top of page

הסרט "פלא" - WONDER

ארה"ב 2017

בימוי: סטפן צ'בוסקי

תסריט: סטפן צ'בוסקי, סטיב קונרד, ג'ק ת'ורן

מבוסס על ספר מאת ר"ג פלאסיו.

הפקה: דיוויד הוברמן, טוד ליברמן

צילום: דון בורג'ס

עריכה: מארק ליבולסי

פסקול: מרצ'לו זרווס

בהשתתפות:

ג'וליה רוברטס - איזבל פולמן

אוון ווילסון – נייט פולמן

ג'ייקוב טרמבלי – אוגי פולמן

מנדי פטינקין – המנהל טושמן

אורך הסרט: 113 דקות

הסרט מופץ ע"י פורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע ב- 16.11.2017

תקציר:

מבוסס על רב המכר העולמי מאת ר"ג פלאסיו.

מספר את סיפורו מעורר ההשראה ומחמם הלב של אוגוסט פולמן, אשר נולד עם פנים יוצאות דופן, אשר מנעו ממנו ללכת לבית ספר רגיל.

אוגי הופך להיות גיבור בלתי צפוי כאשר הוא מגיע לכיתה ה' בבית הספר המקומי, כאשר בני משפחתו, חבריו החדשים לכיתה והקהילה מסביבו נאבקים לגלות חמלה וקבלה כלפיו. מאבקו יוצא הדופן של אוגי מאחד אותם ומוכיח שאתה לא צריך להיות רגיל כשנועדת להיות יוצא דופן.

על ההפקה:

פלא מבוסס על רב המכר מאת ר"ג פלאסיו.

יוצרים הסרט היו אובדי עצות בנוגע לליהוקו של אוגי, ילד מקסים אשר נולד עם עיוות בפניו. עד ליום שבו ראו את ג'ייקוב טרמבלי בסרט 'חדר', שבו הוא משחק קורבן חטיפה שמעולם לא ראה את העולם בחוץ. הופעתו לא היתה דומה לשום דבר שראו אצל ילד צעיר כל כך. "כשראינו את 'חדר', ידענו שמצאנו את הנער שיכול לקחת על עצמו את דמותו של אוגי", אומר המפיק דיוויד הוברמן. "ג'ייקוב מוכשר כל כך לגילו ולכל גיל בעצם. כשפגשנו אותו, חשבנו שלא למצוא מישהו שהרגיש כ"כ כמו אוגי..."

מבחינת הליהוק, לא יכול היה להיות מרגש יותר עבור היוצרים. על ג'וליה רוברטס מספר המפיק: "זה בבירור לא היה רק ​​תפקיד בסרט עבורה. היא האמינה במה שהסיפור אומר ורצתה לעזור לזה לקרות ", אומר הוברמן, שעבד לראשונה עם רוברטס כמפיק, על תפקידה בסרט "אישה יפה". המפיק טוד מוסיף ליברמן: "לג'וליה יש יכולת נדירה להראות רגש מדהים מבלי להגיע למקום מוגזם. היא עושה את זה בחן ובהומור שכזה שאתה מאמין בה כאמא".

ג'וליה רוברטס מספרת על תגובתה הראשונית לספר: "חשבתי שיש שם טווח מדהים של דמויות ואהבתי את נקודות המבט השונות של הדמויות, את חמלתן ואת המורכבות שלהן. קראתי את זה עם הילדים שלי, כולם אהבו את זה, ובאותו רגע חשבתי שחייבים לעשות מזה סרט". רוברטס מיד התחברה לכוחה האימהי של דמותה של איזבל, אבל גם לקונפליקטים הפנימיים שלה כאישה עצמאית שחייה ושאיפותיה עוכבו על ידי אמהות אינטנסיבית במיוחד. "איזבל נמצאת בצומת דרכים מעניין", אומרת רוברטס. "כולם עוברים את השינוי המדהים הזה בחיינו כאשר הופכים להורים, כאשר אתה הופך למטפל של חיים אנושיים אחרים שהופכים לעדיפותך המוחלטת. עבור איזבל, להיות אמא של אוגי היה תובעני מאוד כי לשמור על הילד הקטן הזה בחיים היה מאוד מאתגר. במקביל, כל מה שהיא ניסתה להשיג כאדם יצירתי בעולם נפל לשולי הדרך.

אז עכשיו, כשאוגי סוף סוף הולך לבית הספר, זה רגע מר-מתוק בשבילה - זו הפעם הראשונה שהם לא היו יחד כמעט כל דקה בכל יום, אבל זה מאפשר לה לחזור לאט לדברים שהיא עשתה לפני שנולד. עכשיו היא צריכה ללמוד לשחרר ", אומרת רוברטס.

הכוכב הצעיר, ג'ייקוב טרמבלי מספר על דמותה של אימו: "איזבל היא אמא טובה באמת, בטופ 5 של האמהות הכי טובות שיש. היא גורמת לאוגי להרגיש טוב יותר כאשר הוא עצוב באמצעות כוחות העל האימהיים שלה, ומסבירה את כל הדברים שקשים לו. ג'וליה רוברטס היתה נהדרת, למדתי ממנה כל כך הרבה".

רוברטס מציינת שיש לה הרבה מה ללמוד מטרמבליי: היא חושבת שהיא פגשה את טרמבלי רק לרגע קצר - כי רוב הזמן כשעבדו הוא היה בתוך הדמות של אוגי. "אני זוכרת כשהסתיימה ההפקה ואני נפרדתי מאמא של ג'ייקוב היא אמרה, 'אני מרגישה כאילו את אמא של אוגי ואני אמא של ג'ייקוב', וזה תיאר בדיוק את איך שהרגשתי...", מסכמת רוברטס את החוויה.

על הבמאי והשחקנים:

סטפן צ'בוסקי – במאי

ביים את הסרט: "כמה טוב להיות פרח קיר", וכתב את התסריטים לסרטים: "היפה והחיה" ו- "רנט".

ג'וליה רוברטס - איזבל פולמן

זכתה בפרס האוסקר על תפקידה בסרט "ארין ברוקוביץ'", כמו כן הייתה מועמדת 3 פעמים נוספות על תפקידיה בסרטים: "אוגוסט: מחוז אוסייג'", "אישה יפה" ו-"מגנוליות מפלדה". עוד כיכבה בסרטים: "נוטינג היל", "קרוב יותר", "מפלצת הכסף", "החתונה של החבר שלי", "מראה מראה", "לארי קראון", "לאכול, להתפלל, לאהוב" ועוד.

אוון ווילסון – נייט פולמן

היה מועמד לפרס האוסקר ביחד עם ווס אנדרסון על התסריט של "משפחת טננבאום". כמו כן, כיכב בסרטים: "חצות בפריז", "רכבת לדרג'לינג", "לדפוק חתונה", "זולנדר" ועוד.

ג'ייקוב טרמבלי – אוגי פולמן

על אף גילו הצעיר הספיק לככב בסרטים: "חדר", "להתעורר מפחד", The book of Henry, Shut in ועוד.

מנדי פטינקין – המנהל טושמן

היה מועמד ל- 3 פרסי גלובוס הזהב על תפקידו בסדרות הטלוויזיה: "שיקגו הופ" ו- "הומלנד" וכן על תפקידו בסרט "ינטל". עוד כיכבה בסרטים: "הנסיכה הקסומה", "הלוואי והייתי כאן", "לולו על הגשר" ועוד.

כאשת חינוך לשעבר, אני מאמינה שזהו סרט חובה לכל תלמידי ישראל.

השראה לחמלה ולקבלת השונה/המוזר, ואפילו המפחיד, כי היופי החיצוני נובע מהנשמה.

כתבות נוספות
bottom of page