top of page

איך אוכלים דגים שלמים בבית, במסעדה או באולם אירועים, ולא חוששים מהעצמות?

טכנולוגיה חדשה ובלעדית שנרכשה בחו"ל, מובילה את מהפכת הדגים בחוות פורל הדן

מכונה ייחודית מוציאה את אידרת העצמות, ומשאירה את הדג שלם מבחוץ, מוכן לתיבול, בישול והכנה. התהליך הזה אפשרי רק בדגי פורל, בשל המבנה המיוחד של עצמותיהם

DSCN2241.JPG

"עיסקה מנצחת" -הצרכן מקבל מוצר נקי מוכן להכנה, כמעט ללא עצמות, המכיל לפחות 85% בשר נטו, וללא שינוי במחיר למנה.

שוק הדגים בישראל

היקף צריכת הדגים בישראל בתקופת החגים הינו הגבוה ביותר במהלך השנה כולה. בראש השנה וחגי תשרי צופים בחוות דגי הפורל עליה של 200 אחוז בצריכת דגי הפורל לסוגיו. בישראל מוערכת צריכת הדגים בכ- 75 אלף טון בשנה, מהם-70% דגים מיובאים. היקף שוק דגי הפורל בישראל בכללו עומד על כ-30 מיליון ₪ בשנה (600 טון). חוות הפורלים של קיבוץ דן היא הנקודה הדרומית ביותר בחצי הצפוני של כדור הארץ בה מגדלים את דגי הפורל .

בשנים האחרונות חלה ירידה בכמות הדגים בימים ובאוקיינוסים, מה שגורם לחוסר יכולת בישראל לספק את הביקוש לדגים בארץ. המחסור בדגה הינו מחסור עולמי אשר הוביל לפיתוח של ענף החקלאות הימית בעולם ולגידול הייצור בחקלאות ימית ב- 85% בעשור האחרון.

סקר עדכני (מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה) בחן את התפיסות והעמדות של הציבור כלפי בישול ואכילת דגי מאכל, וכן בחן מה מפריע לישראלים באכילת דגים במסעדה או בהכנתם בבית.

מהנתונים עולה

  • 76% מכלל הציבור נוהג להכין או לאכול דגים במסעדה, אולם, הגורם העיקרי שמרתיע את הישראלים על פי הסקר מאכילת דגים והכנתם הוא הימצאות העצמות בדגים.

  • 10% מכלל הנשאלים נרתעים מהריח, ואצל 6% , המחיר הוא הגורם המרתיע.

  • על 63% מהנשאלים משפיעה כמות העצמות בדג על הבחירה של סוג הדג שיאכלו במסעדה או יבשלו בבית .

  • 65% מאוכלי הדגים (מכינים בבית או מזמינים במסעדה) מעדיפים לצרוך דגים טריים על פני קפואים.

  • 8% בלבד מעדיפים להכין בבית או להזמין לאכול במסעדה דגים מיובאים על פני דגים שגדלים בישראל.

DSCN2243.JPG

מנכ"ל פורל הדן, אורי מיטל: "בשש השנים האחרונות אנו עדים לעלייה של כ 30% בצריכת דגי הפורל בישראל. אין ספק שהפורל החדש שיימכר בשוק, ללא אידרת עצמות וכמעט ללא "קוצים", יעלה משמעותית את צריכת הדג בקרב מבוגרים וילדים האוהבים את דג הנחל הישראלי, בזכות הטעם העדין ובשל הערכים התזונתיים שלו. אין מתנה יפה מזו - אותה יכולנו להעניק לעם ישראל לקראת החגים".

במטרה להגדיל את מנעד המוצרים של פורל הדן, מוצע עכשיו, בנוסף לדגים המפולטים (בלבן ובורוד), לדגים המעושנים, ולדגים המשפחתיים במשקל של 1.5 ק"ג - גם פורלים שלמים לא אידרת העצמות. הצרכן מקבל מוצר נקי מוכן לאכילה, כמעט ללא עצמות עם לפחות 85% בשר ובאותו המחיר".

DSCN2238.JPG

הידעתם ? כמה עובדות על דגי הפורל...

  • שוק דגי הפורל בישראל מגלגל מדי שנה כ-20 מיליון ₪​

  • 550 טון דגי פורל נאכלים מדי שנה בישראל.

  • מדי שנה מדגירים בחוות דגי הדן 3.5 מליון ביצים באינקובאטור מיוחד המקרר את המים ל 12 מעלות על מנת שהדגיגים יוכלו להתחיל את התפתחותם.

  • דג הפורל עשיר מאוד באומגה 3. מנת פורל אחת מספקת את כול הכמות האומגה 3 הנחוצה לאדם בשבוע.

  • דג הפורל בעל מבנה גוף גמיש עם אידרת עצמות מרכזית אחת וראש קטן ולכן מכיל כ- 60% בשר נטו, יותר ממרבית הדגים האחרים.

  • בשר דג הפורל עסיסי מאוד ובעל טעם עדין ביותר כתוצאה מאיכות מי הפשרת השלגים בהם הוא גדל.

  • חוות 'דגי הדן' בקיבוץ דן המתמחה בגידול דגי פורל היא החווה היחידה בארץ בה מגדלים דגים במים זורמים וזכים הנובעים ממימי הפשרת השלגים שעל הר החרמון. המים הקרירים של נחל הדן ידועים כנקיים ביותר בארץ. בחוות 'דגי הדן' מגדלים למעלה מ- 500 טון דגי פורל מדי שנה, ומספקים למעלה מ-85% מצריכת דגי הפורל בישראל.

DSCN2240.JPG

ואני, הידועה כחובבת דגים מושבעת, נשבעת בזאת שהדג ללא העצמות שבה את טעמי, ואת תאוות הנוחות שלי... ועל זה נאמר: "מהפכה בצלחת"!


כתבות נוספות
bottom of page