top of page

בית ארז חוות מילטון – מייצגת בכבוד את ייצרנית המזון האיכותי לכלבים ולחתולים: רויאל קאנין

בית ארז חוות מילטון היא הנציגה הבלעדית של יצרנית המזון Royal Canin . החברה מייצרת את מזונות הכלבים והחתולים המתקדמים והאיכותיים ביותר בעולם תוך שימת דגש על צרכי בעל החיים בלבד, והתעלמות מוחלטת משיקולים מסחריים. הקפדה על איזון מושלם – הפך את סדרת המזונות של Royal Canin מודל חיקוי למתחרים.

בית ארז מייבאת גם את סדרת המזון הרפואי של Royal Canin לטיפול ומניעה תזונתיים של מחלות ונטיות נפוצות.

בית ארז חוות מילטין הינו בית הגידול הוותיק והגדול בארץ לכלב רועים גרמני ודקלים.

בית ארז חוות מילטין כולל גם את אחד הפנסיונים הוותיקים והיוקרתיים לכלבים וחתולים

עקרונות הטיפול באורחי הפנסיון

  • יחס אישי וקפדני לכל אורח

  • תזונה מעולה מותאמת לצרכי חיית המחמד ממגוון מזונות Royal Canin.

  • ניקיון יסודי והגיינה אישית של כל כלב

  • טיולים פרטיים בחצר המשק

  • פיקוח וטרינרי צמוד של רופאים מעולים ומנוסים, ובמידת הצורך טיפול קפדני בתאום עם הבעלים

פנסיון לכלבים וחתולים של בית ארז חוות מילטין ממוקם בחצר ביתה של משפחת מילטין ומנוהל ע"י דוגס לייף בניצוחם של גיא חממי ושרהל'ה אפרתי. הפנסיון הוקם ומנוהל על פי כללים אירופאים לאירוח חיות מחמד. בבית ארז חוות מילטין מקפידים להתייחס לאורחי הפנסיון כאילו היו כלבי וחתולי הבית האישיים, קרוב ככל האפשר לייחס המיוחד לו זוכים הכלבים והחתולים בביתם. ליטוף, טיול סירוק וטיפוח הם חלק בלתי נפרד מסדר היום בפנסיון.

החשש להשאיר את ידידינו היקרים בידיים אחרות והדאגה לשלומם בזמן היעדרות מלווים כל פרידה, ממושכת או קצרה מחיית מחמד. בפנסיון אנו מודעים היטב לחשש זה והקשר עם הבעלים בזמן העדרם הוא חלק טבעי של ניהול הפנסיון.

היסטוריה על קצה המזלג

  • 1967 - פנסיון הכלבים של בית ארז הוקם על ידי משפחת מילטין במושב משמר השבעה.

  • 1969 – אליקי, כלבת רועים גרמני ראשונה נרכשה לבית הגידול.

  • 1970 - נרכשה הכלבה לנה מבית השבעה. מייסדת שושלת כלבי הרועים הגרמני של בית ארז.

  • בשנים הללו עסקה משפחת מילטין גם בגידול תרנגולות ופרות ופיתוח משק חקלאי. גידול בפעילות בפנסיון הכלבים ובבית הגידול דרשה משאבים, זמן וכוח אדם והחליפה בהדרגה את שאר הפעילויות במשק. העדר מזון מסחרי איכותי, וחוסר הידע בכלבנות וטיפוח גזעים בישראל הכביד עוד יותר את דרישות הזמן והמשאבים.

  • הכלבים של בית ארז משתתפים בכל תערוכות הכלבים בישראל מאז שנת 1969, והחברה תומכת בנוכחותה ובכספה ברוב התערוכות והפעילות הכלבנית מאז ועד היום.

  • 1981 – נחתם לראשונה הסכם יבוא ושיווק של מזונות ROYAL CANIN בישראל. חברת בית ארז החלה ביבוא ושיווק מזונות האיכות מצרפת לישראל.

  • במהלך השנים מאז חתמה חברת בית ארז הסכמי שיווק עם חברות נוספות מרחבי העולם לייבוא ולשווק תחליפי חלב, אבני מלח, חול חתולים, מזונות כלבים וחתולים, תרופות וחיסונים לבעלי חיים ועוד מגוון רחב של מוצרים וטרינריים.

  • 2000 – חברת בית ארז החלה ביבוא ושיווק מגוון מזונות רפואיים של חברת ROYAL CANIN . הידע המצטבר והמחקר האינטנסיבי של חברת ROYAL CANIN הובילו לפיתוח מגוון המזונות הרפואיים האיכותיים והמתקדמים ביותר בעולם. המוצרים משווקים דרך רופאים וטרינריים בלבד ומשמשים לטיפול ומניעה של מגוון מחלות כלבים וחתולים. כפי שאמר היפוקרטס עשה את מזונך לתרופה הראשונה שלך. ("let your food be your first medicine").

  • 2005 – חברת בית ארז חוברת לחברת Merial - יצרנית התכשירים הווטרינריים הגדולה בעולם, לשיווק מגוון התרופות, חיסונים ותכשירי הדברה של החברה בישראל.

  • 2010 - מוצרי טיפוח לכלבים וחתולים ופסלי קרמיקה של איב סן ברנרד מושקים בישראל.

  • 2010 - מושק פנסיון הכלבים והחתולים

רויאל קאנין

במשך למעלה מארבעים שנה, רויאל קאנין שיתפה פעולה עם מגדלים ותזונאים של בעלי חיים על מנת לרדת לעומקו של כל חידוש. המטרה היתה פיתוח פתרונות תזונתיים שיתאימו באופן מושלם לצרכיהם של כלבים וחתולים.

רויאל קאנין מפתחת תוכניות תזונה ייחודיות לכל כלב על מנת לספק תשובה הולמת לצרכים מיוחדים. קו המזון שנקרא Vet Care Nutrition מעניק תשובה תזונתית לצרכיהם השונים של כלבים, ולוקחת בחשבון את הגיל, הגודל (קטן, בינוני או גדול), והמצב המיני (מעוקרת/מסורס או לא).

תודות להרכבו, המזון הבריאותי של רויאל קאנין מספק את כל המרכיבים החיוניים למען איכות חייה ובריאותה של כל חיה, בכל יום ולטווח ארוך, בהתאם לגילה, גודלה, מצבה הגופני וגזעה.

כל כלב והתזונה האישית שלו...

לכלב אין את אותם צרכים תזונתיים כמו לאדם. לכן, אין זה טוב לגביו "לאכול כמו בעליו". המנה היומית שלו צריכה להכיל, באופן מאוזן, את כל המרכיבים התזונתיים ההכרחיים לבריאותו, תוך לקיחה בחשבון של המאפיינים הייחודיים שלו: גזע, גודל, גיל, פעילות גופנית. האיזון שמנסה לכלול את צרכיה הייחודיים של כל חיה הוא המטרה של התזונה הבריאותית.

בניגוד לאדם האוכל הכול ושגופו הסתגל למזונות שונים כגון בשר, ירקות ופירות, פלורת המעיים של הכלב פי 1000 פחות צפופה. משום כך, בין יתר הסיבות, תהיה זו טעות להסיק כי הכלב יכול לאכול כמו האדם.

בשעה שתזונת הכלב חייבת למלא את כל צרכיו, ללא שום מחסור או עודף, להבטיח שיהיה בכושר ומלא אנרגיה לאורך כל חייו, הרי שמזון בריאותי המותאם לכל צרכיו בהתאם לגודלו, גילו, מצבו הגופני (שלם או מעוקר/מסורס) ופעילותו הגופנית, אבל מותאם גם לרגישויות המאפיינות את כל סוגי הכלבים.

בהתאם לגודלו

שיעור השוני בין המשקל והגודל של הגזעים השונים הוא אחד הגדולים בכל ממלכת החיות. הפער נע מהצ'יוואווה שמשקלו 1 קילוגרם ועד לסן ברנרד שמשקלו 100 קילוגרם או יותר, כלומר יחס 1:100. פער זה מתאפיין בשוני במבנה, בפיסיולוגיה, בחילוף החומרים ובהתנהגות, ובהתאם לכך גם בבריאות ובתזונה. לכן, ככל שהכלב הבוגר שוקל יותר, כך יצרוך פחות אנרגיה לכל קילוגרם. לכן, כלב מזן קטן צריך לקבל מזון בעל אנרגיה גבוהה וריכוז שומן גבוה יותר, יותר מאשר כלב מגזע בינוני. אצל כלבים מגזע גדול, העלייה באנרגיה מאפשרת להוריד את נפח הארוחה ובכך לפצות על יכולת עיכול מוגבלת. ריכוז אנרגטי גבוה מציין גם עליה בריכוז חלבון, מינרלים וויטמינים. באשר לצורת כופתיות המזון והמרקם שלהן, יש צורך להתאימן לגודל, לצורה ולעוצמתן של הלסתות, ללא בזבוז מזון, ולעידוד הלעיסה.

בהתאם לפעילותו הגופנית

לכלב עבודה, כגון כלב ציד או כלב הצלה, אין את אותם צרכים תזונתיים כמו לכלב החי בעיר והיוצא לטיול ברצועה פעמיים ביום. למעשה, אפילו באותו גזע נמצא שוני בין אלוף עובד ואלוף יופי. אין זה קשור לאופנה אלא למיומנות.

נקבה המצפה לגורים זקוקה ליותר חלבון, אנרגיה ומינרלים החל מהשבוע השישי להריון. לאחר מכן, ההנקה גורמת לעליה ניכרת בדרישות התזונתיות שלה עקב עושרו העצום של החלב והכמויות הנדרשות. כלבה במשקל 25 קילוגרם שהמליטה שישה גורים תגיע למקסימום יצור חלב, כלומר 2 ליטר ביום, כאשר גוריה יהיו בגיל שלושה שבועות בערך. רק תזונה ייחודית תוכל לספק את צרכיה.

בהתאם לאורח חייו

אורח החיים של כלבים מסוימים, במיוחד מגזע קטן, הוא בעיקר עירוני וב"תוך הבית", כלומר חיים בבית. יש לקחת בחשבון סיכון של יתר משקל בכלבים אלה. אין להם הרבה הזדמנות להוציא אנרגיה והיחסים עם בעליהם מאוד קרובים. בעל הכלב נוטה ל"פנק" את כלבו כל היום ועלול לגרום לחוסר איזון תזונתי. מזון בריאות המותאם לכלבי מיני החיים בבית והמספק להם את הכמויות המומלצות מאפשר למנוע סיכון זה ולשמור על משקל תקין. באשר לפרס אוכל, יש להפסיק עם זה, מלבד אם הדבר תואם את צרכי המזון ומשוקלל במנת המזון היומית.

בהתאם לגילו

לפני שיחשב לכלב זקן, הכלב מגיע לגיל בגרות, כאשר סימני ההזדקנות עדיין אינם ניכרים. אפשר ללוות את התבגרותו בתזונת אנטי-אייג'ינג שתסייע לו לשמור על חיוניותו ולהילחם בתופעות של הזדקנות התאים.

כשהכלב עובר את 75-80% מתוחלת חייו, הוא יכול אז באמת להיחשב ככלב זקן. למזון בריאותי יש תפקיד מונע במקרים רבים של מחלות כרוניות המאפיינות זקנה, או מאפשר האטה של סימפטומים של מחלה. ויטמין E ו-C, טאורין, לוטאין ובטא קרוטן תומכים בהגנות הטבעיות של הכלב הזקן כאשר הם ניתנים בכמויות הנכונות. חומצות השומן החיוניות הקיימות בשמן דגים (אומגה 3) ובוראג' (אומגה 6) תורמים לבריאות העור והפרווה.

כלבים זקנים אינם מהווים קבוצה הומוגנית. התזונה של כלב זקן בבריאות טובה שונה מזו של כלב זקן וחולה. בדיקות וטרינריות שגרתיות הינן הכרחיות. מטרתן לעקוב אחר מחסור בספיקת הכליות, תפקוד הלב ועוד, מוקדם ככל

האפשר.

הגישה התזונתית של רויאל קאנין

משמעותה של הגישה התזונתית היא בהשלמת פאזל המכיל כמות נכונה של כל 50 המרכיבים בתוך יחידת מזון אחת, שיספק את כל ארבעת היעדים התזונתיים כדלקמן ויענה על כל הצרכים האמיתיים, המדויקים והספציפיים של כל גוף.

המטרה: תזונה בריאותית

הכלב חי לצידו של האדם כבר אלפי שנים, אבל יש לו צרכים להתנהגות ולתזונה משלו. כשנדע מהם צרכיו ונכבד אותם, נוכל לספק לו בריאות טובה ואיכות חיים.

מטרתה של רויאל קאנין הייתה מאז ומתמיד תזונה בריאותית. התזונה מתאפיינת באיזון מדויק של 50 מרכיבים (חלבונים, שומנים, פחמימות, חומצות אמינו, חומצות שומן, מלחי מינרלים, ויטמינים ויסודות קורט). גיבוש סוגי התזונה שלנו דומה להרכבת פאזל שבנייתו מבטיחה פורמולת מזון יציבה, העונה בקפדנות לצרכיהם הייחודיים של חתולים וכלבים.

זהו הנוהל היחידה המוקפד באופן מדעי, מכיוון שהוא שם את החיה במרכז התהליך: המרכיבים נבחרו הודות לאיכותם של מרכיבי התזונה ולתרומתם התזונתית. פילוסופיית התזונה של רויאל קאנין מונעת כל נטייה להדגשה של חומר גלם הידוע בטעמו (טלה, סלמון, בשר ציד ועוד).

תזונה וטרינרית היא מדע שמטרתו לזהות את המרכיבים החיוניים ואת תפקידם. הוא מבוסס על מנת המזון היומית. זהו שדה מחקר שמתקדם במהירות: מספר הפרסומים בנוגע ל"בריאות" ו"תזונה" היה 2746 בשנת 2009, לעומת 1241 ב-1995, כלומר עליה של יותר מפי שתיים תוך עשור!

כל שנה מופיעים בשוק סוגי מזון חדשים ופורמולות מזון לחיות מחמד, המכילים מלבד מרכיבי מזון חיוניים לבריאות גם מרכיבים טבעיים המונעים סיכונים ומחלות והמגנים על הגוף.

ההערכה היא שתוחלת החיים של כלבים, למשל, עלתה בשלוש שנים בחמש עשרה שנה האחרונות.

כיום, ניתן לחלק את בעלי החיים על פי צרכים יחודיים, חוסרים מדויקים שניתן למנעם או ייחודיות אחרת המתגלים במחקרים רבים. המדענים ויצרני המזון הגדולים מודעים כיום לעובדה שיש לתת מזון שונה לכלבים באם הם גורים, בוגרים או מבוגרים, ובמידה וגודלם קטן, בינוני, גדול או ענק!

הודות לפיתוחים חדשים במדע, מושג התזונה התפתח לתזונה מונעת, ובמידה ויש צורך, לתזונה בריאותית או תזונה טיפולית המונעת או מרפאה מחלות שונות.

לאחרונה רכשנו בחווה לכלבים זעירים, איכותיים ומתועדים של גיא חממי במשמר השבעה, כלבת שיצו. גורה קטנה, שמחה ויפהפיה. בחרנו בה כי התאהבנו בה ממבט ראשון.

היא אוכלת רק את המזון המיוצר במיוחד עבור "דגם שי-צו" - הלא הוא רויאל קאנין ג'וניור.

מעבר לכך שהכלבה "טורפת" אותו בהנאה ורוצה עוד... - יש לנו בטחון מלא שהאוכל ישמור על בריאותה הטובה ויאריך את חייה. ומי צריך יותר מזה כשמדובר בגור שהוא בדיוק כמו תינוק שנוסף למשפחה שלנו?

גיא חממי

מורן שמעוני - מנהלת מותג "רויאל קאנין"

13/11/2015

פגשתי הבוקר לראשונה את מורן. בחורה צעירה ונמרצת. כולה חיוכים ושמחה שהיא מרעיפה על בעלי החיים והלקוחות הנכנסים לחווה. לא קל לראיין את מורן. היא אמנם השיבה לשאלותיי, אבל תשובותיה היו מקוטעות; כי מה שחשוב למורן בעיקר זה הקשר הבלתי אמצעי עם כל מה שקורה בחווה. ובכל זאת הצלחתי לדלות ממנה מעט מידע...

את צעירה, איך הגעת לתפקיד הנכבד הזה?

בשנות השמונים, אבא שלי - אורי שמעוני - היה המאלף של החיות בבית ארז – חוות מילטון. מגיל 5 אני זוכרת את עצמי מסתובבת בחווה, ומאושרת בחברתם של בעלי החיים. יש לי תיעוד: תמונות מגיל 3 כאשר השתתפתי בתערוכות כלבים של החוג לרוטוויילרים, כלבי הגנה והצלה... אפילו לבשתי חולצה קטנה עם הכיתוב "מועדון ספורט כלבני". נולדתי וגדלתי במשפחה שכולה אהבה לחיות מחמד. להוריי יש אוסף של 400 פסלוני חתולים. זו התשוקה הכי חזקה של כולנו. לכן, "להתברג" לתפקיד מנהלת המותג של רויאל קאנין – היה מסלול טבעי ומתבקש מאליו. מתחבר כמו כפפה ליד.

מה עושה אבא היום?

כיום אבא הוא יועץ התזונה של רויאל קאנין. הוא עושה זאת מתוך בטחון ואמונה שלמה שתזונת חיות המחמד היא ה-WELL BEING שלהם. התזונה מותאמת לכל גזע, גיל וגודל, והיא המפתח לחיים הטובים ביותר של כל חיית מחמד.

האם את מגדלת בעלי חיים בביתך?

אני הרבה שעות מחוץ לבית. גרה בדירת רווקות. לכלב קשה להימצא רוב היום לבד. עדיף לו לגדול עם משפחה. לכן אני מגדלת 2 חתולים. לחתול קל יותר להסתגל "ללבד". אני יודעת שיבוא יום ויהיה לי מיני גן-חיות בבית. רצוי עם גינה... בכלל - אני אוהבת חיות מוזרות כמו חזירונים, חמורים... בעצם חבל לפרט... אני אוהבת את כולן.

איך נראית דירת הרווקות שלך?

הריהוט בסלון והאקססוריז (פרטי האופנה הנילווים) – הכל בצבעי אדום-לבן, שהם צבעי המותג של רויאל-קאנין. גם המכונית שלי ממותגת "רויאל קאנין". אני חיה ונושמת את המותג ואת כל מה שמשתמע ממנו.

ממה את נהנית יותר, מחברת אנשים או בעלי חיים?

אהבה לבעלי חיים ואהבה מבעלי חיים היא אהבה ללא תנאי. עם אנשים יש לעתים חוסר הבנה, חיכוכים ומתחים...יחד עם זה, אני אוהבת גם את חברתם של האנשים.

אין ספק. למורן שמעוני יש את הניצוץ המיוחד בעיניים, שמפזר בסביבתה אהבה ושמחה, ומי צריך יותר מזה – אנשים ובעלי חיים כאחד - כדי להימצא וליהנות מחברתה?

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page