top of page

אגודת יד ביד אוהבת ילדים

כי אין אושר גדול יותר מחיוכו של ילד...

ביום שני 23.3.15 התקיים במוזיאון ת"א לאומנות ערב התרמה למען ילדי הבתים החמים של אגודת יד ביד.

במסגרת האירוע הופיעו גבי שדה - זמר הטנור העולמי שלמד אצל המורה פברוטי, ג'ודי בכר - זמרת בינלאומית שקיבלה כבר בילדותה השראה לשיר את אדית פיאף, ופסנתרן ומנצח האופרה איתן שמייסר. שלושתם לקחו את הקהל למסע מוזיקלי מהנה ומרתק: המופע -"מ- לה סקאלה לשאנז אליזה", להנאת ולמשמע מחיאות הכפיים הסוערות של הקהל, הם הקימו לתחייה את השאנסון הצרפתי. זה היה מפגש פסגה ווקאלי ומוסיקלי מרגש ומבדר בין עולם האופרה הדרמטי והסוחף לבין עולמו הרומנטי של השאנסון הצרפתי.

אבולעפיה כיבד את התורמים בשפע של מאפים חמים וטעימים. הכיבוד היה מחווה לשיתו"פ בין ילדי מצוקה יהודים וערבים.

ערב ההתרמה שכל הכנסותיו למען ילדי אגודת יד ביד, הוקדש השנה לילדי הבתים החמים. הבתים נפתחו בשנה האחרונה ביפו, כחלק מפרויקט ייחודי לשילוב ילדים ממשפחות מצוקה חברתית וכלכלית, המאופיינים בבעיות התנהגותיות קשות. תוכנית זו שנכללה בתוכנית הלאומית לילדים בסיכון נועדה למנוע את הוצאת הילדים מהבית למסגרות חוץ ביתיות ולשלבם בסביבה מוגנת שמטרתה להחזיר לילד את האמון בעולמו, לספק חוויות של הצלחות ולהתוות דרך נכונה לעתיד. במסגרת זו הבית החם והצוות המסור הכולל גננות, סייעות וצוות פרה רפואי כגון: פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות וכדומה, מהווים עבור הילד ומשפחתו סביבה טיפולית מקיפה בתחומים רבים.

פרוייקט זה מצטרף לפועלה של האגודה אשר הוקמה לפני למעלה מ-31 שנה על ידי שלי חושן, אישה יקרה, ניצולת שואה, שכל הווייתה היא עזרה ונתינה.

האגודה מונה כיום כ-10 בתים חמים במרכז הארץ. אל הבתים החמים מגיעים ילדים בסיכון בני 3 וחצי עד 7. הם שוהים בבתים החמים מידי יום עד השעה 18:00, לאחר שעות הפעילות בבתי הספר וגני הילדים. הם מקבלים מהצוות המקצועי את כל מה שמשפחתם וסביבת מגוריהם מחסירות מהם: ארוחות חמות, העשרה קוגניטיבית, תמיכה והזנה רגשית, חינוך לערכים ולהתנהגות נורמטיבית, והרבה הרבה חום ואהבה.

שלי חושן מייסדת ונשיאה, מנהלת את האגודה בהתנדבות משנת 1982, נשאה דברים ואמרה: "תודה לכל העובדים, המתנדבים והתורמים. בזכותכם הצלחנו לקיים את האירוע המרגש שמאפשר לנו לקיים את הפעילות החשובה לאורך השנה כולה. כולי תקווה שנוכל להעניק גם בשנה הבאה לכמה שיותר ילדים ארוחה חמה, לפתוח בתים חמים חדשים, לפתח שיטות למידה, להוסיף חוגים, משחקים, חומרי יצירה ועוד. אני קוראת לקהל התורמים לבוא ולבקר בבית החם."

ולציבור הרחב... באפשרותכם לתרום לאגודת יד ביד במספר דרכים:

  • באמצעות המחאה לאגודת יד ביד, רחוב החשמונאים 36 תל"א 64072

  • תרומה לחשבון 73939/13 בנק לאומי סניף 816

  • הוראת קבע או כרטיס אשראי באמצעות אתר האינטרנט www.yadbeyd.org.il

התרומות מוכרות לצרכי זיכוי במס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, מס' אגודה 58-009-148-6

תרומתכם מצילה חיים !!!

אגודת יד ביד – אוזן קשבת, עזרה לזולת

רחוב הנביאים 36 תל-אביב 64072

צילומים: רפי דלויה, סילביה גולן, סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page