top of page

מדליק להכיר אולם ומלואו - ביתן 2 במרכז הירידים בת"א

בימים אלה נחנך ביתן 2 – ביתן האירועים, הכנסים, התערוכות והמופעים הגדול והחדשני ביותר בישראל ובמזרח התיכון

ביתן זה מציב את ישראל בשורה הראשונה של מרכזי הירידים והקונגרסים המובילים בעולם

הפרויקט משלב תחכום בין אדריכלות מודרנית לבין פונקציונליות תפעולית, ומביא עמו בשורה חדשה לעולם התערוכות והאירועים

תמונות מתוך אירוע פתיחת ביתן 2, מרכז הירידים תל אביב, צילום- סיון פרג' (21).jpg

הביתן וורסטילי וייחודי. הוא עוצב על ידי הוק אדריכלים, ונבנה בעלות של כ-350 מיליון ₪. שטחו כ-50,000 מ"ר של עוצמה וחדשנות. האולם הראשי, המשמש לאירועים ותערוכות, משתרע על פני 7,000 מ"ר של חלל מרכזי ללא עמודים, ומתנשא לגובה של 26 מטרים. החלל העצום מתחלק לארבעה חלקים עיקריים, המופרדים על ידי מחיצות אקוסטיות מרשימות, שהובאו במיוחד מארה"ב. כך ניתן יהיה לקיים 4 אירועים במקביל ובהרמוניה מושלמת.

החלל הוורסטילי מאפשר תכנון, ביצוע והקמת אירועים ותערוכות בסדרי גודל שטרם נראו בישראל, בסטנדרטים בינלאומיים, לצד יכולות הפקה ייחודיות.

השקת ביתן 2 מציגה עולם חדש של אפשרויות בתחום האירועים, הן מבחינת הפונקציות התפעוליות והן מבחינת הוורסטיליות. כך למשל אפשר יהיה לקיים בו אירועי עמידה בקנה מידה גדול במיוחד (כ-9000 איש) ומופעי טריבונות (כ-10,000 איש), המאפשרים נקודות תצפית איכותיות מכל מקום בביתן. גודלו וגובהו יוצא הדופן של החלל מאפשר קיום תערוכות אינטראקטיביות, תערוכות לקהל המקצועי ותערוכות הדורשות לוגיסטיקה וטכנולוגיה מתקדמת, מופעי ענק, קרקסים ומסיבות המוניות יוצאות דופן. לצד אלו, ניתן יהיה לקיים אירועי בוטיק אקסקלוסיביים הדורשים מפרטים טכניים מתוחכמים במיוחד.

על מנת להפיק את המירב מכל אירוע ולאפשר למפיקים וליזמי האירועים לממש כל פנטזיה, ייצרו עבור הביתן דלתות ייחודיות בגובה של 6 מטרים וברוחב 5.3 מטרים, דרכן יכולים לעבור מיצגים בגודל שאיננו סטנדרטי. בנוסף, עומסי התקרה והרצפה הנם 600KG המאפשרים תליות במשקלים יוצאי דופן.

ביתן 2, צילום- יחצ, מרכז הירידים תל אביב  (6).jpg

במהלך האירועים יוכלו המשתתפים ליהנות מחנייה חדישה ומרווחת, כניסה נגישה לבעלי מוגבלויות, שטחי הסעדה מגוונים, חדרי ישיבות ואולמות כינוס מאובזרים, ומבואת כניסה (לובי) מרשימה ששטחה כ-2,745 מ"ר.

ההשראה לבניית הביתן נשענת בין היתר, על ניסיון מרכזי הירידים הידועים והעמוסים ביותר בעולם, החל מונקובר שבקנדה, דרך האנובר שבגרמניה וכלה בשיקגו ולאס וגאס שבארצות הברית.

בנייתו של ביתן 2 החלה ב- 2010, והוא מהווה חלק מתכנית הפיתוח של מרכז הירידים תל אביב כמתחם המתקדם לעריכת כנסים, תערוכות ואירועים מכל סוג, בהיקף של כ- 300 אלף מ"ר. בהמשך מתוכננים לקום במתחם גם מלון עסקים מפואר בן עד 400 -300 חדרים על שטח של כ-20 אלף מ"ר, מסעדות, בתי קפה וחנויות ועוד.

צבי ימיני ומירית בכר, תמונות מתוך אירוע הפתיחה של ביתן 2 מרכז הירידים תל אביבי,

מירית בכר עם צבי ימיני

מירית בכר, מנכ"ל מרכז הירידים תל אביב: "פתיחתו של ביתן 2 מהווה מהפך בתחום האירועים והתערוכות בישראל. זוהי נקודת ציון משמעותית שהופכת את המתחם ממרכז ירידים מקומי למרכז ירידים גלובאלי ובינלאומי. זהו חזון שמתממש למציאות. המקום נותן מענה מושלם לכל עולמות התוכן של ענף האירועים והתערוכות. תינתן בו תשומת לב מרבית לכל הפרטים, גדולים וקטנים. ניתן לקחת את הביתן הזה לכל כיוון או מקום אפשרי בתחום האירועים. הביתן החדש, יחד עם השינויים ותהליכי השדרוג במרכז הירידים, יהפכו את המקום למתחם הפנאי והבילוי המשמעותי ביותר במזרח התיכון. כתוצאה מכך, ישודרג מעמדה של ישראל בתחום התיירות ותל-אביב תחזק את מעמדה ברשימת הערים התיירותיות והחדשניות בעולם. מבחינתנו לא מדבר בפרויקט מקומי אלא בפרויקט תשתיות לאומי של מדינת ישראל".

רון חולדאי עם מירית בכר, תמונות מתוך אירוע הפתיחה של ביתן 2 מרכז הירידים תל אביב

מירית בכר עם רון חולדאי

אירוע ההשקה המרהיב שהתקיים ביום חמישי (8.1) כלל הפתעות רבות. לאירוע הגיעו כ-4000 איש שנדהמו מהפתעת הערב - רכבת הרים גדולה שהוקמה במיוחד לאירוע, ופעלה להנאת האורחים במהלך כל הערב. ווידיאו ארט של עיר העתיד הוקרן על קירות הענק של הביתן, לצד איכויות סאונד מרשימות שבאו לידי ביטוי בהופעותיהם של אסף אמדורסקי, הבלקן ביט בוקס וסטים של זהר זנגילביץ', גילי סער וחן יאני שהרקידו את האורחים עד שעות הלילה המאוחרות.

תמונות מתוך אירוע פתיחת ביתן 2, מרכז הירידים תל אביב, צילום- סיון פרג' (2).jpg

באירוע הזה הכל היה שם "בנוצץ ובענק". המילה "וואו" נשמעה מכל עבר. היא ביטאה את תדהמת הקהל מהפירוטכניקה, המוזיקה והסאונד, רכבת ההרים שפעלה באולם, הווידאו ארט של עיר העתיד, המופע המרשים ואפילו מהמזון והשתייה כיד המלך ו...המלכה...

תמונות מתוך אירוע פתיחת ביתן 2, מרכז הירידים תל אביב, צילום- סיון פרג' (19).jpg

קישור לחוברת המידע השיווקי על ביתן 2: http://goo.gl/GQ2hK0

צילומים: סיון פרג'


כתבות נוספות
bottom of page