top of page

"מה שחשוב באמת" - הצגה חדשה של תיאטרון האינקובטור

שלוש קומדיות טרגיות העוסקות ברצון לחיות ובחיים שאנחנו מבקשים לעצמנו.

כתב וביים: אלי חביב

בכורה בירושלים 20.1, בית מזי"א בכורה בתל אביב, 26.1, צוותא

צוות השחקנים כולל את השחקן הותיק גבי עמרני בתפקיד זקן שזמנו עבר. מנכ"ל תיאטרון האינקובטור, אריק עשת, מופיע אף הוא על הבמה לראשונה אחרי 25 שנים. לצידם משתתפים השחקים: פביאנה מיוחס ("הטווס מסילוואן"), תום חגי, יריב קוק, רם מזרחי, יונתן פורת ויעל שטולמן.

אלי חביב טווה שלושה סיפורים שלכאורה אין ביניהם קשר, אך למעשה שלושתם נוגעים באותן סוגיות שמעסיקות כל אדם בעולם. מה שחשוב באמת נוגעת בשאלות שכל אחד שואל את עצמו על חייו, על שאיפותיו, על ערך החיים שלו ועל סופם הבלתי נמנע.

הסיפור הראשון עוסק בזוג צעיר שנכנס במפתיע לדירה של זקן חביב שחי בגפו בזמן שהוא אוכל ארוחת ערב. זמנו של הזקן עבר ועכשיו תור הצעירים לגור בדירתו. מול הזוג האוהב ומלא החיים ניצב איש זקן אחד שאוחז בחיים שנותרו לו ולא מוכן להרפות.

בלילה אחר, בבסיס צבאי אי שם בארץ, יושבים באוהל אחד משורר כושל ואיש שקוף. זונה אחת, כלי נשק, אלכוהול ושיר גרוע משמשים לשניים חברה. רגע לפי המלחמה שבחוץ, פורצת בתוך האוהל מלחמה מרה. מי מחליט? מה הוא מחליט? מי בוחר? מי ייצא חי מהאוהל? ובשביל מה?

בערב שלישי בדירה בורגנית, חוגגת אישה את יום הולדתה ה-50 בחברת בעלה האוהב. הם סועדים ארוחה רומנטית כשקוסם מגיע לביתם, כי מי לא רוצה קסמים בחיים? לכולם משאלות ליום הולדת וחלומות שנשכחו וכעת נותר לבדוק אם החלומות הללו ראויים, האם צריך להגשים אותם או שהחיים הם בעצם משהו אחר לגמרי.

הדמויות ופיסות החיים שלהן מספרות סיפורים חדשים אך הן מאירות מחשבות מוכרות ומשאירות את הצופה להרהר בהן ובמה שחשוב באמת גם אחרי צאתו מן האולם.

ביקורת ל"מה שחשוב באמת" – תיאטרון האינקובטור מה שחשוב באמת בחיינו, הוא גם קומי וגם טרגי, ואנו נעים על הסקאלה הזאת שוב ושוב...

המחזה מציג שלוש סצנות מהחיים. לכאורה, מנותקות זו מזו, אולם במחשבה שנייה ושלישית מתגלה "חוט שני" שעובר דרכן:

מצד אחד...האדם הוא "הסבל של סבלותיו" :

  • זקן שנדרש ע"י נציגי הדור הצעיר, לפנות את מקומו בדירתו כי זמנו עבר, ואילו הוא נאחז בציפורניו הדלות במה שיש, ובמה שנותר...

  • משורר כושל, איש שקוף וזונה נבונה - כשבתווך - אלכוהול וכלי נשק מאיים. הבחירה היא "בכי-רע" בין "מי לחיים" שיצא מהאוהל הצבאי, ו"מי למוות" בערב שלפני המלחמה.

  • אישה נאהבת, שבן זוגה חוגג לה יומולדת 50, ועדיין היא חוששת לגעת בשאיפותיה האמיתיות.

ומצד שני - התקווה הנובעת מהאומץ לגעת במשמעות החיים:

הקוסם, שמבקש להגשים משאלות, נוגע ב"שאלת השאלות" של החיים: מה ערך הגשמת השאיפות, ומהי משמעות חיינו: האם לאזור אומץ ולחצות את "נהר החיים" ובכך לחוות התרגשות, הרפתקה, עניין והזדמנות... או ללכת לאורך גדותיו, כדי לשרוד בלבד...

מחזה שלא מותיר אותנו אדישים. רוצו לצפות ולחוות !

ירושלים, 20.1, בית מזי"א בשעה 20:30 כרטיס: 50/70 ₪. להזמנות: 02-6543004

ת"א 26.1, צוותא 1 בשעה 21:00 כרטיס: 70 ₪. להזמנות: 03-6950156/7

צילומים: דלית פרי, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page