top of page

פסטיבל הבננה – טעם כנרת - חנוכה  3-12.12.2015  בעמק הירדן

לכבוד "כוכבת העמק": פצצת האנרגיה הצהובה - הלא היא הבננה – חוגגים בעמק הירדן, ובעונה הכי יפה בשנה, מגוון פעילויות, אירועים ואטרקציות כגון:

ארוחות שפים מיוחדות ויצירה קולינארית מקומית, שירי מיימון בהופעה לוהטת, מסיבה פורטוגזית בקצב הבננה, תחרות בעיטת הבננה הראשונה בעולם, אליפות "מלך הפויקה", מופעים והצגות לצד הפנינג וסדנאות לכל המשפחה, שוק איכרים פתוח, בישול בטבע, סיורים מודרכים וטיולי אופניים משפחתיים במטעי הבננה בעונה.

לראשונה חברו יחד צמח מפעלים אזוריים והמועצה האזורית עמק הירדן וצירפו לפסטיבל טעם כנרת הוותיק והאהוב, את הכוכבת הבולטת של העמק: הבננה!

הבננה שכה מזוהה עם האזור, זוכה לפסטיבל שלם על שמה, בזכות היותה גידול המטע העיקרי של עמק הירדן, וחלק בלתי נפרד מנופיו ומן התפאורה הנהדרת שלו.

הבננה תפגוש אותנו באירועים המיוחדים של הפסטיבל, במנות הגורמה המקוריות, בשוק איכרים פתוח, במסיבות, סדנאות, בסיורים המרתקים ובשאר ההפתעות שמציע השנה פסטיבל הבננה טעם כנרת ברחבי העמק הפורה.

הפסטיבל יתקיים בחג החנוכה, בין התאריכים 3 בדצמבר ועד 12 בדצמבר 2015, ביוזמת האגף לפיתוח כלכלי במועצה האזורית עמק הירדן, מחלקת התיירות, וצמח מפעלים ומציע שני סופי שבוע וחג חנוכה עם שפע פעילויות ואירועים מעולם התיירות, החקלאות והקולינריה, בסימן הבננה!

פסטיבל הבננה טעם כנרת, ייפתח ביום חמישי ה-3.12 במסעדת "מרינדו" שבעין גב, עם ארוחה קובנית מופלאה הכוללת מגוון נתחי בשר משובחים שיתמזגו באופן מיוחד עם טעמי הבננה. למחרת תתקיים בחניון ירדן, התחרות המסורתית: "מלך הפויקה" שחוזרת ומזמינה את כל חובבי הז'אנר להתחרות על הכנת מנת הפויקה הכי טעימה בעמק לצד דוכני יצירה, מוזיקה כייפית ומגוון עמדות פוייקה. במקביל, במסעדת "טעים בצמח" יתקיימו הפעלות, מאפים ומטעמים בדגש על קבלת האחר ותרומה לקהילה.

שירי מיימון תתארח ב"דוריס בר" בקיבוץ אפיקים בהופעה לוהטת שנולדה במיוחד עבור הפסטיבל ותשלב את הבננה בדמות תפאורות בהשראתה. בבית גבריאל יתקיים יום הפנינג סרטים ובננות לכל המשפחה ובמלון נוף גנוסר ייערך פסטיבל "סולם יעקב" המוכר שישתלב השנה באירועי הפסטיבל.

בקיבוץ דגניה ב', תיערך מסיבה בקצב הבננה בפאב "הבום" עם בשר משובח מבית היוצר של אלעד קורנפיין ו"שירת הבשר" בליווי מוזיקה פורטוגזית מקפיצה ומשקאות אל תוך הלילה, במסעדת "צל תמר" יתקיים ערב שכולו אש עם תפריט מיוחד הכולל תבשילים מהטאבון, מנות דגים ופירות ים, תבשילי קדירה ועוד הפתעות בהשראת הבננה.

ב"וורד הגליל" ייערך הפנינג רכיבה ומופע רודאו אמריקאי וב"גליתא" הילדים יוכלו לצפות בהצגה חינוכית וקסומה של תיאטרון אגדתא.

בסופ"ש השני לפסטיבל, יתקיים ערב גאלה מיוחד לנשים במתחם מול כנרת: "בננות על המסלול"- שיכלול הפקת אופנה בהפקת הסטייליסטית ליאורה שמעוני, בהשראת הבננה והטרנדים לחורף הקרוב.

כמו כן, תתקיים חגיגה דרום אמריקאית ב"רוברג", עם ארוחת טעימות של 12 מנות ייחודיות לפסטיבל ומשתה מוזיקלי מסעיר, בדגניה א' יתקיים שוק איכרים המוקדש לתוצרת החקלאית של העמק ותחרות בעיטת הבננה הראשונה בעולם.

בשבת של ה -12/12, יתקיים ב"מול כנרת" הפנינג רכיבה על אופניים לכל המשפחה בלב הטבע ומפגשים עם העושר החקלאי ומגוון הגידולים של עמק הירדן. בסוף הרכיבה יחכו למשפחות מופעי קרקס באוהל ענק שיוקם במקום, מופעי תיאטרון רחוב, סדנאות יצירה ועוד... והכל ללא תשלום. בצהריים ייצאו סיורים ללא תשלום ל"צמח נסיונות" להיכרות מיוחדת במינה עם עולם הצומח המקומי.

במהלך כל הפסטיבל יתקיימו סיורים חקלאיים, סדנאות וטיולים בעמק הירדן וסובב כנרת.

לפרטים נוספים: www.kinneret.info או בפייסבוק "פסטיבל הבננה טעם כנרת"

ובמ.מ.ת.ק מרכז מידע: 04-6752727

אז בואו ליהנות מאירועים מיוחדים

בשר מהגולן ובננות מהעמק – ארוחת שף קובנית מנצחת ב"מרינדו"

איפה: מסעדת מרינדו, עין גב.

מתי: יום חמישי, 3.12.15, 19.00, 21.00.

כיצד אתם רואים בעיני רוחכם משתה סוער, גדוש בתשוקה לאוכל טוב, אווירה טובה וחברים טובים? הדמיון הזה קורם עור, גידים ופינוקי גורמה נהדרים במסעדת "מרינדו". אתם מוזמנים להגיע, להתמסר ובמיוחד – לחוות בעצמכם את ההילולה המפוארת, בה מככבת ארוחה קובנית מופלאה שתפתח עם הרמת כוסית מוחיטו כמיטב המסורת הקובנית. למנה ראשונה יוגש מרק זנב שור עם שעועית שחורה ובננה, לאחר מכן מנת שוק טלה מעושנת בליווי חרדל, עלה בננה במילוי פירה בננה עם תבשיל צוואר טלה . למנה עיקרית סטייק אנטרקוט עם פירה תפוחי אדמה ובטטה בליווי צ'יפס בטטה ולקינוח פאי וניל רום ובננות מקורמלות. הארוחה תלווה ביין מרינדו 2012.

לדעת עוד: 04-6658555, www.marinado.co.il.

התחרות הכי שווה בעמק הירדן - מלך הפויקה חוזר, ובגדול

איפה: חניון ירדן, כנרת.

מתי: יום שישי, 4.12.15, 10:00-13:00.

חברו את אחד הלוקיישנים הכי שווים בכנרת אל אחד האירועים הכי סוחפים בפסטיבל – וקבלו נוסחה מנצחת להפנינג בלתי נשכח. מי שהיה, כבר מכיר (ומכור). עדיין לא ניסיתם? תחרות "מלך הפויקה", שכבר הפכה לשם דבר, היא ההזדמנות שלכם להפגין את כישורי הבישול והמקוריות שלכם, לצד גיבוש משפחתי וחברתי תוסס במיוחד.

כמדי שנה, ימתינו לכם דוכני יצירה, מוזיקה כיפית, חוף נפלא ובעיקר – עמדות מדורה שמעליהן תרקחו את המתכונים הכי מעניינים שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להירשם מראש, להצטייד בסיר פויקה ומצרכים רלוונטיים, ולהיות הכי טובים שאתם יכולים... חבר השופטים, המורכב משפים ידועים, ינצח על התחרות נושאת הפרסים, בחסות "תיירות כנרת", ובהפקת חברת הנעורים של קיבוץ כנרת.

לדעת עוד: tali620@gmail.com | 0585473099

זמן משחק – הפעלות, מאפים ומטעמים

איפה: מסעדת "טעים בצמח", רחבת בית בנדל, צמח.

מתי: יום שישי, 4.12.2015, 10:00.

מסעדת "טעים בצמח", בשיתוף בי"ס "שחף" מציעים אירוע מיוחד: משחקים, מקבלים את האחר ותורמים לקהילה. צוות המורים של בית הספר, יחד עם נציגי מועצת התלמידים, יפעיל תחנות של משחקי פנאי ונופש. תוכלו במקביל להתענג מעוגות במחיר סמלי, מעשה ידיהם של חוג הקונדיטוריה הפועל בבית הספר. ויש עוד: מסעדת "טעים בצמח" מזמינה את הבאים לאירוע למנות מיוחדות של אוכל טעים שכולם אוהבים, במיוחד לילדים. במחיר שווה לכל כיס.

לדעת עוד: 04-6388745, 050-7459770.

מוזיקה עולמית – פסטיבל "סולם יעקב"

איפה: מלון "נוף גנוסר", גנוסר

מתי: ימים שישי-שבת, 4-5.12.15.

ממש עכשיו, ברגע זה, פתחו יומן ושריינו את היומיים המענגים האלה: פסטיבל "סולם יעקב", אירוע מוזיקלי בינלאומי שצבר לו מעריצים רבים מהארץ ומחו"ל, יציג גם השנה תכנית עשירה ומשובחת שבה יככבו מוזיקאים מהשורה הראשונה. בראש הרשימה תמצאו את הצמד "פידמונט בלוז" מארה"ב, זוג אפרו-אמריקאים מהאזור הכפרי של מזרח ארה"ב, המנגנים ושרים ממיטב המוזיקה המקומית.

להקת "הולי לינדי לנד" תפתח את הפסטיבל בהופעה סוחפת הכוללת סדנת ריקודי סווינג שיסחפו את כולם – באחריות! בסופשבוע מוזיקלי זה תוזמנו ליהנות גם משובם של "לה ואש קי רי" ושל אנסמבל גלעד אפרת, לצד אמנים חדשים כגון "האחיות לוז" ועוד רבים וטובים. את המוזיקה האירית תייצג נאמנה להקת הסשן האירי של סולם יעקב, ואורית שלום תדריך סדנאות של ריקודים איריים. להשלמת החוויה המשפחתית – ייערכו פעילויות לילדים כמלאכת יד ושאר הפתעות.

לדעת עוד: www.jlfestival.com.

מתיקות קולנועית – הפנינג סרטים ובננות בבית גבריאל

איפה: בית גבריאל, ליד צומת צמח.

מתי: שבת, 5.12.15, 10:00.

אז איך נראה ומרגיש הפנינג שמוקדש כולו לסרטים ולבננות? בעיקר מתוק - וגם מצחיק, חמוד וכיפי. מרכז התרבות "בית גבריאל" מזמין אתכם ליום של חוויות המיועד לכל המשפחה, שבו משמשים בערבוביה שובת לב סרטי קולנוע עם קריצה לבננות (מ"המיניונים" החדש ועד "בננות" המיתולוגי של וודי אלן) לצד דוכנים שונים, אינספור שייקים בננה, מתקנים מתנפחים לילדים ועוד ועוד. והכל מול נופה הפסטורלי של הכנרת.

לדעת עוד: 04-6751175, www.betgabriel.co.il.

כל המי ומי – השקת תערוכת "בננה ועמק- סיפור אהבה"

איפה: בית גבריאל, ליד צומת צמח

מתי: יום שני, 7.12.15, 10:00.

אחד מאירוע הפתיחה הססגוניים והנחשקים של פסטיבל "טעם כנרת" ייערך בבית גבריאל – השקת תערוכת הצילומים "בננה ועמק- סיפור אהבה", המביאה אל קדמת הבמה את אחד מענפי החקלאות הידועים והמזוהים עם עמק הירדן. באירוע, המיועד למוזמנים בלבד, ישתתפו נציגי הלובי החקלאי בכנסת, אנשי תיירות מובילים וכמובן – כל המי ומי של ענף הבננות. כיאה לשמו, יכלול האירוע כיבוד קל – בנגיעות של בננה. ויש עוד: סרטון מאלף על תולדות ענף הבננות בעמק, הענקת פרס מפעל חיים, הרצאה מרתקת וגם קינוחים בגוון צהבהב...

כדאי לדעת: בכל ימי הפסטיבל תתקיים במקום גם תערוכה של ארגון אמני הציור בפה וברגל.

לדעת עוד: למוזמנים בלבד. 04-6751175, www.betgabriel.co.il.

בקצב הבננה – מוזיקה והשראה על הבר

איפה: "הבום", דגניה ב'.

מתי: יום שלישי, 8.12.15, החל מהשעה 19.00.

אחרי שתקבעו מיהו הנהג התורן, אפשר להתחיל להקפיץ משקאות אל תוך הלילה, במסיבה שווה במיוחד, שתיערך ב"הבום" – פאב קיבוצי כמו שפאב קיבוצי צריך להיראות!

על הבשר המשובח אחראי אלעד קורנפיין ו"שירת הבשר", על הבר יככבו משקאות מקפיצים וכמובן שייק בננה במתכון הבית, האוויר יתמלא במוזיקה פורטוגזית, והתפאורה כולה בהשראת הבננה – אלא מה? אם רוצים אתנחתא שקטה, צאו אל הדשא הצמוד ותיהנו מהאוכל ומשיחה טובה עם חברים טובים או חדשים...

לדעת עוד: 054-7731743 (אוריה), "בום דגניה ב'" בפייסבוק.

ערב אש - תפריט מיוחד ב"צל תמר"

איפה: מסעדת "צל תמר", אשדות יעקב איחוד.

מתי: יום רביעי, 9.12.15, מ-19:00.

לכבוד פסטיבל הבננה וברוח חג החנוכה, יתקיים במסעדת "צל תמר" ערב שכולו אש. מה מצפה לכם כאן? תפריט מיוחד הכולל תבשילים מהטאבון, מנות דגים ופירות ים, תבשילי קדרה, פיצות ופוקאצ'ות מיוחדות, מאפים מלוחים ומתוקים, וכמובן - מנות בננה ייחודיות לפסטיבל. התפריט ילווה ביין ואלכוהול במחיר מוזל. יש להזמין מקומות מראש.

לדעת עוד: 04-6756688, www.tzel-tamar.co.il.

תעצרו את העיר! – רודאו אמריקאי ב"ורד הגליל"

איפה: חוות ורד הגליל.

מתי: יום רביעי, 9.12.15, 16:00.

הפנינג רכיבה סוחף, מופע רודאו בלתי נשכח בליווי מוזיקת קאנטרי עליזה, רכיבה על סוסי פוני לילדים, סיבוב פסטורלי בעגלה הרתומה לסוסים, ושפע של דוכני יצירה בדגש על פרסות ובננות (כן, תוכלו אפילו ליצור חנוכייה מפרסה!). כל אלו ועוד ימתינו לכם בחוות "ורד הגליל", המציעה בכל ימות השנה אירוח וחופשות מפנקות במיוחד. מסעדת המקום תציע ביום החוויתי הזה דוכני מזון עם צ'יפס, בירות, נקניקיות, המבורגרים, שתייה קלה לילדים ועוד. השף חיים טיבי יכין קינוח מיוחד לפסטיבל.

ויש אפילו חנוכיית ענק שתודלק תוך כדי רכיבה על סוסים. תודו שמדובר בהדלקת הנרות הכי מגניבה שראיתם...

לדעת עוד: 04-6935785, www.veredhagalil.co.il.

פצצת אנרגיה צפונית - שירי מימון ב"דוריס בר"

איפה: "דוריס בר", קיבוץ אפיקים.

מתי: יום רביעי, 9.12.15, 21:00.

פסטיבל הבננה ב"טעם כנרת" הצליח במקום שבו אחרים ויתרו: להביא לכאן את שירי מימון האחת והיחידה! ואיפה זה "כאן"? אל עמק הירדן כמובן, אבל לא סתם אל העמק, אלא אל מעוז הבליינות הכי לוהט באזור: "דוריס בר". המקום, שנולד לפני כעשור, נהפך למעצמת בילוי שוקקת הכוללת בתוכה בר אירי קלאסי, מסעדה עם תפריט עשיר ומגוון, מועדון לילה, מתחם להופעות חיות ואפילו גן אירועים תחת כיפת השמים. ושירי מימון, כמובן – בהופעה קצבית, לוהטת ובלתי נשכחת שנולדה במיוחד עבור הפסטיבל. ואל הזמרת המופלאה תצטרף כמובן הבננה – בדמות תפאורות בהשראת הפרי, שייקים מרעננים ומשקאות אלכוהוליים על בסיס בננות ושאר הפתעות. בקיצור, תשכחו מללכת לישון מוקדם...

לדעת עוד: 04-6754164, www.dorisbar.co.il.

פה גדול – הצגת ילדים בלתי נשכחת ב"גליתא"

איפה: גליתא, קיבוץ דגניה ב'.

מתי: יום חמישי, 10.12.15, 17:00.

חוות השוקולד המפורסמת, שלא מפסיקה להתחדש ולהפתיע משנה לשנה, מציגה את "פה גדול". זוהי הצגת ילדים קסומה של תיאטרון אגדתא, עם שחקנית ובובות ייחודיות על רקע תפאורה ייחודית ומוזיקה נהדרת - שתשאיר את הקטנים עם חיוך גדול ועיניים בורקות למשך שעה ארוכה. מהות ההצגה היא המידתיות שבאכילת ממתקים... מעוניינים בספוילר קטן? אמיל הקטן והשובב זולל את כל הממתקים שדודה מתוקה שלחה לו ותוחב את ראשו לתוכה. ראשו נתקע בחבילה ואמו ממהרת לקחת אותו לרופאה, אבל שם העניינים מסתבכים עוד יותר... ההצגה מיועדת לגילאי 8-3 ומספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש. באם יתעורר ביקוש נרחב, תועלה הצגה נוספת בשעה 18:00.

לדעת עוד: 04-6755608, www.galita.co.il.

יש טעם לרוץ - מרוץ הלילה הגדול

איפה: חוף שיקמים

מתי: יום חמישי, 10.12.15, 18:30

אוהבים לרוץ? אז אם כבר לרוץ, עשו זאת בלב נופי העמק, לצד הכנרת – בהחלט חוויה בלתי נשכחת. מרוץ הלילה, בשיתוף רשות ניקוז כנרת ואיגוד האתלטיקה, מהווה הכנה למרתון טבריה הבינלאומי. הוא ייצא מחוף שיקמים (דרומית לטבריה) בשני מקצים לבחירה: 6.5 ק"מ ו-10 ק"מ.

לדעת עוד: הרשמה דרך אתר איגוד האתלטיקה, www.iaa.co.il.

בננות על המסלול - ערב גאלה מיוחד לנשים

איפה: "מול כנרת", צומת צמח.

מתי: חמישי, 10.12.15, 21:00.

אז כיצד נראית תצוגת אופנה שהבננה היא מקור ההשראה שלה? אתן מוזמנות ל"בננות על המסלול" - הפקת אופנה ייחודית, חד-פעמית ובעיקר – צהובה, בהפקת הסטייליסטית ליאורה שמעוני, בהשראת הבננה והטרנדים לחורף זה. צפו להפתעות!

כל מי שמגיעה מקבלת שוברי הנחה בלעדיים לחנויות האופנה במתחם (כל שובר תקף לקנייה אחת בלבד. השוברים אישיים ואינם ניתנים להעברה). מספר המקומות מוגבל ויש להירשם מראש.

לדעת עוד: 04-6755410, "מול כנרת" בפייסבוק.

קרנבל הבננה הגדול – חגיגה דרום אמריקאית ב"רוברג"

איפה: מסעדת "רוברג", מושב לבנים.

מתי: יום חמישי, 10.12.15, 20:00

במסעדת "רוברג" מזמינים אתכם להתמסר באופן טוטאלי למשתה מסעיר ומיוחד במינו. באירוע הססגוני תככב ארוחת טעימות בת 12 מנות, שהוכנה והורכבה במיוחד עבור הפסטיבל, כאשר כל מנה מעניקה פרשנות שונה, מקורית ויוצאת דופן לבננה. רוצים רמז למה שמצפה לכם? מדג וטאקו על עלי בננה, דרך בננה לוטי ומוס שוקולד בננה, ועד שייק בננה שלא ישאיר את בלוטות הטעם שלכם אדישות. להשלמת הסצנה, הכל כאן ילווה במוזיקה דרום אמריקאית סוערת, קצבית ועליזה. וכמובן, לא נשכח להדליק נר חמישי של חנוכה.

לדעת עוד: 04-6715656, www.roberg.co.il.

שוק איכרי ואמני העמק ותחרות בעיטת הבננה הראשונה בעולם – להתחבר לטבע

איפה: החצר החקלאית, דגניה א'

מתי: יום שישי, 11.12.15, 10:00.

תשכחו מכל מה שידעתם על שוקי איכרים: החצר החקלאית בדגניה נבחרה לשמש כתפאורה המטופחת והנוסטלגית עבור שוק איכרים פתוח המוקדש לתוצרת המקומית ולמה שהטבע העניק לעמק. ואכן, הטבע כאן מעניק – ובנדיבות: דבש, שמן, זיתים, פירות, ירקות, גבינות, ושפע של אוצרות טבעיים נוספים שיאתגרו את חוש הטעם שלכם באמצעות דוכנים שיציעו מכל טוב הארץ. כל אלו מהווים דוגמה נפלאה לפריחת התיירות החקלאית הענפה של עמק הירדן. והבננות? הן יהיו אורחות הכבוד באירוע, ואתם מוזמנים להתענג עליהן בלי חשבון (ובלי תשלום). ואחרי שתאכלו, תתענגו ותרכשו מכל טוב הארץ, כדאי לדעת כי לצד השוק יתקיימו הפעלות לילדים כתחנות יצירה, דוכני תכשיטים, תיקים ואמנות מקומית, מתחמי אפייה וסיורים חקלאיים למטעי הבננות על גבי כרכרות וטרקטורים, השוזרים בעובדות ואנקדוטות משעשעות על צמח הבננה.

רוצים פינאלה בלתי נשכחת? מועדון הכדורגל המקומי "כדורגל פלוס" יערוך את תחרות בעיטת הבננה הראשונה בישראל. אל תחמיצו!

לדעת עוד: 052-3749170, Rishonim@degania.org.il (תיירות דגניה א').

אופניים לכו-לם – בשבילי הבננות והחקלאות בעמק הירדן

איפה: יציאה מ"מול כנרת", צומת צמח, ליד חוות "צמח נסיונות"

מתי: שבת, 12.12.15, יציאה בין 08:00 ל-09:00.

מתי בפעם האחרונה יצאתם לטיול רכיבה משפחתי ומגבש בלב הטבע? הנה ההזדמנות שלכם לחוות את הריגוש ולצבור חוויות בלתי נשכחות. חברת "מעגניים" ממעגן מפיקה את אחד האירועים המובילים בפסטיבל הבננה ב"טעם כינרת": הפנינג רכיבה בטבע, הכולל מפגשים עם העושר החקלאי ומגוון הגידולים של עמק הירדן. לאורך מסלולי הטיול תחלפו לצד נוף ירוק וציורי הכולל מטעי אבוקדו, בננות, תמרים, זיתים וגם בריכות דגים, פרדסי אשכוליות ונוף חורפי פסטורלי בשלל צבעים וריחות.

מסלול הרכיבה מתאים לרכיבה משפחתית ברמת קושי קלה, כאשר לצד הדרך ימתינו לכם תחנות מידע, רענון והפעלות חווייתיות. בין התחנות: אום ג'וני, ההרחבה בדגניה ב', הרחבה עתידית בבית זרע, אזור התעשייה של אפיקים, אזור פארק אדיסון ועוד. אל תוותרו על השתתפות בשאלון נושא פרסים.

ויש להגיע עם אופניים משלכם. אין לכם אופניים והגעתם מחוץ לעמק? מי שיקדימו יוכלו לקבל, ללא תשלום, אופניים עבור הרכיבה. את הרכב מחנים במתחם "מול כנרת". האירוע ללא תשלום.

אל תוותרו: בסיום הרכיבה ייערך בנקודת הסיום הפנינג מטריף, הכולל מופעי קרקס, הפקת אופנה ועוד (ראו פירוט בהמשך).

לדעת עוד: 050-2027242, 054-7939822, "מעגניים" בפייסבוק.

הפנינג קרקס, יצירה ובננות – אינספור חוויות ב"מול כנרת"

איפה: "מול כנרת", צומת צמח.

מתי: שבת, 12.12.15, 11:00-15:00.

בין אם השתתפתם בהפנינג הרכיבה (הנערך בבוקרו של יום זה) ובין אם לא – אל תוותרו על האירוע השוקק והצבעוני הזה, שאפילו זקני העמק לא זוכרים כמותו. במתחם "מול כנרת", המשופע בבתי אוכל לכל כיס וטעם, "יסתערו" עליכם חוויות מכל מין וסוג. ההפנינג – המוצע ללא תשלום - יכלול שתי הופעת קרקס באוהל ענקי שיוקם במקום (12:00, 14:00) וגם מופעי תיאטרון רחוב, דמויות משעשעות, סדנאות יצירה, סדנאות מתוקות ועוד. דיילים ודיילות המחופשים לבננות ויעניקו לכל ילד בלון הליום והמון תשומת לב. אל תחמיצו את תחרות סחיבת עגלות הבננות (יש אפילו פרסים!).

בשעות 12:00 ו-13:00 יצאו סיורים ללא תשלום ל"צמח נסיונות", להכרות מיוחדת במינה עם עולם הצומח המקומי.

לדעת עוד: המבנה המודולרי של ההפנינג יאפשר לכם להשתתף ברכיבת האופניים המשפחתית, שתיערך בבוקר ותסתיים במתחם "מול כנרת". פרטים באירוע הקודם.

לדעת עוד: 04-6755410, "מול כנרת" בפייסבוק.

תיירות עין גב פותחת את שעריה בסימן ה-12

סמנו ביומן: 12 בדצמבר, 12 בצהריים, 12 שקלים. תיירות עין גב פותחת את שעריה בסימן ה-12 ובדיוק במועדים הללו אתם מוזמנים להגיע לנמל מול הכנרת, להתענג על כל מה שיש למקום הזה להציע (ראו בהמשך), ובנוסף ליהנות ממבצעים מיוחדים: בית הפרי יעניק כדור גלידה במחיר של 12 שקלים, ה"סיורכבת" של השעה 12:00 יוצע במחיר של 12 שקלים, מוצרים בחנות המתנות יעלו 12 שקלים וגם מנת קינוח מיוחדת (בננה לוטי) במסעדת הדגים תעלה 12 שקלים בלבד. פרטים: 04-6659800, www.eingev.co.il.

אור, מים וטבע בחמת גדר

הזדמנות מצוינת לשלב טבע ואדרנלין: בימים שלישי רביעי וחמישי של חג החנוכה יתקיים בחמת גדר פסטיבל של להטוטי אש ומופעי אור ומים מדהימים, כאשר הכל צבוע באור ושלל צבעים, כיאה לאווירת החג. הפסטיבל יתקיים בשעות 17:00-20:30.

פרטים: 6393*, www.hamat-gader.com.

חוות צמח נסיונות מציגה: סודות הבננה

"צמח נסיונות" הינו מרכז למחקר, הדרכה ושירות לחקלאיים הממוקם בסמוך לצומת צמח ו"מול כנרת", בחוות הנסיונות מרכז אזורי למחקר חקלאי. למעשה, מדובר במרכז הארצי לחקר גידול הבננה.

בימי פסטיבל "טעם כנרת" פותח המרכז את שעריו לקהל הרחב ומציע סיורים מרתקים במיוחד. במהלך הסיורים תלמדו על התפתחות גידול הבננות בארץ, מאפייני הגידול וייחודה של הבננה הישראלית.

בשטח החווה מגוון רחב של מתחמי נסיונות, שבהם תוכלו לגלות את התשובות לשאלות כגון האם ניתן לגדל בננה נמוכה יותר, בכמה מים יש להשקות בננות, מדוע הבננה גדלה בבית רשת ועוד. בנוסף, תפגשו כאן בשתילי תמרים שיוצרו מתרבית רקמה, תלמדו על יתרונות התרבית וחשיבותה לגידולים השונים בחקלאות. והכל באופן חוויתי ויוצא דופן. משך הסיור כשעה ורבע, וההדרכה מתבצעת על ידי צוות החווה.

הסיורים יתקיימו ללא תשלום בימים ב' עד שבת: בימים ב'-ה' 11.00, 14.00, ו' 11.00, שבת על פי הרשמה מראש. הרשמה מראש אצל ריקי בצמח נסיונות, טלפון 04-6773200 שלוחה 0.

בואו לחוות - הרפתקאות עם הילדים

בננה של שוקולד - סדנת שוקולד מטריפה בגליתא

איפה: גליתא חוות השוקולד, קיבוץ דגניה ב'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

כוכבת הפסטיבל לובשת בגליתא גלימת שוקולד, והתוצאה – מתיקות אין קץ. במשך כל ימי הפסטיבל תוכלו ליהנות מסדנת שוקולד שמוקדשת כולה לבננה: ציורי בננה משוקולד (בעזרת בקבוקים לחיצים ושוקולד נוזלי נצייר ציורי בננה משגעים: בננה מחייכת, מטע בננות ועוד) והכנת פרלינים משובחים במילוי קרם בננות.

ובבר השוקולד שבמקום תוגש מנה ש"הומצאה" במיוחד עבור הפסטיבל: "שוקודיפ" – פרוסות בננה ולצדן קעריות שוקולד ובייגלה. טובלים בשוקולד את הבננה והבייגלה ומתענגים, יאמי...

כדאי לדעת כי ב"גליתא" יש מרכז סדנאות מושקע, אולם הקרנה שבו מוקרן סרט המספר את סיפור השוקולד וסיפור גליתא, וגם בר שוקולד מפנק שבו קינוחי שוקולד נהדרים וגלידות תוצרת הבית. אתם מוזמנים לחוויה לכל המשפחה, של סדנה מטריפה, פינוקי שוקולד בבר השוקולד ועוד.

לדעת עוד: 04-6755606, www.galita.co.il.

רומנטיקה וגורמה מול האגם – חורף קסום בעין גב

איפה: נמל עין גב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

זוגות רומנטיים, תיירים נלהבים וגם ספינות דיג צבעוניות הם המבקרים הקבועים בנמל עין גב, אחד המרחבים הציוריים והפסטורליים בכנרת. ואם ביומיום יפה וקסום פה, צפו לריגושים של ממש בימי הפסטיבל.

מסעדת הדגים תציע מנת ספיישל לימי הפסטיבל - אמנון בעשבי תיבול עטוף בעלי בננה בתנור - וכן הדלקת נרות בימי חנוכה (כל יום בשעה 18:00) ובבית הפרי יוגש שייק בננות מיוחד לפסטיבל. "מפגש הדייגים" יהיה פתוח בתאריכים 3,8 ו-10 בדצמבר בשעות הערב, עם מנת דג בבננה מיוחדת לימי הפסטיבל.

לדעת עוד: 04-6659800, www.eingev.co.il.

הפלגה ויצירה לכל המשפחה – ים של הרפתקאות

איפה: נמל עין גב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

"הנגרייה של סבא יוסי" מציעה סדנאות בניית חנוכיות ועבודות עץ נוספות לכל גיל, וכן הדלקת נרות חנוכה מדי יום בשעה 16:00. ואם שורה עליכם רוח הרפתקנית – צאו להפלגה חורפית בכנרת בספינת דיג, בה רואים את דייגי עין גב בפעולה, עם צפייה בציפורים הנודדות בעונה זו. בתאריכים 4.12 ו-11.12 בשעה 10:00 ובימי שבת 5.12 וב12.1- הפלגת חופים עם צפייה בציפורים הנודדות, הסבר והאכלת ציפורים (בשעה 14:00).

לדעת עוד: 04-6659800, www.eingev.co.il.

"סיורכבת" אל מטעי הבננות – היסטוריה ובוטניקה בעין גב

איפה: נמל עין גב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

הכירו את אחת הפעילויות היותר פופולריות שמציעים בקיבוץ הציורי עין גב: סיורכבת – סיור ברכבת זעירה בה נוסעים ברחבי הקיבוץ ובמטעי הבננות, ומקבלים הסבר על שיטת גידול הבננות. כל השבוע בשעות 12:30 ו-14:30 ובימי שבת החל מ-12:00 בכל שעה עגולה

לדעת עוד: 04-6659800, www.eingev.co.il.

אפייה משפחתית – סופגניות-בננה בלתי נשכחות בנהריים בגשר

איפה: נהריים בגשר.

מתי: בכל ימי הפסטיבל (למעט בשבתות).

אירופה זה כאן: מרכז המבקרים נהריים בגשר הוא אחד מאותם מקומות שהחורף הולם אותם היטב – בזכות האווירה החמימה, ההיסטוריה הניכרת מכל עבר והנופים המשופעים בעושר של גווני ירוק וכחול. באתר המורשת המיוחד ייערכו בימי הפסטיבל סיורים לכל המשפחה ואף סדנאות אפייה שבסיומן תתענגו על סופניות בננות אפויות – עם בצק שבתוכו בננות, עם קרם בננה וניל ומה לא.... זה טעים, זה בריא - וזה בעיקר מקורי. כיאה למעמד, האפייה מתבצעת בתנור ההיסטורי המפורסם.

מה עוד מצפה לכם כאן? מייצג משוכלל ומרגש המספר את סיפורו של פנחס רוטנברג ומפעל החשמל בנהריים וכן סיורים מודרכים אל מעבר לגדר המערכת, הכוללים תצפיות לגבול הירדני ואל הטבע המשמש כאן שחקן ראשי.

לדעת עוד: יש להירשם מראש. 04-6752685, www.naharayim.co.il. האתר מונגש למוגבלים בתנועה.

לונה פארק מן הטבע – חורף חם בחמת גדר

איפה: חמת גדר.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מעטים הם המקומות המספקים שילוב מושלם בין בילוי חורפי, פינוקי גוף-נפש והתמזגות נעימה עם פלאי הטבע. אתר התיירות המפורסם חמת גדר יפנק אתכם עם בריכות מים תרמו-מינרליים (כולל מתחמי ג'קוזי), תותחי מים לעיסוי, אגם בועות ייחודי, מפל שוצף, מיטות עיסוי בתוך המים ועוד. עוד במקום: פינת חי, פינת ליטוף, מתחם בעלי חיים מתקופת המקרא, חוות התנינים הגדולה בישראל מופעי תוכים ועוד. לרגל הפסטיבל תוצע הנחה של 10% על כל הארוחות במסעדות המשובחות שבחמת גדר.

לדעת עוד: 6393*, www.hamat-gader.com.

מלקטים, מבשלים ואוכלים – טעמים דרוזים אותנטיים ב"נחלה בטבע"

איפה: "נחלה בטבע", צומת צלמון דרום.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

המסעדה המשובחת מתמחה במטבח דרוזי אותנטי, ובימי החג והפסטיבל יוצעו לכם שפע של סדנאות שיחברו אתכם אל הטבע: מסיק, כבישת זיתים והכנתם; אפיית סמבוסקים (כולל הכנת הבצק, המילוי, האפייה וכמובן – האכילה המתבקשת); הכנת עלי גפן ממולאים, כולל ליקוט העלים בשטח, ניקויים, הכנת המילוי והבישול. בסופה של כל סדנה, תזכו בארוחת צהריים מהתוצרת שלכם, לצד מטעמים נוספים. רוצים עוד? כל משתתף מקבל הביתה חצי ק"ג עלי גפן מוכנים וצנצנת זיתים מוכנים (הארוחה והמצרכים כלולים במחיר הסדנה). לסיום, תוכלו לרכוש במקום מוצרים מן הטבע: שמן זית, סבון משמן זית, תבלינים שונים וחמוצים.

לדעת עוד: 050-3095250 (קאסם), "נחלה בטבע" בפייסבוק וב-WAZE.

קוף, אוהב בננה? – יצירה וכיף ב"גן וחיות"

איפה: קיבוץ דגניה א'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל משעה 08:00.

מתי בפעם האחרונה האכלתם קופים בבננות? הנה ההזדמנות שלכם מגיעה... ב"גן וחיות" מציעים לקטנים חוויית ספארי נהדרת, הכוללת מפגשים על בעלי חיים: יעלים, תוכים, אלפקות, טווסים, קופים ואפילו קנגורואים הם רק חלק מדרי המקום. חלק מהחיות השוכנות במרחב רחב ידיים זה יוכלו הילדים ללטף ולהאכיל – חוויה מרגשת בכל גיל. בימי הפסטיבל תוכלו כאמור להאכיל את הקופים בבננות שהבאתם עמכם – חוויה משעשעת במיוחד!

במקום יופעלו במהלך החג סדנאות יצירה ופינות משחק לכל המשפחה.

לדעת עוד: 052-4705504, 04-6608488.

ממלכת הילדים – יצירות וסדנאות ב"מול כנרת"

איפה: "מול כנרת", צמח.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

"מול כנרת" הוא מרכז קניות ובילוי שוקק לעילא, שיהפוך בימי פסטיבל "טעם כנרת" לממלכתם הכמעט בלעדית של הילדים: הפעילויות, ללא תשלום, יתקיימו מדי יום בחג ויכללו מגוון סדנאות יצירה וסדנאות מתוקות – לכל גיל, חשק ומצב רוח. כל ילד ימצא כאן את מבוקשו!

נוסף על כך, מדי יום בחג, בשעה 18:00, תיערך הדלקת נרות חגיגית עם סופגניות (הכניסה חופשית).

לדעת עוד: 04-6755410, "מול כנרת" בפייסבוק.

לאכול כמו חלוצים – חוויות וסיפורי אוכל בחצר כנרת

איפה: חצר כנרת, כנרת.

מתי: שישי, 4.12.15, 11:00; שלישי, 8.12.15, 12:00.

ימי החלוצים היו ימים של עבודה קשה, הגות מעמיקה, שירה נוגה ואהבות רומנטיות, אך עיתים נוטים לשכוח את אחד ממרכיבי התקופה החשובים לא פחות: האוכל. מסתקרנים לדעת מה אכלו החלוצים? "בא לקיבוץ, רוצה לאכול" היא פעילות ייחודית שתיערך בחצר כנרת בעקבות סיפורי אוכל נושנים. הפעילות כוללת סיור וביקור חוויתי בחצר הראשונים, והכי כיף: צילום בבגדי חלוצים (בהחלט לא רק לילדים!). ולקינוח: סלט פירות עם בננות. הבננה ופירות ההדר של עמק הירדן אף יככבו בסלט שיוגש בחדר האוכל הראשון של התנועה הקיבוצית.

הפעילות אורכת כשעה וחצי ומתאימה לכל המשפחה (יש להירשם מראש).

לדעת עוד: 04-6709117.

בניחוח חקלאי – שייקים וחוויות ב"תמרים פלוס"

איפה: "תמרים פלוס", קבוצת כנרת.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

תיירות חקלאית אינה רק מסעות מלומדים בין מטעי בננות וסיורי תצפיות לעבר חלקות גידולי העמק. היא גם שופינג מהנה תוך לימוד חוויתי. "תמרים פלוס", חנות התמרים הראשונה והגדולה מסוגה בישראל, משלבת מבחר גדול של זני תמרים, הפקת סילאן טבעי, רטבים וממרחים המבוססים על התמר וכן מוצרים מתנובת האזור. במהלך הפסטיבל יוקרן פה, פעמיים ביום, סרט תיעודי מרתק על מימוש החזון של שיבת התמר לארץ ישראל – סיפור על נחישות, אתגרים וציונות. כאן גם תלמדו כי בקיבוץ עדיין פועלים צאצאיהם של גיבורי הסרט, משיבי התמר התרבותי לארץ-ישראל. כאן גם תוזמנו להתרענן ולקבל אנרגיה להמשך היום עם שייק בננות וסילאן.

לדעת עוד: 04-6759678, www.tmarimplus.co.il.

על חקלאות והתיישבות - סיורי בראשית בדגניה א'

איפה: דגניה א'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל

דגניה א', הלוא היא "אם הקבוצות והקיבוצים", נולדה לפני כ-105 שנים בעבודות האדמה והקמת הארץ. כאן מזמינים אתכם לסיור היסטורי מאלף שתחילתו בחצר הראשונים המטופחת והיפה, שם תאזינו לסיפורים על אותם חלוצים חדורי אמונה שפעלו להקים ישוב אחר – קומונה.

בהמשך מבקרים במוזיאון בית גורדון – ראשון המוזיאונים בתנועה הקיבוצית, שם יוקרן סרטון טבע, בכיכובה של הכנרת והסובב אותה. עוד במקום: הכרות עם עולם החי המקומי בתערוכת פוחלצים מרתקת ועשירה. לסיום, ביקור בבית הבד, שבימים אלו עוצר במרץ שמן זית מזיתי העמק. כאן נחשפים לסודות ייצור השמן ותוכלו אף להכין צנצנות זיתים דפוקים כדי לקחת הביתה. לקינוח – מתענגים על תה צמחים ועוגת בננות. הסיורים נערכים פעמיים ביום (בוקר וצהריים). יש לתאם מראש.

לדעת עוד: 052-3749170, 04-6608641, Rishonim@degania.org.il (תיירות דגניה א').

חג השמן – סדנאות ופעילויות בבית הבד בדגניה א'

איפה: דגניה א'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל

פעילות לכל המשפחה שכל-כולה חיבור לטבע: בשיא עונת עצירת שמן הזית, אתם מוזמנים להגיע לבית הבד שבדגניה א', ללמוד, להכיר, להריח ולטעום שמן זית טרי, ראשוני - והכי ישראלי. כאן תסחטו זיתים ותפיקו שמן זית טרי-טרי. זאת לצד הסבר על עצירת השמן וצפייה בסרטון "מהעץ לבקבוק". עוד במקום: סדנאות יצירה מזרעים, ראש דשא, הכנת זיתים דפוקים בצנצנת ועוד. לקינוח: תה צמחים ועוגת בננות. בהרשמה ובתיאום מראש.

לדעת עוד: 052-3749170, 04-6608641, Rishonim@degania.org.il (תיירות דגניה א').

רגעים של פסטורליות - גבינות ועזים מול הנוף

איפה: עז עיז, מנחמיה.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

בקצה המושבה מנחמיה, מול נוף מקסים של כרמים, הרים וגבעות, שוכנת החווה - שבה דיר עזים ומחלבת בוטיק. תמצאו פה חנות לממכר גבינות מתוצרת החווה ומוצרי משק שונים שיוצרו בתהליכים מסורתיים. כאן מומלץ לקחת את הזמן, לשבת ברחבה החיצונית ולקבל מנה גדושה של נוף וגבינות.

במיוחד לפסטיבל ייערכו סיורים מודרכים בדיר (ואולי אף צפייה בהמלטות של גדיים), כאשר הילדים יוכלו ליהנות מהאכלת עיזים וגדיים. כל המשפחה מוזמנת להתענג על פלטת גבינות, ירקות, לחמים ומוצרי החנות (מומלץ גם להתפנק עם יין), לשבת על מרפסת עם נוף מדהים, ולנצור את הרגע... לכבוד הפסטיבל יוצע במקום יוגורט בננה מיוחד.

לדעת עוד: 053-7292996, www.asisfarm.co.il.

בואו לגלות טיולים בעמק

סיפורי מקום על חקלאות ובננה – נהיגת שטח אתגרית

איפה: "בשבילים – סיפורי מקום ממונעים", קבוצת כנרת.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מאז תחילת המאה הקודמת פעלו בעמק הירדן חלוצים שהביאו ארצה גידולים שונים, השיבו את התמר ואקלמו את הבננה. כדי לראות בעיניים כיצד סיפורי העבר מקבלים משמעות, צורה וצבע, יש צורך ברכבי שטח שמסוגלים להגיע בדרך-לא-דרך אל אותם מקומות קסומים.

בנהיגה עצמית ברכבי שטח 4X4 מציעים "בשבילים – סיפורי מקום ממונעים" סיורי בוטיק ייחודיים וחווייתיים. לצד הכיף תאזינו לסיפורי חקלאות אז והיום, בהדרכת בני העמק המכירים באופן בלתי אמצעי את ההיסטוריה, הסיפורים האנשים ומה שביניהם. הסיור מתאים לכל הגילאים, הנהיגה רק לבעלי רישיון בתוקף.

לדעת עוד: 050-6564696, 04-6600212, www.bashvilim.co.il.

אז מי את באמת, בננה? – סיור חקלאי וטעימות בשער הגולן

איפה: קיבוץ שער הגולן.

מתי: בכל ימי הפסטיבל, בשעות 10:00 ו-13:00.

קיבוץ שער הגולן מתהדר לא רק בנופים שמרחיבים את הלב והנשמה אלא גם בהיסטוריה מרתקת, ובמקום מוצעים במשך כל השנה סיורים המאירים את תולדותיו הדרמטיים. בימי הפסטיבל, ייצאו מדי יום שני סיורים קלילים, בני 40 דקות כל אחד, המיועדים לכל המשפחה, אל מטע בננות סמוך. במטע יינתן הסבר מעמיק על הגידול המיוחד והמאתגר הזה, שאינו דומה לאף גידול אחר. כאן תלמדו, למשל, שהבננה אינה עץ ואף לא שיח אלא... עשב. תכירו גם את שיטות ההשקיה המיוחדות לבננה, ושאר מאפיינים לא מוכרים שלה. ואם לא תצליחו להתאפק – זה מובן בהחלט, ולכן הסיור יכלול טעימות. בהרשמה מראש בלבד. מותנה בהשתתפות מינימום 15 איש לסיור.

לדעת עוד: 04-6677544, 052-3864115, www.agrotour.co.il.

בעקבות רכבת העמק – תחבורה היסטורית בצמח

איפה: מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח.

מתי: ימי רביעי-שישי, 9-11.12.2015.

תחנת הרכבת בצמח היתה אחת מתשע התחנות הטורקיות בקטע חיפה-צמח, חלק של שלוחת הרכבת החיג'אזית מחיפה לדרעא ואחת החשובות שבהן. מאז החלה ההתיישבות היהודית הנרחבת בעמקי הצפון, כונה קטע חיפה-צמח, שנסלל החל מ-1905, בשם "רכבת-העמק".

סיפורה של תחנת צמח שזור בסיפורה של "רכבת העמק", שתרמה לפיתוחה של הארץ במחצית הראשונה של המאה ה-20. באוגוסט 2015 נחנך מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח, ששוחזר ושוקם. המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והמכללה האקדמית כנרת, הובילו את שיקום התחנה והפיכתה לאתר היסטורי ייחודי המשמש אכסניה לימודית למחלקה ללימודי ארץ ישראל של המכללה, מכוני מחקר העוסקים בנושאי ארץ ישראל ומרכז מבקרים.

הגעה: מדרום לכביש 92, מול המכללה האקדמית כנרת ובית גבריאל. הסיורים, הנמשכים 30-40 דקות, ייערכו בשעות 10:00, 12:00, 14:00 ו-16:00. יש לתאם מראש.

לדעת עוד: 6653728–04 / lily@kinneret.ac.il.

פולקלור של בננות – סיור כרכרות סוסים ודרישות שלום

איפה: "כרכרות אשדות ברקאי", אשדות יעקב איחוד.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

"ג'וני מת לאכול בננה – תנו לו בננה של עמק הירדן..." האם אתם מכירים את מילות השיר הזה, המשמש מעין המנון סודי למחצה של עמק הירדן? ובכן, אחרי שתשתתפו בסיור של "כרכרות אשדות יעקב", תכירו אותו היטב – וגם תשירו אותו בקול גדול כל הדרך הביתה.

סיור בכרכרה מפוארת רתומה לסוס – סטייל מלכת אנגליה - היא דרך מקורית, יוצאת דופן ומהודרת במיוחד לסייר בשבילי ההיסטוריה ובלב הטבע של עמק הירדן. הסיורים משופעים בסיפורי בננות - הן סיפורים בוטניים והן סיפורי פולקלור. בהמשך הסיור תזכו בחוויה שתיחקק בזיכרון: השתתפות בתכתובת דואר באמצעות בלוני הליום, שיפליגו במרום לעבר ממלכת ירדן במחווה של דו-קיום. רוצים עוד? תוכלו להשיט סירות נייר בבריכת מים רומנטית...

לדעת עוד: 052-8695488, www.abarkay.com.

לחשוף את אוצרות הטבע - הטיולים של "ג'ימי ג'יפ"

איפה: "ג'ימי ג'יפ", גבעת יואב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מי מכופף את הבננות? מהיכן מגיע הסטייק אל הצלחת? איפה הופכים הזיתים לשמן הזית? מהו מקורו של היין הנמזג לכוסות? אם אתם רוצים לשלב טיול טבע שבו תחוו קשר בלתי אמצעי עם הנוף והטבע, יחד עם מענה לשאלות הללו, נסו את הטיולים של "ג'ימי ג'יפ" - טיולים הגולשים בדרמטיות ממצוקי רמת הגולן ומגיעים אל הכנרת ואל מרחבי שדות המרעה שבהם גדל הבקר המקומי, אותו מגדל ג'ימי בעצמו, אל הכרמים שבהם גדלים הענבים, אל מטעי הזיתים רחבי הידיים וגם אל תוככי מטעי הבננות הצפופים, העוטפים את הכנרת. בטיול שטח עוצר נשימה זה תוכלו ליהנות מהנוף המדהים ולפגוש מעיינות נסתרים ופינות חמד מפתיעות. כדאי לדעת: ל"ג'ימי ג'יפ" מתחם צימרים מפנק בדרום רמת הגולן.

לדעת עוד: 052-2543323, www.jimyjeep.co.il.

עמק הבננות והר הצמר גפן – לטייל עם עמירם אידלמן

איפה: קיבוץ כנרת.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

היכן מסתתר עמק הבננות? איזה גידול מכונה "עלי חווה"? מהו "הר הצמר גפן" על איזו רכבת מיתולוגית ניסו להעביר אשכולות בננות מעמק הירדן לכיוון חיפה? ואיך כל אלו קשורים לסיפורי אהבה? על כל השאלות המסקרנות הללו תקבלו תשובות מפתיעות ומאירות עיניים, בסיור של עמירם אידלמן, המפלרטט בווירטואוזיות בין העבר וההווה של העמק, ומציע מסע בין דמויות ומקומות, סיפורי גבורה וחלוציות, אהבות, וגם שירה, צחוק, דמע וחידודים.

לדעת עוד: 050-7279312, 050-7279234, www.amiramed.co.il.

בין תמרים ובין בננות – סיור בנהיגה עצמית

איפה: "בינות תמרים", מנחמיה.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

להרגיש בלי ולהיות עם: חברת "בינות תמרים" מציעה לכם לצאת לסיור מודרך בנהיגה עצמית, ובכך ליהנות מכל העולמות. הסיור יאפשר לכם לחוות את הטבע המרהיב המאפיין את הירדן הדרומי ולתצפת על נופי האזור בשיא עונת החורף הפוטוגנית. הסיורים יעברו בסמוך למטעי תמרים ובננות, כמו גם לצד פרדסים ריחניים וכרמים פוטוגניים – תיירות חקלאית במיטבה. זאת לצד תצפיות על אזורי הגבול, טעימות על הדרך והכנת תה צמחים. ישנה אפשרות להזמין סעודת פויקה מושקעת בלב הטבע.

לדעת עוד: 04-6751269, 052-2975053 (דורון פרידמן), www.benot-tmarim.com.

שילוב מנצח – נופים, פירות, שירים

איפה: אשדות יעקב איחוד.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

חשבתם שכבר חוויתם את כל סוגי הסיורים? נסו את סיור נ.פ.ש, שיחשוף אתכם אל הסודות החקלאיים הכי מרתקים בעמק. הסיור המקסים הזה, המיועד לכל המשפחה, מתמקד בנופים, פירות ושירים, ובעיקר - בשילוב הכל כך מתבקש בין שלושת האלמנטים הללו, כאשר הכוכבת השנה תהיה כמובן הבננה. צפו לשפע של חיוכים, וגם לכמה סודות מקצועיים של אנשי האדמה...

לדעת עוד: 04-6756404 (הסיור מיועד למינימום 10 מטיילים. יש להירשם ולתאם מראש).

חיבור צפוני – ברגל, ברכב שטח או על סוס

איפה: "חוויות שטח", מושב אמנון.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

התפקיד שלכם הוא להביא עמכם את אהבת הטבע ואת הסקרנות – וב"חוויות שטח" יספקו את כל מה שנדרש בכדי לממש את החלום שלכם: רכבי תומקאר וריינג'ר בנהיגה עצמית, טיולי ג'יפים מודרכים, טיולים סוסים ומסלולים אתגריים או משפחתיים במרומי רמת הגולן, בדרום הכנרת ואל מעיינות נסתרים מן העין, כאלו שלא תקראו עליהם בספרי הטיולים...

הטיולים מלווים על ידי מדריך מקצועי, שגם יפנק אתכם עם תה גלילי וקפה אסלי בשטח. קבוצות יכולות להזמין מראש ארוחות שטח כיד המלך.

לדעת עוד: 050-7206431, www.havayots.com.

אל הטבע הפראי – לטייל עם "פלגי בזלת"

איפה: "פלגי בזלת", מושב רמות.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

אקשן, מים ונוף משגע – ב"פלגי בזלת" מציעים לכם טיולי שטח מרתקים בכל שעות היממה: החל מטיולי זריחה באור ראשון ובשעות הבוקר המוקדמות, טיולי יום, טיולי שקיעה מעל הכנרת הצבועים בכתום עז ועד טיולי לילה מלהיבים לאור ירח, עם ים של כוכבים וחיות בר. והכל בתפאורה טבעית – ממש ג'ונגל ישראלי לצד הכנרת. לכבוד פסטיבל "טעם כנרת" תזכו בנגיעות קולינריות ובטעמים מיוחדים לבחירתכם, שמשתלבים היטב בטיול: סחלב חם שנעשה במקום ממתכון ירדני משובח, סלט רימונים ונענע מהנחל הנעשה במקום, יין חם מתובל ואיך אפשר בלי - בננה על האש ממולאת בשוקולד ואגוזים, שתיית סיידר חם עם שבבי בננות, ולמבוגרים – ליקר בננה.

לדעת עוד: 052-2417852, www.palgei-bazelet.co.il.

שיוט דו-גלגלי – סיורי כיף סביב הכנרת

איפה: "מעגניים", בכניסה לכפר הנופש מעגן.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מתי בפעם האחרונה רכבתם באופניים חשמליים בין מטעי בננות ואבוקדו, כאשר הכנרת משמשת לכם תפאורה קבועה? אכן, השילוב הכל-כך מתבקש בין אופניים חשמליים לבין השבילים המקיפים את הכנרת יוצר חוויה מענגת מול הכחול הגדול. ב"מעגניים" יציעו לכם לשכור אופניים חשמליים (וגם רגילים, למי שמעוניין) ולגלות את קסמי העמק מהשביל "צופה סובב כנרת – טיילת עמק הירדן". תוכלו לבחור מסלול של 10 ק"מ (עד עין גב) או מסלול של 6 ק"מ (עד אתר רוב רוי שבירדן הדרומי), בדרכים החולפות לצד גידולי העמק, בהם מטעי אבוקדו ובננות. נוסף על כך, מציעים כאן טיולים רגליים לכל גיל, בהדרכה מקצועית צמודה, לאורך שביל "צופה כנרת" ממעגן לקיבוץ האון, עם עצירה מתבקשת לקפה מהביל ב"קפה במצפה", הממוקם באחד מתצפיות הנוף היפות באזור. בשבתות הפסטיבל יוגש במתחם "מעגניים" ג'חנון חם ותוספות.

לדעת עוד: 050-2027242, 054-7939822 (דניאל), "מעגניים" בפייסבוק.

בין הבננות לנהריים - טיול אופניים בין ערביים

איפה: אפיקים והסביבה

מתי: בכל ימי הפסטיבל, החל משעה 16:00.

נהרות שוצפים, תעלות מים ציוריות ומטעי בננות אינסופיים יהוו את הרקע החורפי, הכל-כך מתבקש, לטיולי אופניים קלילים בהדרכתה של מורת הדרך חדוה הדר מקיבוץ גשר. וכדי להעצים את האפקט הדרמטי, נערכים הטיולים הללו בשעות בין הערביים, כאשר השמש צובעת את הכל בכתום עז. הסיור מותנה בהרשמה מראש ובמינימום משתתפים. יש להגיע עם אופניים המותאמים לשטח (אפשר גם אופני ילדים).

לדעת עוד: 050-4599291, hedvah01@walla.com.

חברותא על המים - שייט בכנרת

איפה: "שייט בכנרת", גנוסר.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

עם המשפחה או עם חברים – ישנן חוויות שלא תרצו שיסתיימו. "שייט בכנרת", בניהולו של שי זיסרמן, מזמינה אתכם לבילוי בראש אחר, על סירה גדולה ומהירה. כך תמצאו את עצמכם שטים לאורך חופיה הקסומים של הכנרת, ואם תרצו – תאחזו בעצמכם בהגה ותנווטו את הסירה בעצמכם. משך השייט כחצי שעה של כיף וריגוש, והוא מלווה במוזיקה, הסברים מאירי עיניים ובעיקר אווירה טובה ומשוחררת. לרגל הפסטיבל, תינתן הנחה של 10%.

לדעת עוד: 052-2842029, www.seaofgalileesail.com.

פינות נסתרות בכנרת – שייט פרטי אל הטבע הפראי

איפה: Love Yacht, גנוסר.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

יאכטת מפרש חרישית ורומנטית? סירת מנוע מהירה וגדושת אדרנלין? בחרו את כלי השיט החביב עליכם וצאו להפלגה פרטית בכנרת, בשילוב פעילות ימית מרגשת כגון "סאפ", קיאקים, סקי מים או אבוב נגרר. ההפלגה נערכת מול הנוף הקסום שלאורך חופי בקעת גנוסר, כולל עגינה בשכיות חמדה שאליהן לא ניתן לגשת אלא מהים: מעיינות נסתרים, אתרים עם נוף טבעי פראי, תצפיות על חיות בר ולהקות של ציפורים - והמון שקט פסטורלי.

ניתן לשלב את השייט עם חבילה הכוללת לינת שטח בחוף שקט בכנרת או בסירה עצמה, עם ארוחות, הפקת שטח ואטרקציות נוספות לפי תחומי העניין שלכם ושל הילדים.

לדעת עוד: 054-3332693, www.loveyacht.co.il.

להביט אל העבר בעיניים – סיור ותצפיות בפארק נהריים

איפה: פארק נהריים, דרומית לכניסה לאשדות יעקב איחוד

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

הזדמנות נהדרת לחלץ את העצמות בשיא החורף, שעושה רק טוב לחבל ארץ שופע מים זה. בפארק נהריים מציעים סיור מודרך לתצפית "מיכל" – תצפית מרהיבה לעבר מפעל החשמל ההיסטורי שנותר כעדות חיה למפעל חייו של פנחס רוטנברג ("הזקן מנהריים") וכן אל היישוב תל אור ובתי הפטרייה שבהם גרו הפועלים. אל תחמיצו את "שביל הסכרים", הכולל הליכה עצמאית וקלה (כ-20 דקות) לאורך מפעלי הירמוך, מתעלת האפס ועד סכר האגם. ניתן גם להוסיף וליהנות מהסיור המרתק "בעקבות הזקן מנהריים", המגולל את קורותיו ומפעל חייו של "אבי החשמל של ארץ ישראל".

לדעת עוד: 04-6709143, www.ashdot-naharayim.co.il

ויש עוד – מסעדות בעמק

פסטיבל הבננה טעם כנרת הוא גם הזמנות נפלאה לבקר בשפע המסעדות שממתינות לכם בעמק וסביב הכנרת, ולהתענג על אינספור הטעמים והסגנונות המגוונים. לכם לא נותר אלא לבחור...

"מסעדת הדגים", עין גב – במסעדה האהובה והוותיקה, שמרפסתה הגדולה נושקת לכנרת, מבחר מרשים ומפנק של דגים משובחים, מטוגנים ואפויים בגריל ובתנור. ובמיוחד לימי הפסטיבל: מנת אמנון בעשבי תיבול עטוף בעלי בננה בתנור וגם קינוח מיוחד - בננה לוטי.. 04-6658136.

"בית הפרי", עין גב – בסמוך למסעדת הדגים, אתם מוזמנים לשבת על המרפסת היפה מול נוף האגם וליהנות ממגוון פירות העונה, מיצים ושייקים טריים, גלידות ודברי מאפה. ובמיוחד לפסטיבל: שייק בננות מיוחד. 04-6659800.

"מפגש הדייגים", עין גב - בר היין החדש והגדוש באווירה יהיה פתוח בימי הפסטיבל בתאריכים 3,8 ו-19 בדצמבר בשעות הערב, ויציע לרגל האירוע מנת דג בבננה ושאר הפתעות. 054-5658009.

"היה היה", אשדות יעקב איחוד – ארוחות בוקר חלביות כשרות בלב התפאורה הנוסטלגית והשלווה של בית ההארחה "נהרא". אל תחמיצו את עוגת הבננה המקומית... 04-6756404.

"עדן", קיבוץ האון – בית קפה על שפת הכנרת המשלב גלריית תכשיטי מעצבים ומציע ארוחות בוקר מפנקות לעילא וכמובן – בננות טריות ועסיסיות (א'-ה' 9:00-13:00, ו' עד 12.00). בתיאום מראש. 04-6656314.

"צל תמר המזרחית", מול כנרת, צמח - אחותה של מסעדת "צל תמר" מציעה מגוון עשיר של סלטים צבעוניים, שיפודים ובשרים הנצלים על גריל גדול לעיני הסועדים ומנות אחרונות נהדרות. 04-6752300.

"המחבת", חמת גדר - מסעדה ישראלית מזרחית משובחת, המגישה מגוון ארוחות ומטעמים מוכרים: דגים טריים, בשרים משובחים, סלטים טריים, מרקים בחורף וגם תפריט ילדים. בתיאום מראש. 6393*, 04-6659955/44.

"מול כנרת", מרכז בילוי וקניות, צמח – במתחם עשרות בתי עסק הכוללים את מיטב המסעדות ובתי הקפה, שיציעו בימי הפסטיבל מנות בהשראת הבננה.

הוזמנתי לסיור עיתונאים כדי לטעום מן המעט שמציע פסטיבל הבננה טעם כנרת 2015, בשיתוף משרד התיירות.

והרי התחנות... אטרקציות מענגות - אחת אחת...

  • את הסיור פתחנו ב"גליתא" – חוות שוקולד. התנסנו בהכנת פרלינים במילוי גנשים (שוקולד ושמנת) ובמילוי קרם בננות, ואם לא די בכך – הטבענו עליהם הדפסים צבעוניים ואכילים עשויים מחמאת קקאו. צפינו בסרטון מרתק שסקר את מקורות פולי הקקאו ועד לעינוגי האכילה, כי כמו שנאמר "בשוקולד אין משפחה ואין חברים" !!!

  • חוות "צמח נסיונות". הכרנו את ההתפתחות ואת מאפייני הגידול של הבננות בארץ, ומה מייחד את "הבננה הצברית".

  • טיול אופניים בהפקת חברת "מעגניים". רכבנו במרחבי השטחים החקלאיים של עמק הירדן, צפינו בנופים "מרחיבי הלב" שכללו בין השאר את גידולי העמק כמו בננות, אשכוליות, בריכות הדגים. חווינו דרך הדיווש באופניים את התיירות החקלאית מתוצרת "כחול לבן" במיטבה.

  • אום ג'וני – מקום ההתיישבות הראשון של מקימי קבוצת דגניה א', בטרם התיישבו בנקודת הקבע. הקשבנו - מול נופי המטעים המדהימים - לסיפורים המרתקים על ראשוני העמק, והתכבדנו בתמרים מתוקים ועסיסיים מזן מג'הול, בבננות ובתה צמחים.

  • ארוחת צהריים במסעדת הבשרים המשובחת "מרינדו". הכל בסימן הבננה. כמה כבוד היה באוכל האסתטי והטעים שהוגש, וכמה התענגנו על אכילתו...

  • שתינו שייק בננה ב"בית הפרי", ערכנו "סיורכבת" מודרך במטעי הבננות של קיבוץ עין גב. במהלך הסיור למדנו כיצד מגדלים אותן, איך ולמה מחלקים אותן... היצצנו בנגריה של סבא יוסי, וביקרנו ב"מפגש הדייגים" של הדייג מנחם לב, סביב בירה וסרדינים, כנהוג בטברנה. הכרנו את מנחם לב – מלח ומלך הארץ. אוהב ים ואוהב ישראל.

  • ולסיום... איך אפשר ללא מבט את השקיעה מנמל עין גב?

בואו בהמוניכם ל"פסטיבל הבננה טעם כנרת 2015".

מובטח שלא תפסיקו לשאול את עצמכם למה מגיע לנו כל הפינוק הזה, ועוד בחינם...

לפרטים נוספים: www.kinneret.info או בפייסבוק

"פסטיבל הבננה טעם כנרת"

ובמ.מ.ת.ק מרכז מידע: 04-6752727

צילומים: שוש להב, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page