top of page

הסרט "המגדל האפל"

THE DARK TOWER

ארה"ב 2017

המגדל האפל (באנגלית: The Dark Tower) הוא סרט פנטזיית פעולה אמריקאי המבוסס על סדרת הספרים באותו השם שנכתבה על ידי סופר האימה והמותחנים סטיבן קינג.

הסרט מבוים על ידי הבמאי ניקולאי ארסל, ומככבים בו אידריס אלבה כרונלד דשיין, אקדוחן אשר תפקידו הוא להגן על "המגדל האפל" - מגדל עתיק יומין אשר תומך פיזית בכל המציאויות הקיימות, ומת'יו מקונוהיי כוולטר או'דין המכונה גם האיש בשחור, מכשף בעל גיל לא ידוע ויריבו של רונלד אשר מנסה להשמיד את המגדל ואיתו את המציאות המוכרת לנו כיום.

ישנם עולמות אחרים. 'המגדל האפל' של הסופר המוערך סטיבן קינג מגיע למסך הגדול.

האביר האחרון, רולנד (אידריס אלבה), תקוע בקרב נצחי עם וולטר או'דין, הידוע גם כ'איש בשחור' (מתיו מקונוהי), נחוש למנוע ממנו לכבוש את המגדל האפל, אשר מחזיק את היקום כולו. כאשר גורל העולם תלוי בכך, הטוב והרע נפגשים בקרב האולטימטיבי, כאשר רק רולנד יכול להגן על המגדל מהאיש בשחור.

בימוי: ניקולה ארסל

תסריט: עקיבא גולדסמן, ג'ף פינקר, אנרדס תומס ג'נסן, ניקולה ארסל

מבוסס על ספרו של סטיבן קינג

הפקה: עקיבא גולדסמן, בריאן גרייזר, רון האוורד, סטיבן קינג

צילום: רסמוס ויידבק

עריכה: אלן אדוארד בל, דן צימרמן

שחקנים:

אידריס אלבה – רולנד דשיין

מתיו מקונוהי – האיש בשחור

טום טיילור – ג'ייק צ'יימברס

אורך הסרט: 95 דקות

הסרט מופץ ע"י א.ד מטלון ופורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע ב- 10.8.2017

על ההפקה: "התחלתי לכתוב את המגדל האפל כשהייתי בן 22, מיד שסיימתי את לימודי בקולג', כך שהוא התפשט לכל הקריירה שלי", אומר הסופר סטיבן קינג. "עם הזמן, כשהספרים והסיפורים נערמים, התחלתי להבין שיש לי המון דמויות שקשורות אל העולם הזה, של המגדל האפל. זה הפך למרכז היקום הבדיוני שלי - דמויות שהופיעו בספרים אחרים יופיעו במגדל האפל ולהיפך", מספר הסופר. סדרת הספרים של המגדל האפל הם החוט המקשר עבור רוב היקום של קינג ומצטלב של ספריו האחרים של קינג.

ההשפעה לספר הגיעה לקינג על ידי מיזוג יחד כמה מקורות בלתי סבירים: "הושפעתי מאוד משר הטבעות - למרות שאני לא משוגע על הוביטים, אורקים ועצים מהלכים, אהבתי את מה טולקין עשה. ובסביבות אותו זמן, ראיתי את הסרט 'הטוב, הרע והמכוער', ואת טרילוגיית 'האיש ללא שם' קלינט איסטווד..."

השחקן אידריס אלבה, המגלם את דמותו של רולנד האקדוחן, מספר: "רולנד הוא לא קאובוי הוא אקדוחן מאוד מיומן", אומר אלבה. "כשאנחנו פוגשים אותו, הוא האחרון בשורה ארוכה של שומרי המגדל".

"כשסטיבן קינג יצר את דמותו של רולנד, הוא יצר דמות שהתבססה על הבחור הכי קשוח שיש", אומר המפיק רון הווארד. לקחנו את הגישה הראשונית הזאת בליהוקו של רולנד לסרט - כשאנחנו שואלים את עצמנו היום, 'מי הגבר הכי קשוח שיש היום? מי יגלם את רולנד?' וחשבנו מיד על אידריס אלבה. הוא התגלמותו של רולנד, והוא גם שחקן פנומנלי ויש לו את היכולת להביא את אופיו המורכב של רולנד לחיים", אומר הווארד.

"המגדל הוא מערבולת מגנטית חזקה המחזיקה את היקום יחד, ואם המגדל הזה נופל, היקום נכנס לתוהו ובוהו אנרכיסטי, אפלה ושדים יוצאים החוצה וכובשים את הכל", אומר השחקן מתיו מקונוהי, המגלם את דמותו של האיש בשחור. "כל עוד המגדל הזה עומד הוא שומר על איזון ביקום. אז מה שוולטר רוצה לעשות הוא להפיל את המגדל", אומר מקונוהי

"המהות של הדמות של מקונוהי היא נבל מזדמן ושובב אבל אכזרי ומפחיד, כל זאת תוך כדי שליטה מוחלטת", מספר הווארד. "מתיו מקונוהי הוא הבחירה המושלמת לתפקיד של האיש בשחור - הוא מקסים להפליא, רגוע שובב ומלא בעומק", מסכם האוורד.

אידריס אלבה - אידריסה אקנואה "אידריס" אלבה הוא שחקן קולנוע, תיאטרון וטלוויזיה בריטי, זכה בפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסדרת הטלוויזיה "לות'ר". עוד כיכב בסרטים: "תור", "פרומתיאוס", "פסיפיק רים", "הג'וב הצרפתי" ועוד. וכן דיבב בסרט האנימציה "זוטרופוליס".

מתיו מקונוהי - מתיו דייוויד מקונוהיי הוא שחקן קולנוע אמריקאי. זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס", ועוד כיכב בסרטים: "בין כוכבים", "הזאב מוול סטריט", "הסיפור של מאד", "מדינת ג'ונס החופשית", "העיתונאי", "מג'יק מייק" ועוד. כמו כן, כיכב בסדרת הטלוויזיה "בלש אמיתי".

טום טיילור - שחקן צעיר אשר שיחק בסרטים: לבבות שבורים (2012), דוקטור פוסטר (2015) והמגדל האפל (2017).

סרט מד"ב מרתק. משחק מצויין של שלושת השחקנים המובילים. האפקטים מצויינים. נהנתי מאד!

כתבות נוספות
bottom of page