top of page

"לילית ואדם" - תערוכת האמן גיא לוי

אוצרת: אביבה שי נחום

התערוכה תוצג ברביעיית פלורנטין, רח' המעון 3 תל אביב

בין התאריכים: ה- 17/7-/22/7 בין השעות: 17:00-22:00

"אינטרפטציה של האמן לגבר המזרחי ע"י האישה האשכנזית. בעזרתה יוצא האמן לדרך חדשה בחיפוש אחר שורשיו המזרחיים, כיליד הארץ"

האמנית והאוצרת אביבה שי נחום, נבחרה לתפקיד אוצרת התערוכה "לילית ואדם" של האמן הצעיר, גיא לוי.

גיא לוי, בוגר בית ספר לאמנות רב תחומית שנקר, הציג בתערוכת צבע טרי. "לילית ואדם" היא תערוכת היחיד הראשונה שלו, בה מוצגים ציורים אקספרסיביים גדולי מימדים. גיא מתאר דמויות, בקומפוזיציות דרמטיות, בהם הגבר מסמל את המזרחי-ה"ערס", הנשלט ע"י האישה הדמונית - "האשכנזית", המפתה, והמתוארת כ"לילית". האמן מביע את המאבק בין הגבר והאישה, אדם ולילית, בין המזרחי לאשכנזי, ובין השולט לנשלט - בסוג של אי-שקט פנימי ובאופן אותנטי. כל אלה מביעים את פעולת הציור של האמן שהיא למעשה המאגיה עצמה. זהו מעין טקס פולחני בעזרתו הוא יוצא לדרך חדשה בחיפוש אחר שורשיו המזרחיים, כיליד הארץ, וציוריו משקפים את החיפוש אחר זהותו ומקומו כמזרחי בישראל.

ציוריו של גיא הם בעלי עוצמה רבה, במכחול וצבע חופשיים. תיאור הדמויות נעשה בצורה מעוותת ואקספרסיבית. הן מתארות סיפור מסתורי, כאוטי, מואר ע"י נורות "ספוט". משל האמן עומד בפני עינוי וחקירה, דבר המדגיש את הדרמה והמסתורין.

על האמנית והאוצרת אביבה שי נחום:

אביבה, תושבת באר יעקב, בעלת תארים מאוניברסיטת תל-אביב: לימודי תעודה במוזיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב (2011), תואר MA בתולדות האמנות, ותואר BA בספרות עברית ותולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב, כמו-כן לימודי אמנות ותעודת הוראה מהמדרשה לאמנות ברמת השרון.

כתבות נוספות
bottom of page