top of page

"ישמח חתני" - סרט על עוצמה נשית

הסרט הישראלי "ישמח חתני" בכיכובם של אוולין הגואל, יגאל נאור, אורנה בנאי, עינת שרוף, איציק כהן, אביב אלוש, יפית אסולין, שרון אלימלך, אסף בן שמעון, הרצל טובי וחיים זנאתי.

ב- 29/9/16 יעלה לאקרנים בארץ "ישמח חתני". זוהי דרמה מצחיקה ומחממת-לב על קבוצת נשים שיוצאת למאבק כדי לאחד מחדש את הקהילה ולשמר את המסורת שלה. המאבק מתנהל מול רב כריזמטי שנכנס לחייהן וסוחף אחריו את הגברים.

בסרט מככבים: אוולין הגואל, יגאל נאור, אורנה בנאי, עינת שרוף, איציק כהן, אביב אלוש, יפית אסולין, שרון אלימלך, אסף בן שמעון, הרצל טובי וחיים זנאתי.

עולמה של קהילה ירושלמית, שלווה, מטלטל בעקבות מפגש מקרי עם רב כריזמטי צעיר. בעוד הגברים נסחפים אחריו, יוצאות נשותיהם למאבק על מקומן ומעמדן, בניסיון לאחד מחדש את הקהילה.

פמיניזם, המאבק בין מסורתיים לחרדים, וקהילות שהודרו עד כה בידי התרבות המקומית - כל הנושאים הבוערים הללו עומדים במרכז "ישמח חתני" - אחד הסרטים הישראלים המסקרנים של העת הקרובה.

הסרט השתתף בפסטיבל טורונטו והוא מועמד לחמישה פרסי אופיר.

הטריילר הראשון של הסרט:

את הסרט ביים אמיל בן שמעון (זו עבודת הביכורים שלו) ואוולין הגואל.

מככבות בו אורנה בנאי, עינת שרוף ואחרות.

הן מציגות סיפור על מאבקן של נשים נגד התחרדות השכונה הבוכרית בירושלים. הסרט מגיע לאקרנים בסתיו הקרוב, ולפני-כן צפוי להתמודד על שלל פרסי אופיר.

"ישמח חתני" הוא סרט הקולנוע הראשון של הבימאי והתסריטאי אמיל בן שמעון. את התסריט כתבה התסריטאית שלומית נחמה שגדלה בשכונת הבוכרים בירושלים, בהשראת סיפור משפחתה, שהייתה חלק מקהילה שאיננה עוד, לאחר שרוב אנשיה התחרדו.

אהובה עוזרי, פזמונאית ומלחינה, כלת פרס אקו"ם, הלחינה את פסקול הסרט בשיתוף פעולה עם שאול בסר ("גט"). זוהי הפעם הראשונה שעוזרי מלחינה פסקול של סרט קולנוע.

הסרט מופק ע״י פאי סרטים וסרטי יונייטד קינג ובתמיכת פרויקט קולנוע של קרן יהושוע רבינוביץ, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים וקשת.

קרדיטים:

בימוי: אמיל בן שמעון

הפקה: "פאי הפקות"- טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן קרן ו"סרטי יונייטד קינג"- משה ולאון אדרי.

תסריט: שלומית נחמה

צילום: זיו ברקוביץ

עורכת: עינת גלזר זרחין

עיצוב פס קול: יוסי אפלבאום

מוסיקה: אהובה עוזרי ושאול בסר

הפצה: "סרטי יונייטד קינג"

גופים תומכים: קרן יהושוע רבינוביץ, "קשת"

אורך הסרט: 92 דקות

שפת הסרט: עברית

הפרמיירה החגיגית של הסרט נערכה אמש בסינמה סיטי גלילות. זהו סרט על נשים עוצמתיות, דעתניות, ובטוחות בהשקפת עולמן. הכוח הנשי המלוכד במיטבו. אין ספק שהסרט מהווה השראה גם לנשים שחוות דיכוי הנובע מתהליכי סוציאליזציה שנמשכים על פני דורות רבים; נשים אשר לא מודעות או לא מעזות לדרוש שיוויון הזדמנויות או שיוויון זכויות.

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page