top of page

שמואל שלזינגר עורך בגאווה את המסיבה המסורתית של יום העצמאות 2014

כמידי שנה, בערב יום העצמאות, עורך שמואל אי. שלזינגר, קונסול הכבוד של קרואטיה, מסיבה מסורתית לכבודם של נכי צה"ל.

shlezinger1.jpg

המסיבה על מדשאת ביתו של שלזינגר, הוקדשה השנה לזכרו של שמחה הולצברג ז"ל - אבי הפצועים, חתן פרס ישראל לשנת 1976.

בהספד על הולצברג (בשנת 1994) אמר ראש הממשלה דאז, יצחק רבין:

"קשה מאוד היה להתחרות בשמחה באהבת הארץ, ועוד היה קשה, כמעט בלתי אפשרי, להתחרות בו באהבת האדם: האיש שהיה אוד מוצל מאש השואה, דאג דאגת-אמת למדינת ישראל, מקלטם של פליטי השואה ועשה הכול ובכל הלב, כדי שלא נשכח. השואה הנוראה ליוותה אותו כצל כל ימיו והייתה חומר הדלק שהזין את אהבתו למדינה, לפצועים, לנכים, למשפחות השכולות".

למסיבה הוזמנו נכי צה"ל מכל מלחמות ישראל ומפעילות במסגרת שירותם הצבאי, צעירים וותיקים, חתך של עם ישראל - לחגוג בחברותא עם כיבוד כיד המלך, מוזיקה משובחת ונאומים מרגשים שיצאו מהלב - את יום העצמאות ה-66.

shlezinger2.jpg

בתכנית האמנותית הופיעו כנריות, בוגרות האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין בת"א, צמד הפיות וזמרות אופרה מובילות מישראל ומסרביה. מרגש היה לצפות בנכים רוקדים בשמחה, כן... גם על כסאות גלגלים.

באו לתת כבוד...

שגרירים ודיפלומטים נציגי מדינות מולדובה, אנגליה, בוסניה והרצגובינה, מקדוניה, סלובניה, סרביה, סרי-לנקה, קונסול הכבוד הכללי של אוסטריה, ח"כ לשעבר ואיש העסקים איוב קרא, וידידים מרחבי העולם.

בשם נכי ישראל נשאו דברים:

אביגדור קהלני תת אלוף במיל' בצה"ל, שר וחבר הכנסת בעבר. נושא עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים, וכן עיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל. כיום משמש מר קהלני כיו"ר האגודה למען החייל .

קהלני הציג את שלזינגר כחבר ותיק בעל "נשמה של זהב", בעל זכות גדולה לארח לוחמים, נכי צה"ל ושגרירים. תוך כדי חיבוק חם עם שלזינגר, דיבר על המעבר חד בין העצב של יום הזכרון, לשמחה של יום העצמאות. אנו מצווים להודות, למרות ששיכלנו חברים רבים ולמרות כאבי הפציעה והצלקות, על שהמוות לא השיג אותנו. חייבים תודה למשפחות שמחבקות ותומכות בנו כדי שנוכל להמשיך לתפקד, ולבורא עולם שאנו פה. בזכות הנופלים יש לנו מדינה, ואנו יכולים לחגוג את יום עצמאותנו. רוח הלוחמים – היא שגורמת לנו לנצח.

shlezinger3.jpg

אילן אגוזי, נכה צה"ל, אלוף משנה במילואים צה"ל. מעוטר בעיטור העוז ועיטור המופת.

סמי מנחם - חבר מועצה מחוז ת"א ארגון נכי צה"ל , שסייע בהפקת הארוע, התעקש להפגיש בינינו. בקשתי לשמוע את ה"אני מאמין" של אילן כמנהל הקרן של ארגון נכי צה"ל:

"כשאדם נמצא על נקודת הקצה של חייו, הוא מגלה שיש לו עוד "מיכל חירום" שיעזור לו להינצל. כמה וכמה פעמים עמדתי על הקצה הזה. למדתי להעריך את החיים ולמצות אותם. חשבתי במה אני יכול לתרום. במשך 15 שנים יצרתי קשר אישי עם הלוחמים, גייסתי תרומות למען שיקום נכי צה"ל ומשפחותיהם שזקוקות לסעד נפשי. אחרי פרישתי, החלטתי ביחד עם צוות יקר של אנשים, להוביל חזון לשינוי התדמית של הארגון. הקמנו את בית הלוחם החדש בבאר-שבע, והרחבנו את הסניפים בשלוש הערים הגדולות.

שלזינגר, אוהב ישראל, נרגש מהמעמד, נשא דברים ואמר "כניצול שואה, לא יכולתי לעמוד מנגד ולצפות ברצח העם הסורי השכן. חשבתי מה אגיד אם ישאלו אותי בעוד כמה שנים "מה עשית כשזה קרה?" כינסתי בביתי נציגים נכבדים מהעדות ומהדתות השונות, כדי להעביר מסר לעולם לצאת מהשאננות, ולהפנים שאנחנו כאן בישראל, המקום השקט ביותר במזרח התיכון, גן עדן של חיים טובים, תרבות ודמוקרטיה. אנחנו לא הגורם לבעיות העולם, אלא סמל לאחווה ולשלום.

שמתי לי למטרה לרדוף אחר מנהלי הקרנות שמחזיקות הון עתק של כספי פיצויים שמיועדים לניצולי השואה. הניצולים הולכים ונכחדים מדי שנה. גם ממשלת ישראל לא נהגה בהם כראוי, ויש לתקן את העוול ההסטורי הזה לאלתר".

מהנדס יוסף ז'מבוקי, מתנדב באגודת יהדות יגוסלביה, ופעיל לגיבוש חברים להנצחת זכרון השואה – הודה לאורחים והבטיח להמשיך ולהיפגש כמדי שנה.

shlezinger4.jpg

וכקינוח מרענן, רועי שלזינר, בנו של שמואל, נשא דברים בשם הדור הצעיר ואמר שארוע זה, שהפך חלק ממסורת, נותן כוח להמשיך ולתרום.

אין ספק שהארוע המרגש הזה, מצביע יותר מכל על "אהבת חינם" של יוזמיו ומארגניו, ובראשם שמואל שלזינגר, למען אלה שלחמו והקריבו למען עם ישראל ומדינת ישראל. יישר כוח !!!


כתבות נוספות
bottom of page