top of page

הסרט "המטפלת" חונך 40 שנה לסרטי נחשון

אירוע מיוחד בסינמטק תל אביב: הקרנה חגיגית של הסרט החדש "המטפלת".

במהלך חודש יולי יוקרנו מבחר סרטים שהופצו במהלך 30 השנים על ידי סרטי נחשון.

במהלך חודש יולי יקרין סינמטק תל אביב 13 סרטים שהופצו או הופקו במהלך השנים על ידי חברת סרטי נחשון. סרטים שיציגו את הקו האמנותי המיוחד של החברה המשפחתית הזו המציינת ארבעים שנה לפעילותה ושלושים שנה לחיבור עם סינמטק תל אביב. מבין הסרטים, שניים הם בהקרנת טרום בכורה – "פרנץ" סרטו המופלא של פרנסואה אוזון שיופץ במהלך חודש אוגוסט.

ב-11 ביולי יתקיים האירוע המיוחד בסינמטק תל אביב הקרנת הסרט "המטפלת" סרטו של הבמאי ההונגרי/ישראלי יאנוש אדלני בכיכובו של בריאן קוקס, בנוכחות הבמאי, הסרט יופץ החל מתאריך 13 ביולי.

סרטו של יאנוש אדלני

A film by János Edelény

תקציר הסרט:

סר מייקל גיפורד הוא שחקן שייקספירי מבוגר, ש-ימי תהילתו מאחוריו. הוא מסתגר באחוזה הכפרית שלו, מקווה שיניחו לו לנפשו. משפחתו מתעקשת שהוא צריך עזרה וכך נכנסת לחייו דורותיאה, מהגרת הונגריה עם חלומות משלה להיות שחקנית. סר מייקל רודה בה, כפי שעשה לשורה ארוכה של מטפלות שבאו לפניה, אבל אהבתם המשותפת להמלט מתורגמת בהדרגה לידידות לא צפויה.

הדרמה הקומית המהנה של הבמאי הישראלי/הונגרי יאנוש אדלני מציגה את בריאן קוקס בתפקיד שהוגדר כתפקיד חייו. קוקס מגיש הופעה כובשת כשחקן אגוצנטרי להפליא שמתריס כלפי בגידת הגוף. השחקן עצמו היה שותף לכתיבת הנאום הנהדר שגיפורד נואם במהלך הסרט.

"המטפלת" הוא גם הסרט האחרון בו נטל חלק רוג'ר מור, בהופעת אורח מלבבת, ואנו מקדישים את הקרנות הסרט בארץ לזכרו. הרעיון לשלב את רוג'ר מור בסרט בתפקיד עצמו, היה של התסריטאי השותף, טום קינינמונט, שעבד עם מור בעבר. הוא שלח למור את התסריט וביקש ממנו לצלם את הסצנה. מור נעתר והצוות נסע לשוויץ לצלם את הסצנה לסרט, שהינה הופעתו הקולנועית האחרונה של רוג'ר מור.

יוצרים:

במאי: יאנוש אדלני János Edelényi

תסריט: גילברט אדיאר Gilbert Adair

יאנוש אדלני János Edelényi

טום קינינמונט Tom Kinninmont

צילום: מאתה טיבור Máthé Tibor

עריכה: אדם רכט Adam Recht

מוזיקה: אטי פקסיי Atti Pacsay

הפקה: יוסף ברגר József Berger

סטיב בוודן Steve Bowden

שחקנים:

סר מייקל: בריאן קוקס Brian Cox

דורותיאה: קוקו קניג Coco König

מילי: אנה צ'נסלור Anna Chancellor

וונדה: אמיליה פוקס Emilia Fox

ג'וזף: קארל ג'ונסון Karl Johnson

בתפקיד אורח בהופעתו האחרונה בסרט קולנוע:

רוג'ר מור Roger Moore

בריטניה-הונגריה 2016, 89 דקות אנגלית, תרגום לעברית

החל מתאריך 13 ביולי בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ

הפצה בישראל סרטי נחשון

צפיתי בסרט "המטפלת".

סרט מרגש ומרתק כאחד.

אהבתי את:

  • הדיאלוגים השנונים, המבוססים על המחזה "המלט".

  • המסרים שגם האיש הגס והקשוח ביותר, כאשר הוא פוגש במטפלת הנכונה – הוא מתרכך, ואפילו מתאהב...

  • המסר שאף פעם לא מאוחר להתחבר למשמעות חיינו, גם אם אנו מתקרבים לקיצנו.

דברים שאולי לא ידעתם על סרטי נחשון, ולא היה לכם את מי לשאול...

"סרטי נחשון" הוקמה לפני 40 שנה עם חזון להביא לבתי הקולנוע בארץ סרטי איכות, להפיק סרטים ישראליים ולהעשיר את עולם הקולנוע הישראלי ביצירות שעד אז לא נראו על המסכים.

בצד הפקת סרטים כמו "בלוז לחופש הגדול", "מאחורי הסורגים", "זעם ותהילה" הקדישו נצחונה ואפרים גלעד, מייסדי סרטי נחשון, את מרצם להביא למסכי הקולנוע תוצרת קולנועית משובחת: סרטים פורצי דרך כמו "יול" הטורקי, "מסיבת נישואין" של אנג לי, "ילד הגגות" ו"שתיקות הארמון" (הסרטים הראשונים מארצות ערב שהופצו בישראל) וסרטיו הבולטים של לארס פון טְרִיר: "לשבור את הגלים" ו"רוקדת בחשיכה", ו"האידיוטים".

סרטי נחשון מאמינים ברצונם של הצופים לחוות חוויות קולנועיות אחרות וכך הפכו להצלחות גדולות סדרות טלוויזיה כמו "קסם הנעורים" האיטלקי, "היימט" ו"דור מלחמה" הגרמניים, להיטים כמו "מחוברים לחיים" ו"זרים מושלמים" ו"הזייפנים" זוכה האוסקר, ולצדם סרטים דוקומנטריים כמו "האמנות בזבל" ו"פני האנושות". נצחונה ואפרים ממשיכים את המסע הקולנועי שלהם ומחפשים בקדחתנות רבה גם היום, סרטים מיוחדים, מעניינים המביאים צבעים, תרבויות, ומאמינים גם ביכולתו של הקולנוע לחנך ולגרום לנו לחשוב מעבר לחוויה הקולנועית.

סרטי נחשון היא בוטיק עילית לקולנוע וגם היום, 40 שנה לאחר הקמתה, ממשיכה החברה המשפחתית להביא לקהל הישראלי קולנוע איכותי, מאתגר ואחר, משלל ארצות ושפות.

נצחונה ואפרים גלעד הורישו את אהבת הקולנוע גם לילדיהם ששנים מהם רונית גלעד-הרמן וד"ר גיל גלעד ממשיכים את דרכם ופועלים בנתיב המרתק שהתוו הוריהם.

מזה למעלה משלושים שנה סינמטק תל אביב גאה להיות הבית של סרטי נחשון. במסגרת המחווה יוצגו כאמור 13 סרטים בהם "מאחורי הסורגים" של אורי ברבש, הסרט אותו הפיקו וכן "יול" הטורקי, "לשבור את הגלים" של לארס פון טְרִיר, "קיסר חייב למות" של האחים טביאני, "האמנות בזבל" של לוסי ווקר, "מה שעובד" של וודי אלן, "כרס של ארכיטקט" של פיטר גרינווי, "דינר רש" של בוב ג'ראלדי וסדרת הטלוויזיה האיטלקית "קסם נעורים". יוקרנו גם ההצלחות הקופתיות הגדולות של סרטי נחשון "מחוברים לחיים" של נקש וטולדנו ו"זרים מושלמים" של פאולו ג'נובזה, וכאמור שני סרטים בהקרנת טרום בכורה לקראת יציאתם לאקרנים "המטפלת" של יאנוש אדלני שיגיע להקרנה, וסרטו החדש של פרנסואה אוזון "פרנץ".

במסגרת חגיגות 40 שנה לסרטי נחשון, מצורפת הרשימה המלאה של הסרטים ותאריכי ההקרנות. חלק מהסרטים יוקרנו בעותקי 35 מ"מ.

המטפלת (בריטניה/ הונגריה 2016)

בימוי: יאנוש אדלני

משחק: בריאן קוקס, קוקו קניג, אנה צ'נסלור, אמיליה פוקס, רוג'ר מור

THE CARER

Dir: Janos Edelenyi

סר מייקל גיפורד הוא שחקן שייקספירי מבוגר, ומחלת הפרקינסון הותירה אותו מתוסכל ומלא טרוניות כלפי העולם. הוא מסתגר באחוזה הכפרית שלו, מקווה שיניחו לו לנפשו, אך המשפחה מתעקשת שהוא צריך עזרה. כך נכנסת לחייו דורותיאה, מהגרת הונגריה עם חלומות משלה להיות שחקנית. סר מייקל רודה בה, כפי שעשה לשורה ארוכה של מטפלות שבאו לפניה, אבל אהבה משותפת ל"המלט" מתורגמת בהדרגה לידידות לא צפויה.

(89 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

(89 min., Eng., Heb. Sub)

יום ג' 11/7 בשעה 20:30, טרום בכורה

מספר המקומות מוגבל, בנוכחות הבמאי

קסם הנעורים (איטליה 2003)

בימוי: מרקו טוליו ג'ורדנה

משחק: לואיג'י קאשו, אלסיו בוני, אדריאנה אסטי, סוניה ברגמסקו

LA MEGLIO GIOVENTU

Dir: Marco Tullio Giordana

סרטו רחב היריעה של מרקו טוליו ג'ורדנה, שמשרטט את דיוקנו של דור, נעשה במקור עבור הטלוויזיה. הסרט, שנוטל את שמו מקובץ שירים של פייר פאולו פאזוליני, נארז מחדש והוקרן לראשונה בפסטיבל קאן 2003, שם זכה לתשואות מצד המבקרים וקהל. אח"כ גם הפך ללהיט מפתיע בקופות באיטליה וגם אצלנו בסינמטק. הסרט זכה בפרס לסרט הטוב בקטגורית "מבט מסוים" בפסטיבל קאן 2003 ובפרס חביב הקהל בפסטיבל רוטרדם 2004.

חלק א'

(182 דקות, איטלקית, תרגום לעברית)(182 min., Ita., Heb. sub)

חלק ב'

(176 דקות, איטלקית, תרגום לעברית) (176 min., Ita., Heb. sub)

מחיר שני החלקים ביחד בקופה: 65 ₪, חינם למנויי הסינמטק

מחיר חלק אחד בקופה: 42 ₪, חינם למנויי הסינמטק

יום ו' 14/7 בשעה 11:00

(חלק ב' בשעה 15:00)

האמנות בזבל (בריטניה/ברזיל 2010)

בימוי: לוסי ווקר

WASTE LAND

Dir.: Lucy Walker

ברגע שעוד משאית אשפה מגיעה אל המזבלה הגדולה בעולם, בפאתי ריו דה-ז'נירו, עטים עליה ה"קטאדורס". איך כל זה מתקשר לאמנות? כאן מצטרף לתמונה ויק מוניז, יליד ברזיל ואחד האמנים המצליחים בעולם כיום. הוא יוצא אל אתר איסוף האשפה הענקי כדי להכין יצירה מזבל ומוצא את עצמו משתף פעולה בהכנת העבודה עם האנשים הפשוטים והמקסימים שפגש.

(90 דקות, אנגלית ופורטוגזית, תרגום לעברית)

(90 min., Eng. & Por., Heb. Sub)

שבת 15/7 בשעה 17:00

לשבור את הגלים (דנמרק/צרפת 1996)

בימוי: לארס פון טריר

משחק: אמילי ווטסון, סטלן סקרסגארד, קתרין קרטליג'

BREAKING THE WAVES

Dir: Lars Von Trier

סיפור אהבתם של בס, החיה בקהילה נוקשה וסגורה בחוף מרוחק בסקוטלנד, ליאן, איש העולם הגדול, החושף בפניה עולם של תענוגות ורגשות שאינם מוכרים לה. יאן הופך למשותק בעקבות תאונה, ובהבינו שלא יוכל להיות שוב מאהבה של בס, מבקש שתיקח לעצמה מאהב, תשתפו בחוויותיה המיניות וכך תחייה את אהבתם ותעזור להחלמתו. הסרט עלה להקרנות בדצמבר 1996 בסינמטק והיה לסרט המצליח בתולדות הקולנוע המסחרי של הסינמטק, כאשר הוקרן כאן במשך 9 חודשים והביא לסינמטק בלבד 100 אלף צופים (יותר ממספר הצופים שראו אותו בדנמרק כולה).

(156 דקות. אנגלית, תרגום לעברית)(156 min, Eng. Heb sub)

עותק 35 מ"מ

שבת 15/7 בשעה 18:00

דינר רש (ארה"ב 2001)

בימוי: בוב ג'ראלדי

משחק: דני איילו, אדוארדו בלריני, ויויאן וו, סנדרה ברנהרד

DINNER RUSH

Dir: Bob Giraldi

"ג'יג'ינו" היא מסעדה איטלקית ברובע טרייבקה האופנתי של ניו-יורק המנוהלת כעסק צדדי ע"י לואיס, העוסק בעיקר בהימורים. חבורת בריונים מקווינס לוטשת את עיניה גם לעסקיו הלא-חוקיים של לואיס וגם למסעדה. העלילה מתרחשת במהלך ערב אחד במסעדה, כאשר הבריונים מגיעים לארוחה, הסו-שף מסתבך בהימור על מרוץ סוסים, מבקרת מסעדות אימתנית מגיעה לביקור, וכך גם בלש משטרה ואשתו. תוך מספר שעות לואיס צריך לתמרן בין כולם.

(98 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)(98 min., Eng., Heb. Sub)

עותק 35 מ"מ

יום א' 16/7 בשעה 21:45

קיסר חייב למות (איטליה 2012)

בימוי: פאולו וויטוריו טאביאני

משחק: קוזימו רגה, סלבטורה סטריאנו, אנטוניו פרסקה

CESARE DEVE MORIRE

Dir: Paolo & Vittorio Taviani

חייו ובעיקר מותו של יוליוס קיסר עולים על הבמה, הפעם בבית כלא ובהצלחה גדולה. חייהם של השחקנים האסירים עוברים טלטלה גדולה והתוצאה סרט מורכב ומרגש, המטשטש בין תיעוד ובדיון באופן יוצא דופן וממחיש עד כמה מחזהו של שייקספיר רלוונטי לימינו. זוכה דב הזהב לסרט הטוב ביותר פסטיבל ברלין 2012.

(76 דקות, איטלקית, תרגום לעברית)

(76 min., Ita., Heb. Sub)

יום ב' 17/7 בשעה 19:00

מה שעובד (ארה"ב/ צרפת 2009)

בימוי: וודי אלן

משחק: לארי דיוויד, אוון רייצ'ל ווד, פטרישיה קלרקסון

WHATEVER WORKS

Dir: Woody Allen

לארי דיוויד הוא בוריס ילניקוף, גאון עם פוטנציאל לא ממומש, המצליח לראות תמיד את חצי הכוס הריקה. לאחר שהקריירה האקדמית שלו התרסקה, נישואיו התפרקו וניסיון ההתאבדות שלו נכשל הוא עובר לדרום ניו יורק. חייו משתנים כאשר הוא פוגש במלודי, יפהפייה צעירה ומשובבת המתאהבת בו ומלווה אותו במעבר מחיים מיזנתרופים לקבלת העולם על כל פגמיו.

(92 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)(92 min., Eng., Heb. Sub)

עותק 35 מ"מ

יום ג' 18/7 בשעה 19:00

כרס של ארכיטקט (בריטניה 1987)

בימוי: פיטר גרינאווי

משחק: בריאן דנהי, קלואה ווב, למברט ווילסון

BELLY OF AN ARCHITECT

Dr: Peter Greenaway

ארכיטקט משיקגו מגיע לרומא כדי לארגן תערוכה על ארכיטקט בן המאה ה-18, אטיין לואי בולה. התערוכה הופכת לאובססיה: הוא שוקע כולו בעבר, שוכח את אשתו ההרה, ובמהלך תשעת חודשי שהותו ברומא מתערערת בריאותו. הוא סובל מכאבי בטן קשים ומאבד את אשתו, את בנו שעתיד להיוולד ובסופו של דבר גם את התערוכה. הפסקול הנפלא מאת המלחין הבלגי וים מרטנס.

(118 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)((118 min., Eng., Heb. sub

עותק 35 מ"מ

יום ד' 19/7 בשעה 20:00

יול (טורקיה/ שוויץ/ צרפת 1982)

בימוי: סריף גומז, יילמאז גוניי

משחק: ננסי טאלאמנטס, אוסקר טורס

YOL

Dir: Serif Goren, Yilmaz Guney

סיפורם של חמישה אסירים שנוסעים הביתה לחופשה. בתוך כך משורטטת תמונה קשה וחודרת של החברה הטורקית בכלל והרשויות המנהלות אותה בפרט. את התסריט כתב יילמאז גוניי בזמן שהוא עצמו היה בכלא. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן. (114 דקות, טורקית, תרגום לעברית)((114 min., Tur., Heb. Sub.

עותק 35 מ"מ

שבת 22/7 בשעה 21:00

מחוברים לחיים (צרפת 2011)

בימוי: אריק טולדנו, אוליביה נקש

משחק: פרנסואה קלוזה, עומאר סי, אן לה ני, אודרי פלורו

INTOUCHABLES

Dir: Eric Toledano, Olivier Nakache

בעקבות תאונת מצנח רחיפה, פיליפ, אריסטוקרט עשיר, שוכר כמטפל ביתי את דריס, צעיר מהסלאמס שזה עתה השתחרר מהכלא... בקיצור, את האדם הכי פחות מתאים לעבודה... שני עולמות שונים ורחוקים, שהולכים להתנגש, להתערבב, כדי להוליד חברות שהיא בה בעת משוגעת, מצחיקה, מרגשת, אמיצה ובלתי צפויה. אחד הסרטים המצליחים ביותר בתולדות בתי הקולנוע בארץ.

(112 דקות. צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית) (112 min., Fre., Heb.& Eng. Sub)

יום א' 23/7 בשעה 17:00

מאחורי הסורגים (ישראל 1984)

בימוי: אורי ברבש

משחק: ארנון צדוק, מוחמד בכרי, אסי דיין, רמי דנון, בועז שרעבי

BEYOND THE WALLS Dir: Uri Barbash

הסרט הישראלי שהיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרטים הזרים ונחשב לאחד מאבני הדרך של הקולנוע הישראלי, מציב אסירים יהודים וערבים בחזית אחת מול סגל הסוהרים המושחת של בית הסוהר. אורי שיושב על שוד מזוין ועיסאן שיושב על פעילות עוינת, חוברים למלחמה של סולידריות מול ממסד דכאני שמלבה שנאה.

(97 דקות, עברית)

(97 min., Heb.)

עותק 35 מ"מ

יום ב' 24/7 בשעה 18:30

זרים מושלמים (איטליה 2016)

בימוי: פאולו ג'נובזה

משחק: ג'וזפה באטיסטון, אנה פולייטה, מארקו ג'אליני, אדוארדו לאו

PERFECT STRANGERS

Dir: Paolo Genovese

מפגש ארוחת ערב של זוגות חברים בשנות ה-30 לחייהם, הופך למשחק מסוכן כשהם נענים לאתגר להניח את הסמארטפונים על השולחן בידיעה שכל הודעה ושיחה תהיינה גלויות לכל מכאן ואילך. העניינים מסתבכים עד מהרה כשהנוכחים מגלים כמה מעט הם באמת יודעים איש על רעהו. אחת ההצלחות הגדולות של השנה האחרונה בקולנוע בארץ ובעולם.

(96 דקות, איטלקית, תרגום לעברית ואנגלית)((96 min., Ita., Heb.& Eng. Sub שבת 29/7 בשעה 16:00

פרנץ (גרמניה/צרפת 2016)

בימוי: פרנסואה אוזון

משחק: פייר ניניי, פאולה בר, ארנסט סטוטנצר

FRANTZ

Dir: Francois Ozon

בעיירה גרמנית קטנה, מתאבלת אנה על קברו של ארוסה פרנץ שנהרג בצרפת במהלך מלחמת העולם הראשונה. היא פוגשת את אדריאן, צעיר צרפתי המגיע להניח פרחים על הקבר. נוכחותו, סמוך כל כך לתבוסה הגרמנית, מציתה תשוקות חדשות. פאולה בר זכתה בפרס המשחק בפסטיבל ונציה 2016.

(113 דקות, צרפתית וגרמנית, תרגום לעברית ואנגלית)

(113 min., Ger. & Fre., Heb. & Eng. Sub)

טרום בכורה

יום א' 30/7 בשעה 21:15

הכניסה למנויי הסינמטק חינם

כתבות נוספות
bottom of page