top of page

וונדר וומן

2017 ‧ סרט פנטזיה/סרט מדע בדיוני ‧ 141 דקות

וונדר וומן הוא סרט גיבורי-על מסוגת פעולה בהפקת האחים וורנר ומבוסס על חוברות הקומיקס "וונדר וומן" מבית די.סי. קומיקס. הסרט מהווה חלק מהיקום הקולנועי של די.סי. קומיקס והוא הרביעי במספר אחרי "איש הפלדה", "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"יחידת המתאבדים.

דיאנה, נסיכת האמזונות, גדלה באי המבודד תמיסקירה ואומנה בלחימה. לאחר שהטייס האמריקני סטיב טרבור מתרסק על האי ומיידע אותה בדבר מלחמת עולם המתרחשת בעולם החיצון, דיאנה עוזבת את האי ויוצאת לעצור את שפיכות הדמים.

דמויות ושחקנים

  • גל גדות - דיאנה פרינס/וונדר וומן, נסיכת האמזונות, אלה למחצה אלמותית ובתו של זאוס.

  • כריס פיין - סטיב טרבור, טייס קרב אמריקאי שהופך לידידה הטוב של דיאנה ולמושא אהבתה.

  • קוני נילסן - המלכה היפוליטה, מלכת האמזונות של תמיסקירה ואמה של דיאנה.

  • רובין רייט - גנרל אנטיופה, דודתה של דיאנה.

  • דני יוסטון - גנרל אריך לודנדורף, הגנרל השאפתן של צבא הקיסרות הגרמנית בתקופת מלחמת העולם הראשונה.

בניגוד ליתר חבריה גיבורי העל, סיפורה של וונדר וומן לא הוצג מעולם על המסך הגדול. סרט הבכורה שלה צפוי לעשות זאת סוף סוף, ולחזור לגרסת הקומיקס שתיארה את הפיכתה לגיבורה שאנחנו מכירים היום. הסרט צפוי לדלג בין שתי תקופות עיקריות: בגרותה כנסיכת האמזונות על אי האמזונות הנסתר תמיסקירה (שם עברה גם את אימוניה), ומלחמת העולם הראשונה שהובילה אותה לעזוב לראשונה את ביתה כדי להציל את עולם בני האדם מחורבן.

האירוע שמשנה את חייה של מתרחש כשמטוסו של סטיב טרבור (כריס פיין), קצין מודיעין בצבא ארה"ב, מתרסק על תמיסקירה וחושף את הנסיכה לראשונה לקיומם של בני האדם. כשהיחסים בין השניים הופכים קרובים יותר, היא לומדת על המלחמה הגדולה ("המלחמה שתסיים את כל המלחמות") שמתרחשת בעולם בני האדם, ומחליטה לצאת בעקבות טרבור כדי למנוע חורבן.

בגרסת הקומיקס וונדר וומן ניחנה במספר רב ומשתנה של יכולות: חוזק על אנושי, מהירות על אנושית, אריכות ימים, מעוף, לוחמת מגע, שליטה בחרב ומגן ועוד. נראה שכל יתר היכולות המסורתיות יעברו איתה אל המסך הגדול: כוח עצום, מהירות, היכולת לרחף ובעיקר יכולות הקרב שלה. הנשקים של וונדר וומן הם: חרב אמאזונית, מגן, צמידים בלתי ניתנים להשמדה ולאסו האמת.

כיאה לסרט מקור, וונדר וומן צפוי להציג לראווה את הנבל הראשון מולו התמודדה הגיבורה בהופעת הקומיקס הראשונה שלה ב-1942, מאבק שנמשך למשך מרבית 75 השנים שחלפו מאז. מדובר בארס, אל המלחמה במיתולוגיה היוונית ובנו של זאוס. כמו וונדר וומן, שאימצה את הזהות הבדויה של דיאנה פרינס בעולם בני האדם, גם ארס צפוי לאמץ זהות שתאפשר לו להיטמע בכדור הארץ. בגרסת האל שלו עוטה ארס על עצמו שריון כבד וקסדה שמכסה מרבית מפניו.

הפרטים לגבי מעורבותו של ארס במלחמה ומטרותיו העיקריות, מעורפלים למדי. השערה סבירה היא שבהיותו אל המלחמה, הוא ניזון בדרך כזו או אחרת מקונפליקטים שמעצימים את כוחו. בנוסף, ככל הנראה יידרש נשק מיוחד כדי לחסלו. רמז לכך ניתן לראות בטריילר בו נראית וונדר וומן אוחזת בחרב אמזונית בביתה באי האמזונות. דיוויד תיוליס (סדרת "הארי פוטר" והעונה השלישית של "פארגו") צפוי לגלם את ארס

מי הן הדמויות הבולטות הנוספות בסרט

סטיב טרבור (כריס פיין) מושא אהבתה של וונדר וומן והדמות המשפיעה עליה ביותר. מלבד היותו הטריגר שמושך את וונדר וומן אל עולם בני האדם, כבר ידוע שפיין חתם על חוזה למספר סרטים בוורנר. זה מבטיח שהוא ישוב לתפקיד גם בסרטים הבאים, ולכן מעניין לראות כיצד יתמודד הסרט עם שאלת הזמנים.

המלכה היפוליטה (קוני נילסן) מלכת האמזונות ואמה של וונדר וומן. היפוליטה, בנותיה והלוחמות שלצדה חסינות ממוות כל עוד הן נמצאות על האי. לנוכח כך, היא ניצבת בראש המתנגדים לעזיבתה של וונדר וומן לעולם בני האדם, מתוך רצון להגן עליה מפני הסכנות האורבות מבחוץ.

אנטיופה (רובין רייט) אחותה של איפוליטה ואחת ממייסדות עיר הבירה של תמיסקירה. היא משמשת כמאמנת האישית של דיאנה, מתוך הבנה שביום מן הימים איש לא יוכל לעצור אותה מעזיבת האי והגדרתה העצמית בעולם החיצון.

הגנרל אריק לודנדרוף (דני יוסטון) הדמות הכי מסתורית והכי פחות מוכרת מתוך גלריית הדמויות של הסרט, ומכאן גם ההשערה שהיא בסך הכל כיסוי לדבר מה גדול יותר. הכוונה היא כמובן לדמות גנרל שהיא הזהות הבדויה מאחוריה מסתתר ארס כשהוא בעולם בני אדם. כשהוא מנצל את עמדתו כקצין בכיר בקרב "מדינות הציר" (החזית של גרמניה, איטליה ויפן) הוא מתעתד להנחית נשק סודי על כוחות הברית.

מארו / דוקטור פויזן (אלנה אניה) הצלע השלישית במשולש הנבלים של הסרט. הנסיכה מארו היא אויבת ותיקה נוספת של וונדר וומן, המתמחה ביצירת שיקוים קטלניים ובמקרים מסוימים גם מגפות. מארו מסתירה את זהותה באמצעות ברדס ומסכת פנים שמשווים לה מראה גברי. בגרסת הסרט היא צפויה לפתח את אותו נשק קטלני שבו מתכוון הגנרל לודנדרוף לעשות שימוש כדי להאריך את הלחימה.

הסרט מהווה פריצת דרך תודעתית.

נשים-אמזונות, ערכיות ("חובתנו הקדושה להגן על העולם ולהביא קץ למלחמות"), לוחמות אמיצות-לב, נחושות, ופועלות למען "תיקון עולם" - כי מגברים לא תצמח הישועה להביא שלום על העולם ...

ציטוטים מתוך הסרט:

  • מלחמות עושות שמות בעולם

  • מי שנלחם - הוא לא בהכרח גיבור

  • תמיד יהיו אנשים אנוכיים וחלשים, שיעשו את הדברים הנוראים ביותר

  • ללא הקרבה – אין ניצחון

  • קיימים שני מינים במלחמה: האחד – בשר, והאחר – מתכת

  • שני עולמות נלחמים. רק אחד ישרוד

  • זאוס - ברא אנשים טובים. אריס – אל המלחמה, הרעיל את ליבותיהם בחשד ובקינאה

  • למה בני האדם נלחמים והורגים זה את זה, למרות שאריס מת?

  • דיאנה: רציתי להציל את העולם, אבל ככל שמתקרבים – רואים יותר ויותר את האפלה שבו

  • אמא צדקה: היזהרי מעולם בני האדם, דיאנה. הם לא ראויים לך

ולבסוף... סיום אופטימי:

  • אין כאן שאלה של עולם ראוי. יש כאן שאלה של אמונה באהבה

  • בכל אחד מאתנו יש את "הזאב הטוב" ו"הזאב הרע". שום גיבור לא יעשה עבורנו את העבודה של תיקון העולם. רק האהבה !!!

רוצו לראות את הפירוטכניקה המדהימה, ולחשוב על התנהלותנו בעולם...

הלוואי שנבחר בטוב !

כתבות נוספות
bottom of page