top of page

ספקטר - סרטו החדש של ג'יימס בונד

SPECTRE

ארה"ב 2015

בימוי: סאם מנדז

תסריט: ג'ון לוגאן, ניל פורביס, רוברט וויד, ג'ז באטרוורת'

הפקה: ברברה ברוקולי, מייקל ג. ווילסון

צילום: הויטה ואן הויטמה

עריכה: לי סמית'

פסקול: תומאס ניומן

משתתפים:

דניאל קרייג - ג'יימס בונד

כריסטוף וולץ - פראנץ אוברהאוזר

רייף פיינס - M

ליה סיידו – מדלן סוואן

מוניקה בלוצ'י – לוסיה סיארה

נעמי האריס - מאניפני

אורך הסרט: 150 דקות

הסרט מופץ ע"י פורום פילם ויעלה בבתי הקולנוע ב-5.11.2015

תקציר:

הודעה מסתורית מהעבר שולחת את ג'יימס בונד למשימה סודית במקסיקו סיטי וברומא שם הוא פוגש את לוסיה סיארה (מוניקה בלוצ'י), אלמנתו היפה של פושע מסוכן. בונד חודר לאסיפה סודית ומגלה את קיומו של ארגון מרושע הידוע בשם ספקטר. באותו זמן בלונדון, מקס דניבי (אנדרו סקוט), המנהל החדש של המרכז לבטחון לאומי, מפקפק בפעולותיו של בונד ומטיל ספק בנחיצותה של סוכנות MI6, בראשותו שלM (רייף פיינס). בונד מגייס את מאניפני (נעמי האריס) ואת Q (בן ווישו) שיעזרו לו במציאתה של מדליין סוואן (ליה סיידו) ביתו של אויבו משכבר הימים מר וויט (ג'ספר כריסטינסן), שבידיה הרמז כדי לפצח את המסתורין סביב ארגון ספקטר. בהיותה בתו של מתנקש היא מבינה את דרכיו של בונד בצורה שאחרים לא יבינו. בזמן שבונד חודר ללבו של ספקטר, הוא לומד על הקשר המצמרר בינו לבין האויב שהוא מחפש, בגילומו של כריסטוף וולץ.

על ההפקה:

כשהחלו לעבוד על הסרט ה-24 בסדרה של ג'יימס בונד, יוצרי הסרט היו להוטים להבטיח שהסרט ישתווה לסרט הקודם בסדרה – סקייפול, אשר היה להיט וגרף 1.1 מיליארד דולר בקופות מסביב לעולם. דניאל קרייג חוזר בפעם הרביעית לתפקידו כג'יימס בונד. כמו כן, חוזרות הדמויות Q (בגילומו של בן ווישאו) ומאניפני (בגילומה של נעמי האריס) אשר הופיעו גם בסקייפול. גם M החדש (בגילומו של רייף פיינס) חוזר.

הארגון 'ספקטר', הידוע לשמצה, הופיע בששת סרטי בונד קודמים – 'ד"ר נו', 'מרוסיה באהבה', 'כדור הרעם' , 'אתה חי רק פעמיים', 'בשירות הוד מלכותה' ו-'יהלומים לנצח' – ומציג שורה של נבלים.

הבמאי סאם מנדז מספר: "מה שיש לנו כאן הוא סוג של מיתוס לשחק איתו. אנחנו לא מקפידים על כל גרסה קודמת של סיפור ספקטר, אנו יוצרים גרסה משלנו. הסרט שלנו הוא דרך של גילוי מחדש של ארגון ספקטר ואת נבלי העל, ומכינים אותו לעתיד להכשרת דור הנבלים הבא". מסכם מנדז.

קרייג מסכים: "ספקטר פותח לנו המון דרכים לחקור. העובדה שהארגון הזה קיים מאפשרת לנו להיות גם מסורתיים בגישה שלנו וגם להביא משהו מאוד חדש", אומר קרייג.

מנדז אומר שספקטר מזכיר את סרטי הבונד הקלאסיים במונחים של המכוניות, הטון, התאורה ואפילו בחיתוך החליפה של 007. הוא מוסיף ואומר: " רציתי לחזור לחלק מהזוהר של האסכולה הישנה. הלוקיישנים היו פנטסטיים ורציתי להשתמש בכל זה בצורה קיצונית."

ספקטר, הסרט ה -24 , מציין יחסים של 50 שנים בין סדרת הסרטים ויצרנית הרכב אסטון מרטין. עד כה כל המכוניות בסרטי בונד היו שהיו זמינות לרכישת הציבור. המכונית החדשה, לעומת זאת, הוא משהו אחר לגמרי.

רק עשר מכוניות כאלה נבנו ושמונה מתוכן נלקחו לצלם סצנות מפתח בספקטר, ואילו השתיים הנוספות יוצרו לשימוש קידום מכירות לסרט. כלי רכב נוסף עתיד להשתתף במכירה פומבית למטרות צדקה בשנה הבאה.

על הבמאי והשחקנים:

סאם מנדז – במאי

זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב על סרטו "אמריקן ביוטי". כמו כן, היה מועמד לאוסקר על סרטון "חלון פנורמי". עוד ביים את הסרטים: "הדרך לפרדישן", "ג'ארהד", "לצאת לדרך" ואת הסרט הקודם בסדרת בונד "סקייפול".

דניאל קרייג- ג'יימס בונד

היה מועמד לפרס הבפטא היוקרתי על תפקידו כבונד בסרט "קזינו רויאל". כמו כן, כיכב בסרטים נוספים בסדרה: "קוונטין של נחמה" ו"סקייפול". עוד כיכב בגרסה האמריקאית לסרט "נערה עם קעקוע דרקון", "בית החלומות", "התנגדות", "ידוע לשמצה", "מינכן" "לאייר קייק" ועוד.

כריסטוף וולץ- פראנץ אוברהאוזר

זכה ב-2 פרסי אוסקר על תפקידיו בסרטיו של קוונטין טרנטינו: "ממזרים חסרי כבוד" ו-"ג'אנגו ללא מעצורים". כמו כן, כיכב בסרטים: "עיניים גדולות", "אלוהי הקטל", "מים לפילים", "הצרעה הירוקה" ועוד.

רייף פיינס – M

היה מועמד לשני פרסי אוסקר על תפקידיו בסרטים: "רשימת שינדלר", ו-"הפצוע האנגלי". כמו כן, כיכב בסרטים: "מלון גראנד בודפשט", "זעם הטיטאנים", "תקוות גדולות", "נער קריאה", "מטען הכאב", "הדוכסית", "ברוז'", "על העיוורון", "הגנן המסור" ובסדרת סרטי "הארי פוטר".

ליה סיידו – מדלן סוואן

השתתפה בסרטים: "מלון גראנד בודפשט", "כחול הוא הצבע החם ביותר", "ממזרים חסרי כבוד", "משימה בלתי אפשרית 4: קוד הצללים", "שלום למלכה" ועוד.

מוניקה בלוצ'י – לוסיה

כיכבה בסרטים: "בלתי הפיך", "המדריך לאהבה", "חשופות", "שוליית המכשף", "לירות כדי להרוג", "האחים גרים – למבוגרים בלבד", "מטריקס רלודד", "מטריקס רבולושנס" ועוד.

הסרט, כמו שאר סרטי ג'יימס בונד, מרתק ומותח עד לסופו הבלתי נמנע - בו מחסל ג'יימס בונד את "הרעים"... הטכנולוגיות העתידניות מלוות אותנו לאורך כל הסרט, ובונד, ג'יימס בונד, כובש את הנשים ומכה את הגברים... לא התאכזבנו.

צילומים: יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page