top of page

מעדן שיבולת שועל "מטעם" מחלבות גד...לארוחת בוקר טעימה ומאוזנת

לפי הרמב"ם: "בבוקר תאכל כמו מלך..." (בצהריים כמו נסיך, ובערב כמו עני), ואמנם רבות דובר על חשיבותה של ארוחת הבוקר. היא מוגדרת כארוחה החשובה ביותר במהלך היום. לכן היא צריכה להיות מזינה ועשירה, ולספק מקור אנרגיה. מתוך רצון לענות על צורך זה, משיקה מחלבת גד לראשונה: מעדן שיבולת שועל, מוצר חדשני בארץ ובעולם, המהווה ארוחת בוקר מאוזנת.

לרגל ההשקה הוזמנו - עיתונאים ובלוגרים - למסעדת טאטי בגבעתיים, לארוחת בוקר מפנקת, על בסיס מוצרי החלב של מחלבת גד.

את אירוע ההשקה פתחה ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית ויועצת למחלבות גד, בהרצאה מלומדת בנושא "מעדן שיבולת שועל – ארוחת הבוקר האולטימטיבית".

ליאורה מנתה בפנינו, באמצעות מצגת שקפים, את סגולות שיבולת השועל:

  • שיבולת שועל היא דגן בריא

  • צמח מרפא שיש לו השפעה מצויינת על העור

  • נותנת תחושת שובע למשך כמה שעות.

  • עשירה בפחממות מורכבות שגורמות לעליית רמת הסרוטונין במוח, ובעקבות כך משפרת את מצב הרוח ומפחיתה דיכאון.

  • מפעילה בעדינות את מערכת העיכול

  • מורידה את רמות הסוכר והכולסטרול בדם

  • מקור לויטמינים ומינרלים

  • מטפלת בהפרעות שינה

  • בכל גביע 5 גרם של סיבים תזונתיים (כרבע מהכמות המומלצת ליום)

  • בכל גביע 220 מ"ג סידן – 20% מהמנה הנדרשת לאישה.

  • כ-2% שומן בלבד

  • שילוב אידאלי של 4 גרם חלבון עם 20 גרם פחממה (ספיגה טובה בגוף)

  • טוב לאכול שיבולת שועל לאחר אימון גופני.

  • ברפואה הסינית – נחשבת שיבולת השוער כמזון מחמם ומחזק, ולכן היא מומלצת בעיקר בחורף

  • משקל הגביע - 150 גרם, ויש בו 85 קלוריות. הוא מומתק ללא סוכר, אלא עם סטיביה ואריתריטול. לכן מתאים גם לחולי סוכרת.

בהמשך, הירצה ליעם שרון, טכנולוג המזון של מחלבות גד, בנושא "מעדן שיבולת שועל – מרעיון למוצר".

ליעם שרון: "בואו נחשוב על מכונה דמיונית שלתוכה ניצוק מרכיבים טובים ואיכותיים כמו שיבולת שועל, חלב טרי של מחלבות גד, ממתיקים טבעיים (סטיביה ואריתריטול), ועוד מרכיבים סודיים...

במחלבות גד חשבנו, פיתחנו וייצרנו מעדן טעים, איכותי ובריא לכולם... ניתן אפילו לחמם את הגביע במיקרוגל, ולקבל דייסה טעימה, בריאה ומשביעה, עליה ניתן להוסיף פירות, דבש, סילאן, אגוזים..."

מהצגות התכלית של ליאורה וליעם למדנו שמעדן שיבולת השועל של גד מהווה ארוחת בוקר מאוזנת, טעימה, משביעה ותורמת להורדת כולסטרול וסוכר. הוא בעל אחוזי שומן מעטים - % 1.5 . המעדן הוא על בסיס חלב בקר מלא, מכיל שיבולת שועל דקה וגסה, ללא תוספת סוכר ובתוספת ממתיקים טבעיים ומעודנים (אריתריטול וסטיביה), ועשיר בסיבים תזונתיים מסוג אוליגופרוקטוז.

הצעת הגשה למעדן שיבולת שועל מחלבות גד...

מומלץ לחמם את המוצר מעט (במיקרוגל) לפני ההגשה, ולהוסיף סילאן ופירות.

ומשהו אודות מחלבות גד...

מחלבות גד הינה מחלבה משפחתית, שצמחה ברבות השנים לכדי המחלבה הרביעית בגודלה בישראל. המחלבה שומרת על הטעם המשפחתי הייחודי לה ומוצרי בוטיק פרי מחלבותיה.

הכל התחיל לפני יותר מ-100 שנים בטורקיה. משפחת כהן קנתה את הפרה הראשונה, והיא גידלה וטיפחה אותה באהבה, במשך שנים, על מנת שתייצר עבורה חלב. מהחלב ייצרה המשפחה גבינות ומכרה אותן. המשפחה עלתה לארץ בשנת 1904 והתגוררה ברובע היהודי בעזה. היא החליטה לקנות כמה ראשי צאן ובקר, בכדי להמשיך ולייצר את הגבינות שרקחה בטורקיה. המשפחה המשיכה לרקוח מתכונים של גבינות טעימות ואיכותיות, שמעבר לטעמן הנפלא, הביאו עמן את ניחוחות הבלקן.

בתחילת שנות ה-30 הקימה משפחת כהן את "מחלבת הכוהנים", בשוק לוינסקי בתל אביב. הסוד המשפחתי לייצור הגבינות עבר מאב לבן, עד שהגיע לעזרא כהן, המנכ"ל הנוכחי של המחלבה. "הייתי קונה סחורה מהמחלבה של אבי ומשווק אותה עם מכונית החיפושית הקטנה שלנו", מספר כהן. "בהמשך קנינו טנדר והעמסנו עליו פחי גבינה, וכך אט-אט בנינו קו חלוקה מבוסס."

עזרא כהן פתח את המחלבה הראשונה שלו, "מחלבת גד", ב-1980. מחלבת גד התמחתה דווקא בגבינות מחלב בקר: גבינות מלוחות ובעיקר צפתיות, גבינות קשות כמו קשקבל, וגבינות שמנת למריחה. עם השנים צמחה מחלבות גד, וכיום היא הרביעית בגודלה בארץ. המחלבה המשפחתית תרה בעולם אחרי טעמים חדשים, ומתאימה אותם לחך הישראלי. במחלבות גד, משתמשים בקדמת הטכנולוגיה המודרנית ובידע הנרכש מסביב לעולם, וממשיכים להישען על סודות משפחתיים מקצועיים, שעוברים מאב לבן, והופכים כל אחת מהגבינות לטובה ביותר בתחומה.

צילומים: סימה להט, דן לב, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page