top of page

הסרט "פריז יכולה לחכות"

PARIS CAN WAIT

ארה"ב 2017

בימוי: אלינור קופולה

תסריט: אלינור קופולה

הפקה: אילנור קופולה, פרד רוס

צילום: קריסטל פורנייה

עריכה: גלן סקנטלברי

פסקול: לורה קרפמן

שחקנים:

דיאן ליין - אן

אלק בולדווין - מייקל

ארנו ויאר – ז'אק

אורך הסרט: 92 דקות

הסרט מופץ ע"י פורום פילם

תקציר הסרט:

דיאן ליין מגלמת את אשתו של מפיק הוליוודי היוצאת, במפתיע, למסע דרך צרפת - מסע המעורר מחדש את תחושת העצמיות וחדוות החיים שלה.

אן (דיאן ליין) נמצאת בפרשת דרכים בחייה. היא נשואה זה זמן רב למפיק מצליח (אלק בולדווין), אדיש לצרכיה, ומוצאת עצמה יוצאת למסע במכונית מהעיר קאן לפריז יחד עם שותפה העסקי של בעלה (ארנו ויאר). מה שאמור להיות מסע של שבע שעות הופך להרפתקה של תגליות עם נופים ציוריים, אוכל טוב, חכמה ועוד.

על ההפקה:

אלינור קופולה מעולם לא התכוונה לביים סרט עלילתי באורך מלא. היא רצתה לגייס במאי שיקלע לאסתטיקה שהיא שאפה להגיע אליה, אולם ללא הצלחה. היא מספרת: "בוקר אחד בארוחת הבוקר, פרנסיס (הבמאי פרנסיס פורד קופולה ובעלה של אלינור) אמר, 'את צריכה לביים את זה', היא נזכרת. נדהמת, אבל גם מסוקרנת על ידי האתגר, 'אלי', כפי שהיא ידועה בפי מקורביה, החלה לעבוד על הסרט שלה - לקחה שיעורים, צפתה בסרטי מסע וגייסה כספים.

"התהליך של יצירת סרט עלילתי הוא בדיוק ההפך מתהליך היצירה של סרט תיעודי", היא אומרת. "עבור סרט תיעודי, אתה צריך להיות שקט מאוד ומלא הבחנה, לחפש את הרגעים שמשהו מעניין יכול לקרות, ולקוות שהמצלמה שלך מופעלת וממוקדת כאשר הם מתרחשים. סרט בדיוני הוא בדיוק ההפך - אתה צריך להחליט איך הכל יקרה וזה היה קשה", מספרת קופולה.

דיאן ליין, המגלמת את אן, נדהמה כאשר הבינה את עומקם ורוחבם של ההישגים הלא-קולנועיים של אלינור: "אמנים הם זרזים, מרפאים או לוחמים", אומרת ליין. "כבמאית, אלי הציגה תחושה יוצאת דופן של אמון - אמון בעצמה קודם כל, ואז אמון באחרים לפרש ולבטא את החזון שלה. אני שמחה להיות חלק מפרויקט הקולנוע הראשון שלה", מסכמת ליין.

על הבמאית והשחקנים:

אלינור קופולה – במאית

אלינור קופולה התנסתה בבימוי של סרטים דוקומנטרים: A Visit to China's Miao Country, Coda: Thirty Years Later ו- Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse עליו זכתה בפרס האמי.

דיאן ליין – אן

הייתה מועמדת לפרס האוסקר על תפקידה בסרט "בוגדת", עוד כיכבה בסרטים: "איש הפלדה", "טרמבו", "תחת שמש טוסקנה", "הסערה המושלמת" ועוד.

אלק בולדווין – מייקל

היה מועמד לפרס האוסקר על תפקידו בסרט "קולר: להרגיש את ווגאס", עוד כיכב בסרטים: "השתולים", "ביטלג'וס", "הטייס", "עדיין אליס", "יסמין הכחולה" ועוד. כמו כן, כיכב בסדרת הטלוויזיה "30 רוק" עליה זכה 3 פעמים בפרס גלובוס הזהב.

צפיתי בסרט בהנאה צרופה.

ז'אק (ארנו ויאר) נהנתן. מבין ב"חיים הטובים" כשזה נוגע לאוכל משובח, יקבים ויין, נסיעות ותיור.

ואן (דיאן ליין) חובבת צילום, ורדים וטקסטורות של בדים...

המשחק משכנע. הסיום מפתיע.

רוצו לראות !

כתבות נוספות
bottom of page