top of page

"אופטיקה בליסימה" - משקפי ראייה של חורף 2017-18

לדברי שרון חזום – סטייליסטית ומפיקה:

"בליסימה היא רשת של חנויות פרימיום, אשר עובדות עם קהל-יעד שמבין עניין. המשקפיים הפכו לאביזר ממותג שמביע מה אני רוצה לשדר, וכיצד אני רוצה להטביע את חותמי המיוחד?"

שרון חזום

לדברי יורם חזיזה – סוכן משקפי טום פורד – "מותג תום פורד הוא TIMELESS"

"משקפי ראייה הפכו מכבר לאביזר אופנה נחשק ופופולרי. המשקפיים מהווים הצהרה אופנתית, מעבר לפריטי הלבוש. הם משמשים תוספת לביגוד היומיומי, תודות למבחר הדגמים והגוונים".

יורם חזיזה

רבים מאלו שחששו להרכיב משקפיים בעבר (נחשב לבלתי מחמיא) - מוצאים עצמם בוחרים משקפיים עם "קטע", ויוצרים לעצמם מראה מיוחד, ממנו לא ניתן להתעלם. רבים אפילו מגדילים לעשות ומזמינים משקפי ראיה עם עדשות ללא מספר, רק בשביל הלוק....

כיום רוב משקפי הראיה עשויים מחומר שנקרא אצטט שהוא פולימר עמיד במיוחד, בשל חוזקו, ובנוסף הוא אנטי אלרגי. בשל תכונותיו, ניתן לעצב שלל דגמים מתוחכמים של משקפיים תוך שילוב של אינספור גוונים.

לצד האצטט מתמקם הטיטניום – מתכת קלה וחזקה ממנה עשויים דגמים רבים של משקפי ראיה באופן מעודן .

המאפיין כיום את רוב המסגרות הוא: מסגרות מלאות, חצי מסגרת, או ללא מסגרת – רימלס.

העיצובים ושילובי הצבעים הינם שונים ומשונים: בגזרת משקפי טייסים, בגזרה חתולית, מלבנית, עגולה או מרובעת - כשמעל כל העיצובים מרחפות נגיעות הצבע המורכבות.

המגמה הרווחת היא עיצוב משקפי ראייה בגזרות מיוחדות כמו הטרנד הרווח: הנטייה למשקפיים עגולים וקטנים נוסח ג'והן לנון , אך העיגולים אינם עגולים לחלוטין. המסגרות הינן "פנטו"- הצהרה אופנתית חדשה.

במסגרת הצבעים בקולקציות משקפי הראיה השונות בולטים הצבעים הזוהרים, גווני הפסטל המעודנים ובעיקר שילובים קוטביים של צבעים.

קולקציית משקפי הראיה של מותג הבית REPLAY 69 מתבססת על אמירה של מעצב אופנה יצירתי שאינו מתקבע על סגנון אחד בלבד, אלא מחפש משקפיים מיוחדים ויוצאי דופן, ומעדיף תמיד סדרות מוגבלות ולא מייצור המוני.

המבחר הרחב של דגמים, כולל סדרות מוגבלות של המותג, כולל משקפי ראיה בשילובי צבעים קונטרסטיים המותאמים למצבי רוח וטיפוסים שונים, כדי לראות את העולם בדרך אחרת.

משקפי 69 REPLAY עשויים ברובם מאצטט - חומר עמיד ומשופר, בעל גוונים משולבים בשלל גווני הפסטל, וכן גם צבעים זרחניים כמו טורקיז, בורדו בוהק ירוק ליים.

הדגמים נעים בין צעירים שתרים אחר צבעים עזים במיוחד, לבין גילאים בוגרים יותר ,התרים אחרי צבעים מתונים יותר.

הדגמים הפופולאריים במיוחד הם בעלי מסגרות המתכת המינימאליסטיות המעניקות "תחושה של עם" אבל "מרגישים בלי".....

מחירים : החל מ-299 ש ועד 10,000 ש'

והרי טיפים לבחירת משקפי ראיה, מאת דוד לזר - בעלים של רשת אופטיקה בליסימה:

כאשר נכנסים לבחור משקפי ראיה ניתן להתבלבל מהשפע וההיצע.

מאחר שכיום, מסגרות משקפיים נחשבות אביזר אופנה נחשק, ולא משמשות לתיקון הראייה בלבד, מוטב לבחור מסגרת התואמת את סגנון הלבוש ומבנה הגוף.

יש לבחור מסגרת המשלימה את מבנה הפנים, ולוודא שהעיניים מצויות במרכז המסגרת.

משקפיים משנים לגמרי את צורת הפנים. לכן חשוב להשקיע תשומת לב רבה בעת הבחירה.

בעלי פנים עגולים טוב יעשו אם יימנעו ממשקפיים עגולים וממסגרות בעלות קימור ,שכן הם מדגישים את המבנה המעוגל של הפנים.

רצוי לבחור מסגרת בעלת מבנה גיאומטרי זוויתי נכון כמו מלבן או מרובע, דווקא פינות חדות ייצרו ניגוד הולם.

לבעלי פנים אובאליים יתאימו מסגרות משקפיים מרובעות או מעוגלות וכן משקפיים בעלי מסגרת גדולה. מומלץ לבעלי פנים אובאליות להימנע ממסגרות זוויתיות חדות.

בעלי פנים מרובעים צריכים לרכך את מבנה הפנים ולא להעמיס על הפנים נוכחות מכבידה ודומיננטית וכדאי שיבחרו מסגרות משקפיים עגולות או מעוגלות , מסגרות בעלות קימור שאינן גדולות מידי.

לבעלי פנים מוארכים יתאימו מסגרות מלבניות או אובאליות שאינן רחבות מרוחב הפנים.

לבעלי פנים מלאים יש להתאים מסגרת "חתולית" – מסגרת בעלת זווית חדה בחלק העליון., מסגרות אילו מרימות את הלחיים ומדגישות את עצמות הלחיים ובכך מטשטשות את המראה הרחב של הפנים.

לבעלי פנים דמוי יהלום - סנטר ומצח רחבים וקו לחיים רחב ,יש להתאים מסגרת מרובעת או אליפטית,שלא תהיה רחבה מרוחב עצמות הלחיים.

לבעלי פני משולש – מצח צר וסנטר ולחיים רחבים יתאימו מסגרות המכונות עיני חתול- מסגרת עליונה עבה ומודגשת ובעלת זרועות רחבות או א6פילו "חצי מסגרת" שבה העדשה מוקפת מסגרת רק בחלקה העליון. כל אילו ירחיבו את החלק העליון של הפנים וייצרו סימטריה עם מבנה הלסת.

אין ספק שבחירת משקפיים מעניקה מראה ייחודי בסקאלה שבין מראה סטודנטיאלי-אינטלקטואלי, ועד למראה זרוק-פריקי. לעתים הן משדרות בולטות, ולעתים הן נבלעות בפנים – כאילו לא קיימות.

ומשהו לאמנות ולנשמה... תמונות של הציירת עידית דנציגר המציגה בחנות אופטיקה בליסימה

על דבר אחד אי אפשר להתווכח. המשקפיים הפכו ל-PIECE OF ARTֱֱֱ !

דוד לזר – בעלים של רשת אופטיקה בליסימה

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page