top of page

ב"חצר גולדמן" מגישים תפריט יפואי - ים תיכוני

תפריט אותנטי וקייצי, המוגש מול חוף הים על טיילת יפו

"חצר גולדמן" מארחת את קהל לקוחותיה הנאמן, החל משנת 2002, באחת מנקודות הנוף המרהיבות: ממול, הים התיכון במלוא הדרו - תצפית נהדרת על תל אביב מצד אחד, ועל יפו מצד שני. השנה, במקביל להתחדשותה של העיר יפו, גם החצר מתחדשת - בין היתר במנות מפתיעות ומרעננות. צלילי רחש הגלים ומגע הבריזה המלטפת, הם רק המנה הראשונה בתפריט.

שטח חצר גולדמן, בו פעל מפעל לקישקע, נרכש על ידי המשפחה לפני 20 שנה. במקום פעלו לאורך עשרות שנים מסעדת "אורגדה" ומסעדת "פיני בחצר".

המסעדה שוכנת במבנה יפואי עתיק. היא הוקמה ב-2012 , ושופצה לפני כשנה. היא משקיפה על טיילת יפו מגן צ'רלס קלור עד חומות יפו העתיקה.

לדברי שני רינג - מעצבת הפנים של המסעדה: "בחרתי בסגנון תעשייתי עם מוטיבים של ים שהבהירו מקום שהיה כהה מאוד קודם לכן.השתמשתי בצבעוניות של ים בגוני אפור-תכלת-לבן ובאלמנטים ימיים כמו קיר מחופה טפט שעליו איורי ספינות בלב ים, תמונות של דגים, מפות איים, משוטים דקורטיביים וגופי תאורה במראה פנסים. את אזור הבר ואת העמוד המרכזי במסעדה חיפיתי מחדש בעץ צבוע תכלת מתקלף מעט, שמזכיר מראה של סירות. עוד יצרתי פינת סלון שמעוטרת בקיר הטפט ועששיות שזורקות אור המדמה ים".

שני רינג מתייחסת לנוף ואומרת: "מכיוון שהמקום ידוע בדק הקדמי שלו הפונה בקו ראשון לים הפתוח, יצרתי רצף בין פנים וחוץ במטרה להדגיש את נוכחותו המסעירה של הים ולמשוך אנשים לשבת גם בפנים ולא רק בחוץ".

חצר גולדמן המתמחה במטבח ים-תיכוני המבוסס על חומרי הגלם הטובים ביותר, משיקה על רקע הנוף הקסום של חוף הים המרהיב של יפו-תל אביב, תפריט קייצי באווירה נעימה ומשפחתית, ובמחיר השווה לכל נפש. מלבד ה"מסחאן" - פיתה עם נתחי עוף עסיסיים, בצל וסומק, שהפך להיות אחד מסמליה של המסעדה, יוגש תפריט ספיישל קיץ, אשר יוגש בהתאם לזמינות חומרי הגלם הטריים מהשוק באותו היום: סלט שוק; ריזוטו שחור; דגי רשת מטוגנים; ניוקי ערמונים עם מחית כמהין; בייבי קלמרי על הפלאנצ'ה עם שעועית לבנה; סטייק מוסר ים ברוטב ציר דגים וירקות שורש; אוסובוקו טלה ועוד...

לצד המנות החדשות, מוגשות במקום שלל מנות אהובות ביניהן:

  • לחם וכבושי הבית

  • פוקצ'ות חמות טריות מהתנור עם מלח גס ורוזמרין (3 ₪ )

  • מאזט - סלט בורגול ורוטב רימונים, שעועית שחורה, לימון ונענע טריה (10-45 ₪ )

  • קבב סורי מבשר כבש ובקר עם טחינה במעטפת בצק אפוי בתנור (78 ₪ ) דניס אפוי בתנור ממולא קונפי בצל, זעפרן ואגוזי מלך (90 ש"ח)

והקינוחים... אוי הקינוחים... "סדום ועמורה" לחך ולבטן:

  • ריזוטו וניל עם גלידת פיסטוק קדאיף

  • גלידת וניל עם טחינה גולמית ושערות חלבה, סילאן ופיסטוקים

  • אצבעות אמרנה עם קרנץ' נוגט ליקר ואגוזי לוז

  • מוס שוקולד עם פירורי עוגיות וקצפת אוכמניות

  • מלבי עם רוטב קסיס ופירות יער

הוזמנתי לחוות את המקום והמנות החדשות המוגשות בו.

היה גם טעים, וגם נעים לצפות בנוף הים המדהים...

מנות ראשונות: סלט יווני, קישוא ממולא, דגי סרדין במילוי עשבי תיבול

מנות עיקריות: צוואר טלה עם פירות יבשים, לברק בגריל בחמאת צ'פוטלי וכמון, טליאלה פירות ים

איבון המלצרית החרוצה ו"מסבירת הפנים"

לדברי לילה גרבלי – בעלת "חצר גולדמן":

"פיני, ממסעדת "פיני בחצר" שקדמה ל"חצר גולדמן" – נתן לנו ייעוץ קולינרי וגם את השם הנוכחי.

השף – פאדי, בחור צעיר ומוכשר, שהיה עוזרו של פיני

ההתמחות שלנו: דגים ופירות ים

המקום היה מבנה של מפעל לייצור "קישקע". רכשנו ושיפצנו אותו למסעדה.

הגעתי לגמרי במקרה לניהול המסעדה. זהו עסק משפחתי אותו אני מנהלת מזה 15 שנים. לא חלמתי לעסוק בתחום הזה. בשורה התחתונה אני אוהבת גם את המקום וגם את התחום, למרות היותו תובעני וקשה. בשלב זה, אני "נשואה למסעדה".

האוכל – יוקרתי, אבל במחיר שפוי. אנו שומרים על אותו הקונספט של התפריט, אבל בשינויים קלים. מעדכנים אותו לפי העונה (בקיץ המנות קלילות יותר וכוללות סלטים ודגים על הגריל) וגם לפי טעמם של קהל לקוחותינו. קהל היעד שלנו הוא כל מי שאוהב לאכול טוב וליהנות מהנוף של חוף הים".

לילה גרבלי – בעלת "חצר גולדמן"

"חצר גולדמן", נחום גולדמן 6, תל אביב-יפו

ראשון - 12:00- 23:15

שני - חמישי 9:30-23:15

שישי - שבת 9:00-23:15

לא כשר

לאתר המסעדה: http://www.goldmanc.co.il/home.php

צילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page