top of page

פסטיבל "עמים וטעמים"

13-14 בספטמבר, בשעות 19:00-23:00, פארק לכיש, אשדוד

טעמי כל העולם – התאחדו!

40 דוכנים המייצגים את מדינות המוצא של מיטב מסעדות העיר.

מנות הדגל של כל מסעדה, לצד מתכונים מאת השגרירות של אותה מדינה:

אינג'ירה אתיופית, פאי דלעת אמריקאי, פירושקי מרוסיה, פאייה ספרדית ועוד...

אווירה: מוזיקה חיה מרחבי העולם לאורך כל הערב

תערוכת צילום Ashdod by night

אוצר: זין קורן

השקת הספר הקולינרי "אשדוד עיר של טעמים" בהוצאת מיכאל שיחור

הכניסה לפסטיבל - ללא תשלום. מחיר כל מנה 10 ₪

לפרטים נוספים: פייסבוק "תיירות אשדוד - Visit Ashdod"

בעיר אשדוד נקבצו תושבים מעשרות מדינות, עדות ועמים בעולם ומתקיימת בה סצנה קולינרית תוססת ומגוונת אשר מושפעת ממדינות המוצא של תושביה ומציגה שפע של מטבחים וסגנונות מכל רחבי הגלובוס. כל השפע הצבעוני הזה יתקבץ ליומיים של חוויה קולינרית יוצאת דופן בפסטיבל "עמים וטעמים" אשר יתקיים ב-13-14 בספטמבר בפארק לכיש בעיר, ויאחד שלל מנות ממקומות שונים בעולם תחת מתחם אחד.

עשרות מסעדות העיר יפרשו בדוכניהן את מנות הדגל של המיטב שהן מייצגות. מסעדת עדיס עלם תגיש את מנת האינגי'רה האתיופית, רונג'אן את הספרינג רול התאילנדי, מסעדת נמסטה תציע מנת סמוסה הודית, בדוכן של הולנד צ'יפס יציעו כמובן פיש אנד צ'יפס, מסעדת וינו דל מאר תגיש את הפאייה הספרדית, ולה בריוש יציעו שטרודל תפוחים ממש כמו באוסטריה. היועץ הקולינרי של הפסטיבל הוא השף גיא פרץ, שמלבד אחריותו על האוכל והנראות בפסטיבל, יציג גם בעצמו מספר דוכנים, אשר חלקם גם יוגשו ב-food tucks המפורסמים שלו.

עוד ישתתפו בפסטיבל המסעדות אידי דגים, אלאדין, ויקטוריה, ראיחונה, קונקורד, פייע ג'וע ועוד. בסך הכל יהיו בפסטיבל כ-40 דוכנים של מסעדות, יינות וחוויות קולינריות.

גם שגרירויות ממדינות שונות נרתמו בהתלהבות להפקת הפסטיבל ושלחו מתכונים אשר מאפיינים את המטבח המקומי שלהן. כך הגיע מתכון של ממולאים יווניים מהשגרירות היוונית, שגרירות הולנד תרמה מתכון למיני פנקייקס, מתכון לצ'יפס במיונז נשלח הישר מן השגרירות הבלגית והמתכונים ממשיכים להגיע.

לצד האוכל, גם האווירה בפסטיבל תהיה בסגנון בינלאומי, כאשר להקות יופיעו לאורך הערב על הבמה ויגנו מוזיקה חיה ממדינות שונות בעולם – סמבה בריזלאית, אנדלוסית ערבית מופע מחווה לביטלס, שאנסונים צרפתיים ועוד. מלבד ההופעות, טרובדור איטלקי, נגן בוזוקי יווני, רקדניות ברזילאיות ועוד יסתובבו לאורך הערב בין הדוכנים השונים.

במהלך הפסטיבל, תציג החברה לתרבות בעיר את תערוכת הצילומים "Ashdod by night", המציגה תמונות של חיי הלילה בעיר דרך עדשותיהם של בלוגרים ואושיות רשת בארץ. אוצר התערוכה הוא הצלם זיו קורן.

במהלך הפסטיבל תיערך גם השקתו של הספר הקולינרי: "אשדוד עיר של טעמים" בהוצאת מיכאל שיחור, ספר המציג את עולמה הקולינרי העשיר והמגוון של העיר, דרך סיפורן של המסעדות המובילות והבולטות, לצד סיפורן של בשלניות תושבות העיר.

מלון לאונרדו פלאזה אשדוד החדש

מציע חופשה יוקרתית ומרגשת על הים.

אם אתם זוגות או משפחות המחפשים אירוח אקסקלוסיבי - לאונרדו פלאזה אשדוד הוא הכתובת הנכונה: החדרים המעוצבים, פינוקי הספא, הארוחות העשירות והפעילויות לילדים יוכיחו לכם שאפשר לנפוש ולהתפנק בשיא הסטייל – וליהנות ממחיר אטרקטיבי.

מלון לאונרדו פלאזה אשדוד החדש מציע באזור הדרום חופשת פרימיום יוקרתית ויוצאת דופן: החל מפינוקי ספא לאונרדו אשדוד, דרך החוויה הקולינרית המעולה ועד למועדון הילדים התוסס – בכולם ממתינה לכם הנאה גדולה ומרגשת. הוסיפו את הנוף המרהיב אל הים, וקיבלתם את הנופש המושלם.

דלפק ארוחת הבוקר במלון לאונרדו פלאזה אשדוד

גם אנשי העסקים שביניכם יוכלו ליהנות בלאונרדו פלאזה אשדוד. המלון כולל טרקלין עסקים יפהפה עם חדר פגישות פרטי, חדרי ישיבות מרווחים, משקאות מרעננים וכיבוד קל. לאונרדו פלאזה אשדוד – חופשה אקסקלוסיבית עם פינוקים לכל החושים.

לדברי קובי הצואל – מנכ"ל מלון לאונרדו פלאזה אשדוד:

"רשת מלונות פתאל, היא הגדולה ביותר בישראל. המלון נפתח לפני 3 שנים, בתום מבצע צוק איתן. תזמון רגיש, אבל למראית הפלא – הצליח.

אשדוד היא עיר תיירותית מיוחדת ואטרקטיבית. המבקרים בה מופתעים לטובה, והגיע הזמן שיפסיקו להיות מופתעים".

לדברי עופר דרי – מנכ"ל עמותת התיירות "חופית":

" העיר אשדוד קיבלה מותג חדש שמורכב מסמלים באותיות בעברית ובאנגלית. אנו גאים בפרוייקטים הרבה והייחודיים שיוצאים לדרך. הם נועדו לשדר את העיר אשדוד, בה נולדתי וגדלתי.

המוזיאון לתרבות הפלישתים ע"ש קורין ממן

בקיץ 2013, לאחר כ-20 שנות פעילות, נחנך מחדש המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן בעיר אשדוד. המוזאון מתמקד כיום בתרבות הפלשתית עם תצוגת קבע מרשימה והפך למוזאון היחיד בארץ ובעולם העוסק בתרבותם של הפלשתים לכל גווניה.

הקו המאפיין של המוזאון הוא הבעת אמירה על סובלנות, מתינות ורצון להכרת השונה מאיתנו. היכרות זו מתחילה מנקודה היסטורית קדומה מסיפור הפלשתים וממשיכה עד לימינו אנו בשיתוף קהילות אשדוד בתערוכות שמתקיימות בגלריה לתערוכות מתחלפות. מבחינה זו, על אף היותו מוזאון ארכיאולוגי המוזאון מספר סיפור אקטואלי, על-זמני וחסר תוקף על התייחסותנו אל השונה מאיתנו הן מבחינה חברתית, דתית ולאומית.

בשנת 2014 קיבל המוזאון הכרה ממשרד התרבות והספורט.

במוזאון שלושה חללי תצוגה:

  • תערוכת קבע ארכיאולוגית – 'עולמם של הפלשתים – ראשיתה ואחריתה של התרבות הפלשתית'. אוצרת: גלית ליטני.

  • המשתה הפלשתי – חלל אירוח לקבוצות עם הכרת המטבח המקראי

  • הגלריה לתערוכות מתחלפות.

דברים שאולי לא ידעתם על המוזאון הארכיאולוגי...

המוזאון מספר את סיפורו של עם שהגיע במאה ה-12 לפנה"ס דרך הים והיבשה מאזור האי כרתים של היום והתיישב במישור החוף הדרומי של ארץ כנען. אנו מכירים את העם המהגר בשם "פלשתים" שבט אחד מני חמישה שבטים המכונים גויי הים. עפ"י המקורות המקראיים חלק מהפלשתים השתקעו באשדוד והיא הפכה לאחת מחמש עריהם החשובות, כפי שמוזכר בתנ"ך: ".... וְאֵת, כָּל-מַלְכֵי אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים, וְאֶת-אַשְׁקְלוֹן וְאֶת-עַזָּה וְאֶת-עֶקְרוֹן, וְאֵת שְׁאֵרִית אַשְׁדּוֹד" (ירמיהו כה': כ).

במוזאון שני חללי תצוגה:

תערוכת הקבע "עולמם של הפלשתים", אוצרת: גלית ליטני - התצוגה מספרת את סיפורו של העם הפלשתי המוכר לנו מסיפורי התנ"ך ושהשאיר חותמו באתוס הלאומי-יהודי. התפישה הרווחת אודות הפלשתים הייתה מאז ומעולם שלילית והורגלנו לראות בהם לא יותר מאשר עם זר ואכזר. הפלשתים מוצגים במקרא כעם כובש, גס שמצוי במאבקים חוזרים ונשנים מול הכנעניים, כאשר שאלות רבות על הנסיבות להגעתם לכנען, על השתלבותם בחברה ועל תרבותם – נותרו ללא מענה וללא מידע. המחקר הארכיאולוגי שהחל במאה ה- 19 אודותם, וכן הממצאים הארכיאולוגים שנמצאו בחפירות, משלים את התמונה המלאה אודות הפלשתים.

אריה צדוק ממשרד התיירות נלחם עם כלי הנשק של הפלישתים

התערוכה מציגה את סיפורם של הפלשתים מנקודת מבט אנושית המציגה את סיפורו של עם מהגר שבשל גורמי דחיפה נאלץ לנטוש את אדמתו בחיפושו אחר אדמה אחרת, עם כל בני ביתו ומעט מחפציו האישיים. מעניין לראות כי על אף המלחמות ביניהם ופערי התרבות, הפלשתים התיישבו והשתלבו לצד בני ישראל בארץ כנען. הם השפיעו והושפעו מהעמים הסמוכים להם מבחינה תרבותית וחומרית. התערוכה מתבוננת באורח חייהם ומפגישה את הצופה עם צדו האחר של העם הפלשתי. בתערוכה כ- 140 מוצגים ארכיאולוגיים ודיגיטציה מתקדמת שהופכים את החוויה למרעננת וחדישה.

הגלריה לתערוכות מתחלפות – אחת לשנה מתחלפות תערוכות בתחומי התרבויות והאתנוגרפיה, המאפשרות הצצה למסורות ולמנהגים בחתכי אוכלוסייה מגוונים בישראל. התערוכות המתחלפות משלבות לרוב את אנשי קהילות אשדוד שמציגים מחפציהם האישיים. לשנת 2017 מוצגת בגלריה התערוכה הארכיאולוגית "חולות הזמן", תערוכה מיוחדת לרגל 60 שנה לעיר אשדוד. את התערוכה אצרה גלית ליטני, ומוצגים בה ממצאים ארכיאולוגים שנחשפו תחת חולות העיר אשדוד לאורך דורות.

המשתה הפלשתי הוא חלל בתוך המוזאון המעוצב בהשראת ארמון קנסוס שבכרתים, מקור מוצאם של הפלשתים עפ"י המקרא. קירותיו של החלל צבועים בצבעים חמים ומעוטרים בדימויים ואורנמנטים השאובים מעולמם של הפלשתים. במשתה הפלשתי יש אביזרים ובגדים של לוחמים פלשתיים, וכן בגדים של כנעניים וכלי נגינה. המבקרים בחלל נוהגים ללבוש את הבגדים, להצטייד בחניתות, אפוד ומגן ולהצטלם עימם.

במשתה הפלשתי אנחנו מאפשרים היכרות מעמיקה דרך הקיבה עם מנהגי האוכל של בני פלשת. המוזאון מאפשר לקבוצות המעוניינות ארוחת צהריים עשירה, מלאה ומזינה המספקת את כל הצרכים הבריאותיים החיוניים וכן לתחושת שובע.

ארוחת הצהריים היא צמחונית המבוססת על מאכליהם של הפלשתים. במוזאון קיים מגוון אפשרויות עפ"י בחירת קבוצות שמזמינות מראש. בתקופתם של הפלשתים (מאה 6-12 לפנה"ס), צריכת הבשר הייתה נהוגה לעתים רחוקות ולא בהיקף הצריכה של ימינו אנו. הבשר היה מוגש לשולחן בעיקר באירועים חגיגיים או בזמני שפע.

מירה לוי – אחראית המוזיאון, הציגה את הקינוחים האולטימטיביים של התקופה הפלישתית:

עוגיות סולת, תמרים ושקדים

קרפ פלישתי עם סילאן או דבש, מלווה בתוספת של שקדים ואגוזים

כדורי תמרים ממולאים

לכבוד פסטיבל 'עמים וטעמים' הקרב אנו מציעים לכם טעימה קטנה מהמשתה הפלשתי – פלשתTEA, תה לצד מתוקים באווירה מקראית אותנטית. המנה כוללת:

  • חליטת תה עם צמחים

  • קרפלשתי, קרפ חם בתוספות לבחירה: סילאן, דבש, אגוזים ושקדים

  • כדורי תמרים מתובלים בהל ומצופים בשקדים

כל רכיבי המנות מוזכרים במקרא ונאמנים למקור, עם התאמה לרוח תקופתנו. המנות המוצעות מתבססות עפ"י מחקריה של ד"ר טובה דיקשטיין, החוקרת קולינאריה קדומה.

מידע כללי:

שעות פתיחה:

יום א, ג-ה 16:00 – 9:00

יום ב 20:00 – 9:00

שישי 13:30 – 10:30

שבת 13:30 – 10:30

כתובת אתר: www.phcm.co.il

פייסבוק: המוזאון לתרבות הפלשתים

מסעדת נמסטה

ממוקמת במבנה שהוא העתק מקורי של מבנה מרוקאי.

נמסטה אשדוד מסעדה הודית המגישה את מיטב המנות המסורתיות מצפון הודו. המסעדה ממוקמת בארמונות לה-ממוניה, ומכילה 100 מקומות ישיבה.

08-8562437

כתובת: הטיילת 20, אשדוד.

הוגשו מנות כגון: קציצות בטטה ווארה, צ'יקן קארי מסאלה, ביפ קארי...

לדברי יואל סוגאוקה – הבעלים של מסעדת נמסטה:

"בשנת 1983 עליתי ארצה ממומבאי. המסעדה פועלת כבר 13 שנים. בהתחלה, קניתי חומרי גלם מתיירים שהגיעו ארצה. כיום – הכל זמין ומצוי בשפע. קהל היעד שמגיע לכאן מתחלק לכ-70%ישראלים, ו-30% הודים".

גבעת יונה (על שם יונה בן-אמיתי)

לדברי מלי בונאבידה:

"העיר עוברת מתיחת פנים בתחומי התחבורה, השווקים, הבניינים, העיצוב... למרות הרב-תרבותיות המגוונת והרחבה – האנשים כאן אותנטיים. לעיר יש פוטנציאל גדול להתפתח, שאיפות גדולות, אבל לא יומרות".

מלי בונאבידה - מדריכת טיולים נלהבת ומרתקת מציגה את מפת אשדוד

סגווי segs

סאגס סיורי סגווי בע"מ מפעילה סיורי סגווי מודרכים בחמישה מקומות בארץ:

ביפו, קיסריה, זכרון יעקב, חיפה ואשדוד.

הסיורים הם הדרך החדשה והמרגשת לגלות את העיר הלבנה והדינמית של יפו ותל אביב, את העתיקות של קיסריה, את סיפורי הברון וניל״י, העיר התחתית הקסומה של חיפה ואת פארק נחל לכיש וחוף הים המדהים של אשדוד.

במהלך סיורי סגווי נהנים מן הניחוחות, הקולות והאנשים בזמן גלישה ללא מאמץ בצורה הידידותית ביותר לסביבה.

כל הפרטים באתר: http://www.segs.co.il

מסעדת וינו דל מאר

לדברי אבי אהרוני – בעלים: "אבא היה 30 שנה בענף היין. אני רק 14 שנים. אנו מציעים בר ייחודי לקהל האשדודי. 50 סוגי יין. 90% מהיינות הם על טהרת כחול-לבן. המסעדה כשרה. מגישים כאן מנות שף של דגים. הסגנון הוא חלבי-ים תיכוני.

בפסטיבל נגיש פייאה ספרדית, דוכן יפן, וסושי בימי ג'".

וינו דל מאר אשדוד מסעדת שף ים תיכונית שנוצרה תוך מחשבה על סצנת הבילויים באשדוד עם כוונה ליצור מקום בילוי שידמה קפיצה קטנה לחו"ל, לעריה הקטלוניים של ספרד.

בתפריט מבחר גדול של יינות משובחים, קוקטיילים מדליקים וכמובן מנות שף כשרות מעולות כמו פסטות, דגים, סלטים וטאפסים עם טעם של עוד! ליהנות מהחגיגה הספרדית מול חוף הים הצפוני של העיר.

http://vinodelmar.rest.co.il

08-6713588

כתובת: מרטין בובר 1

אין ספק שהעיר אשדוד עומדת על סף מקפצה של התפתחות וצמיחה.

כשסיירתי בעיר, הרגשתי שאני רוצה לגור בה. עיר מודרנית, שמחה ומוארת.

כורסת מלכים בכניסה למלון לאונרדו

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page