top of page

ד"ר דבור – רוקח לנו את הטבע

תכשירי ד"ר דבור מיוצרים עפ"י סודות צמחי המרפא הגליליים, המסורת הדרוזית והידע הטכנולוגי העדכני

בכפר הדרוזי בית ג'אן, בלב שמורת הטבע מירון, העשירה בצמחי מרפא, נמצאות מעבדות ד"ר דבור. מקום המשלב ישן וחדש, עץ ואבן, צמחי מרפא ומים.

צמחי המרפא הייחודיים של הגליל לא רק יפים לעין, אלא גם טובים לבריאות בכלל ולעור בפרט. במעבדות ד"ר דבור מכינים מהם תמציות, שמנים אתריים ומי פרחים, ואם לא די בכך – הם גם מפתחים ויוצרים חליטות צמחי מרפא, מוצרי קוסמטיקה טבעית ודרמוקוסמטיקה ייעודית להאטת הזדקנות העור.

המיזם נפתח כאקט של תמיכה חברתית: מתן מענה לנשים המובטלות במגזר, תמיכה בחקלאי האיזור, ופעילות חינוכית - פרוייקט חקר לתלמידים. בתהליך הייצור משתמשים בעלי הזית הרבים באיזור; אלו שאין להם דורש, ותהליך שריפתם מייצר עשן סמיך שמזהם את הסביבה.

ד"ר זיאד דבור, בן למשפחה דרוזית. גדל בכפר בית ג'אן. את שנות ילדותו בילה עם סבו בכרמי הענבים, בפלחה וברעיית עזים. כך התוודע לצמחי הגליל ולידע המסורתי. סקרנותו לחקר השפעות הצמחים על גוף האדם הביאה אותו ללימוד מעמיק בנושא. הוא בעל תואר דוקטור מהטכניון, מרצה בבתי ספר לרפואה, סיעוד ופיזיותרפיה לפרמקולוגיה קלינית, ביוכימיה וצמחי מרפא. הוא הקים את מרכז המבקרים שמשלב בין אהבתו לסביבה העשירה בצמחי מרפא בה גדל, לבין הידע המסורתי שליקט מהסבתות ומזקני העדה - תושבי האיזור. במעבדתו, מיישם ד"ר דבור את הידע והניסיון העשיר שצבר על אוצרות הטבע הגליליים, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

סיפורי הסבתות והשיטות העתיקות שהיו נהוגות באגן הים התיכון במשך אלפי שנים, מיושמות על ידי ד"ר דבור באמצעות הטכנולוגיה של המאה ה-21. הכרות מעמיקה עם המרכיבים הטבעיים שתורמים לתהליכים הביוכימיים והפיזיולוגיים של העור - מהווה משאב בפיתוח וייצור של סדרות המוצרים הייחודיים שנועדו לשמור על בריאות ומראה צעיר, חיוני וקורן של העור.

מזה אלפי שנים משתמשות נשות הגליל בתמציות צמחים לשמירה על בריאות העור והשיער. הידע הזה עבר מפה לאוזן בקרב העדה הדרוזית ותושבי הגליל במשך דורות רבים. במעבדות ד"ר דבור משלבים מסורת זו, תוך הבנת המבנה הפיזיולוגי של העור והשינויים הביוכימיים המאיצים את הזדקנותו. שלל המרכיבים הטבעיים כולל מיצוי צמחי מרפא מהגליל בשילוב מי פרחים ארומטיים מיוחדים, שמנים אורגניים טהורים ותמציות ריח טבעיות.

מרכז המבקרים של ד"ר דבור פתוח בפני בודדים וקבוצות. ניתן לקיים בו ימי גיבוש לעובדים, סדנאות, כנסים מקצועיים, סיורים מודרכים בגן על המסורת ועולמם המפתיע של צמחי המרפא, לשמוע סיפורי מורשת מקומיים, וללמוד כיצד ניתן בעזרת צמחי המרפא להתמודד עם הזדקנות העור. במרכז ניתן לרכוש את המוצרים האיכותיים לגוף, לפנים ולשיער של ד"ר דבור.

ומשהו על התכשירים שנרקחו היישר מהטבע...

טיפוח הפנים

עור הפנים שלנו חשוף לזיהום סביבתי, שינויי אקלים וקרינת שמש. הוא משקף את אורח החיים המודרני המאופיין ברמות מתח גבוהות ותזונה לקויה.

כדי להגן על העור ולשמור על בריאותו יש לקיים שיגרת טיפוח יומית הכוללת ניקוי, הזנה ולחות.

מוצרי הטיפוח לפנים של ד"ר דבור מיוצרים מתוך הבנת התהליכים הביוכימיים והשינויים הפיזיולוגיים של העור, אופן פעילות התאים ומנגנון ההתחדשות והתאמת הפעילות הטבעית של הצמחים השונים לחיזוק, שיפור, הזנה והגנה על העור. המוצרים הטבעיים מעניקים לעור את האנרגיה הדרושה להתמודדות היומיומית, תומכים בתאים שלו ועוזרים לשמור על בריאותו. כל המוצרים אינם מכילים חומרים סינתטיים כדוגמת משמרים.

מגוון המוצרים מותאם לסוגי העור השונים ולמניעת תהליכי הזדקנות מוקדמים. סדרת האנטי-אייג'ינג החדשנית מומלצת לטיפול בסימני הזדקנות קיימים, ולהגנה על העור. קרם הלחות מכיל מסנני קרינה יעילים.

טיפוח הגוף והשיער

העור העוטף את גופנו הוא האיבר הגדול ביותר. רמת הטיפוח שאנו מקדישים לו, עומדת ביחס הפוך לגודלו. טיפוח הגוף אינו מתחיל ומסתיים רק בעור - הוא משפיע באופן ישיר גם על מצב הרוח שלנו, משרה נינוחות ורוגע ומעלה את הביטחון העצמי.

במעבדות ד"ר דבור מייצרים מגוון רחב של מוצרים טבעיים הפועלים בסינרגיה מושלמת עם העור - החל משלב הניקוי ללא כימיקלים, ועד ליצירת תחושה רגועה ושלווה בטבילה באמבט או בהענקת לחות עשירה לגוף.

השיער שלנו אומנם נחשב לאיבר חסר חיים לאחר צמיחתו מהקרקפת, אבל הוא גם משקף את אורח חיינו. מתח, לחץ ותזונה לקויה מתבטאים בשיער דהוי וחסר ברק, שביר ומפוצל, אשר לעיתים קרובת מאופיין בצמיחה איטית או בנשירה מוגברת.

מוצרי השיער הפעילים של מעבדות ד"ר דבור מטפלים בשורשי הבעיה בדרך טבעית. הם פועלים על הקרקפת בה נמצאים זקיקי השיער ומחזקים את תהליך הצמיחה מבסיסו. בנוסף, הםעוטפים את השערה בחומרי הגנה טבעיים כדי לחזק את עמידותה בפני גורמי הנזק החיצוניים.

טיפוח לגבר

העור הגברי שונה מהעור הנשי: הוא עבה יותר, מצמיח שיער מתחילת תקופת ההתבגרות, בעל בלוטות שומן המייצרות יותר שומן לסיכוך העור (סבום) בגלל הורמון הטסטוסטרון. העור הגברי חשוף לנזקי אקלים וזיהום, כמו העור הנשי, אבל הוא גם עובר תהליך גילוח תכוף המייבש את העור וגורם לגירוי ואדמומיות.

מעבדות ד"ר דבור מייצרים מוצרים טבעיים המותאמים במיוחד לעור הגברי, שכבר במגע ראשון עם העור מנקים אותו ללא יצירת גירויי נוסף, פועלים להרגעה ומחזירים לחות. כל המוצרים בסדרת הטיפוח לגבר מבושמים בניחוח גברי ועוזרים לשמור על בריאות העור ומראה צעיר ורענן.

טיפוח אנטי אייג'ינג

העור שלנו משקף את אורח חיינו במהלך השנים. תהליכי ההזדקנות אינם נעצרים, אבל טיפוח נכון וממוקד יכול לגרום לעור שלנו להראות חיוני, מתוח ואנרגטי גם בגיל מבוגר. סימני ההזדקנות בעור ניכרים במגוון צורות: קמטים, כתמי גיל, יובש עורי, חוסר גמישות, מרקם לא אחיד וירידה בעובי העור. מוצרי האנטי-אייג'ינג של ד"ר דבור מאטים את תהליכי ההזדקנות. המוצרים מגנים על העור מפני גורמים המאיצים את הזדקנותו, מפחיתים את הנראות של הקמטים, מקנים לו אחידות, משפרים את המוצקות והלחות שלו. בפיתוח מוצרים בקבוצה זו שולבו מרכיבים פעילים חדשניים יחד עם מרכיבים מהמסורת של נשות הגליל אשר מגנים על תאי העור מפני נזקי החמצון, קרני השמש, כתמי גיל ונזקים סביבתיים אחרים. תכשירי האנטי אייג'נג פועלים לשמירה על רעננות, חיוניות ומראה צעיר של העור בכל תקופה בחיים. חלקם של תכשירים אלה נחקר בבתי חולים ונמצא יעיל נגד כתמים, קמטים, נפיחויות ועיגולים שחורים.

ומה בנוגע לצלוליט?

עם העלייה בגיל, חלה עליה בפירוק הקולגן והאלסטין וירידה בייצורם. זה גורם להיחלשות הדרמיס, להתקמטות ואבדן גמישות העור בכל האזורים - כולל בישבן ובבטן. ככל שאנו מתבגרים, העור מידלדל והצלוליט שמשקף את תאי השומן - ניכר לעין. זה קורה בעיקר לאחר המנופאוזה, כאשר ההורמון הנשי פוחת וחלה הרעה במצב הקולגן. בנוסף לכך, מסת השרירים יורדת עם הגיל וכתוצאה מכך חילוף החומרים מואט.

הירידה בזרימת הדם, פוגעת גם במטבוליזם של התאים וגורמת מחסור בחמצן ובאספקת מינרלים לרקמות העור. באזור הצלוליט חלה ירידה בהזנת העור מאחר שתאי השומן נדחסים זה אל זה ומפעילים לחץ על כלי הדם. זה גורם להזנה לקויה של העור ולהתקשותו באופן שנראה כלפי חוץ כקליפת תפוז.

התשובה לכך:

שמן עיסוי ואמבט, וסבון צמחי מרפא ממריץ, המשלב זרעי רימון וקצח. הוא מכיל תערובת ייחודית של תמצית פרחי הגליל, שמני בסיס טבעיים, תמציות צמחים ושמנים אתריים, הפועלות במשולב במקרים של צלוליט.

שמן העיסוי מתאים במיוחד לפני ואחרי פעילות ספורטיבית, לשמירה על גמישות העור, להפגת שרירים עייפים ולעור עם צלוליט.

השמנים היעילים ביותר לצלוליט המשולבים בשמן ובסבון של ד"ר דבור הם: רוזמרין, אשכולית, גרניום, מרווה ופטצ'ולי. שמנים אלה ממריצים את זרימת הדם ואת פירוק שומנים. הם מפחיתים אגירה של נוזלים ומשפרים את מרקם העור. לשיפור זרימת הדם, להזנת העור, לשמירה על גמישותו, להפגת הלחץ של הצלוליט על כלי הדם ורקמת העור - משלבים במעבדות ד"ר דבור שמנים צמחיים כגון שמן זרעי משמש, שמן חוחובה, שמן זית ושקדים, שמן נבט חיטה.

סבון צמחי מרפא ממריץ - סבון עם גרגירי רימון וקצח לניקוי עמוק ויסודי של העור. מסיר בעדינות תאים מתים והצטברות של לכלוך ושומן בפתחי הנקבוביות. הוא מועשר בתמציות ושמנים טבעיים התורמים לניקוי עדין מבלי לייבש את העור. הסבון מתאים לשימוש יומיומי לעור רגיל עד שמן, או פעמיים בשבוע לעור יבש ורגיש.

לאחר שטיפתו וניקויו של העור עם סבון צמחי מרפא, מומלץ להשתמש, במשך חודשיים לפחות, בשמן העיסוי על-מנת שימריץ את זרימת הדם.

לאור הכשרתי כקוסמטיקאית, התנסתי במוצרים. הם חדרו בקלות לעור והזינו אותו. העור נראה צעיר וקורן - יותר מתמיד. הידיעה שכל מרכיבי המוצרים הם מן הטבע וללא חומרים משמרים – מקרבת אותי צעד נוסף לאהבה ולשלום עם הסביבה, לאחר ששנים רבות התרחקתי ממנה בעקבות הקידמה הטכנולוגית וחוסר המודעות...

אתר האינטרנט של ד"ר דבור: http://www.drdabour.com

כתבות נוספות
bottom of page