top of page

המומיה

2017 ‧ סרט פנטזיה/סרט פעולה ‧ 120 דקות

גם ב-IMAX 3D

בבתי הקולנוע החל מה-15.6.2017

בהפצת גלובוס מקס

ז'אנר: אקשן, הרפתקאות, פנטזיה

שחקנים: טום קרוז, ראסל קרואו ,סופיה בוטלה, אנאבל וואליס

במאי: אלכס קורצמן

האגדה מספרת שבתקופת הפרעונים, בתו של המלך – אמונט - עתידה הייתה להיות המלכה הבאה של מצרים, אך צימאונה לכוח הוביל אותה אל דרך אפלה.

על מנת למנוע את השתלטות האופל על הממלכה, נקברה הנסיכה בעודה בחיים ונטמנה בבטן האדמה במקום אותו איש לא יימצא לעולם.

כעבור 3,000 שנים, מגלים במקרה שודד האוצרות ניק מורטון (טום קרוז) והארכאולוגית הבריטית ג'ני הייזלי (אנאבל וואליס) בעיראק של ימינו את ארון קבורתה של הנסיכה, והמומיה נלקחת ללבה הסואן של לונדון לחקירת הממצא החשוב.

הנסיכה העתיקה, אשר גורלה נלקח ממנה ללא צדק, מתעוררת לחיים ומחליטה לנקום בעזרת כוחות אופל עצומים שצברה במשך אלפי שנים ולהשיב לעצמה את העולם שהובטח לה בחייה הקודמים.

טום קרוז

שחקן קולנוע ומפיק אמריקאי. הוא היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר וזכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב לאותם הסרטים: "נולד בארבעה ביולי" (1989), "ג'רי מגווייר" (1996), מגנוליה (1999). החל את הקריירה שלו עם הסרט "אהבת בוסר". את דרכו אל המסך הגדול החל קרוז בתפקיד קטן בסרטו של פרנקו זפירלי, "אהבת בוסר" (1981) ובהמשך הופיע לצד ג'ורג' סי. סקוט ושון פן בסרט "כיבוי אורות". הפריצה שלו הגיעה כשכיכב בתפקיד הראשי בסרט נעורים בשם "שעשועים מסוכנים" (1983) לצד רבקה דה מורניי, עליו היה מועמד לראשונה לגלובוס הזהב. ההצלחה הגיעה בסרט , "אהבה בשחקים" שהכניס ברחבי העולם 353 מיליון דולרים והפך את קרוז לסמל לכוכב קולנוע בינלאומי. ב-1989 הופיע קרוז בסרטו של אוליבר סטון, "נולד בארבעה ביולי", שבו גילם את פטריוט נלהב שהתנדב לנחתים , עליו היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר.

ראסל קרואו

שחקן ניו זילנדני-אוסטרלי. זוכה פרס האוסקר.

זכה בפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר ב-2001 על משחקו כמקסימוס גנרל בסרט "גלדיאטור" והיה מועמד לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר עבור "נפלאות התבונה" המבוסס על ספר מצליח באותו השם. קרואו שיחק לצד השחקנית ג'ניפר קונלי ששיחקה איתו גם בסרט המבול שגם בו שיחקה את אשתו. בסרט משחק קרואו סכיזופרן פרנואיד הזוכה בפרס נובל, בסרטו של רון האוורד,ובפעם השנייה על תפקידו בסרט "המקור". כאשר שיחק לצד אל פצ'ינו.השחקנית שרון סטון זיהתה את הפוטנציאל ששיחק בסרט "רומפר סטומפר" והחליטה שהיא רוצה אותו לצידה במערבון "המהירים והמתים" בו שיחקו גם ליאורנדו דיקפריו וג'ין היקמן. הופעתו בסרט "אמריקן גנגסטר" לצד דנזל וושינגטון הייתה פריצתו לשוק האמריקאי. בשנת 2005 חבר שוב לבמאי רון הווארד בסרט "סינדרלה מן", ובשנת 2006 חבר שוב לבמאי רידלי סקוט בסרט "שנה מופלאה". קרואו שיחק בסופרמן איש הפלדה את אביו הביולוגי של סופרמן.

סופיה בוטלה

רקדנית, מוזיקאית ושחקנית אלג'יראית-צרפתייה. פריצתה הקולנועית הראשונה הגדולה הייתה בסרט הקומיקס "קינגסמן: השירות החשאי", בו גילמה את גאזל, הנבלית המשנית בסרט. בשנת 2016 גילמה את ג'יילה בסרט המד"ב "סטארטרק: אל האינסוף" לצד כריס פיין, זואי סלדנה ואידריס אלבה, הסרט הינו הסרט ה-13 במספר בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים" ומשמש כהמשכו הישיר של הסרט "האויב בתוכנו - סטארטרק" משנת 2013.

אנאבל וואליס

שחקנית אנגליה, התפרסמה בעיקר בתפקידה כג'ין סימור בסדרת הדרמה "שושלת תיאדור". בשנת 2010 שיחקה בסרט W.E בבימויה של מדונה ובשנת 2011 לוהקה לתפקיד קטן בסרט X-Men: First Class. כיכבה בתפקיד גרייס בורגס בסדרת הדרמה הבריטית "כנופיית ברמינגהם" לצד קיליאן מרפי ובסרט האימה "אנאבל" ספין אוף לסדרת הסרטים "לזמן את הרוע".

סרט עתיר פעולה ואפקטים מרשימים. משחק טוב של טום קרוז וסופיה בוטלה היפהפיה.

כתבות נוספות
bottom of page