top of page

נועם ואור – אמנים המציגים את "מרכולתם" בגלריה "יוניטי ארט"

נועם עטר ואור דהן – אמא ובן

כמה "אהבת אם" יש במבט...

נועם היא אמנית – ציירת, כותבת, מטפלת ברפואה משלימה

אור, בן ה-13 – צייר קריקטורות

פגשתי אותם ב"גלריה יוניטי ארט" ברחוב דוד רזיאל 6 ת"א

הגלריה משובבת נפש. מעניקה במה לאמנים ויוצרים ישראלים, כדי לחשוף את יצירותיהם, ולהתפרנס מפרי כפם ועמלם. יצירות האמנות בגלריה כוללות תמונות, ציורים, תכשיטים, ביגוד, פסלים... והכל צבעוני ומזמין.

פגשתי את נועם בגלריה, בה היא מציגה את עבודותיה - תכשיטים ותמונות.

לדברי נועם:

"אבא ייעד אותי ללמוד ולהיות רואת חשבון. למדתי מינהל עסקים. בשנה השלישית ללימודיי, התחלתי לפתח בעיות בריאות, למרות שהבדיקות נמצאו תקינות. פגשתי באקראי חבר מלפני 27 שנים. הוא למד רפואה סינית באמצעות דיקור. ביקשתי ממנו עזרה. הוא היפנה אותי למורה המטפלת שלו. המורה פתחה בפניי "צוהר חשוב": הגוף מתנגד לדרך בה אני הולכת, כי אינני מחוברת לעצמי. זה היה "הטריגר" - הגורם המאיץ לעזיבתי את הלימודים. נרשמתי ללימודי רפואה משלימה. טיפלתי במשך שנים רבות באנשים, וכל הזמן בערה בי התשוקה לעסוק באמנות.

כיום אני יוצרת אמנות מתוך התהליך של העבודה הפנימית שעברתי; מתוך החיבור למשמעות האמיתית של ההוויה והמהות. כך נולד העיסוק בקלפי הקבלה עם ע"ב (72) שמות האל. הקלף הוא סוג של ציור אמנותי שמביא מסר עמוק למי ש"מושך אותו". הקלפים לימדו אותי שכל דרך היא שונה, ושהיא צריכה להתאים לכל אחד באופן אישי.

מקלפי הטארות היגעתי לקבלה. כך נולדו התכשיטים שכוללים טבעות, צמידים, שרשראות, מחזיקי מפתחות, תמונות....אני משתתפת בתערוכות ובגלריות, ושמחה להציג את עבודותיי ברבים.

למדתי שברכות וקמעות כשרים הם פרי של כוונה ורצון אמיתיים וטהורים, ונועדו לעזור לאנשים. למדתי שבאבנים יש סגולות של אנרגיה ותנועה.

המוטו שלי בחיים הוא שיתופי פעולה ליצירת שינוי בחיים. "כולנו אחד", ומוטב שנפעל מתוך אהבת חינם ואחדות. זה בא לידי ביטוי בגלריה עם האמון ושיתוף הפעולה שלי עם אלונה ומריה.

"האני מאמין" שלי בא לידי ביטוי כאשר עיצבתי ואיירתי את ספרה של היוצרת דורית גרינברג - "מילה אחת טובה" - אותו מסר שבא לידי ביטוי באימרה "לשון הרע לא מדבר אליי".

לדברי אור:

"במסגרת שיעורי ציור בביה"ס, למדנו שיעורי קומיקס, ואני התאהבתי בתחום. לאמא היה מורה לקומיקס, וגם אני רציתי... מאז אני לומד לצייר סוגים של ריבועים, "בועות דיבור" ועלילה בציור חופשי.

דמויות הקומיקס שלי נובעות מהשראה שקיבלתי ואני ממשיך לקבל ממשחקי הלגו.

עד היום הפקתי 7 חוברות, ועבדתי על שתי סדרות:

  1. הדסומן וחבריו – ילדים רגילים, נורמטיביים, ובראשם עומד הדסומן שקיבל כוחות-על מול גנרל כוחות הרשע, ומול מפקד מהופנט שהפך לרע. בסדרה מופיעים גם מלכה ומלך שמנהלים את המדינה.

  2. הדסומן והאין-סוף – חידות ותעלומות. מדריכים שואלים ומספרים, במסגרת של מסע במקומות עלומים. בשלב מסויים הם הופכים לחלק מהסיפור. מי שפותר את החידה – מקבל ממני ציור.

סידרה שלישית עדיין בהכנה. היא תיקרא: "הזומבי – דמויות גדולות".

לשאלתי, מה תרצה לעשות כשתהיה גדול, עונה אור:

"זמר (אני לומד פיתוח קול), שף, וכמובן... צייר קומיקס. אני גם אוהב לכתוב כמו אמא...".

אין לי ספק ש-אור הוא נער בעל דמיון מפותח, בעל חשיבה יצירתית ואינטלגנציה רגשית, שפתו עשירה ובוגרת, ואהבתו לקומיקס – מבטיחה לו הצלחה רבה.

ולי לא נותר אלא לאחל הצלחה גדולה לנועם עטר ולאור דהן, וכמובן – לאכסניה שלהם ושל אמנים ישראלים רבים בגלריית יוניטי-ארט.

כתיבה וצילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page