top of page

הסרט "מתנקש אמריקאי"

AMERICAN ASSASSIN

ארה"ב 2017

בימוי: מייקל קוסטה

תסריט: סטיבן שיף, מייקל פינץ', אדוארד זוויק, מארשל הרשקוביץ

מבוסס על סדרת ספריו של וינס פלין

הפקה: לורנצו די בונונטורה, ניק וכסלר

צילום: אנריקה צ'דיאק

עריכה: קונארד באף

פסקול: סטיבן פרייס

בהשתתפות:

דילן או'בריאן – מיטש ראפ

מייקל קיטון – סטן הארלי

ובתפקידי אורח:

יוסף סוויד

מוחמד בכרי

אורך הסרט: 112 דקות

הסרט מופץ ע"י פורום פילם והגיע לבתי הקולנוע ב- 14.9.2017

תקציר:

הסרט עוקב אחר עלייתו של מיטש ראפ (דילן או'בראין), מגויס סי.אי.איי הנמצא תחת הכשרתו של סטן הארלי (מייקל קיטון), איש צבא ותיק אשר לחם במלחמה הקרה. הזוג מגויס ע"י סגן איירין קנדי כדי לחקור גל של התקפות אקראיות לכאורה על מטרות צבאיות ואזרחיות כאחד. יחד, מגלים השלושה, דפוס חוזר על עצמו באלימות המוביל אותם למשימה משותפת עם סוכן טורקי קטלני על מנת לעצור את המפעיל המסתורי המתכנן לגרום להתפרצות מלחמת עולם במזרח התיכון.

על ההפקה:

הבמאי, מייקל קוסטה, מספר: "זה סיפור ההתחלה של מיטש ראפ – מהרגע בו הוא הופך מאדם המחפש נקמה אישית למקצוען שפועל למען צדק. אני נרגש לראות איך מעריצי סדרת הספרים והקהל יראו את דילן אובריאן הופך להיות מיטש. אני חושב שהקהל יאהב את האינטראקציה שלו עם מייקל קיטון כאיש הקשוח, שדמותו היא כמו ג'ון ויין של המאה ה-21."

השחקן מייקל קיטון, המגלם את דמותו של מאמן ה-CIA סטן הארלי, מספר כי נמשך לשילוב של האלמנטים בסרט כי הם מאוד מתאימים לשנת 2017 אבל עם נקודת מבט ייחודית של הסופר וינס פלין, ריגול. "התסריט עשה שינויים מהותיים מהספר - אבל הרגשתי שהוא שמר על הליבה של מה שוינס ניסה להגיד תוך כדי סיבוך דברים מוסרית ועולמית בצורה מסקרנת מאוד", אומר קיטון.

"מה שמגניב כל כך בסרט "מתנקש אמריקאי" הוא שאתה יכול לראות איפה מיטש התחיל ואתה יכול ללכת בדרך האישית שלו לתוך העולם של ה- CIA, כאשר הוא מונע על ידי הדחף שלו לנקמה שהוא צריך ללמוד לשלוט בו ", אומר השחקן דילן אובריאן, המגלם את מיטש. "כשהתחלתי לדבר עם בחורים שעובדים בשביל הסי-איי-אי, גיליתי שלעתים קרובות יש להם סיפורים מסוגים דומים, שבהם איזו חוויה אפלה וקשה דחפה אותם לדרך להפוך להיות סוכן, ולעתים קרובות הסיפור הזה עדיין מלווה אותם עד עצם היום הזה", מספר אובריאן.

"יש הרבה סרטי ריגול, אבל רק לעתים רחוקות מראים איך סוכנים מתחילים לפני שהם הופכים למקצוענים, ואני חושב שזה מעניין לראות ילד בשנות ה -20 לחייו חווה טרגדיה קשה ואיך הוא מוצא את הנתיב החדש הזה ולראות למה זה הופך אותו", מסכם אובריאן.

על הבמאי והשחקנים:

מייקל קוסטה – במאי

זכה בפרס האמי על עבודתו בסדרת הטלוויזיה "הומלנד". עוד ביים פרקים בסדרות הטלוויזיה: "עמוק באדמה", "דקסטר", "אלמנטרי", "דם אמיתי" ועוד. כמו כן, ביים את הסרט: "להרוג את השליח".

דילן או'בריאן – מיטש ראפ

כיכב בסדרת הטלוויזיה "זאב צעיר" ובסדרת סרטי "הרץ במבוך". עוד כיכב בסרטים: "הפעם הראשונה", "אסון בלב ים", "לדפוק התמחות" ועוד.

מייקל קיטון – סטן הארלי

היה מועמד לפרס האוסקר וגלובוס הזהב על תפקידו בסרט "בירדמן". עוד כיכב בסרטים: "ספוטלייט", "באטמן", "באטמן חוזר", "המייסד", "ביטלג'וס" ועוד.

סרט מרתק. ערוך היטב. משחק מצויין של כל השחקנים. מהנה ומרתק עד לרגע האחרון. מומלץ מאד!

כתבות נוספות
bottom of page