top of page

ערב מכבד לכבוד הספורט ההישגי לשנת 2014 של הוועד האולימפי בישראל

במעמד שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, יגאל כרמי - יו"ר הוועד האולמפי בישראל, אלכס גלעדי - חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, צחי פישביין – יו"ר הטוטו, ראשי איגודים ואגודות, ספורטאים, מאמנים ואורחים - התקיים במרכז סוזן דלל בת"א, ערב הספורט ההישגי לשנת 2014 של הוועד האולימפי בישראל.

DSCN2745.JPG

הערב נפתח בהקרנת סרטון הוקרה לספורטאים ולמאמנים. הסרט הקצר, אך המרשים, הציג את רגעי השיא שלהם.

יגאל כרמי ברך את המשתתפים ואת ח"כ היוצאת לימור לבנת, על שהותירה חותם משמעותי על הספורט, ואחל לה הצלחה בהמשך דרכה. הוא התייחס לתקווה הגדולה בבאקו ובריו, וקרא להתגייסות המגזר העסקי בתמיכה בספורטאים.

אלכס גלעדי התייחס לעיטור השנה בנושא ספורט ואמנות - ספורט המשלב חוויה אסתטית, ולתמריצים החשובים הדרושים לספורטאים הצעירים.

ח"כ לימור ליבנת, ציינה את שנת 2014 כשנה טובה לספורט הישראלי. "כל ספורטאי ומאמן מביאים לנו גאווה ושמחה... עיני כולנו נשואות לבאקו באזייברג'אן ולריו"...

צחי פישביין אמר שתקציב הספורט גדל בתמיכה ובטיפוח הספורטאים והמאמנים. זאת מתוך כוונה שיתרכזו בפעילותם הספורטיבית במקום בטרדות היום-יום... ההישגים האישיים חשובים לכולם, ומהווים מודל חיקוי לילדים (תכנית "פרחי הספורט"). הוא קרא לספורטאים ולמאמניהם: "תהיו ווינרים, ותביאו לנו מדליות!"

DSCN2720.JPG

לספורטאית השנה נבחרה הג'ודאית ירדן ג'רבי על הישגיה המרשימים השנה: מדליית כסף באליפות העולם שהיתה ברוסיה, שלוש מדליות זהב ושתי מדליות כסף בטורנירים מסדרת הגרנד פרי. זו השנה השנייה ברציפות בה זוכה ג'רבי בתואר היוקרתי הזה.

לספורטאי השנה נבחר האתלט דולנד סנפורד שזכה במדליית ארד באליפות אירופה שהתקיימה בשוויץ בריצת 400 מטרים, בהופעה מרשימה ביותר עם שיא ישראלי חדש 45.27 שניות וקביעת קריטריון A בינלאומי.

כל אחד מהם קיבל בערב ההכתרה מענק מיוחד של 40 אלף ₪ מהוועד האולימפי בישראל.

מאמן השנה קיבל מענק של 20 אלף ₪ והספורטאים הצעירים יקבלו 5000 ₪ כל אחד.

את הפרס לספורטאי הצעיר קיבל הג'ודוקא ברוך שמיאלוב בן ה-20, שהוכתר השנה גם לאלוף אירופה לנוער וזכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער, וסיים את השנה בזכייה במדליית זהב באירופה עד גיל 23,

את הפרס לספורטאית הצעירה קיבלו צמד שייטות ה-470 - נויה ברעם ורימון שושן שזכו במדליית ארד באליפות העולם ומדליית כסף באליפות אירופה.

מאמני השנה - מאמן הג'ודו שני הרשקו, מאמנה האישי של ירדן ג'רבי, המשמש גם כמאמן נבחרת הנשים של ישראל. במסגרת הנבחרת, הוביל שני את גילי כהן לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה, ומאמנות נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות אומנותית, אירה ויגדורצ'יק, אלה סאמופאלוב ורעיה אירגו שהובילו את הנבחרת הלאומית לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה ובמדליית כסף באלות באליפות העולם.

DSCN2726.JPG

במהלך ערב הכתרת ספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל חולקו תמריצים על הישגים של ספורטאים חברי הסגל האולימפי באליפויות עולם ואליפויות אירופה, לבוגרים ולצעירים ומאמנים, בסכום כולל של כ-750 אלף ש"ח הניתנים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

ערב הכתרת ספורטאי השנה הנושא את שמו של יורם אוברקוביץ' ז"ל יתקיים ביום שני 29.12.2014 בסוזן דלל. בערב חגיגי זה יקבל הצייר-פסל דודו גרשטיין את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי, שבחר השנה בנושא ספורט ואומנות.

DSCN2737.JPG

הערב המרשים לווה בתכנית אמנותית: להקת תיאטרון מחול ענבל של אמנות הריקוד בסוזן דלאל, ביצעה הופעת הצדעה מרשימה ומרגשת לכבודם של הספורטאים והמאמנים. אריק דוידוב ניגן בחצוצרה, וריגש את הקהל שהצטרף אליו בשירה.

ו...המעטפות לזוכים – תהיינה לבטח מנוף להצלחותיהם ולהישגיהם של הספורטאים ומאמניהם בעתיד.

DSCN2718.JPG


כתבות נוספות
bottom of page