top of page

הסרט "מרגלת" - SPY

ארה"ב 2015

בימוי: פול פייג

תסריט: פול פייג

הפקה: פיטר צ'רנין, פול פייג', ג'סי הנדרסון, ג'נו טופינג

צילום: רוברט ד. יומן

פסקול: תאודור שפירו

אורך הסרט: 120 דקות

הסרט יופץ ע"י פורום פילם וא.ד מטלון

יגיע לבתי הקולנוע ב-4.6.2015

בהשתתפות:

מליסה מקארתי – סוזן קופר

ג'ייסון סטטהם - ריק פורד

רוז בירן - ריינה בויאנוב

ג'וד לואו - בראדלי פיין

בובי קנאבל - דה לוקה

אליסון ג'ני - מנהלת CIA

תקציר:

סוזן קופר (מליסה מקארתי) היא אנליסטית צנועה ב- CIA, והגיבורה האלמונית מאחורי המשימות המסוכנות ביותר של הסוכנות. אבל כאשר השותף שלה (ג'וד לואו) נעלם וסוכן נוסף (ג'ייסון סטטהם) נפגע, היא מתנדבת כסוכנת סמויה על מנת לחדור עמוק לעולם של סוחרי נשק קטלניים ולמנוע אסון עולמי.

על ההפקה:

מליסה מקארת'י חוזרת לשתף פעולה עם הבמאי פול פייג' בפעם השלישית: לאחר "מסיבת רווקות" ו- "עצבניות אש" הם חוזרים לשתף פעולה ב"מרגלת". "אני מעריץ גדול של סרטי מרגלים, ורציתי ליצור קומדיה בז'אנר הזה", מספר הבמאי פייג'. "זו לא פארודיה או סאטירה על סרטי מרגלים, האקשן והסכנה אמיתיים. רצינו לשמור על הז'אנר של סרטי המרגלים, אבל לעשות את זה כמה שיותר מצחיק. רציתי גם ליצור סיפור אמין, שיעורר מחשבה אצל הצופה, כיצד היה מגיב אילו היו שולחים אותו למשימה הזאת. מליסה הייתה מושלמת לתפקיד, מפני שבנוסף לכך שהיא מוכשר ביותר היא גם אמינה בתור אישה רגילה ונורמטיבית ומעוררת אמפתיה והזדהות", מוסיף פייג'.

"קראתי שנשים הן מרגלות טובות יותר מגברים בגלל היכולת שלהן לזהות מחוות גוף, לזכות באמונם של אנשים ובעלות אינטואיציה חזקה יותר. נהניתי לעבוד על דמות שמעצימה נשים וסיקרן אותי ליצור שלישייה נשית המורכבת מגיבורה, סייד-קיק ויריבה." ממשיך ומספר פייג'.

פייג', ביחד עם הצלם דיויד יומן ומעצב ההפקה ג'פרסון סייג' הושפעו מסרטי ג'יימס בונד. הם רצו ליצור קומדיה שהמראה הכללי שלה יהיה כמו של הסרטים האייקונים של בונד. יומן, הצלם מספר: "בד"כ בסרטי קומדיה התאורה בהירה מאוד ושטוחה, אבל פייג' רצה שהתאורה בסרט זה תהיה אפלה יותר עם ניגודיות גדולה, על מנת להדגיש את הסכנות המצויות שם..".

הסרט צולם ברובו בבודפשט, הונגריה, אשר משמשת כפילה לרומא ופריז בסרט. הארכיטקטורה והנופים אפשרו למעצב ההפקה, סייג', להשתמש בלוקיישנים עם אופי ייחודי ולהציג גם את יופייה של העיר.

סוזן קופר מתחילה את מסעה כעיניים והאוזניים של הסוכן החשאי בראדלי פיין (ג'וד לואו). פיין, מקסים אך מרוכז בעצמו ומגונדר- אשר דואג שהתסרוקת שלו לא תיהרס אפילו תוך כדי משימה. ג'וד לואו מספר על הדמות שלו: "פיין רואה בו ובסוזן את הצוות המושלם, הדובדבן שבקצפת של ה- CIA. הוא תופס את מערכת היחסים ביניהם אפלטונית לחלוטין, על אף הפלירטוטים. הוא לא חושב שיש לסוזן רצון אמיתי ותשוקה לעזוב את המרתף ולצאת לשטח. הוא גם קצת רוצה שסוזן תישאר במקום שהיא נמצאת בו, כי בלעדיה הוא יהיה אבוד", מסביר לואו.

סוזן מפנטזת על הסוכן פיין, אולם הוא רואה רק את עצמו. "אני אוהבת את איך שג'וד משחק את פיין כמקסים אך מעט נבזה", מבחינה מליסה מקארת'י. המפיק ג'נו טופינג מוסיף: "ג'וד אלגנטי, נועז, יש לו ניצוץ בעיניים. נראה כאילו הוא נולד ללבוש טוקסידו".

ג'ייסון סטטהם מגלם את הסוכן ריק פורד, הוא חושב שאף אחד לא יכול לגבור עליו, סוכן אמיץ העשוי ללא חת. הוא מתאר את דמותו של פורד כ "דמות יוצאת דופן, שונה מכל מה שאי פעם עשיתי. היה כיף גדול לשחק אותו, הוא אינטנסיבי אך קומי, והוא מתעלם לחלוטין מהשלומיאליות שלו". מליסה מקארת'י מספרת על דמותו של פורד: "הוא הולך להטריף אתכם. הוא קצת סוציופת, אבל ג'ייסון משחק את זה בצורה משכנעת. הוא לא ממצמץ למצלמה או נותן לזה להגיע לרמה של פארודיה, וזה מה שעושה את זה כל כך מצחיק."

מקארת'י מסכמת את חווית העבודה על הסרט: "זה החזון של פול פייג', מההתחלה ועד הסוף. היה מאוד קשה להגיע בדיוק למה שהוא רצה, והוא הצליח לעשות זאת בצורה מדהימה".

על הבמאי והשחקנים:

פול פייג' - במאי\תסריטאי

ביים את הקומדיות "עצבניות אש" בכיכובן של מליסה מקארת'י וסנדרה בולוק. את קומדיית הלהיט "מסיבת רווקות" ועתיד לביים את החידוש ללהיט משנות ה- 80 "מכסחי השדים" בכיכובה גם כן, של מקארת'י. כמו כן, ביים פרקים לסדרות הטלוויזיה "המשרד", "האחות ג'קי" ו"מחלקת גנים ונוף".

מליסה מקארתי – סוזן קופר

הקומיקאית מוכרת מסדרת הטלוויזיה "בנות גילמור" וכן מהסיטקום המצליח "מייק ומולי" אשר על תפקידה שם זכתה בפרס האמי. כמו כן שיחקה בקומדיות קולנועיות רבות ביניהן: "מסיבת רווקות"- עליו הייתה מועמדת לאוסקר, "חשבון משותף", "האנגאובר 3: חוזרים לווגאס", "וינסנט הקדוש", "עצבנית אש", "הכל יחסים" ועוד.

ג'ייסון סטטהם - ריק פורד

כיכב בסרטים "לוק סטוק ושני קנים מעשנים", "קראנק", "סנאץ'", "המשלח", "מהיר עצבני 6", "קוד שמור", "המכונאי", "הבלתי נשכחים" ועוד.

רוז בירן - ריינה בויאנוב

הייתה מועמדת פעמיים לפרס גלובוס הזהב ופעמיים לפרס האמי על תפקידה בסדרת הטלוויזיה "דמג'ס" לצידה של גלן קלוז. הפריצה שלה הייתה בסרט "טרויה" לצידו של בראד פיט. כמו כן, כיכבה בסרטים: "שכנים", "שמש", "28 שבועות אחרי", "הרוע שבפנים", "המקום בתוך היער", "מסיבת רווקות", אקסמן: ההתחלה", "לדפוק התמחות", "אנני", "מכאן אני ממשיך" ועוד.

ג'וד לואו - בראדלי פיין

השחקן האנגלי היה מועמד לשני פרסי אוסקר ופרסי גלובוס הזהב על תפקידיו בסרטים "קולד מאונטן" ו- "הכישרון של מר ריפלי". כמו כן, היה מועמד לפרס גלובוס הזהב גם על תפקיד בסרטו של סטיבן שפילברג "אינטליגנציה מלאכותית". כמו כן, כיכב בסרטים: "שרלוק הולמס", "אויב בשער", "שרלוק הולמס: משחק הצללים", "מלון גראנד בודפשט", "שומרי האגדות" ועוד.

בובי קנאבל - דה לוקה

השחקן זכה בשני פרסי אמי על תפקידו בסדרות "וויל וגרייס" ו"אימפריית הפשע". כמו כן, השתתף בסרטים "שף", "אספן העצמות", "יסמין הכחולה", "סרט 43" ועוד. בנוסף הוא עתיד להשתתף בסרט "אנטמן" שיצא בהמשך השנה.

אליסון ג'ני - מנהלת CIA

אליסון ברוקס ג'ני היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון אמריקאית זוכת ארבעה פרסי אמי ושני פרסי גילדת שחקני המסך על תפקידה בסדרת הדרמה "הבית הלבן" . שיחקה כשחקנית קולנוע בדרמות המצליחות "אמריקן ביוטי", "ג'ונו" ו"העזרה".

הסרט מהנה ומצחיק. במשך כל ההקרנה נשמעו פרצי צחוק בקהל. מומלץ לכל המשפחה!

כתבות נוספות
bottom of page