top of page

בנדורה – מסעדת "דונר" טורקי-ירדני, אבל בנוסח ישראלי

שווארמה על גחלים כזאת - לא ראיתם, וגם לא טעמתם...

רשת בנדורה היא שחקנית חדשה בתחום מסעדות ודוכני השווארמה בישראל. זו רשת ייחודית המשלבת חדשנות ורעננות עם מטבח מסורתי-אותנטי. הרשת מציעה שווארמה על גחלים הניצבת מול הלקוח, על גבי מתקן ייחודי. המתקן משלב גחלים המעניקים לבשר ניחוח וטעם שהקהל הישראלי לא מכיר.

הבשרים המוגשים הם בשר עגל צעיר מובחר ושווארמה פרגית שעוברים תהליך של תיבול מסורתי, הגורם לבשר להיות רך, עסיסי ועם טעם עוצמתי שמגיע מהצריבה על הגחלים. המנות של בנדורה מוגשות על צלחות או בפיתות, לאפות בגטים הנאפים במקום ומוגשים חמים ללקוח. התפריט גם משלב מגוון מנות משלימות המורכבות מחומרי גלם טריים.

גם הצמחוניים לא נשארים מקופחים. הם נהנים ממנה מיוחדת המשלבת מבחר ירקות. כמו כן, ניתן למצוא מנות מהירות וקטנות יותר, למי שמעוניין במשהו "על הדרך", ומנות חומוס וטחינה.

לצד האוכל מעורר התיאבון, האווירה בבנדורה חמה ומיוחדת: מוסיקה ים תיכונית, ליתר דיוק מוסיקה בלקנית ו"מזרחית-לייט" מתנגנת ברקע. עיצוב הסניפים משלב אלמנטים אותנטיים וצבעוניים, אשר יחד עם המוזיקה, הניחוחות והטעמים - מקנים למקום תחושה של בית.

לדברי חיים חלפון, מנכ"ל הרשת: "רצינו להקים רשת מסעדות אותנטית, תוך שימת דגש על חדשנות בתחום ההכנה וההגשה של המנות, האווירה והעיצוב השונים. שווארמה היא מוצר אהוב על הציבור הישראלי. הוא חלק מה- DNA שלו, אך מאוד מסורתי, ללא הרבה חידושים. אנחנו זיהינו את ההזדמנות להביא משהו רענן לתחום, שייתן חוויה אחרת ללקוח, יחד עם טעמים מיוחדים וחדשים של השווארמה.

חיים חלפון מנכ"ל רשת בנדורה

כיום פועלים 4 סניפים בארץ. בשבוע הבא ייפתחו עוד שניים: ברמת החייל ובמוריה בחיפה. בהמשך גם באשדוד, בני-ברק, הרצליה וקיריית אתא.

בשלב זה נמצאים 23 סניפים בשיפוצים. זו עומדת להיות אחת הרשתות הגדולות ביותר בארץ. אנו מתכננים גם מעבר למשלוחים.

השיפוד שלנו קיבל מקום של כבוד. הגחלים שהם הפחמים – הם התבלין החזק ביותר - יותר מגז ויותר מחשמל. בשווארמה שלנו יש גם ניראות (השיפוד נצרב מול הלקוחות) וגם טעם. זו חוויה גדולה ללקוח".

לדברי הזוג הצעיר, תמיר ורותם פיירשטיין, זכייני בנדורה בהרצליה: "אורן לוני, הבעלים של הרשת, המציא את השם "בנדורה", שמשמעו בערבית "עגבניה". מסתבר שלא רק השף אייל שני מאוהב בה...

"הרומן" עם בנדורה החל כשאיציק, גיסי, אחיה של רותם, וחברו - שהוא גם שותפו העיסקי, שמעו על זכיינות של רשת בורגרים ששייכת לאורן לוני. אורן הציג קונספט חדש של שווארמה על גחלים. רותם עבדה אז בחברת ביטוח, ואני בהייטק. שנינו "נדלקנו" על הרעיון, ורצינו להיות הזכיינים. ידענו ששווארמה היא אוכל טעים שכולם אוהבים.

פתיחת הסניף שלנו בהרצליה פיתוח התקיימה ביוני, לפני חודשיים. עיצוב המסעדה הוא פשוט ואותנטי. שולחנות עץ, נישות עם בקבוקי ערק, כיתוביות של בנדורה ומוסיקה בלקנית. אנשים מגיעים לכאן, אוכלים ונהנים".

הסניף החדש ממוקם בשדרות אבא אבן 12, הרצליה פיתוח.

לדברי שף הרשת, רובי קורדובי: "במשך חצי שנה עבדנו על פיתוח הקונספט של המסעדה. פיקחנו על הכמות ועל טחינת השומן בין שכבות השווארמה, על התבלינים הנכונים שיהיו איכותיים ועדינים, על החיתוך הנכון בפריסה דקה, על הגחלים והאש הפתוחה לעיני כל. בטורקיה מעמידים את שיפוד השווארמה לאורך. כאן הוא שוכב. הבשר כולל שכבות בשר עגל, בשר טחון, צנוברים ובצל. ממש כמו בטורקיה. אחוז השומן במנת שווארמה נע בין 14 עד 18 אחוזים. השומן מלחלח, ונותן טעם נפלא לבשר. החומוס, הטחינה, הסלטים והפיתות - איכותיים ביותר. יש לנו רטבים מיוחדים כמו עמבה עם טחינה וסחוג ירוק.

שף הרשת, רובי קורדובי, וצוות בנדורה

מחירים: מ- 10 ₪ עד 49 ₪

המנות:

קובה סורית

צלחת מדורה

צלחת מחוזקת

טורטיה ממולאת בבשר שווארמה

ערק הבית

אתר האינטרנט: http://www.bandora.org

פייסבוק: https://www.facebook.com

צילומים: סימה להט, אלכס פרגמנט

כתבות נוספות
bottom of page