top of page

EMS CLUB – הדור הבא של עולם הכושר

לפני כחודש פגשתי את רני רוביו, הבעלים של רשת EMS CLUB כדי להתוודע לשיטה ולמועדוני הרשת שצוברים תאוצה בארץ ובעולם.

לדברי רני...

"Electric Muscle Stimulation - EMS היא שיטת אימון כושר המבוססת על טכנולוגיה לגירוי חשמלי של השרירים. גירוי השרירים החשמלי הוא בתדר נמוך (עד 1 קילו הרץ), והוא אפקטיבי לטיפול בכאבים ושיקום של שרירים באיזור ספציפי. הגירוי נמשך 20 דקות - פעם ב-4 ימים (מינימום) או פעם בשבוע (מקסימום).

רני רוביו, הבעלים של רשת EMS CLUB

המוצר פותח ויוצר בגרמניה (שם נפתחו כבר למעלה מ-1,500 סניפים). כל שרירי הגוף פועלים בעת ובעונה אחת. האימון האפקטיבי נמשך 20 דקות, והוא מקביל ל-4 שעות אימון בחדר כושר. הפולסים סימטריים. הם מתגברים בהדרגה עד לעצימות גבוהה.

סוכנות החלל האמריקאית – נאס"א, אימצה את השיטה כדי להתגבר על תוצאות חוסר הכבידה בחללית, דהיינו על איבוד מסת העצם של האסטרונאוטים. גם עולם הרפואה אימץ את השיטה במכוני פיזיותרפיה".

מהי השיטה?

טכנולוגיית EMS פותחה במקור לצרכים שיקומיים. בהמשך, היא אומצה על ידי סוכנות החלל הרוסית, האמריקנית (NASA) ועל ידי ספורטאי-על בעולם. השיטה משמשת כיום במדינות רבות כשיטת אימון כושר למיליוני מתאמנים, ומצליחה לחולל מהפכה.

הגירוי החשמלי שמייצר המכשיר, מעצים את האפקט של עבודת השרירים. הוא מפעיל את כל שרירי הגוף בו זמנית ובמדויק, והופך את האימון לקצר ויעיל באופן מיוחד. לשם השוואה: 20 דקות אימון בשיטת EMS מקבילות לעבודה נמרצת בת 4 שעות באימון כושר מסורתי.

ההכרה העולמית ביעילות השיטה – מתרחבת. מוסדות אקדמיים ברחבי העולם חוקרים את השיטה ומלמדים אותה, ומאות מחקרים פורסמו בכתבי עת מדעיים אודות יתרונותיה, הן בהיבט האימוני והן בהיבט הרפואי-שיקומי.

שיטת האימון EMS מבטאת תפיסת כושר חדשה, והיא הוכתרה על ידי מאמנים ומומחים מובילים בתחום האימון הגופני כ"דור הבא של עולם הכושר”.

EMS קנתה את מעמדה, בין היתר, בזכות היותה פתרון מעולה לקהל הרחב, בעידן שבו כולם מודעים לחשיבותה של פעילות גופנית, אבל סובלים ממחסור בזמן.

עמית, חננאל וסרגיי - מאמנים ב-EMS CLUB

אז איך זה עובד?

אימון EMS נערך בליווי מאמן אישי שהוכשר לאמן בשיטה. האימון מבוסס על חיבור של המתאמן למכשיר ששולח גירויים חשמליים קצרים וממוקדים. הגירויים מפעילים את כל קבוצות השרירים בו זמנית, ובדיוק מושלם.

לפני האימון, עוטה המתאמן חליפה מיוחדת שניתן להתאימה באופן מדויק לכל גוף. בד החליפה תפור בהקבלה לאלקטרודות. המאמן המלווה מזין את נתוני המתאמן אל תוך מערכת ממוחשבת שבה הם נשמרים לצורך מעקב. לאחר שהמערכת מעודכנת בפרטי המתאמן, ניתן להתחיל את האימון.

בר אבינדב - מאמנת EMS

יתרונות האימון

הודות למשך האימון הקצר וליעילותו בהשגת תוצאות, הוא משתלב היטב גם בסדר יום צפוף ועמוס. EMS CLUB ישראל, צעדה עם העיקרון צעד נוסף קדימה, והיא מאפשרת לכל אחד להתאמן, בכל זמן ובכל מקום: בעבודה, בבית או בסטודיו מתמחה.

שיטת EMS בטוחה לחלוטין. היא מאושרת לשימוש על ידי האיחוד האירופי (CE) ב- 50 מדינות בעולם, ועל ידי מכון התקנים הישראלי. השיטה מאפשרת שליטה מלאה בעבודה על כל קבוצות השרירים במהלך האימון. היא מתאימה גם לאנשים עם בעיות מפרקים, המוגבלים בעיסוק בספורט.

כדי להתאמן בשיטת EMS, אין צורך ברקע ספורטיבי קודם, וגם אנשים שלא התאמנו מעולם יכולים להתחיל. השיטה מתאימה לבוגרים החל מגיל 16 ומעלה. למעט נשים בהריון ומצבים רפואיים מיוחדים - היא מתאימה לכולם.

מכשירי EMS המתקדמים, ידועים בין היתר באסתטיקה עיצובית מינימליסטית ונקייה. עיצוב המכשירים שואב את השראתו מעולמות טכנולוגיים עתידניים, ומתמזג עם חלל הסטודיו או בבית בהרמוניה מושלמת.

EMS זכתה בפרס המוצר המוביל (Best Interior & Design) בתערוכת FIBO בגרמניה. כמו כן, זכתה בפרס המוצר המוביל בחדשנות ביריד מערב הדנובה לחדשנות.

סקירת מחקרים

מטרת מחקר זה הייתה לחקור את השפעות אימון ה-EMS על כאבים בגב.

מסקנה:

אימון EMS לכל הגוף נאבק ביעילות רבה בכאבי הגב, תופעה הנחשבת למצב שכיח. הטיפול הנוכחי משלב בצורה ברורה גם שרירים עמוקים אליהם ניתן להגיע רק בעזרת מדידות טיפול קונבנצינואליות בקושי רב. אימון ה- EMS המיוחד לכל הגוף מייצג שיטת אימון חסכנית בזמן, כוללת ומאוד יעילה, המשיגה תוצאות בריאות חיוביות לטווח הארוך. במקביל, מושגות יעדים מניעתיים.

מטרת המחקר:

מטרת מאמר זה הייתה לגלות האם ניתן להשיג שינויים חיוביים בכל הקשור לעוצמה, אנתרפומטריה, מודעות גופנית, מצב רוח, גורמי בריאות כלליים, כאבים בגב וחוסר שליטה (בריחת שתן) באמצעות השימוש באימון EMS לכל הגוף במסגרת מבחן שדה.

מסקנה:

אימון EMS לכל הגוף מייצג שיטה משכנעת להפחתת התלונות השכיחות ביותר על כאבים בגב ובריחת שתן. העליות בעוצמה תואמות את החוויה עם אימון בעוצמה קונבנציואלית ובדרכים מסוימות אף גבוהות יותר. היבטי מתאר הגוף ומצב הרוח מפתים הן גברים והן נשים בכל רמות הגיל. מכאן שטיפול ה- EMS לכל הגוף מהווה שיטת אימון יעילה המתאימה לקשת רחבה של קבוצות יעד.

מטרת המחקר:

מטרת מחקר זה הייתה לחקור את השפעות אימון ה- EMS על תופעת בריחת השתן.

מסקנה:

אימון EMS לכל הגוף מייצג מערכת אימונים יעילה. שיטה זו משיגה מטרות טיפוליות כגון הקלה בתופעת בריחת השתן ובתלונות על כאבים בגב. כמו כן שיטה זו משיגה מטרות מניעתיות כגון בניית שריר, מתאר גוף ושיפר במצב רוח, בחיוניות, ביציבות הגוף וביכולת הכללית.

מטרת המחקר:

מטרת מחקר נוכחי הייתה לערוך השוואה בין שיטות אימון כוח קלאסיות לבין שיטת אימון ה- EMS הדינאמית לכל הגוף בכל הקשור להשפעותיהן על הכוח ועל המהירות.

מסקנה:

בהשוואה למגוון סוגי אימון להאצת הכוח והמהירות, אימון EMS דינאמי לכל הגוף יחד עם MIHA BODYTEC הוכח כשיטת אימון יעילה ביותר. נוסף על כך, ההשפעות הבולטות לטווח ארוך הן פתיחת אפשרויות חדשות בחלוקה לתקופות אימון. כמות אימון EMS לכל הגוף, במינון זהיר ומחושב ביחד עם ביצוע תנועה דינאמית מייצגים שילוב מבטיח לאימון כוח ומהירות.

מטרת המחקר:

סרקופניה (השמנת יתר) ושומן בבטן מתקשרים במידה ניכרת לאחוז תמותה, מגוון תחלואות ורפיון שרירים אצל אנשים מבוגרים. מטרת מחקר זה הייתה לקבוע באיזו מידה אימון EMS לכל הגוף (WB-EMS) יכול להשפיע על הרכב הגוף ועל גורמי הסיכון ללב בקרב אנשים מבוגרים הסובלים מתסמונת מטבולית.

מסקנה:

בנפח אימון קטן (כ- 45 דקות/בשבוע) ועם פרק זמן התערבות קצר (14 שבועות), אימון EMS לכלל הגוף מראה השפעות (תוצאות) משמעותיות על הרכב הגוף אצל אנשים מבוגרים. מכאן שאימון WB-EMS יכול לשמש אלטרנטיבה מתאימה לתוכניות אימון קונבנציונאליות עבור אנשים הסובלים מבעיות לב והשמת יתר.

והרי המסקנות שלי לאחר חודש אימון...

בתחילת האימון מצאתי עצמי גונחת ונאנחת בכל פעם שהפולסים תקפו וטילטלו איזור מסויים בגופי. ככל שהדקות חלפו – התרגלתי, והגניחות הלכו ופחתו...

יומיים אחרי האימון – שרירי הגוף שלי (ישבן וירכיים בעיקר) היו תפוסים, מה שאומר שהם נאלצו לפעול למרות תאוות העצלות שלי, ולמרות הישיבה הממושכת שלי מול המחשב...

יחד עם זאת הרגשתי אנרגטית ומוצקה יותר מהרגיל.

למרות שהמחקרים מצביעים על כך שקצב חילוף החומרים מתגבר בעקבות האימון – לא ירדתי ממשקלי לפי שעה (תוספת של 3 ק"ג יושבת לי בבטן), אבל לא אבדה תקוותי...

החלטתי להמשיך באימון שחוסך לי זמן יקר ומטפל ברגשות האשמה שלי על הצד הטוב ביותר. אני הרי מתאמנת בעצימות גבוהה ובזמן קצר, ואת חובתי לגופי אני ממלאה...

אתרי אינטרנט: http://emsclub.co.il

צילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page