלינסקי – גאווה כחול לבן !

צילומים: סימה להט, אתרי אינטרנט ופייסבוק של לובלינסקי

כתבות נוספות
bottom of page