top of page

השף ניצן רז "עושה סיפתח" ל"ניצן מסביב לעולם"

עם מטבח הודי במסעדת Toko-Tika בראשל"צ

השף ניצן שף רז, מתכנית הטלוויזיה המצליחה "הצילו אני לא יודע לבשל", השיק ביום שני 29.6.2015, פרוייקט קולינרי חדש וייחודי לשנה הקרובה: "ניצן מסביב לעולם". במסגרת הפרוייקט, תהפוך מסעדת Toko בראשון לציון, בכל חודש, לביתם של מטבחים קולינריים שונים מסביב לגלובס.

את הפרויקט פתח ניצן רז עם פסטיבל "טוקו-טיקה". במסגרת הפרוייקטא הפכה השפית ההודית סרנדה דילבסקי מתכנית הטלוויזיה הפופולרית "מאסטר שף", את המסעדה למסעדה הודית מודרנית. הגיעו לעשות כבוד למטבח ההודי: שגריר הודו בישראל מר ג'אידיפ סרקר ורעייתו, סגנית השגריר ד"ר אנגו קומר, בעלת רשת אופטיקנה שרית רסין, יוסי גלזר- פרסומאי ושותף בטוקו, שף ניצן רז, סרנדה דילבסקי ועוד.

התפריט כלל מנות מהמטבח ההודי עם טוויסט:

פתיחה:

נאן לחם הודי עם מגוון צ'אנטי (תמר הינדי, עגבניות, ירוק, ג'ינגר, יוגורט-תירס) (28 ש"ח)

מנות ראשונות:

פקורה ויוגורט חומוס עם תבשיל חומוס, סלסת עגבניות וצ'אטני ירוק ( 38 ₪), מסאלה קורן מוגש עם יוגורט מתובל וצ'אטני אדום (42 ₪), ספייסי פאניר ארבע ברוסקטות מוגש עם תמר הינדי ויוגורט (32 ₪) , סלט תפוח אדמה עם שומשום בסגנון נפאלי מוגש עם פאפאדם (38 ₪), סבצ'ה שרימפס ברוטב אנה מריה (52 ₪), יקיטורי פרגית ברוטב מאסלה בסלט עדשים (44 ₪)

ירקות:

פאניר באטר מסאלה מוגש עם נאן בתוספת בצלים מוחמצים וצ'אטני ירוק (56 ₪)

בשרים:

באטר צ'יקן מוגש עם נאן בתוספת צ'אטני ירוק ובצלים מוחמצים (58 ₪), ביף קארי מוגש עם אורז בזרעי חרדל בתוספת צ'אטני אדום ובצלים מוחמצים (54 ₪), פלטת בשרים - צ'יקן טיקה, שיש-קבב וגולטי קבב מוגש עם נאן בתוספת צ'אטני ירוק ואדום (78 ₪)

דגים:

פילה מוסר ברוטב יוגורט קארי על מצע תרד מוקפץ (118 ₪), פירות ים בקוקוס קארי מוגש עם אורז מוקפץ בזרעי חרדל (82 ₪), דג שלם מוגש עם פאפאדם ובצלים מוחמצים בתוספת צ'אטני אדום וירוק (124 ₪), פילה דניס בעשבי תיבול, ברוטב מנגו הודי וריזוטו שחור (83 ₪)

ומשהו אודות מסעדת Toko

המסעדה משלבת בין המטבח אסייתי והדרום אמריקאי. במסעדת טוקו יוצר השף ניצן רז, ערב ערב, את הטעמים, הריחות והצבעים של הפיוז'ן האסיאתי-לטיני. שילוב המטבחים יוצר טעמים ומרקמים ייחודיים וחווייתיים, החל ממנות הסשימי והסושי היפניות ועד לבשרים והתבלינים הברזילאים. כל אלה נאספים אל המטבח ומורכבים יחדיו בידי אומן למנות ייחודיות, צבעוניות ותוססות המוגשות בחללים מעוצבים ברוח הטוקו.

סרנדה דילבסקי (בוגרת מאסטר שף)

שף סרנדה דילבסקי, אחת המתמודדות המוכשרות והאהובות של מאסטר שף. היא מגיעה עם ידע קולינרי בלתי נדלה של 18 דורות בהודו, ומבשלת בפרשנות מודרנית ובטוויסטים מפתיעים את המאכלים עליהם גדלה בילדותה. סרנדה, מבשלת עבור שגרירות הודו בישראל והפזורה ההודית, ומביאה עמה - מעבר לכישרון הענק, גם חן אישי וחיוך שממיסים עם הפגישה הראשונה. סרנדה מעבירה סדנאות בנושאים שונים: תבלינים, לחמים, מטבלים, טבעוני, צמחוני ובריאות ומתארחת במסעדות הגדולות.

שף ניצן רז

התחיל את הקריירה הקולינרית שלו לאחר שסיים שירות צבאי בשייטת, כאשר עבד במסעדת צ'ימיצ'נגה המיתולוגית. משם המשיך לניו-יורק, שם למד באחד המוסדות המובילים בעולם ה-" French culinary institute". את הקריירה שלו, במקומות הנחשבים בניו-יורק, החל ב"מסה גריל" של המגה שף בוב פליי. לאחר מכן, עבד כסו-שף במסעדת "נובו" הנחשבת, ניהל את מסעדת היוקרה "זאן זורז'" בעלת 4 הכוכבים וניצח על הסניף הניו-יורקי המפורסם של מסעדת "סושי סמבה". כיום, ניצן רז הוא אחד השפים המוכרים והעסוקים בארץ. בבעלותו שתי מסעדות טוקו ראשון לציון, "אונו" – המציגה מטבח איטלקי כשר בפרשנות מודרנית ורעננה השוכנת במרכז ת"א.

אודה על האמת ולמען הגילוי הנאות, כשהגעתי למסעדה, חששתי "מהחריף"... אבל מיד התבהר לי שהחשש מיותר. טעמתי מהמנות ואהבתי. אין ספק שסרנדה עשתה כ"במטה קסם", טוויסט לאוכל ההודי המוכר, אבל ללא החריפות השורפת והפיקנטיות המופרזת. המנות שהכינה, עונות וענו לטעמם של רבים וטובים. מומלץ !!!

toko-tika - הודו במסעדת טוקו: 29 ביוני - 1 ביולי

המאה ועשרים 4, מתחם יס-פלנט ראשל"צ

טלפון 03-9678080

שעות פתיחה: א'-ו' 13:00 – עד אחרון הלקוחות, שבת 12:00 – עד אחרון הלקוחות

לא כשר

צילומים: סימה להט, שוקה כהן

אתר אינטרנט: http://tokoplanet.co.il

כתבות נוספות
bottom of page