top of page

הסרט "קרב המינים" - BATTLE OF THE SEXES

ארה"ב 2017

בימוי: ג'ונתן דייטון, ואלרי פאריס

תסריט: סיימון ביופוי

הפקה: דני בויל, כריסטיאן קולסון, רוברט גראף

צילום: לינוס סאנדגרן

עריכה: פמלה מרטין

פסקול: ניקולס בריטל

שחקנים

אמה סטון – בילי ג'ין קינג

סטיב קארל – בובי ריגס

אליזבת' שו – פרסילה ריגס

שרה סילברמן – גלדיס הלדמן

אורך הסרט: 121 דקות

הסרט מופץ ע"י א.ד מטלון ופורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע ב-23.11.2017

תקציר הסרט

טורניר הטניס המחשמל שהתקיים בשנת 1973 בין בילי ג'ין קינג (אמה סטון) לבין אלוף העולם לשעבר בובי ריגס (סטיב קארל) אשר הפך למלחמה בין המינים ונהיה לאירוע הספורט הטלוויזיוני הנצפה ביותר בכל הזמנים.

הטורניר לכד את רוח התקופה והצית שיח עולמי על שוויון מגדרי, אשר דחף את התנועה הפמיניסטית.

לכודים באור הזרקורים, קינג וריגס היו התגלמותם של הצדדים המנוגדים של הוויכוח, אולם מחוץ למגרש כל אחד מהם התמודד עם קרבות אישיים ומורכבים משל עצמו.

עם בעל תומך, אשר דחק בה להילחם על שכר שווה, קינג התמודדה גם עם השלמה עם מיניותה. בו בזמן, ריגס מהמר על המורשת והמוניטין שלו על מנת לנסות להחיות את תהילת העבר שלו.

יחד, בילי ובובי הגישו מופע תרבותי שהדהד הרבה מעבר למגרש הטניס והעלו את הדיון בין גברים לנשים הן, בחדר המיטות והן בחדר הישיבות.

על ההפקה

כ -90 מיליון צופים ברחבי העולם ישבו במתח וצפו בעימות בין בובי לבילי ג'ין אשר הפך להיות סוריאליסטי כפי שהוא הותיר בהלם את העולם.

הבמאי, ואלרי פאריס מספרת: "קרב המינים הוא גם סיפור של אירוע ספורטיבי היסטורי וגם של טרנספורמציה אישית ופרטית של אישה, תוך חשיפה ציבורית אינטנסיבית. התעניינו איך היא נלחמת גם במאבקים האישיים שלה וגם הפוליטיים בעת ובעונה אחת.

הבמאי ג'ונתן דייטון מוסיף: "זה היה הפרויקט הכי מאתגר של הקריירות שלנו. זה סרט ספורט, סיפור אהבה, דרמה חברתית פוליטית, ולפעמים קומדיה. 44 שנים אחרי הקרב המפורסם, הנושאים האל עדיין רלוונטים. התרשמנו איך האירוע הזה דמוי קרקס הפך למקום שבו נוצרו נושאים חברתיים חשובים."

התסריטאי, סיימון ביופוי, מספר: "המשחק נצפה על ידי קהל הטלוויזיה הגדול ביותר מאז הנחיתה הירח. זה היה ספקטקל ענקי שלא נראת קודם לכן, או כנראה על מגרש טניס. עם זאת, המשחק היה כמעט הצגה לקרב הגדול יותר שהשתולל באמריקה: גבר לעומת אישה. אני לא בטוח שהיה ויכוח בינארי ברור כל כך מאז, גם בפוליטיקה או בספורט!", מציין התסריטאי.

עבור הטניסאית בילי ג'ין קינג, אותו יום היה יום גורלי, ומה שהתחיל באותו יום נותר עד היום. "היום יש לנו עדיין הרבה דיונים כאלה," מציינת קינג. "נשים לבנות עדיין מרוויחות 78 סנט על כל דולר דולר שגבר מרוויח, נשים אפרו-אמריקניות 64, נשים היספניות 54. אין לנו בקונגרס שלנו אפילו 20% נשים. יש לנו מספר נמוך מידי של מנכ"ליות. ומה שאנשים לא מבינים הוא שכאשר נשים מרוויחות פחות זה אומר שמשפחות שלמות מרוויחות פחות. זה גורם למשפחות לסבול יותר, אז למה אנחנו רוצים את זה? "אני מקווה שסיפור של המשחק הגורלי הזה ימשיך את הדיאלוג, יקרב אנשים ויזכיר לנו לחשוב לפני שמבטלים אחרים מכל סיבה שהיא. הדברים שעליהם נלחמנו ב -1973 אני עדיין נלחמת ואנחנו חייבים להמשיך לדחוף", אומרת קינג.

השחקנית אמה סטון, המגלמת את קינג בסרט אומרת: "ההשפעה שהיה למשחק הזה על חייה של בילי ג'ין קינג הייתה עצומה. היא לא ידעה איזו השפעה תהיה למהלך הזה על החברה ועל הספורט, ועד כמה מה שקרה באותו יום יוביל אותנו קדימה בכל כך הרבה תחומים שונים. אבל באותו רגע, אני חושבת שהיא הרגישה את החשיבות שלה בייצוג כל תנועות הנשים וזה עשה אותה אפילו יותר נרגשת מהמשחק", אומרת סטון.

השחקן סטיב קארל, המגלם את שחקן הטניס בובי ריגס מספר: "במובנים רבים, בובי היה איש שיווק מוצלח מאוד, מוצלח כמעט כפי שהוא היה בטניס. אני לא חושב שהוא חשב שאנשים הולכים לקחת את המשחק הזה ברצינות כפי שהם עשו, ואני לא חושב שהיה לו איכפת להיות שנוא על ידי נשים כל עוד הוא נהנה. הוא אהב את התהילה. למעשה, הוא היה כל כך שקוע בתהילה ובקידום עצמי עד שהוא הפסיק להתאמן!

הקריקטורה של הילד הרע שריגס טיפח החל לכלות אותו. כל הכסף הזה והפרסום המיידי היה חרב פיפיות, כי באותו זמן התהילה לא היתה באמת עבור מי שהוא היה באמת אלא עבור הדמות שהוא גילם. אנשים שכחו שהוא ספורטאי רציני ואני חושב שזה פגע בו", מסכם קארל.

על הבמאים והשחקנים:

ג'ונתן דייטון, ואלרי פאריס – במאים

ביימו יחד את הסרטים: "מיס סנשיין הקטנה", "רובי ספארקס" ווידיאו קליפים למגוון אמנים (רד הוט צ'ילי פפר, ג'נט ג'קסון, R.E.M ועוד).

אמה סטון – בילי ג'ין קינג

זכתה בפרס האוסקר על תפקידה בסרט "לה לה לנד". הייתה מועמדת שוב לפרס הואסקר על תפקידה בסרט בירדמן. עוד כיכבה בסרטים: "העזרה", "באה בקלות", "ברוכים הבאים לזומבילנד", "איש ללא הגיון", "ספיידרמן המופלא", "טיפש, מטורף, מאוהב" ועוד.

סטיב קארל – בובי ריגס

היה מועמד לפרס הואסקר על תפקידו בסרט "פוקס קאצ'ר". זכה בפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסדרת הטלוויזיה "המשרד". עוד כיכב בסרטים: "בתול בן 40", "טיפש, מטורף, מאוהב", "קפה סוסייטי", "לאהוב אותה", "חדשות בהפרעה" ועוד.

שרה סילברמן – גלדיס הלדמן

הקומיקאית המוערכת כיכבה בסדרת הטלוויזיה שלה "התכנית של שרה סילברמן". עוד הופיעה בסרטים: "משתגעים על מרי", "בית ספר לרוק", דיבבה בסרט "ראלף ההורס" והשתתפה בסדרת הטלוויזיה "הסקס של מאסטר".

סרט ארוך ואיטי, אבל חשוב מאין כמותו בכל הנוגע לשיוויון הזדמנויות בין המינים, ולחצייה של העדפות מיניות עוד בטרם מקובל היה לחשוף אותן.

כתבות נוספות
bottom of page