top of page

יקב אדיר חוגג פעמיים

מבימים אלה חוגג יקב אדיר עשור להקמתו, ובמקביל חונך את מבנה היקב החדש ואת המרכז הקולינרי לסדנאות גיבוש חווייתיות.

עשר שנות ייצור יינות משובחים - זוכי פרסים בינלאומיים, לצד פיתוח תיירות יין ומחלבה משגשגת. אלה הפכו את יקב אדיר למרכז תיירות מוביל בגליל ובארץ כולה. ביקור במקום יספק לכל מבקר חווייה אדירה.

יקב אדיר שוכן בפארק תעשיה דלתון במרום הגליל. במבנה היקב החדש, הוקם בתוך אולם החביות, מיצג אור קולי ייחודי אשר מציג באופן חוויתי את סיפורן של החביות מרגע הגעתן אל היקב ועד צאתן כיין משובח. זהו מיצג בו הושקעה מחשבה רבה, והשקעה כספית בהיקף נרחב.

עם חנוכת היקב יחנך גם מרכז קולינרי "אדיר" לסדנאות גיבוש חווייתיות. האולם צויד בתנורי אפייה מיוחדים שיובאו מאיטליה, ממשטחי עבודה ומרחב פעילות מרווח ומרהיב ביופיו. הסדנאות שיתקיימו מגוונות מגבינה, פסטה, לחם, אירועי שף ייחודיים וכל זאת לצד סדנת טעימות יין מקצועיות ושילוב ביניהן.

ביקור ביקב אדיר מייצר חוויה קולינרית מענגת על רקע נופיו המרהיבים של אזור הגליל העליון. טעימת יין מודרכת, לצד גבינות עיזים מהמחלבה המשפחתית חלב אדיר, ארוחות בוקר משובחות, ארוחות צהריים ייחודיות, סיור מודרך בכרמים וביקב, סדנת יין, סלסלות שי איכותיות...

לרגל חנוכת היקב וחגיגת העשור תתקיים טעימת יינות בשם "כברת דרך" לציון הדרך שעבר היקב, הכרם, אנשי היקב מאז ועד היום. ייטעמו יינות הדגל ויושק יין העשור 10#, שנבחר לסמל עשר שנים של שאיפה למצוינות מתוך מחויבות לשיפור המוצר, כל שנה קצת. יין העשור הוא – בלנד המורכב מ63% קברנה סוביניון, 25% שיראז ו-12% קברנה פרנק, 14.5% אלכוהול. בציר 2013 בדיוק עשר שנים מיום הקמת היקב בשנת 2003.

יקב אדיר מייצר יינות איכות המשקפים את התנאים המיטביים בהם גדלו ונבצרו הענבים. יינות אדיר מצטיינים בארומה, בטעם ובגוף, הם מתנה אמיתית מן הטבע שצמחו עם אהבת האדמה ויוצרו בהשגחה צמודה ומתוך מחויבות לאיכות בלתי מתפשרת, מתוך תשומת לב אינסופית. כל תהליכי הייצור מוגדרים ומבוקרים על פי הסטנדרטים המקצועיים המחמירים ביותר. כל בקבוק מהווה ביטוי למחויבות של יקב המשלב נגיעה אישית כמו שרק יקב משפחתי יכול להציע.

יינות אדיר מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זמרה. הכרמים ניטעו בשנות ה- 80 וה- 90 של המאה הקודמת בחלקות נבחרות בגליל העליון. הענבים מכרמים אלו נהנים משילוב מושלם של אדמה משובחת ותנאי אקלים אופטימליים המעניקים להם טעמים וארומות ששמם יצא למרחוק. מאז הקמת היקב בשנת 2003, מוטמעים הסטנדרטים הגבוהים ביותר לאורך כל שלבי הייצור - משתילה דרך גידול, דילול, בציר ועד קליטת הענבים, הסחיטה, ההתיישנות והביקבוק. בזכות הקפדה זו, זכה היקב למעמד של יקב ישראלי עטור פרסים המייצר חלק מסדרות היין המשובחות ביותר של המדינה.

יוסי רוזנברג – שותף ובעלים של יקב אדיר

יינות אדיר

סדרת כרם בן זמרה:

סדרה של יינות זניים בעלי איכות גבוהה וארומה משובחת המציעים שילוב ייחודי של טעמים. ענביהם שצמחו לאורך מדרונות חלקת הפלאטו המיוחדת ונבצרו בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, הפכו ליינות שעברו תהליך יישון בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות למשך תקופה של 12-14 חודשים, ולאחר מכן עברו תהליך יישון נוסף של 5 חודשים לאחר הביקבוק. היינות נעימים לשתייה ומעניקים חווית יין מענגת במיוחד. בסדרה 3 יינות זניים: קברנה סוביניון, שיראז וסוביניון בלאן.

סדרת A:

סדרת ממסך (בלנד) בעלת איכות גבוהה וארומה משובחת המציעה שלוב ייחודי של טעמים. הענבים שגדלו במדרונות חלקת הפלאטו המיוחדת נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות. היינות התיישנו בחביות עץ צרפתיות לתקופות שונות, היין הלבן במשך 12-14 חודשים, והיין האדום במשך 18-20 חודשים, ולאחר הביקבוק עוד 6-8 חודשים בבקבוק. בסדרה 2 יינות: אדום: ממסך של שיראז, קברנה סוביניון וקברנה פרנק ופטיט ורדו. לבן: ממסך של שרדונה, שנין בלאן וסוביניון בלאן.

פלאטו – יין הדגל של היקב:

היין מיוצר אך ורק בשנים בהן הבציר איכותי במיוחד ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הענבים המיועדים ליין זה עוברים תהליך מוקפד ביותר של מיון וייצור. לאחר הבציר, האשכולות עוברים מיון ידני להבטיח שרק הענבים באיכות הגבוהה ביותר נבחרים לסדרה. לאחר הסחיטה ועם הפרדת הגרגר והשידרה עוברים להשרייה קרה בת 72 שעות ורק אז מועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות לתקופת יישון של 24 חודשים. יינות אלו עוברים תהליך יישון נוסף בבקבוקים במשך תקופה של 8-12 חודשים. יין הפלאטו זכה בפרסים יוקרתיים ובהכרה בינלאומית. טעמי פלאטו מתוחכמים ומגוונים. זהו יין עוצמתי במיוחד, המשלב בתוכו איזון מושלם בין שלל טעמים וניחוחות.

כל יינות אדיר כשרים למהדרין בהשגחת – בד"צ בית יוסף וה- OU

סיפור שאולי לא ידעתם על יקב אדיר, ולא היה לכם את מי לשאול:

שני אחים למשפחת רוזנברג, אבי (39 נשוי +3) ויוסי (41 נשוי+3) שביחד וכל אחד לחוד, מצאו את אהבתם לתחום. אבי - יינן היקב, למד וסיים בהצלחה מסלול מקצועי במסלול Cellar Master לייננים במכללת תל חי, והתאהב ביצירת היין. הוא הלהיב את כל בני המשפחה אחריו, ויזם את הקמת היקב. המשפחה התלבטה ורצתה לקבל חוות דעת מקצועית לפני שתקבל החלטה על התקדמות. היין נשלח בפעם הראשונה בשנת 2008 לתחרות טרה וינו שנערכה באילת. אבי היה אז במילואים. התחלנו לקבל טלפונים מחברים שסיפרו בהתלהבות שלא רק שהיין של יקב אדיר זכה בציון הגבוה בתחרות ובתואר "יין הישראלי הטוב ביותר לשנת 2008", אלא בנוסף זכה היקב בתואר "יקב הבוטיק הישראלי הטוב ביותר". אבי הגיע מהמילואים הישר לאילת, עלה עם המדים לקבל את הפרס ואז הבנו שאבי יודע לעשות יין ולא סתם יין. עם הזכייה, הבין יוסי שעליו לחזור צפונה ולקחת חלק בהקמת היקב.

אבי מביא עמו, כבן למשפחת חקלאים, ידע מעמיק וניסיון מעשי רב. יכולת לשלב את אהבת האדמה ואת הסקרנות האינסופית עם המומחיות שצבר במהלך השנים. כל זה מוביל אותו לגדל ענבים איכותיים ועשירים בטעם ובארומה בעבור כל יינות היקב. איכות היין נקבעת לפי איכות המקור. בשביל אבי, זו הדרך היחידה לעשות יין.

יוסי הגיע לעולם היין מכיוון אחר, לאחר שסיים את התואר הראשון בפקולטה לחקלאות ברחובות מצא את עצמו עובד מבוקר ועד ערב בחברה ליצוא תוצרת טרייה כמנהל קטגוריה של פירות אקזוטיים ליצוא בשוק האירופי. בימי ראשון בשבוע היה "עולה על מטוס", וביום חמישי חוזר הביתה ולעיתים אף שבוע. רוב הזמן "על מזוודות" עם עבודה מאתגרת אך רחוק מהמשפחה.

אחרי הזכייה התחיל המרוץ נגד הזמן, משפחת רוזנברג החליטה לפתוח את מרכז המבקרים "אדיר" בפארק תעשיה דלתון. מתוך רצון להציע חוויה אחרת שמשלבת את היין עם הגבינות של המשפחה.

לדברי יוסי:

"הפכנו לעסק תיירותי. מגישים כאן ארוחות בוקר, מקיימים סדנאות גבינות ויין, סיורים בכרם... לאחרונה הוספנו סדנאות פסטה, אפייה בטאבון ושוקולד. סל המוצרים שלנו גדול. ניתן לשלב חצי יום קולינרי עם אירוע חברתי-חווייתי".

דורין מנחה סדנת שוקולד

מרכז המבקרים אדיר שנחנך באוגוסט 2009, הפך במהרה לאבן שואבת למבקרים רבים. במהלך השנים מאז הגיעו למקום אלפי מבקרים מידי שנה מהארץ והעולם.

מרדכי מוזג בבר המשקאות

מרדכי קהלת ישראל (או בשמו הקודם: מרדכי מישקה גולדברג) – מנצח במקצועיות ובאהבה על בר המשקאות.

לדבריו: "אני הכל, ולא כלום. ממלא כל תפקיד ביקב, באהבה ובשמחה. עליתי מלונדון עם "סכין ומזלג" כדי שאוכל את אדמת הארץ, ולא רק לנשק אותה. אני אוהב מאד לקיים תקשורת חיובית עם האנשים".

דורין מנצחת על סדנאות הפסטה, הגבינה והשוקולד - במקצועיות ובנועם הליכות.

לדברי דורין:

"הפסטה היא בצק עשוי מקמח חיטת דורום. מקורה בתרבות האצטקית שבדרום אמריקה. ביקב אדיר אנו מכינים בסדנאות פסטה ירוקה (תרד), אדומה (רסק עגבניות/פפריקה), לבנה (רגילה), סגלגלה (מ-מי כרוב סגול שהורתח)"

אפינו בטאבון, בהדרכתה של דורין, 2 סוגי פוקאצ'ות:

  • בצק הפוקאצ'ה עשוי מקמח 00 – מליבת הגרעין של חיטה טחונה דק-דק. ההתפחה שלו איטית עם כמות קטנה של שמרים.

  • בצק רטוב יותר מקמח לבן רגיל, עם כמות גדולה יותר של שמרים.

"מאפיית פתפותים" – הלחמים והמאפים הטעימים והאיכותיים הם על טהרת קמח כוסמין

צוות לעניין (מימין לשמאל) : יעל היינריך – "תפור" הפקות, עדי בר-גולן – מנהלת השיווק של יקב אדיר, מירי יוסף, עינת שוורץ ואיריס ארז – מכירות

מרכז המבקרים – יקב אדיר בהנהלת משפחת רוזנברג ואשכנזי ותחת שרביטו של יוסי מנכ"ל היקב חוגג החודש עשור להקמתו בהרמוניה ובעשייה אדירה.

מרכז המבקרים ויקב אדיר - פארק התעשייה דלתון, גליל עליון 13810

שעות הפתיחה: ימים א'-ה': 9:00-17:00, ימי ו': 9:00-14:00, סגור בשבתות.

טל' 04-6991039, נייד: 052-4729468

אתר היקב: www.adir-winery.co.il

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page