top of page

"הגל הירוק"- הסופרמרקט הטבעוני הראשון

המהפכה בעולם הטבעונות בישראל יוצאת לדרך עם חנות ראשונה בשוק הכרמל ת"א

מי שציפה לרשת סופרים שכולה טבעונית, זוכה בימים אלה לעדנה.

"הגל הירוק", הסופר הטבעוני הראשון בישראל - אבן דרך משמעותית בהתפתחות הטבעונות במדינת ישראל - נפתח להרצה.

הרשת מוקמת במודל ייחודי שבא להנגיש את הטבעונות לציבור הרחב, ולהעניק חווית קנייה קולינרית - 100% טבעונית.

החנות הראשונה שנפתחה החודש (יולי 2017), ממוקמת בשוק הכרמל 50. היא משתרעת על כ-100 מ"ר, ומיועדת להיות החנות הראשונה ברשת קמעונאית חדשה ופורצת דרך. החנות מהווה "בית בטוח" לטבעונים שרוצים להיות בטוחים שהמוצר שרכשו אינו מכיל מרכיבים מן החי, ולאלה שאינם מעוניינים לכתת את רגליהם בין מספר בתי עסק.

"הבית הבטוח" לקהילה הטבעונית

"הגל הירוק" נולד בהשראת רשת הסופר-מרקט הטבעוני veganz הגרמני, המחזיק בסניפים בברלין, פרנקפורט והמבורג. זהו בית העסק היחיד בישראל שהוא "בטוח" לטבעונים, וחתום על אמנת מחוייבות לטבעונות. על אמנה זו חתומים גם כל ספקי הרשת. הם מחוייבים לבצע בדיקות מחמירות, ולייבא מוצרים בהתאם לעקרונות הטבעונות.

בתי המסחר בישראל, ללא יוצא מהכלל, מציעים מוצרים טבעוניים ביחד עם מוצרים שאינם טבעוניים. "תו טבעוני" חדש של "הגל הירוק", יאפשר ללקוחות להיות בטוחים ב 100% כי המוצר טבעוני.

פגשתי את רפאל אברהם בסופרמרקט הטבעוני. מארגן ומסדר את המוצרים. הסופרמרקט נקי, מואר ו"מזמין"...

לדבריו:

"ניהלתי את רשת המזון "מזרח ומערב" במשך 10 שנים. כבן למשפחה חצי מרוקאית וחצי עיראקית – אין פלא שאני בשלן. הבישול הוא הוויה, ואוכל הוא תענוג. אני טועם הכל. כשנכנסת לקוחה שרוצה לבשל – אני בוחן את הרצון והאהבה שלה, וממליץ לה על מוצרים מתאימים. נותן לה גם מתכון. הכל מהראש שלי.

השותף שלי, אילון זקצר, הוא ממוצא אשכנזי. שנינו דוגמא ל-"אחדות הניגודים". משלימים זה את זה. אלון הוא אבא לבן טבעוני. כאשר חיפש מוצרים טבעוניים עבורו – נתקל בקושי. הם לא היו זמינים ונגישים במקום אחד, והיה עליו לכתת רגליים בין החנויות.

אילון ואני חברים טובים למעלה מ-10 שנים. שנינו באים מתחום המזון. זו היתה רק שאלה של זמן שנחשוב ביחד על שותפות סביב קונספט מיוחד.

עם גיבוש הקונספט, נסעתי בפברואר לברלין. במשך 10 ימים "ביליתי" בסופרמרקט טבעוני, בלימוד "התורה" מבוקר עד ערב. אח"כ נסעתי לסופרמרקט בברצלונה. שם התוודעתי ל-"בית לטבעונים".

בחרתי לפתוח את החנות בשוק הכרמל, כי עבדתי בחנות "מזרח ומערב" בשוק. כולם מכירים אותי, ואני את כולם.

בשלב זה עברתי תהליך של שינוי תודעתי לקראת שיפור הבריאות שלי. אילון "הזיז לי את הגלוטן" בעדינות... הראה לי שלא חייבים לנגב חומוס בפיתה. אפשר לאכול חומוס עם סלט. הורדתי מהתפריט לחם, סוכרים, ואח"כ גם בשר ועופות. החלק הכי קשה היה לי להימנע מלאכול דג בערב שבת. גם עליו ויתרתי. למדתי להכין קציצות מטופו עם רוטב דגים...."

כאן עולים בעיניו של רפאל דמעות... והוא ממשיך:

"החלטתי על מהפך תזונתי, כי "בחרתי בחיים". הורדתי 25 ק"ג ממשקלי.

אחי הוא טבעוני. הילדים שלי ואשתי – בתהליך.

אני מקבל מוצרים טבעוניים מספקים רבים בארץ ובחו"ל. הם שולחים לי לבדיקה את מדבקות המוצר בעברית ו/או באנגלית. אני בוחן כל מרכיב ומרכיב אם הוא עומד בתקן הטבעונות.

בסופרמרקט נמכרים מוצרים ממדינות שונות בעולם: יפן, תאילנד, הודו, איטליה, מקסיקו, ארה"ב, וכמובן מוצרי "כחול לבן" שלנו.

תחליפים של מוצרי חלב – אנו קונים אצל יבואנים. יש לנו PRIVATE LABLE של תחליפי בשר (כמו שווארמה) המיוצרים ע"י הקהילה העברית בדימונה, אבל לפי הטעמים שלנו.

עד 2018 אנו מתכוונים לפתוח עוד 5 חנויות, והסוד שלנו הוא לנהל את העסק מתוך אהבה. אהבה ללקוחות, למוצרים, ולאוכל."

לדברי רפאל אברהם ואילון זקצר מייסדי הרשת:

"אנו גאים על המיזם החדש, אשר ינגיש את הבשורה הטבעונית, תחילה לשוק הכרמל בתל אביב, ולאחר מכן לערים נוספות ברחבי הארץ. הקונספט הייחודי יעניק שקט נפשי לצרכן הטבעוני ולא פחות חשוב - חוויה קולינרית שתפתח בפניו עולמות חדשים של טעמים וריחות לבישול ביתי. אנו מאמינים שה"גל הירוק" יהפוך למוסד קמעונאי וקולינרי, שמשלב תחת קורת גג אחת חווית צריכה אחרת של חומרי גלם טבעוניים איכותיים במחירים הוגנים".

אודות היזמים:

אילון זקצר - יבואן ומפיץ למוצרי מזון לשוק המוסדי (בתי מלון, קייטרינג, אולמות, גני אירועים).החברה פעילה יותר מ-20 שנים ונחשבת לספק מוביל בענף. בשנים האחרונות אילון, שהוא אבא לילד טבעוני, הוביל את המהפכה הטבעונית בשוק המוסדי. הוא התמחה בטבעונות, ופיתח קו מוצרים שמאפשר ללקוחותיו להגיש תפריט טבעוני עשיר ואיכותי.

רפאל אברהם - בעל ניסיון ניהולי רשתי וקמעונאי עשיר. רפאל עבר תהליך אישי עמוק, הנמשך בימים אלה בכל הקשור לאורח חיים טבעוני. רפאל הינו אוטוריטה קולינרית, בשלן מוערך, מוכשר ויצירתי, המשלב התמחויות בבישול אתני ובישול ביתי עממי לצד פיוז'ן גורמה יצירתי בסגנון חופשי .

אילון זקצר ורפאל אברהם

סחר הוגן עם שחקני נשמה

נדבך נוסף במהפכה הטבעונית של "הגל הירוק" – מחירים הוגנים ושפויים, ובקטגוריות מוצרים רבים- אף זולים משמעותית ממחירי השוק. הטבעונות נתפשת כשיטת תזונה יקרה, בעיקר כי המתחרים מתייחסים ללקוחות הטבעוניים כקהל שבוי ומתח הרווחים במוצרים רבים , גדול משמעותית מהמקובל בקמעונות. אסטרטגיית המחיר ההוגנת, תמנף עבור הלקוח את ניסיונם הרב של היזמים בתחום הקמעונאות והשוק המקצועי ותציע מוצרים ייחודיים ואיכותיים תחת מותג פרטי, ללא פערי טיווח.

גישת הסחר ההוגן, באה לידי ביטוי לא רק במחירים הוגנים אלא גם במערכת היחסים עם הספקים והיצרנים הטבעוניים, הנמצאים תחת מכבש הלחצים של הרשתות הגדולות. "הגל הירוק" חרת על דיגלו לחבק את "יצרני הנשמה" הללו, שלא מקבלים שטח מדף בסופרים, לאסוף אותם ולהוות עבורם בית ובעיקר הזדמנות עסקית שהרשתות והחנויות הרגילות לא נותנות (גלידות, קמחים, בורקסים, פשטידות, - כל אלה מוצרים שקשה למצוא במגוון של חנויות טבע ורשתות שיווק אם בכלל. זאת בכדי להגדיל את המגוון ולתמוך בייצור מקומי

לונה פארק קולינרי טבעוני

הסופרמרקט הינו לונה פארק קולינרי של מגוון מוצרים טבעוניים שלא תפגשו בשום מקום בישראל. הוא כולל כ-4000 מוצרים טבעוניים: תחליפי גבינות, תחליפי בשר, דגנים וקטניות, רטבים, שימורים, תבלינים, מוצרי סופר פוד (סוגי אצות שונים, שעועית אזוקי, אסאי קפוא), קמחים מיוחדים ללא גלוטן..ועוד ועוד. "הגל הירוק" מציע באמצעות מגוון "ספקי נשמה" ומותג הבית הפרטי שלו, חוויה קולינרית טבעונית מרגשת של צבעים, טעמים וריחות מסביב לעולם- אסייתי טבעוני (סיני, יפני, תאילנדי, הודי); איטלקי; אתיופי; מקסיקני, ישראלי, אמריקאי ועוד ועוד.

תחת המותג הפרטי של "הגל הירוק", תוצע סדרת מוצרים מגוונת המיוצרת על ידי קהילת עברים בדימונה המובילים את תחום הטבעונות בישראל. המותג הפרטי כולל כרגע X מוצרים, שלא ניתן למצוא אותם באף מקום אחר: 8 סוגי גלידות, גבינות סויה, מאפים, פשטידות, פסטרמות, מוצרי טופו וסייטן מיוחדים

( מוצר אב , דמוי בשר ובטעם בשר שבסיסו חלבון חיטה) - למשל המבורגר, כדורי בשר, שווארמה. לצד מגוון מוצרי המזון מתעתדים קברניטי "הגל הירוק" להציע גם שלל מוצרי צריכה וביוטי, ללא מרכיבים מן החי- סדרות מוצרי קוסמטיקה ואופנה.

טבעוני טעים זה כל הקטע

העיקרון השלישי המוביל את "הגל הירוק" מתבטא בסלוגן "טבעוני טעים זה כל הקטע": הדימוי המקובל לאוכל טבעוני הוא שהטעם פחות חשוב מהבריאות. "בגל הירוק" באים מאהבה לקולינריה טבעונית ומדגישים- "אנו לא רק מוכרים מוצרים אלא מלמדים איך ליהנות מאוכל טבעוני בבית". ב"גל הירוק" לא מסתפקים בהנגשת העולם הטבעוני וחווית הקנייה, אלא מלמדים איך עושים מהם אוכל טעים, תוך הנגשת הידע המקצועי- טכניקות בישול, המלצות למנות ותפריטים. "ההבנה הקולינארית העמוקה שלנו והיכולת להוציא מקסימום טעם והנאה מכל תבשיל, מועברת לצרכן תוך דגשים על שימוש נכון בכל מוצר, שילוב נכון של כל מוצר עם מוצרים אחרים, התאמת המוצר הנכון לשימוש ולצרכים של הלקוח.

בנוסף לביטחון שכל מוצר הוא טבעוני, הלקוחות זוכים גם לידע מעשי שמאפשר להפיק מהמוצר טעמים טובים יותר והנאה גדולה יותר. לפני הכנסת כל מוצר מתבצע תהליך טעימה הכולל גם שימוש במוצר בבישול, על מנת לוודא "טעימות" ולהכין הנחיות בישול מבוססות ניסיון ולא תיאורטיות".

טבעונות בישראל

אורח החיים הטבעוני הולך ותופס תאוצה בישראל, ועם הגודל מגיע גם הכוח הצרכני. על פי הערכות כ—7%-5% מכלל שוק צרכני המזון הינם טבעונים (300-500 אלף טבעונים) כאשר הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה. מסעדות טבעוניות רבות נפתחו בשנים האחרונות וליותר מסעדות יש תפריט טבעוני או לפחות מנות טבעוניות בתפריט, המבורגר טבעוני הוא אחת המנות השכיחות בארץ. יצרניות המזון הגדולות לא נותרו אדישות לקהילה ההולכת וגדלה והחלו בשנים האחרונות ל"טבען" ולהתאים את מוצריהם כך שיתאימו לצורכי מזון ללא רכיבים מן החי.

אז למי שהבריאות חשובה לו...

"הגל הירוק"- הסופרמרקט הטבעוני הראשון

החנות הראשונה בשוק הכרמל: רחוב הכרמל 50 תל-אביב

א'-ה' 09:00-20:00 , ו'-09:00-16:00

טל' 03-6886997

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page