top of page

מיס גיישה משיקה קולקצייה של שמלות ערב מפוארות לקיץ 2016

המותג ''מיס גיישה'', בבעלותן של הצעירות והמוכשרות, מורן מדר ואורית שלי, מתמקד ביצירת שמלות ערב אלגנטיות, הנותנות מענה יוקרתי לכל אירוע:

מקוקטייל באירוע אופנה, ועד לחתונת "בת הדודה" באולם... אירועים עמוסי אורחים, כשהמותג מבטיח לך שתבלטי במיוחד.

''מיס גיישה'' הוקם על ידי אורית שלי ומורן מדר, מתוך הבנה שלא קיים בשוק האופנה הישראלי "מותג אמצע" - משהו בין הרשתות המהירות ל"כיכר המדינה" - שמציע מערכות ערב אלגנטיות ואופנתיות.

''מיס גיישה'' הפך לסיפור הצלחה !

שתי המעצבות, שגדלו בעיר רמלה, מוכיחות שאין דבר העומד בפני הרצון, הכישרון והרוח. לפני 11 שנה הגיעו השתיים לעיר, עם חלום לפתח מותג שלא ידרוש מהלובשת השקעה כלכלית אדירה, אך מנגד - יעניק פתרון איכותי ומהפנט ביופיו.

כיום המותג משווק בלמעלה מ-40 חנויות, ומתהדר בחנות דגל בתל אביב

ואכן, החנות של ''מיס גיישה'' היא ממלכה לשמלות ערב לא יקרות אך יוקרתיות. זהו בית אופנה, בטעם של אירופה הישנה, שמחובר למציאות העדכנית, עם עיצובים המשלבים קלסיקה הוליוודית עם טוויסט מקורי וסקסי, כאשר כל דגם מגיע במספר רב של צבעים.

הגעתי בשעה מוקדמת בבוקר ל"מיס גיישה" בדיזנגוף 92 ת"א. בכניסה פגשתי אישה צעירה עם מזוודה ורודה, בשם גלית מזרחי. שתינו המתנו לפתיחת החנות, ותוך כדי... שוחחנו. מסתבר שגלית היא בעלת סטודיו לבגדי נשים באילת, והגיעה במיוחד ל"מיס גיישה", עם המזוודה הורודה, כדי לרכוש שמלות לחנות שלה.

לדבריה: "אני אוהבת ביגוד עם קווים נקיים, סגנון קלאסי, נשי וסקסי, אבל לא חשוף מדי - שמלות שמתאימות לכל אחת. אני כל הזמן מחפשת ספקים, ומאד בררנית בקווים המיוחדים. הגעתי למורן ולאורית דרך שוטטות באינטרנט, וגם שמעתי עליהן".

נכנסנו לחנות. וואו ! ממש כמו באגדת סינדרלה. שמלות "נוזלות", צבעוניות ומהודרות. רק לקחת ולמדוד, אבל קשה לבחור...

מורן קיבלה את פנינו בלבביות, בקפה וב"עוגיות מקארון" שהזמינה עבורנו אצל תומר מקפה קסטל השכן.

לדברי מורן: "אורית ואני היינו חברות עוד מימי ביה"ס. נפגשנו ב"שנקר", בתקופה שאורית תפרה בגדים בבית. מאחר שהיא באה מעולם הריקוד, היא שילבה סגנון של בגדי ריקוד עם בילוי. הצטרפתי כדי לעזור.

כשהייתי ילדה, נהגתי לערוך בבית את השולחנות עם סידורי פרחים ופירות. תמיד אהבתי אסתטיקה. הייתי קונה בשוק בצלאל מעילים לאמא שלי, ומשדרגת אותם. אפילו תפרתי להם תוויות של מותגים ידועים. המעילים הפכו בן -לילה למיוחדים ושיקיים. חברות שאלו איפה קונים אותם, ואני חייכתי...

אחרי השירות הצבאי, שיווקתי חברת בגדים לכ-100 נקודות מכירה בארץ: מחנויות קטנות ועד לרשתות. לאורית היו 2,000 ש"ח. הוספתי סכום מקביל, ויצאנו לדרך עם המון אמביציה. קנינו בדים בנחלת בנימין. תפרנו ומכרנו לחנויות. עם הכספים שהרווחנו, רכשנו בדים יקרים ומיוחדים יותר. כעבור שנתיים פתחנו חנות ב"בעלי מלאכה", ומשם הכל היסטוריה...

עברנו תהליך עצמאי ואינטנסיבי שארך 10 שנים - ללא ליווי של הורים, בני זוג, או מלווים עסקיים. הכל מתוך לימוד, ניסוי וטעייה. נדדנו בין מתפרות כדי למצוא את המתפרה האיכותית והנכונה לנו ביותר. היו כאלה שקלקלו לנו את הבגדים. לא התעצלנו ולא התמרמרנו - פרמנו ותפרנו מחדש. אנו מחפשות בדים שלא מתקמטים. רוצות שהבגד ייראה יפה כשיוצאים לבילוי, וגם כשחוזרים ממנו".

אני יזמית שרואה אינטואיטיבית דברים קדימה. משתדלת להקשיב ולתת כבוד לתחושות הבטן שלי, וכשאני מועדת – היוגה מאזנת. ראיתי ואני רואה עצמי עוסקת בלוגיסטיקה של רשתות, מנחה ומובילת אופנה.

בשלב מסויים ידעתי והאמנתי שנפתח חנות בדיזנגוף. ראיתי את החנות "חיה ונושמת" בדמיוני. אורית ואני חיפשנו וחיפשנו, עד שהגענו ל"מחסן של לחמים" בדיזנגוף 92 . עם רעד בברכיים, לקחנו הלוואה מהבנק, והקמנו את חנות הדגל הזאת. היא פועלת כבר 3 שנים, ואנו גאות בה מאד. ההצלחה שלנו נובעת מלימוד מתמשך, מבחירה נכונה של בדים איכותיים מאיטליה, צבעים יפים , גזירה ותפירה לא מתפשרת, תיפעול נכון, והרבה הרבה עבודה והשקעה - גם בביגוד וגם בשירות ללקוחות. כל לקוחה מקבלת ייעוץ וליווי אישי. אנו נוגעות בכל התהליך - החל מהייעוץ, עבור לתיקונים וכלה במכירה. אנחנו רואות לנגד עינינו את הלקוחה ולא את הבנק. עובדות שעות רבות כדי לייצר בגדים בסגנון קלאסי אך לא משעמם, עם מוטיבים סקסיים אך מבוקרים. השמלות– רובן בצבע אחיד, כי המוטו שלנו הוא לתת במה לאישיות של הלקוחה. לא רוצות "תחפושת" שתשתלט על האישיות המיוחדת שלה. השמלה היא רק הרקע, המעטפה".

מהו הסוד לעבודתכן המשותפת?

"אורית ואני - גם חברות וגם נשות עסקים. ביום – עובדות, בערב – מתאמנות ביוגה. יוצאות לחופשות ביחד. מאזנות זו את זו. מתרחקות מה"אגו" כי הוא בולם ומקלקל. מעצבים בדרך כלל רוצים חותם אישי, ואנו - קשובות ומוותרות זו לזו.

מה הצפי לעתיד?

אנו מתמחות בשמלות ערב. רוצות להיות ממלכה בה כל אישה תמצא את השמלה במידה ובסגנון המתאימים לה ביותר, וכל זה במחיר שפוי.

כיום אנו מוכרות לטורונטו (קנדה), לניו יורק, ואיטליה נמצאת על הכוונת...

בשלב מסויים מצטרפת אורית שלי לשיחה ואומרת בקצרה את "משפט המאה":

"אנו מתפתחות דרך היצירה. כשאנו בתנועה – היצירה שלנו מתעוררת וזורמת. זו האנרגיה הנכונה עבורנו".

אורית שלי ומורן מדר - "מעצבות מהסרטים"...

דברים שלא ידעתם על מיס גיישה, ואולי לא העזתם לשאול...

מגוון השמלות בקולקציה של מיס גיישה - רחב ומרשים, ואינו נשען על טרנדים.

ייחודו של המותג בנוף הישראלי, מלבד ייצור מערכות ערב איכותיות, ומערכות יום נוצצות - הוא בגזרות יוצאות דופן בדיוקן.

הגזרות בקולקציה מציגות צללית הדוקה ומחוטבת מול צללית נינוחה ושופעת.

הדגמים בקולקציה נמצאים על סקאלת אורכי מקסי ומידי, מעוטרים חיתוכים מתוחכמים במיוחד המעניקים אשליה אופטית מעוררת התפעלות של גזרה חטובה לכל לובשת, גם במידה 52.

הפיתוחים בקולקציה מתמקדים במגוון מחשופים קדמיים וגב, רצועות ברחבים משתנים, חיתוכי הצצה לגוף בכל האזורים הנכונים, שסעים, חצאיות מקסי עשירות בד ומשולבות כיסים וחצאיות צמודות. בכל אחת מהן מורגשת התמקדות בהוויה נשית ונוצצת.

הצבעוניות של העונה - עזה ומרשימה, ומלבד השחור העל זמני נעשה שימוש חכם בצבעי בסיס כמו כחול, אדום, ירוק,צהוב וכחול נייבי, בשילוב נכון של צבעי פסטל כמו תכלת, ורוד וניוד.

את סקאלת הצבעים חותמים צבעי זהב וכסוף.

תשעים אחוז מהבדים המשמשים לתפירת הדגמים, הם בפיתוח וייצור בלעדי של מעצבות המותג.

במהלך השנים עמלו מורן ואורית בפיתוח הבד המושלם: חזק, עוטף, מחמיא ונעים למגע. המעצבות בוחרות את הצבעים לבד - בלעדית למותג, ורוב השמלות מיוצרות ממנו. לכך מתווספים הבדים, אותם מייבאות המעצבות מאיטליה, ביניהם בדי פייטים נוצצים, בדי משי מודפסים וחלקים, ורשת המשמשת לשילובים.

בנוסף לקולקציית הערב, ניתן להתרשם מקולקציית יום מצומצמת ונחשקת הכוללת חצאיות קצרות, גופיות וטופים בהשראה נשית, וצבעוניות חזקה בבדי כותנה טבעית, משי וויסקוזה.

השנה, עושה המותג צעד משמעותי בשיווק מוצריו מעבר לים. הוא נכנס עם הקולקציה הנוכחית ל"שואו רומים" מובילים בקנדה וארה''ב.

המודל של מיס גיישה הוא אישה נערצת וחושנית, מטופחת ושופעת סטייל. כך גם הדגמים - מעניקים לכל לובשת חוויה אלגנטית ועוצרת נשימה, במחיר שפוי.

כל הדגמים מיוצרים בישראל באיכות תפירה עילית וכן בהתאמה מדוייקת לגזרת הלקוחה.

כמה קשה היה לי לבחור שמלה אחת מתוך יער השמלות המטריפות...

והרי השמלה שבחרתי: פרקטית (כיאה לאישיותי), צבע כחול עז, בד נעים למגע כדי שיתנופף ברוח, וההרגשה? בעננים...

טווח מחירים:

200 עד 1200 ש''ח

טווח מידות:

34 עד 52

כתובת: דיזנגוף 92 תל אביב

צילומים: סימה להט, דביר כחלון

כתבות נוספות
bottom of page