top of page

"אפייה כתרפיה לכאב" ו"מסע חזרה לחיים" - ספריה של סיון מיארה

הספרים נכתבו על ידי סיון מיארה, כתהליך החלמה ממחלה קשה. סיון לוקחת את ההגה לידיים ומתמודדת בקצב שלה עם ציפיות החברה מול יכולותיה האישיות.

בתקופה בה מתפארות סלברטאיות על חזרתן למימדי גופן הקודם, מיד לאחר הלידה, וכל העם עומד ומריע להן...

אומרת סיון: "ציפיות יש רק לכריות". אני לא חייבת לעמוד בציפיות החברה, למהר לחזור לעולם, למירוץ הזה, אחרי תקופה ארוכה של מחלה. מותר לקחת פסק זמן, מותר להחליט ולהישאר בבית, לא להתמודד עם החוץ, הכול מותר. לחלק מאתנו פשוט קשה יותר להחלים מאחרים..."

סיון מיארה, בת 28, במקור מהקריות, חיה היום בחיפה ומחלימה ממחלת הסרטן בה לקתה לפני מספר שנים. המחלה התגלתה כאשר עבדה כקונדיטורית, בתקופה של פריחה בקריירה המקצועית שלה. סיון שעבדה אז בקונדיטוריית אייל ולפניה אצל דודו אוטמזגין, נאלצה לפרוש מעבודתה. בהתחלה פרשה על מנת לעבור טיפולים וניתוחים שנמשכו כמעט שנתיים. במהלך התקופה, הבהירו לה הרופאים כי לא תוכל לחזור, גם לאחר ההחלמה, לעיסוקה הקודם כקונדיטורית, בשל העבודה הפיזית הקשה. סיון הרגישה כי הכל מתנפץ סביבה - עולמה, חלומה ושאיפותיה המקצועיות. היא הייתה חולה וחסרת מקצוע, שאמורה לוותר על הדבר אותו היא הכי אוהבת לעשות - לאפות. סיון נכנסה לדיכאון עמוק, למשבר.

בניסיון לצאת מהמשבר, החל תהליך חיפוש אחר תחביב, תעסוקה חלופית. סיון שתמיד אהבה אומנות ועיצוב, שבעבר השתלבו ביצירותיה בקונדיטוריה, החליטה לבדוק בתי ספר העוסקים בתחום. כשהגיעה ל*תלתן, החלה כבר שנת הלימודים, ולמרות זאת היא החליטה להצטרף. הצוות, קשוב ומסייע, נרתם לעזור להשלים את מה שנלמד עד אז.

לאחר כחצי שנה, כשהלימודים, החברה, ההתעסקות בנושא אחר, סייעו לסיון לצאת מהמשבר, הגיעו תוצאות בדיקות שאישרו כי המחלה חזרה. שוב ניתוחים וטיפולים, היעדרות מהלימודים ותחושה של נסיגה אחורנית. סיון, החברים בלימודים וצוות המכללה, החליטו לא להיכנע. כולם סייעו לה להשלים את מה שהפסידה. סיון חזרה ללימודים ומאז היא מספרת, לא נעדרה מהמכללה אפילו יום אחד.

כפרוייקט סיום, בחרה סיון לכתוב ספר הנקרא "מסע חזרה לחיים". מהמקום בו היא עומדת, מהיכרותה עם חולים אחרים. הספר מתאר מסע של אדם בריא, מרגע גילוי המחלה, ההתמודדות עם החולי ותהליך ההחלמה. לתחושתה של סיון, לסביבה היו ציפיות ממנה, לחזור מיד לחיים, לעבודה, להתאושש ברגע שנאמר לה שהמחלה מוגרה. התחושה שקשה לה להתמודד עם ציפיות החברה ממנה, שהיא נדרשת לשמוח על ההחלמה ולהביט רק קדימה, בעוד היא עסוקה בהתמודדות הרגעית עם הקושי, הכאב, סבל הגוף והנפש - היקשו עליה את ההחלמה.

החשיפה לא קלה לה, אך הייתה הכרחית. זה החל מול חבריה בלימודים, בסביבתה הקרובה והרחוקה ועכשיו עם פתיחת התערוכה, לכלל הציבור. ההחלטה להיחשף נבעה מהרצון להסביר כי יש לא מעט חולים המרגישים כמוה. סיון השתתפה בקבוצות טיפול רבות במהלך התקופה. חולים המבקשים להאט את קצב ההחלמה והחזרה לחברה, כי הם מרגישים חשופים מידיי, כי הם זקוקים לעוד זמן, לרגע של שקט לגוף ולנפש. הם מבקשים מאתנו לתת להם להתקדם בקצב שלהם, חזרה אלינו...

סיון יצרה ספר העוסק באפייה ומכיל בתוכו משפטי ריפוי, סרטון קצר וציורים. כולם מתארים את התהליך שעברה במהלך המחלה וההחלמה אשר משקפים את תחושותיה של סיון מול הציפיות של החברה.

ומשהו על מכללת תלתן לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה...

במכללה נפתחה תערוכת בוגרים 2016. הכניסה לתערוכה - חופשית לקהל הרחב, עד אמצע אוקטובר.

  • התערוכה משתרעת על שטח של 2,500 מ"ר - על פני קומות שונות במבנה המיוחד בעיר התחתית בחיפה. המבנה שימש לפני למעלה מ-80 שנה כסניף בנק בריטי. מרתפו מכיל עשרות חדרי אחסון שהכילו כספות ענק, ומהווה תפאורה ייחודית לתערוכה. בתערוכה מציגים למעלה מ-120 סטודנטים פרוייקטים שונים בשלל תחומי ההתמחויות במכללה, ביניהם עיצוב גרפי, עיצוב בתלת-ממד, אריזה וחלל מסחרי, איור, אנימציה ופוסט-פרודקשין, עיצוב למדיות מסך, צילום, עיצוב פנים, עיצוב ופיתוח משחקים ואפליקציות. בנוסף מוצגים בתערוכה פרויקטים של סטודנטים והסטודיו הפועלים בתילתןFUNNEL` - עיצוב משחקים ואפליקציות' וסטודיו PAPIS` תילתן לאנימציה'. הפרויקטים המוצגים בתערוכה נוצרו במהלך השנה האחרונה ורבים מהם מסכמים ארבע שנות לימוד בתילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית.

  • בהתאם למסורת המכללה, נבחר השנה נושא-על לתערוכה – 'אגדות אורבניות', כאשר הסטודנטים בחרו הקשרים שונים למושג הרחב על ידיהם הם מעבירים את המסרים האישיים שלהם ועיצבו את עמדתם באמצעות אובייקטים, מיתוג, מוצר ועיצוב חלל. כך בין היתר מוצגים בתערוכה מיצג תלת-ממד הבוחן את השקפות העולם של אנשים, ספרי אגדות מאוירים נגד אכילת בשר ומילת-נשים, ספר אינטראקטיבי מצויר לעידוד אכילת ירקות, אפליקציה המיועדת לגרום לילדים לשחק בחוץ, מתחם נופש מהאגדות לאימהות ובנות ועוד פרויקטים רבים ונוספים.

  • התערוכה מוצגת ברחוב העצמאות 65, קמפוס הנמל בחיפה. שעות פעילות התערוכה: בימים א'-ה' משעה 09:00 - 21:00 , וביום ו' - 9:00 – 13:00. הכניסה חופשית. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב עד 14.10. בנוסף ניתן לקיים במקום סיורים מודרכים ללא עלות לפרטיים ולקבוצות - בתיאום מראש בטלפון 1-800-34-30-30.

לפרטים נוספים – אתר המכללה - http://www.tiltan.co.il

כתבות נוספות
bottom of page