top of page

קבוצות תדהר וסופרין משיקות את קומפלקס "מגדל השחר" ב"גבעתיים סיטי"

לקראת האכלוס הקרוב, קבוצת תדהר וקבוצת סופרין, הציגו הבוקר, בנוכחות ראש העיר גבעתיים - מר רן קוניק, את קומפלקס המגורים והעסקים החדש במתחם "גבעתיים סיטי" במשולש הערים גבעתיים, ת"א ור"ג.

בקומפלקס החדש, שלושה פרויקטים שמהווים נדבך משמעותי בהפיכתו של האזור באופן רשמי לסיטי של גבעתיים בו ירוכזו משרדיהם של חברות מובילות רבות, כאשר גולת הכותרת : מרכז מעבדות פיתוח התוכנה של IBM בישראל.

'מגדל השחר', המתנשא לגובה 57 קומות – פרויקט 'שימושים מעורבים' – טרנד חזק בכל העולם, שהולך ומתחזק גם בארץ - הכולל 38 קומות משרדים ומסחר, בשטח כולל של כ- 50,000 מ"ר ומעליהם 14 קומות מגורים ובהן 149 דירות בנות 2-3 חד' ודירות מיוחדות.

המגדל נבנה במסגרת קבוצת רכישה בה לקחה חלק קבוצת כלל ביטוח אשר מחזיקה בבעלותה כ- 30,000 מ"ר של שטחי משרדים.

לצד המגדל נבנה, במסגרת קבוצת רכישה, פרויקט ' גבעתיים מערב', הכולל 2 בנייני מגורים בני 12 קומות כ"א ובסה"כ 136 דירות וכן ארקדה מסחרית חדשה שמהוה את לב הסיטי של גבעתיים ומנהרה עילית באורך של כ- 400 מ'.

היקף הפרויקטים נאמד בכ- 1.5 מיליארד ₪.

כמו כן, נחשף לראשונה, הפנטהאוז הגבוה בישראל המוצע למכירה כיום, ע"י תדהר וסופרין שנפתח הבוקר לשיווק: טריפלקס בשטח כולל של כ-370 מ"ר במגדל השחר, כולל מרפסות בשטח של כ-170 מ"ר, מעלית פנימית ובריכה פרטית במפלס הגג.

תג המחיר של הפנטהאוז: 19 מיליון ₪, ברמת מעטפת.

גיל גבע, יו"ר ומבעלי קבוצת תדהר, אריה בכר- מבעלי קבוצת תדהר, אודי שרביט- מנכ"ל קבוצת תדהר, קלמן סופרין יו"ר קבוצת סופרין וצחי סופרין מנכ"ל קבוצת סופרין הציגו הבוקר לראשונה, בנוכחות כבוד ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, את "מגדל השחר", מגדל המשלב מגורים, משרדים ומסחר, וכן את פרויקט המגורים "גבעתיים מערב" הסמוך ומנהרת "גבעתיים סיטי" המקשרת בין הרחובות ערבי נחל ושפע טל – כולם, נמצאים לקראת סיום בנייה ואכלוס והינם נדבך מרכזי ממתחם העסקים החדש של גבעתיים- "גבעתיים סיטי", הממוקם במשולש הערים גבעתיים, ת"א ור"ג.

רן קוניק, ראש העיר גבעתיים

רן קוניק, ראש העיר גבעתיים, פתח את מפגש העיתונאים וציין כי: "מדובר בתחילת ההתגשמות של החזון העתידי, הנוגע לפיתוח הכלכלי והחברתי של גבעתיים, באמצעות קידום שני מתחמי תעסוקה ומסחר חדשניים. הראשון, בו אנו נמצאים כעת הוא מתחם הסיטי, בצפון העיר והשני הוא מתחם כורזין בדרומה של העיר, מצוי בשלבי תכנון מתקדמים. מתחם הסיטי של גבעתיים, מוקם במיקום הטוב ביותר בארץ וההחלטה להעביר את כל מרכז הפיתוח של IBM אלינו, היא כבוד גדול והכרה באיכות העיר ותושביה. קומפלקס התעסוקה הנוסף שיבנה כאן בעתיד, בשילוב מתחם התעסוקה העצום שעתיד להיבנות בדרום העיר, ישנו כאמור, את תמהיל הכנסות העירייה ויאפשרו לנו, גם בעתיד, להמשיך ולהיות הרשות המובילה בישראל בכל התחומים"

גיל גבע, יו"ר ומבעלי קבוצת תדהר ערך סקירה מקיפה על הקומפלקס שנמצא בשלבי סיום וכן על קומפלקס נוסף המתוכנן לקום במתחם 'גבעתיים סיטי', מעברו השני של רחוב שפע טל, הכולל משרדים, מרכז מסחרי ומרכז כנסים בהיקף כולל הנאמד בכ- 2 מיליארד ₪.

גיל גבע, יו"ר ומבעלי קבוצת תדהר הפרוייקט הוא דוגמא ל"איך כן" ניתן להקים "מגה פרוייקט". חברו כאן אתגר, רצון, רוח טובה ואמון בין כל השחקנים

לדברי גיל גבע: "אנחנו מאמינים מאוד בעיר גבעתיים בכלל ובמתחם הסיטי בפרט, שממוקם על עתודת הקרקע המשמעותית האחרונה בגבעתיים, 'במשולש הכוח' בין הערים גבעתיים, תל אביב ורמת גן –דקות הליכה מתחנת הרכבת ותחנת הרכבת הקלה העתידית ובהמשך ישיר למתחם הבורסה ומתחם תל אביב 2,000. אזור עם פוטנציאל אדיר שמהווה את גולת הכותרת בפיתוח העיר ומה שאני מאמין שיהפוך במהרה למרכז עסקים תוסס ומצליח."

קלמן סופרין, יו"ר חברת סופרין ציין כי: "מגדל השחר הוא מופת בתחום הבנייה לגובה בשיטת השימושים המעורבים, שהולכת ותופסת תאוצה בישראל. אנו גאים לעמוד בראש המהפכה הזו ומובילים פרויקטים נוספים בקונספט זה לאור הניסיון שצברנו במגדל השחר. סיום פרויקט בסדר גודל שכזה באיכות, בלוחות הזמנים ובתקציב שנקבעו מראש, מהווים את כרטיס הביקור העיקרי לפעילותינו. אנו מודים לכל העוסקים במלאכת התכנון וההקמה ובפרט לחברי קבוצת הרכישה על הבעת האמון. פרויקט בסדר גודל כזה משנה לא רק את הקרקע עליה הוקם אלא את כל הסביבה כולה".

קלמן סופרין, יו"ר חברת סופרין גיל גבע, אריה בכר ואני עבדנו בהבנה מלאה וברוח טובה

ענת לוין, משנה למנכ"ל ומנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים בכלל ביטוח ציינה כי: "כלל ביטוח ממשיכה להרחיב ולבסס את פעילות ההשקעות שלה בנכסי נדל"ן מניב. החברה מנהלת את תיק הנדל"ן שלה בסטנדרטים הגבוהים ביותר המאפיינים חברות נדל"ן מובילות, זאת כחלק מניהול מושכל של כספי העמיתים שבאחריותה. פרוייקט מגדל השחר הוא הזדמנות יזמית נהדרת לשיתוף פעולה עם קבוצת תדהר וקבוצת סופרין. הפרוייקט נבנה בסטנדרט גבוה ובמיקום מצויין ואין לי ספק כי יעניק לכל המשקיעים ערך גבוה לאורך שנים"

ריק קפלן, מנכ"ל IBM ישראל ציין כי: "איחוד מעבדות פיתוח התוכנה של IBM תחת קורת גג אחת הוא אבן דרך משמעותי עבורנו. בהמשך לרכישת 13 חברות הייטק ישראליות ע"י IBM העולמית, בבניין החדש יעבדו יחד לראשונה מאות מפתחים שיעסקו בתחומי הצמיחה שלנו: סייבר, מובייל והענן. אנו נרגשים לצרף את גבעתיים לסטארט- אפ ניישן ולהמשיך להוציא מישראל אל העולם פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך".

בנוסף, נחשף הבוקר הפנטהאוז הגבוה ביותר בישראל המוצע כיום למכירה שמוצע לשיווק במחיר שעומד על 19 מיליון ₪. מדובר על טרפילקס בשטח כולל של כ- 360 מ"ר, כולל 170 מ"ר מרפסות , בקומות 52-54 (גובה של כ- 214 מ"ר מעל פני הים) וכן נוף עוצר נשימה לים ולכל גוש דן, הכולל בריכה פרטית ומעלית פנימית.

כיאה למוצרי יוקרה מהסוג הזה, משווק הפנטהאוז ברמת מעטפת – באופן שיאפשר לרוכש לעצב אותו ולהתאים אותו באופן מושלם לצרכיו ולטעמו האישי.

מתחם הסיטי- גבעתיים סיטי

מתחם המגורים, העסקים והמסחר החדש של גבעתיים "גבעתיים סיטי", נמצא בהצטלבות הרחובות-ערבי נחל שפע טל (המשך רחוב יגאל אלון), במשולש הערים גבעתיים, תל אביב ורמת גן –המתחם מתפרש על פני שטח של כ-66 דונם, וכולל רצועה של בנייני מגורים, משרדים ושטחי מסחר- קיימים ועתידיים לאורך רחוב ערבי נחל ושפע טל.

מתחם הסיטי של גבעתיים הינו המשך ישיר של מתחם הבורסה ברמת גן ומתחם תל אביב 2,000 וממוקם אסטרטגית בסמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז, כ- 10 דק' הליכה מתחנת הרכבת הקלה העתידית, ובסמיכות לצירי תנועה מרכזיים- נתיבי איילון, דרך נמיר, וז'בוטינסקי.

המתחם מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית האחרונה של העיר גבעתיים ונחשב לאחת ההבטחות הגדולות של העיר לשנים הקרובות.

מגדל השחר

מגדל השחר, תוכנן במשותף ע"י שני משרדי אדריכלים מהמובילים בישראל - ברעלי לויצקי כסיף BLK (מאייר ברוטשילד, לאונרדו סיטי טאור, מגדל הכשרת הישוב, מגדלי אלון, מגדל אייקון ועוד) ואמאב אדריכלים. ונבנה ע"י קבוצת תדהר, בניהול הנדסי של סופרין פרויקטים. כזכור בשנת 2012 השלימו בהצלחה קבוצות הרכישה אשר אורגנו על ידי תדהר וסופרין, את רכישת הקרקע בכ-190מיליון ₪ מידי חברה הנמנית על קבוצת שטראוס. היקף הפרויקט נאמד בכמיליארד ₪ .

מגדל השחר בן ה-57 קומות, הינו המגדל השני בגובהו בישראל. המגדל תוכנן בקונספט 'עירוב שימושים' המשלב מגורים, משרדים ומסחר עם הפרדת שימושים מלאה .

במגדל, 149 יח"ד בנות 2,3,3.5 חדרים, המשקיפים אל הנופים העירוניים של ת"א, גבעתיים ורמת גן. דיירי המגדל, ייהנו מחניון ייעודי נפרד, מעליות פרטיות, מהירות וישירות לקומות המגורים ולובי עילי נפרד, ה- SKY LOBBY –הממוקם בקומה ה-38 של המגדל, אשר ישרת את דיירי המגורים בלבד והכולל - מתחם קבלה ואירוח וכן חדר כושר, המשקיפים אל 360 מעלות של נוף עוצר נשימה של כל גוש דן והים ממערב.

בנוסף במגדל 38 קומות משרדים, בשטח כולל של כ- 50,000 מ"ר. בין השותפים הבולטים בקבוצת הרכישה- קבוצת 'כללביטוח' אשר זכאית ל- 20 קומות משרדים בשטח כולל של כ- 30,000 מ"ר ובתוכם כ- 10,500 מ"ר המתפרשים על פני 7 קומות, שהושכרו ל- IBM.

תדהר עבודות גמר, הנחשבת היום לאחת מחברות הגמר המובילות בארץ, מבצעת עבור IBM ורוכשים נוספים את עבודות הגמר וההתאמה של המשרדים ושטחי המסחר.

הפרויקט צפוי להתאכלס - במהלך החודש.

פרויקט המגורים- גבעתיים מערב

לצד מגדל השחר, ארגנו החברות במשותף ובאותו המתחם קבוצת רכישה נוספת המקימה (את פרויקט "גבעתיים מערב". הפרויקט אשר נבנה ע"י קבוצת תדהר, בניהול הנדסי של סופרין פרויקטים כולל שני בנייני מגורים בסגנון אדריכלי ייחודי, בני 12 קומות כל אחד. בפרויקט 136 דירות בנות 3,4,5 חד' וכן דירות מיוחדות, הבנויות מעל קומת מסחר. הפרויקט תוכנן במשותף ע"י "ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים" ו-"אמאב אדריכלים". מיקומו האטרקטיבי של הפרויקט בלב גבעתיים הנינוחה ובסמוך למרכזי הבילוי, העסקים והתרבות של ת"א, הפכו אותו במהירות לאחד הפרויקטים הנחשקים באזור. פרויקט זה עתיד להתאכלס בחודשים הקרובים.

מגרש אחד

כזכור, קבוצת תדהר, בשיתוף גורמים נוספים, חתמה על הסכם לרכישת הקרקע במגרש אחד בגבעתיים אשר יבנה אף הוא כחלק ממתחם גבעתיים סיטי – מהעבר השני של רחוב שפע טל, בסמוך למגדל השחר. על המגרש זכויות לבנייה עילית של כ-130,000 מ"ר + כ- 60,000 מ"ר מתחת לקרקע והוא צפוי לכלול שטחי משרדים, מסחר ומרכז כנסים ואירועים רחב היקף. הפרויקט מתוכנן בסטנדרטים גבוהים ועם סיומו - עתיד לשרת את מתחם הסיטי ואת הסביבה כולה.

היקף הפרויקט נאמד בכ-2 מיליארד ₪, בניית המגדל צפויה להתחיל במהלך שנת 2017.

'מנהרת הסיטי'

מנהרה בנויה כולל כביש וצומת מרומזר המחברים את רחובות ערבי נחל ושפע טל ובאורך כולל של 800 מ' (המנהרה כ- 400 מ'). הפרויקט כולל מבנה אנרגיה של כ- 500 מ"ר הכולל גנרטור, לוחות, אל פסק, בקרה, שנאים מתח גבוה ועוד. המנהרה מהווה כניסה יחידה לחניוני מגדל השחר וגבעתיים מערב. בעתיד מתוכננת ע"י העיריה, הרחבה של המנהרה.

קבוצת תדהר, בבעלות גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן היא קבוצת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל ובין החברות הבודדות, שמטפלות בכל תהליך הבנייה מא' ועד ת' - יזום, תכנון וביצוע בפועל של הבנייה – תחת קורת גג אחת.

הקבוצה, שנוסדה בשנת 1993, עוסקת ביזום, תכנון ובניה של מגורים, משרדים ומסחר בארץ ובעולם, בהתחדשות עירונית ובעבודות גמר. בנוסף מחזיקה הקבוצה בנכסים מניבים בארץ ובחו"ל בהיקפים גדולים ובין היתר הינה הבעלים במשותף של מלון ריץ-קרלטון במרינה הרצליה. תדהר מעסיקה נכון להיום כ- 670 עובדים. מאז הקמתה בנתה הקבוצה למעלה מ- 15,000 יח"ד במאות פרויקטים. תדהר בנייה, חטיבת הביצוע של הקבוצה הינה חברת הבנייה השנייה בגודלה בישראל, הבונה כ- 3,000 דירות ומוסרת למעלה מ- 1,000 דירות – כל שנה.

פעילותה של תדהר במרוצת השנים מתבצעת הלכה למעשה לאור חזון קבוצה המדגיש את ערכי הדגל שלה: אמינות, מצוינות אישית וארגונית, עבודת צוות, מיקוד בלקוח, מחויבות לתוצאות ועמידה בלוחות הזמנים.

קבוצת סופרין, שבראשה עומד קלמן סופרין, אבי קבוצות הרכישה בישראל ובעל ניסיון עשיר בן למעלה מארבעה עשורים בתחום פתוח פרוייקטי נדל"ן בישראל כמו גם בחו"ל. לצדו, פעילים שלושת בניו, קובי ליאון וצחי, המתמחים בתכנון הנדסי, ניהול פיננסי, שיווק ופתוח עסקי.

נכון להיום הקבוצה מנהלת פרויקטים באזורי הביקוש של גוש דן, בעיקר בתל אביב וגבעתיים וכן במתחם BBC (מתחם העסקים החדש של בני ברק), בהיקף של למעלה מ- 3 מיליארד ₪. מבין הפרויקטים שארגנה ויזמה קבוצת סופרין בשנים האחרונות ניתן לציין את – 'מגדלי 'we בת"א (30 קומות משרדים ומגורים), בית הרופאים 'הברזל 11' ברמת החייל, 'מגדל הכשרת היישוב' בבני ברק 40 קומות, קומפלקס המשרדים CU ברמת החייל ולאחרונה את "מתחם התנופה" בתלפיות ירושלים ו"מגדל יאיר" בבני ברק.

צילומים: סימה להט, אסף פינצ'וק

כתבות נוספות
bottom of page