top of page

חן ואלון מ"בייק-אוף" מסיירים בשוק מחנה יהודה

סיורים בשוק

ארוחות שף בערבי שישי

סדנאות בישול ואפייה

חן ואלון קורן השתתפו בשנה שעברה בתכנית הריאליטי - אפייה "בייק אוף" בערוץ 2. הם זכו במקום השני ובתואר חביבי הקהל. מאז הם עושים את מה שהם הכי אוהבים - מבשלים ואופים ביחד במקום הכי ירושלמי שיש. הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים. כיום, חן ואלון מעבירים סיורים קולינריים בשוק, סדנאות בישול ואפייה וארוחות שבת בליווי סיפורים, שירים ושלל מטעמים בביתם הפרטי הממוקם צמוד לשוק מחנה יהודה.

בבית עתיק בן 200 שנה על הגבול שבין שכונת מקור ברוך הוותיקה לשוק מחנה יהודה בירושלים, מתגוררים חן ואלון קורן יחד עם בנם בארי. חן, דתיה ממושב דתי בדרום, ואלון קיבוצניק חילוני. השניים הכירו בתיכון, בטיול שאחרי הצבא דרכיהם שוב נפגשו ומאז לא נפרדו לרגע. בשנה שעברה השתתפו חן ואלון ב- "בייק אוף", תכנית הריאליטי- אפייה של ערוץ 2, זכו במקום השני ובתואר חביבי הקהל, ומאז הם עושים את מה שהם הכי אוהבים - מבשלים ואופים ביחד במקום הכי ירושלמי שיש. הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים. כיום, חן ואלון מעבירים סיורים קולינריים בשוק, סדנאות בישול ואפייה וארוחות שבת בליווי סיפורים, שירים ושלל מטעמים.

סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה

חן ואלון, הזוג שמאמין ש"שוק מחנה יהודה הוא הבית" מקיימים סיורים קולינריים חווייתיים ברחבי השוק, הכוללים מעבר בין סמטאות השוק השונות, וטעימות של מאכלים מיוחדים לצד אווירה ירושלמית ייחודית וריחות משכרים של מאפים ופירות טריים.

חן אוהבת שווקים בכלל, ואת שוק "מחנה יהודה" בפרט

הסיורים של חן ואלון בשוק הם חוויה מיוחדת של צלילים ריחות וטעמים, הנשזרת בהיסטוריה הקולינרית של השוק, דרך חומרי הגלם, הסיפורים, והטעמים האותנטיים של השוק. בסיור טועמים המשתתפים מנות מיוחדות מהשוק, ביניהן: מעורב ירושלמי מסורתי, ברוסקטת חמאת כמהין עם קלף צ'דר ועגבניות מיובשות, חומוס לימון כבוש, מאפה חאצ'פורי ועוד. ניתן לתאם סיורים סביב נושאים שונים ומגוונים ואת אורך הסיור לבחירת המשתתפים.

מחיר: 250 שקלים לאדם בקבוצה של עשרה אנשים ומעלה.

ארוחת שבת מסורתית

חן ואלון מארחים בביתם קבוצות ומשפחות לארוחות שישי משפחתיות, מרגשות ומפנקות כיד המלך וכמיטב המסורת. עם כניסת השבת מתכנסים בביתם הירושלמי שבין שכונת מקור ברוך לשוק מחנה יהודה, בליווי שירי שבת, סיפורים, ושיחות סביב התרבות הישראלית, עם תפריט עשיר ומיוחד הכולל יין חופשי, שלל סלטים מיוחדים, חלות שבת, מנות דגים ובשר מיוחדות כמו ברוסקטה תוניסאית, בייגל ירושלמי במילוי בשר, מסבחה שומן טלה, תבשלי עוף ובקר, ותוספות מפנקות של קוסקוס תוניסאי או אורז בסמטי, נתחי תפוחי אדמה ופטריות במרווה וקינוחים עשירים ומפנקים כיאה ליוצאי תכנית האפייה הגדולה במדינה.

"השילוב של ארוחת שף עם ארוחת ערב שישי הוא שילד את הרעיון לאירוח בארוחת השבת המסורתית בערבי שישי. ארוחות השבת מסמלות משפחתיות וחום עם המנות הכי טעימות בעולם ואנחנו מוסיפים לארוחה טוויסט מיוחד של מנות שף מיוחדות עם שולחן חגיגי ובאווירה של בית", אומרת חן קורן.

מחיר: 300 שקלים לאדם בקבוצה של עד 40 איש

סדנאות בישול ואפייה

חן ואלון מקיימים מגוון סדנאות חווייתיות של בישול ואפייה, החל מהצעד הראשון ועד התוצאה הסופית של בטן מלאה. סדנאות הבישול כוללות סיור קולינרי קצר בשוק, טעימות, המון מוזיקה ויין משובח, בין סדנאות הבישול ניתן למצוא סדנאות בישול איטלקי, ירושלמי או צפון אפריקאי, בשילוב.בגזרת הקינוחים תוכלו למצוא סדנת שוקולד מפנקת של טארטלט שוקולד מושחת, קינוח פריזאי של מוס שוקולד מטורף, קרמו דולסה, דפי מרנג קקאו-תפוז ועוד, או סדנת קינוחי בייק – אוף מטריפים כמו ג'לי ג'ק, טארטלט פרזייה, קינוח האצטרובל ופבלובה.

הסדנאות מותאמות לכל הגילאים, למתחילים וגם לאלה שכבר משופשפים במטבח, לנשים וגברים. ניתן לשלב סדנאות וסיורים בהתאם לבקשת המשתתפים.

מחיר סדנת הבישול: 2,000 ₪ לקבוצה של עד ארבעה אנשים, כל משתתף נוסף: 350 ₪.

סדנת קינוחים: 400 ₪ לאדם, מינימום חמישה אנשים.

לפרטים נוספים והזמנות: http://www.mamadiali.co.il

או בטלפון 050-5875684

במסגרת סיור עיתונאים, סיירתי עם חן קורן בשוק מחנה יהודה. זה היה סיור אוכל לקראת חג ט"ו בשבט.

מהרגע הראשון, חן חיברה אותי לאהבתי לשווקים, שם פוגשים אנשים פשוטים ואותנטיים, רואים את כל קשת הצבעים של המזון, מריחים ריחות של פירות, ירקות, תבשילים ומאפים...

מומלץ לבקר בתחנות הקולינריות בשוק שמחברות אותנו להוויית חג ט"ו בשבט, ביניהן:

  • מעדניית באשר – משמשים מיובשים ממולאים גבינות עיזים רכות

  • פיתה עירקית אצל חסן ("עש תנור") עם זעתר טרי

  • מיץ גת אצל עוזי-אלי שמרבה לברך ולהשרות אנרגיות טובות על פני החולפים בשוק

  • גרנולה ביתית אצל מזרחי

  • סביצ'ה אננס ופלפלים אצל דוד דגים

ועוד ועוד... הכל טרי, טעים ומפנק...

חן ואלון קורן בסדנאות וסיורים פתוחים לקהל הרחב

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות, ולפירות – היבשים והטריים! לכבוד חג האילנות, חן ואלון קורן, הזוג הכי קולינרי בירושלים, מזמינים את הקהל הרחב להצטרף אליהם ליום כיף סביב הפירות היבשים והטריים. היום יחל בסיור קולינרי בשוק מחנה יהודה, המהווה מקור בלתי נדלה של פירות טריים ויבשים מכל הסוגים ובכל הטעמים, וסדנת בישול חגיגית ומיוחדת באווירת החג, עם סעודה מפנקת של מאכלים לרגל ט"ו בשבט ויין טוב.

ביום חמישי, 9.2.17, בשעה 18:00 יפגשו המשתתפים את חן קורן ב'ארומה' בשוק מחנה יהודה לסיור שיימשך כשעה, במהלכו יטעמו את טעמיו המיוחדים של השוק, יתענגו על הריחות המשכרים של הפירות הטריים והיבשים, ובסופו ימשיכו לביתם של חן ואלון, השוכן על הגבול שבין שכונת מקור ברוך הוותיקה לשוק מחנה יהודה בירושלים.

בבית של חן ואלון, יכינו המשתתפים בסדנה:

  • תאנים ומשמשים מיובשים ממולאים בגבינת רוקפור משובחת וריבת בצל

  • חלת בייגל ירושלמי מגולגולת בעגבניות מיובשות וחמאת כמהין

  • פילה דניס עם בטטות צרובות ותמרים לחים, לצד קוביות ארטישוק ירושלמי צרובות ומתקתקות

  • סלט שוק ענק עם אורגנו טרי ושמן זית

  • סלט בייבי תרד עם פלפל שושקה, תותים טריים ופיסטוקים בוינגרט תמרים

  • סירות אננס עם סלט ירק וסלמון, צ'ילי טרי, רימונים ובצל מיובש

  • בורגול כרובית עם סלרי קצוץ, שקדים קלויים וחמוציות

בסיום הסדנה ייהנו המשתתפים מארוחה מפנקת מעשה ידיהם, לצד יין משובח ושלל קינוחים מפנקים של חן ואלון.

מחיר הסיור, הסדנה והארוחה: 400 ₪ למשתתף. בהרשמה מראש בלבד.

להרשמה ופרטים נוספים: חן ואלון קורן: http://www.mamadiali.co.il

ועוד חוויה קולינרית חדשה בירושלים...

קו לו לו לו לו... מזל טוב ל'נחמן' - מסעדה חלבית בכיכר המוזיקה ירושלים

פסטות טריות תוצרת עצמית, בר פיצות נפוליטני הנאפות בטאבון על ידי פיצאלו מיומן, ארוחות בוקר ובראנץ' עשירות עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, דגים טריים, לחמים חמים ומגוון קינוחים קלאסיים הנעשים במקום.

מסעדת 'נחמן', כשם נצר למשפחת יואל משה סולומון, ממייסדי שכונת נחלת שבעה ועל שם סמטת נחמן המובילה אל קומפלקס 'כיכר המוזיקה'.

'נחמן' היא התוספת החדשה למגוון הקולינרי הרחב בכיכר המוזיקה, לצד הופעות חיות המתקיימות במשך כל ימות השבוע על הבמה המרכזית הפונה אל מוזיאון המוזיקה העברי, מסעדת הגריל הבשרית 'כינור בכיכר', בית קפה, בר, חנות בוטיק, גלריית אמנות, ובעתיד גם בית מלון, בית ספר למוזיקה ועוד.

מסעדת 'נחמן' משתרעת על פני 220 מ"ר במתחם מעוצב עם כ-60 מקומות ישיבה בחלל המסעדה המרכזי, מתוכם 12 מקומות ישיבה באזור מיוחד באווירה אינטימית ובנוסף כ-40 מקומות ישיבה בחוץ, במתחם כיכר המוזיקה לצפייה בהופעות החיות על הבמה המרכזית.

התפריט ב'נחמן' מורכב ממנות חלביות, צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן בשילוב ארוחות בוקר ובראנצ'ים עשירים המוגשים משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים המאוחרות, בר פיצות בסגנון נפוליטני הנאפות במיומנות על ידי פיצאולו בטאבון אבן מרשים מחופה באבני פסיפס שחורות, מנות דגים טריים יום-יום, פסטות טריות מקמח דורום המיוצרות במקום מדי יום, במבחר רטבים עשירים (ניתן להזמין את מנות הפסטה גם מפסטה ללא גלוטן), לחמים ומאפים חמים הנאפים ללקוח במיוחד בקונדיטוריה של המסעדה ותפריט קינוחים קלאסי משתנה.

על בניית הצד הקולינרי, התפריט וניהול המטבח אחראית השפית רחל דבח, הבעלים לשעבר של מסעדת PIPS הירושלמית, קייטרינג בוטיק לאירועים פרטיים, ואת בית הקפה המיתולוגי RACHELA. "מסעדת נחמן היא התוספת החדשה ביותר למגוון הקולינרי העשיר בקומפלקס כיכר המוזיקה המציע לכל אחד משהו שיוכל לקלוע לטעמו ולסגנונו. המסעדה תוכננה ונבנתה במטרה לאפשר לסועדים במקום ליהנות מאוכל שעשוי במקום, מהרכיבים הטובים והטריים ביותר על ידי הטבחים ופיצאלו המומחים שלנו, משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות" אומרת השף רחל דבח.

השפית רחל דבח מבשלת ואופה מתוך כבוד ואהבה לאוכל ולאוכלים

במסגרת סיור עיתונאים, ביקרנו במסעדת "נחמן". טעמנו מהגוון הרחב של המנות. התמוגגנו מהטעמים, מאיכות ומ-טריות המזון, מהאסתטיקה של המנות, מהשירות האדיב והנדיב...

אין ספק שב"נחמן" לא רק מוצאים נחמה מתלאות היום-יום, אלא שוכחים מהן ומתחברים לחיים הטובים.

מסעדת נחמן – כיכר נחמן, מבוא בית דוד 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-23:00 ו' 09:00-14:00

כשר למהדרין – הרבנות ירושלים טל' 02-9920540

צילומים: יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page