top of page

הסרט דנקרק / Dunkrik

הבמאי עטור הפרסים, כריסטופר נולאן, שב לשתף פעולה עם המלחין האנס זימר והצלם הויט ואן הויטמה, בסרטו החדש. זהו עיבוד קולנועי למבצע הפינוי הדרמטי של הכוחות הבריטיים במהלך מלחמת העולם השנייה.

הסרט צולם במצלמות 65 מ"מ, ולראשונה בוצע שימוש במצלמת IMAX לצילום ידני

בבתי הקולנוע החל מה- 20.07.17

בהפצת גלובוס מקס

אורך הסרט: 107 דקות

שחקנים: הארי סטילס ("וואן דיירקשיין"), טום הארדי ("ההתחלה", "טאבו", "מקס הזועם" ) , מארק ריילנס ("גשר המרגלים"), קנת' בראנה ("מהומה רבה על לא דבר", "המלט", "סינדרלה") , קיליאן מרפי ("באטמן מתחיל")

בימוי הפקה ותסריט : כריסטופר נולאן ("התחלה", "בין כוכבים" וטרילוגיית "האביר האפל")

מוסיקה: זוכה פרס האוסקר , הגראמי וגלובוס הזהב - האנס זימר

מאי 1940. גרמניה הנאצית שועטת על פני אירופה ומאיימת לחנוק את צרפת. חיל משלוח בריטי שנועד למנוע את נפילתה של צרפת כולה בידי הגרמנים נלכד ליד עיריית החוף דנקרק. הבריטים מוקפים בידי כח גרמני שמגיע מהצפון . על סף נפילה לידי האויב, בא הפינוי הדרמטי, אחד האירועים המוכרים ביותר בתולדות מלחמת העולם השנייה: כ-300,000 חיילים בריטים חוצים במשך שבוע את התעלה חזרה לאנגליה.

על החוף ניטש קרב נואש. חרף מספרם המועט ונחיתות נשקם, עומדים גברים צעירים ואמיצים מול הטנקים הגרמניים, ובהחלטיות עיקשת ותוך גילויי גבורה עילאיים מחפים על המתפנים.

הסרט מגולל את סיפור חילוץ הכוחות הבריטיים במהלך הקרב של גרמניה על בריטניה, ומתאר את הנס של מאי 1940 - "נס דנקרק", במהלכו הצליחו מאות אלפי חיילים בריטיים להינצל מידי הנאצים, ובכך הבטיחו את המשך העמידה הבריטית מול הגרמנים.

כריסטופר נולאן

במאי, תסריטאי ומפיק בריטי.

תחילת דרכו הייתה בשנת 1998 שיצא סרטו "מעקבים". בשנת 2000 ביים וכתב את הסרט עטור הפרסים "ממנטו" שזיכה אותו במועמדות לפרס האוסקר בקטגורית "התסריט המקורי הטוב ביותר" והעריכה הטובה ביותר". בנוסף הסרט היה מדורג כאחד הסרטים הטובים של שנות ה2000.

שנת 2005 נחשבת לנקודת מפנה בקריירה של הבמאי עם הטרילוגיה המחודשת לסרטי באטמן שהחל עם "באטמן מתחיל" היה שובר הקופות הראשון שלו, עם הכנסות של למעלה מ-300 מיליון דולרים ברחבי הגלובוס. היה זה שיתוף הפעולה הראשון עם המלחין האנס זימר.

"האביר האפל" שיצא ב2008 זכה להצלחה קופתית אדירה וזיכה את נולאן בשני פרסי אוסקר מתוך שמונה מועמדויות, בשנת 2012 יצא הפרק החותם של הטרילוגיה "עלייתו של האביר האפל".

לאחר 10 שנים שבילה נולאן בכתיבת התסריט, בשנת 2010 יצא לבסוף לאקרנים הסרט "התחלה" וזכה ב4 פרסי אוסקר. בנובמבר 2014 יצא סרטו "בין כוכבים" - סרט מדע בדיוני המתבסס על תורת היחסות הכללית. הסרט הכניס למעלה מ-671 מיליון דולר בקופות.

טום הארדי

תחילת דרכו הייתה בשנת 2001 שקיבל תפקיד אורח בסדרת המופת, זוכת גלובוס הזהב "אחים לנשק".

באותה שנה זכה הארדי לחשיפה עולמית בזכות תפקידו בסרט "בלאק הוק דאון" (2001).

בשנת 2002, הופיע בסרט העשירי בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים": "מסע בין כוכבים 10: נמסיס" אשר זכה לביקורות טובות.

בשנת 2008 הועמד לפרס הבאפט"א בקטגורית "השחקן הטוב ביותר" על השתתפותו בסדרה : "Stuart: A Life Backwards". שנה לאחר מכן השתתף בסרט "ברונסון" (2009) וזכה בפרס הקולנוע הבריטי העצמאי בקטגורית השחקן הטוב ביותר.

בשנת 2010 השתתף בסרטו של כריסטופר נולאן "התחלה" ושנתיים לאחר מכן בסרט "עלייתו של האביר האפל" (2012). בשנת 2015 כיכב הארדי בסרט הפעולה: "מקס הזועם: כביש הזעם" ובסרט "האיש שנולד מחדש" שזיכה אותו במועמדות פרס האוסקר בקטגורית "שחקן המשנה הטוב ביותר".

מארק ריילנס

שחקן, במאי תיאטרון ומחזאי אנגלי.

ריילנס זכה להצלחה כבר בתחילת דרכו בעולם המשחק. בשנת 1994 זכה בפרס אוליביה לשחקן הטוב ביותר על משחקו במחזה "מהמומה רבה על לא דבר". בשנת 2008 זכה בפרס טוני על תפקידו במחזה "בואינג בואינג" ושנה לאחר מכן בפרס טוני ופרס אוליביה על תפקידו במחזה "ג'רוזלם".

בשנת 2014 זכה בפרס טוני בפעם השלישית על הופעתו במחזה " הלילה השנים עשר".

בשנת 2015 זכה בפרס האוסקר ובפרס הבאפט"א בקטגורית "שחקן המשנה הטוב ביותר" על משחקו בסרט "גשר המרגלים".

קנת' בראנה

שחקן, במאי, מפיק ותסריטאי אירי.

תחילת דרכו הייתה בתיאטרון כיכב וביים בעיבודי הקולנוע של שייקספיר ביניהם "Henry V" (1989) עליו קיבל מועמדות לפרס האוסקר בקטגורית "השחקן הטוב ביותר" ו"הבמאי הטוב ביותר".

בראנה היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר בניהם פרס על כתיבת התסריט עבור הסרט "המלט" (1996).

בשנת 2001 זכה בפרס האמי על משחקו בסרט הטלוויזיה "קונספירציה".

קיליאן מרפי

תפקידו המשמעותי הראשון של מרפי היה במותחן האימה המצליח "28 יום אחרי" בשנת 2002.

בשנת 2003 השתתף בסרט המצליח "קולד מאונטן" ושנה לאחר מכן בסרט "נערה עם עגיל פנינה" (2004).

בשנת 2005 השתתף בסרטו של כריסטופר נולאן "באטמן מתחיל" ובמותחן "טיסת לילה".

באותה שנה השתתף בדרמה הקומית "ארוחת בוקר על פלוטו" (2005) שזיכה אותו במועמדות לפרס גלובוס הזהב.

הארי סטיילס

התפרסם לראשונה כאשר נבחן לתוכנית הכישרונות אקס פאקטור הבריטית בשנת 2010.

מאז נהיה חבר בלהקת הבנים "וואן דיירקשן" ויחד עם חברי הלהקה הוציא 5 אלבומים מצליחים ופרסים רבים בתחום המוזיקה.

תפקידו בסרט דנקרק יהיה תפקידו הראשון בתחום המשחק.

סרט מלחמה מעולה! עשוי בטוב-טעם, ומעביר את התחושות והרגשות של החיילים בצורה משכנעת. משחק מצויין של כל המשתתפים. פותח צוהר להתנהגות האנושית בתנאי מלחמה ולחץ, החל מאגואיזם צרוף, וכלה באלטרואיזם ונכונות להקרבה עצמית. מומלץ בחום!

כתבות נוספות
bottom of page