top of page

אקסודוס: אלים ומלכים

תחת שרביט הבימוי של רידלי סקוט ('גלדיאטור', 'פרומתיאוס') מגיעה ההרפתקה האפית 'אקסודוס', הסיפור על תעוזה ואומץ של איש אחד מול אימפריה שלמה. בעזרת שימוש בטכניקת התלת מימד, סקוט מביא חיים חדשים לסיפור של המנהיג המתריס משה (כריסטיאן בייל) כשהוא מתקומם נגד פרעה המצרי רעמסס (ג'ואל אדגרטון), ומוציא 600,000 עבדים למסע היסטורי של בריחה ממצרים בדרך לארץ המובטחת.

m138353_20141123083100_756592659251.jpg

בימוי: רידלי סקוט

תסריט: אדם קופר, ביל קולג', ג'פרי קיין, סטיבן זאיליאן

מפיקים: פיטר צ'רנין, מארק הופמן, מייקל שפר, רידלי סקוט, ג'נו טופינג

פסקול: אלברטו איגלסיאס

עריכה: בילי ריץ'

צילום: דאריוס וולסקי

בהשתתפות:

כריסטיאן בייל- משה

אהרון פול- יהושע

ג'ואל אדגרטון - רעמסס

exodus1.jpg

אורך הסרט: 150 דקות

על הסרט:

הבמאי רידלי סקוט מציין: "סיפור החיים של משה הוא אחת ההרפתקאות הגדולות ביותר והמשימות הרוחניות של כל זמנים". החל בקרב הפתיחה בו 15,000 חיילים מצריים מגיעים לתקוף מאהל של חתיים, למבנים עצומים, סדרה מפחידה של מכות ועד לחצייה של הים אדום- סקוט מביא את חזונו וחתימתו לאחד מהסיפורים חשובים והמוערכים ביותר שלנו.

m138353_20140708154800_578257186783.jpg

"אני אוהב כל דבר שהוא גדול מהחיים", סקוט ממשיך ומספר. "ידעתי מה לעשות עם גלדיאטור - איך לגרום לזה באמת לנשום, לחיות ולהרגיש כמו האנשים באותה תקופה. עם אקסודוס: אלים ומלכים, רציתי להביא באופן דומה לחיים את התרבות המצרית ויציאת מצרים בדרך שלא הייתה אפשרית עד עתה".

143ee98f-cad9-4222-a9d5-93f5acdd39ea.jpg

צוות השחקנים של "אקסודוס: אלים ומלכים" מורכב ממספר רב של זוכי פרסים המגיעים ממגוון רחב של מדינות. רידלי סקוט מסביר: "מצרים הייתה - כפי שהיא עכשיו - מפגש של תרבויות, כתוצאה מהיותה צומת דרכים בין אפריקה, המזרח התיכון ואירופה. ליהקנו שחקנים מקבוצות אתניות שונות כדי לשקף את הגיוון הזה של התרבויות - מאיראנים לספרדים לערבים. ישנן תאוריות רבות ושונות לגבי מוצאו האתני של העם המצרי, והיו לנו דיונים רבים על איך לייצג את התרבות הזו בצורה הטובה ביותר. כשמביאים לחיים סיפור שיש לו שורשים בדתות רבות וחשוב לאנשים בכל רחבי העולם, חיפשנו אנשים שיכולים לעשות צדק עם הסיפור האוניברסלי. "

על כוכב הסרט כריסטיאן בייל סקוט מספר: "יש לו נוכחות פיזית חזקה מאוד על המסך". לפני "אקסודוס: אלים ומלכים" , בייל השתתף בסרט "אחים בדם" בתפקיד של רתך. בעיניו של סקוט, תפקיד זה מבשר את הפיכתו של השחקן למשה רבנו משחרר העבריים. "משה הוא הרבה יותר כמו רתך מאשר פרעוני - הוא אדם צנוע עם שכל ישר."

EXODUS GODS & KINGS christian bale.jpg

סקוט מתאר את הביצועים של בייל כ" עבודה פנימית". "הוא נכנס ישר לתוך הדמות ואתה בוהה במנהיג נלהב. נהניתי לעבוד עם כריסטיאן, הוא הפתיע אותי בכל יום. ציפיתי להרבה, וקיבלתי יותר."

בייל לקח על עצמו את התפקיד מכמה סיבות, הוא מסביר: "אני מרגיש שסיפור יציאת מצרים הוא לא רק אחד מאבני היסוד של הטקסטים המקודשים בעולם, אלא זה אחד מהסיפורים העמוקים ביותר בהיסטוריה האנושית. מצאתי כי משה היה גיבור מורכב ומסויג. דרך האמונה שלו הוא הפך ללוחם חופש שהיה מוכן לעשות הכל כדי לקדם את רצונו של אלוהים. הוא היה גם איש של סתירות: הוא היה מלא אמונה אך לא היסס להתווכח, מהוסס אך גם תקיף, לוחם אבל גם משחרר והוא היה סוער אבל כבש את יצרו. "

Exodus-Gods-and-Kings.jpg

בקיצור, מוסיף השחקן, "משה הוא אחת הדמויות המרתקות ביותר שאי פעם למדנו."

"מה שכל כך מושך בלבנות עולם זה שהכל הולך כל עד זה נראה אמיתי. אני ארכיטקט בנשמה וכך גם ארתור מקס- מעצב התפאורה", מספר סקוט. מקס, מעצב התפאורה מספר ש"אקסודוס: אלים ומלכים" הוא הסרט הגדול ביותר שעשה. "קנה המידה הוא אפי בגלל שזה מה שהיה במצרים העתיקה ורצינו להציג אותה כמו שהגיע לה", מספר מקס. "ברור שזה אף פעם לא גדול מספיק בשביל רידלי סקוט, ולכן שילבנו גם אפקטים ויזואליים", ממשיך ומספר. מחלקת עיצוב ההפקה ומחלקת האפקטים הוויזואליים (אשר יצרו למעלה מ-1500 צילומים עם אפקטים וזיאוליים) עבדו יחדיו על מנת לייצר את הסטים העצומים של הסרט ואת סצנות האקשן. לדוגמא: פסלו של רעמסס התנשא לגובה של כ- 60 מטר ונבנו 30 כאלה ע"י ההפקה וכל היתר הוספו ע"י מחשב.

gods-and-kings-edgerton-ramses.jpg

בנוסף לבנייה ומציאת לוקיישנים, מקס והצוות שלו לקחו את המשימה העצומה של ריהוט וקישוט החללים: "אתה לא יכול לקנות הכל מוכן ושיתאים למצריים העתיקה, היה צריך לעצב ולבנות כל פריט", מסביר מקס. השתמשו ברפרנסים מהמוזיאון הבריטי ומהמוזיאון קהיר ומעצב התפאורה השתמש בשילוב של טכניקות ישנות וטכנולוגיה חדשה על מנת לבנות ולעצב הכל.

ramses.jpg

על הבמאי והשחקנים:

רידלי סקוט - במאי

היה מעמד לפרס האוסקר על סרטיו: "בלאק הוק דאון", "תלמה ולואיז" ו"גלדיאטור". כמו כן ביים את הסרטים "בלייד ראנר", "הנוסע השמיני", "פרומתיאוס" ועוד.

m138353_20140708154800_134685174359.jpg

כריסטיאן בייל- משה

זכה בפרס האוסקר ובגלובוס הזהב על תפקידו בסרט "פייטר" והיה שוב מועמד לשניהם על תפקידו בסרט "חלום אמריקאי". כיכב בסדרת הסרטים המצליחה של "האביר האפל", "אמריקן פסיכו", "אויבי הציבור", "3:10 ליומה", "אחים בדם" ועוד.

exodus-gods-and-kings1.jpg

אהרון פול- יהושע

פול מוכר בעיקר מתפקידו בסדרת הטלוויזיה המצליחה "שובר שורות". כמו כן השתתף בסרטי הקולנוע: ""הצורך במהירות", "משימה בלתי אפשרית 3", "הבית האחרון משמאל" ו-"ארוכה הדרך למטה".

exodus-aaron-paul-400x300.jpg

ג'ואל אדגרטון- רעמסס

כיכב בסרטו של באז לרמן "גטסבי הגדול" ובסרטה המדובר של קת'רין ביגלו "כוננות עם שחר". כמו כן כיכב בסרטים "לוחם" "כנופיית נד קלי", ו-"ממלכת החיות". היה מועמד לשני פרסי אוסקר וזכה בפרס על תפקידו בסדרת הטלוויזיה The Secret Life of Us וזכה בפרס על תפקידו ב"ממלכת החיות". בנוסף, הוא כתב, ביים וכיכב בסרט "עבירה".

video-undefined-1F7F220C00000578-357_636x358.jpg

נהניתי מאד לצפות בסרט. ההשקעה, הטכנולוגיה והפירוטכניקה פשוט מדהימים! מאד מיוחדת היתה דמותו של אלוהים, אשר נשקפה דרך ילד קטן שמדבר בבטחון בשפת המבוגרים. עשר המכות שניתחו על מצריים מדהימות בעוצמתן. האינטרפטציה שנתן הבמאי למאורעות שכתובים בתנ"ך מאד מיוחדת ואמינה. פשוט הנאה צרופה.

מומלץ מאד!

exodus-gods-kings-cast (1).jpg


כתבות נוספות
bottom of page