top of page

הסרט "פרחים לאנה" – כובש את המסך ואת הנשמה...

ממחיש עד כמה כולנו צמאים לתשומת-לב ולאהבה...

עלילת הסרט "פרחים לאנה" מזכירה את שיר הסיגליות בביצוע דיוויד ברוזה "מי זה כותב לך ילדונת גלי מי שולח זר פרחים סגול כשהאביב פורח מי בתשיעי בכל נובמבר בלי ברכה, בלי שם או רמז שולח לך סיגליות בזר קשור בסרט"

אלא ש"זר הפרחים" מגיע מ...

רוצו לצפות!

סרטם של ג'ון גריאנו וחוזה מארי גואנגה

פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר Cinema Writers Circle Awards, Spain Feroz Awards, ES

פרס הסרט הלטיני הטוב ביותר Palm Springs International Film Festival

ציון לשבח San Sebastián International Film Festival

"קולנוע לאנשים בוגרים, עם נסיון חיים, המסוגלים להבין את אמיתות החיים... יפהפה ומרתק"

Hollywood Reporter

"הסיפור הלא צפוי של שלוש הנשים נע סביב זרי הפרחים בצורה אלגנטית ומחממת את הלב." Variety

חייה של אנה מקבלים תפנית, כאשר היא מקבלת לביתה אחת לשבוע משלוח של פרחים. הם מגיעים תמיד באותה השעה, תמיד ללא שם. גם חייהן של לורדס וטרה מושפעים מהפרחים המסתוריים. הן תוהות מיהו אותו אלמוני המשאיר את הזר אחת לשבוע ליקירתן. זהו סיפורן של שלוש נשים עם שלושה סיפורי חיים, שמקבלים ניחוח חדש עם הופעת הפרחים. הפרחים מעוררים תחושות ורגשות שנדמה היה שכבר נשכחו. אולם בסופו של דבר אלה הם רק פרחים ולא יותר.

בימוי: ג'ון גריאנו, חוזה מארי גואנגה

תסריט: איטור ארגי, ג'ון גריאנו, חוזה מארי גואנגה

הפקה: חביאר ברזוסה, אינקי גומז

צילום: חוויאר אגירה

עריכה: ראול לופס

מוזיקה מקורית: פסקל גאיגנה

משחק:

לורדס - איטזיאר איטוניו

אנה - נגורה ארנבורו

טרה - איטזיאר איזפורו

בנאט - ג'וזן בנגוטשה

אנדר - אגויץ לאסה

הסרט דובר באסקית, 99 דקות

הפצה בישראל החל מ- 14.05.2015 * באורלנדו סינמה בית ציוני אמריקה בת"א * באורלנדו סינמה בית שמואל בי-ם * בבתי הקולנוע הנבחרים ברחבי הארץ

על הפרויקט

אנו חיים מוקפים בפרחים. פרחים בחתונות, פרחים בלוויות, פרחים בסידור השולחן, פרחים בגינות או בערוגות בצידי הדרך. אנו יכולים להביע בעזרת הפרחים מה שלא נאמר במילים. יש לפרחים משמעויות רבות, הכל תלוי בקונטקסט שבו הם ניתנים, בסיטואציות שונות יכולה להיות לאותם פרחים משמעות שונה. תלוי מי נותן למי, מי מקבל ואיך הם רואים את הפרחים.

"פרחים לאנה" עוסק במשמעויות הכפולות שניתנות לפרחים. בסרט אנו חוקרים את המסר שמסיקים מי שמקבלים זר פרחים. לפעמים יכולה להיות לכך משמעות הרת גורל שמשפיעה על כל מהלך החיים.

"פרחים לאנה" מלא בפרחים לכל אורכו. פרחים בסיטואציות שונות שנותנים לנו צוהר לסיפורי חיים שונים, שבסופו של דבר, מתמזגים כולם לעלילה אחת.

מקור העלילה

לפרחים בצידי הדרך יש דימוי איקוני. ברגע שרואים אותם מיד יודעים מה המשמעות שלהם. במקום הזה נהרג מישהו בנסיבות טראגיות, והותיר אחריו קרובים שזוכרים אותו ואבלים עליו. כאן אנו מתחילים לשאול עבור מי הושארו הפרחים? האם זה לציון המת? האם הם לעוברים ושבים? או שמא הם עבור אותו אחד שהשאיר אותם שם?

מה מניע אנשים להשאיר פרחים לזכרון יקיריהם לפעמים בצורה שגובלת באובססיביות? יש לכך סיבות רבות, אך לדענתנו המרכזית היא הצהרה של מרד נגד השיכחה, לא ניתן ליקירנו להשכח. יש אימרה בסקית: "אדם מת רק ברגע שהוא נשכח מאתנו". כדי להמנע משיכחה מוחלטת אנחנו משתמשים בציוני דרך, בחגיגות ובריטואלים. אחד הטקסים האלה הוא הנחת הפרחים. הפרחים מציינים את הפחד לשכוח ואת הפחד שלנו להשכח בעצמנו.

זו המסגרת שבה פועלות שלוש הדמויות: הראשונה אישה המנסה לשכוח את בעלה המת, השנייה אם העושה כל מאמץ לזכור את בנה, והשלישית אישה שלמרות חוויות של מוות ואבל בחייה מחפשת משמעות לחייה.

דרמת מתח

מאחורי הפרחים שהושארו בצד הדרך, יש הרבה פרחים כמו אלה שאנה מקבלת. מי שולח לה פרחים בכל שבוע? מדוע? הפרחים בסרט הן ללא ספק מלאים במסתוריות.

ומשהו על הבמאים ג'ון גראינו וחוזה מארי גואנגה

ג'ון גריאנו נולד בסן סבסטיאן בשנת 1974.

למד עיתונאות ושיווק באוניברסיטה הבאסקית ולאחר מכן קולנוע בסן דייגו בארצות הברית. בשנת 2001 הקים את חברת ההפקות בה הוא עובד כבמאי, מפיק ותסריטאי. הסרטים הקצרים שלו זכו בפרסים במעל למאה תחרויות שונות. הסרטים הדוקומנטריים שיצר שודרו ביותר מ- 15 ארצות שונות.

חוזה מארי גואנגה נולד בשנת 1976.

למד מנהל עסקים בסן סבסטיאן , למד קולנוע בסארובה, הקים ביחד עם חברו את חברת ההפקות מוריארטי בשנת 2001. ביים מספר סרטים קצרים. אחד מהם הוא סרט מעוטר במיוחד שזכה ב- 150 ופרסים. כמו כן, הוא כתב בשיתוף וביים את סרט האנימציה סופרטרמפס שהיה מועמד לפרס הגויה בשנת 2005, ואת הסרט הדוקומנטרי לוסיו שהיה מועמד לפרס הגויה בשנת 2007.

אתר הסרט: www.loreakfilm.com

כתבות נוספות
bottom of page