top of page

מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי

STAR WARS: THE LAST JEDI

ארה"ב 2018

בימוי: ריאן ג'ונסון

תסריט: ריאן ג'ונסון

הפקה: קתלין קנדי, רם ברגמן

הפקה בפועל: ג'יי. ג'יי אברהמס, טום קרנוסקי, ג'ייסון מקגלטין

צילום: סטיב ידלין

עריכה: בוב דוקסיי

פסקול: ג'ון וויליאמס

בכיכובם של:

מארק האמיל – לוק סקייווקר

קארי פישר – ליאה

אדם דרייבר – קיילו ראן

דייזי רידלי – ריי

ג'ון בויגה – פין

אוסקר אייזיק – פו דמרון

לופיטה ניונגו – מאז קנאטה

אנדי סרקיס – המנהיג העליון סנוק

דונל גליסון – גנרל האקס

אנטוני דניאלס – C-3PO

גוונדלין כריסטי – קפטן פזמה

קלי מארי טרן – רוז טיקו

לורה דרן –אמילין הולדו

בניסיו דל טורו – די ג'יי

אורך הסרט: 151 דקות

תקציר:

מבית דיסני-לוקאספילם

בסרט מלחמת הכוכבים: אחרוני הג׳דיי, הסאגה של סקייווקר נמשכת, כשהגיבורים של ׳הכוח מתעורר׳ מצטרפים לאגדות הגלקטיות בהרפתקה אפית שמגלה תעלומות עתיקות של הכוח וגילויים מסעירים מהעבר.

המורדים בהנהגת הגנרלית ליאה אורגנה מפנים את הבסיס העיקרי שלהם כאשר המסדר הראשון איתר את כוכב הלכת שלהם והחל לתקוף אותם. במהלך הפינוי המהיר מהכוכב, פו דמרון מוביל מתקפה כנגד צי של המסדר הראשון שגובה קורבנות רבים. לאחר הקרב, פו ננזף על ידי ליאה על כך ומורד בדרגה, בעוד האדמירל הקס ננזף על ידי סנוק על כישלונו למנוע את הפינוי. הקס מצליח למצוא שוב את המורדים למרות בריחתם במהירות האור. המסדר מפציץ את המורדים וכל אנשי הצי נהרגים וליאה מאבדת את הכרתה.

המורדים מבינים שלא יוכלו להמלט שוב מאחר שהמסדר הראשון יוכל לאתר אותם בכל מקרה ומרדף אטי מתחיל, המורדים מסתמכים על ניידותם הגבוהה של החלליות ועל מגן האנרגיה כדי להרוויח זמן. פין, רוז, BB-8, ופו מחליטים על תוכנית סודית לחדור לספינתו של סנוק, לנטרל את המעקב אחריהם ולהמלט.

בינתיים ריי פוגשת את לוק סקייווקר בכוכב אק-טו ומספרת לו על שקרה להאן, ומבקשת ממנו שילמד אותה את דרכי הג'דיי, לוק שבעבר אימן קבוצה של אבירי ג'דיי שביניהם היה קיילו רן, פוחד ומסרב, לדעתו על שושלת הג'דיי להסתיים, אך לאחר שR2-D2 מזכיר לו את ליאה הוא מסכים לכך ומאמן אותה. לוק מתחיל לאמן אותה אך הוא מרגיש שהכוח חזק מאוד עמה ומספר לה שפעם ראה את אותו הכוח אצל קיילו רן וזה מפחיד אותו, הוא מספר לה שרצה לדבר עמו אך הוא תקף אותו ושרף את מקדש הגד'יי.

פין ורוז טסים לכוכב קאנטו כדי למצוא את הפורץ אשר יעזור להם לפרוץ למפקדת המסדר, אך שהם מוצאים אותו עוצרים אותם והם נעזרים בפורץ אחר כדי לברוח, לא לפני שהם מחלצים את החיות המשועבדות והורסים את הכוכב.

ריי מצליחה לתקשר עם קיילו רן באמצעות הכוח והוא מספר לה שלוק רצה להרוג אותו והוא רק הגן על עצמו וריי מחזיקה את ידו, היא רואה שבעתיד קיילו יחזור לצד המואר אך היא תעבור לצד האפל. כשהיא שואלת את לוק אם מה שקיילו סיפר לה נכון, הוא עונה לה שכאשר הוא חש באותו כוח אצלו הוא אכן רצה להרוג אותו אך מיד התחרט, בן התעורר ותקף את לוק.

ריי מחליטה לטוס אל קיילו רן בעוד לוק מנסה לעצור בעדה, אחרי שהיא עוזבת הוא לוקח החלטה לשרוף את העץ ששומר בתוכו את ספרי הג'דיי אך ברגע האחרון הוא מתחרט, יודה מופיע והורס אותם בעצמו, הוא מספר לו שהספרים לא חשובים ושריי חשובה למורדים.

מאוחר יותר, ריי מגיעה למפקדה של סנוק, שם, סנוק משתמש ביכולות ה"כוח" שלו בכדי לענות אותה באכזריות כדי למשוך ממנה מידע על מקומו של לוק מתוך כוונה להרוג אותו וכך להבטיח את ניצחון המסדר הראשון במלחמה. לאחר מכן ,סנוק מנסה לתמרן את רן להרוג את ריי ,אך הוא בוחר להרוג את סנוק בעזרת חרב האור שלה ,מה שמוביל למאבק עיקש ,קשה וארוך בין ריי ורן לבין השומרים המלכותיים של סנוק. אחרי הקרב בו הם הורגים את השומרים, רן מגלה לריי את תוכניתו להביס את המורדים ואת המסדר הראשון ומציע לה לחבור אליו ולהביא סדר חדש לגלקסיה, אך ריי מסרבת ובורחת מהחללית בדיוק כשפין ורוז נכשלים בתוכניתם ונמלטים אף הם.

המורדים בורחים מהחללית על ספינות תובלה תוך ידיעה שהמסדר הראשון יתעלם מאותן ספינות, אך המסדר עולה על כך שכל המורדים שנשארו נמצאים שם הם מתחילים להפציץ ספינה אחר ספינה, הולדו שנשארה על הספינה טסה במהירות האור אל תוך ספינת המסדר הראשון והורסת אותו. המורדים שנשארו בורחים לכוכב לכת שפעם שימש כמפקדה למורדים שם הם מתבצרים ושולחים אותות מצוקה למורדים ברחבי הגלקסיה, אשר בוחרים להתעלם. הם מוצאים על הכוכב מספר חלליות ישנות ומתחילים במתקפה, קיילו רן אשר נמצא ביחד עם המסדר, עכשיו כמנהיג העליון החדש, מורה על המסדר להרוג כל אחד ואחת. ריי מגיעה ומצליחה להסיט את על חלליות הקרב מהקרב והורסת את כולם, פין מתכנן לטוס היישר למכונה המנסה לפרוץ את הבונקר אך רוז טסה לתוכו ונפצעת, היא אומרת לו שלא יכלה שיעשה זאת, מנשקת אותו ומאבדת את ההכרה.

בעוד המורדים נסוגים, הם רואים את לוק שהופיע לפתע כדי להילחם בקיילו בעצמו, פו מבין שהוא עושה זאת כדי שלמורדים יהיה מספיק זמן כדי לברוח ומונע מהשאר לעזור, הוא אומר להם שעכשיו הם המורדים שישימו קץ למסדר הראשון. לוק וקיילו נלחמים בקרב חרבות אור, המורדים בורחים וכאשר קיילו מנחית את המכה המנצחת הוא מגלה שלוק לא נפגע, גם בפעם השנייה שהוא מנסה, הוא מגלה שלוק בכלל לא שם אלא נשאר על האי, והוא נפרד מקיילו שמבין שעבד עליו. בסצנה הבאה נראה לוק על האי, תוך שהוא מבין שמילא את ייעודו ומת בשלווה. המורדים נתקלים בקיר אבנים, אותו ריי מצליחה להרים והם בורחים על המילניום פלקון, ריי מספרת לליאה על לוק ופו וריי סוף סוף מכירים. פין מעלה את רוז והיא מקבלת טיפול רפואי, ליאה אומרת לריי שהמהפכה החלה והמורדים ינצחו.

על הכוכב קאנטו, אחד הילדים העובדים במכרה משתמש בכוח ומתגלה כג'דיי, הוא מרים את ידו ומתגלה סימן המורדים.

סרט עשוי כהלכה. מרתק מתחילתו ועד סופו. נחשב לאחד הטובים בסדרה. מומלץ בחום.

כתבות נוספות
bottom of page