top of page

אן - סרטה של נעמי קוואסה

An – Sweet Bean

A film by Naomi Kawase

זוכה ציון לשבח, בתחרות כרמל, בפסטיבל הסרטים בחיפה.

פסטיבל קאן הבחירה הרשמית – במסגרת התחרות מבט מסויים, בכיכובה של קירין קיקי זוכת הפרס למפעל חיים של Asian Film Awards 2016

הוצג בשלל פסטיבלים מרכזיים ברחבי העולם:

טורונטו, מלבורן, לונדון, הלסינקי, פולין, אודסה ועוד.

אודות הסרט:

סנטארו מנהל מסעדה קטנטונת שמוכרת דבר אחד – דוריאקי, פנקייקים קטנים ממולאים בממרח שעועית אדום מתוק בשם אן. יום אחד מופיעה במסעדה אישה מבוגרת בשם טוֹקוּ. היא רוצה להציע את עצמה כטבחית. סנטארו מהסס, אך כשהוא טועם את ה"אן" של טוקו הוא לא יכול לסרב. עד מהרה העסק הקטן פורח, ועם הזמן סנטארו וטוקו גם פותחים את לבם וחושפים פצעים נושנים.

בימוי: נעמי קוואסה Naomi Kawase

תסריט: נעמי קואסה על פי הספר "אן" מאת דוריאן סוקאוה Durian Sukegawa

צילום: שיגקי אקיאמה Shigeki Akiyama

עיצוב: קיקו היה Kyoko Heya

עריכה: טינה באז Tina Baz

מוסיקה: דויד חג'ג' David Hadjadj

הפקה: Masa Sawada, Yoshito Oyama

שחקנים

טוקה: קירין קיקי Kirin Kiki

סנטרו: מסטושי נגאסה Masatoshi Nagase

וואקנה: קירה אושידה Kyara Uchida

בעלת חנות הדוריאקי: מיוקו אסדה Miyoko Asada

יושיקו: אטסוקו אשיהארה Etsuko Ichihara

יפן / צרפת 2015 , 113 דקות

יפנית תרגום לעברית ואנגלית

הפצה בישראל קולנוע חדש, החל מתאריך 14.04.2016 בסינמטק תל אביב, בקולנוע כוכב רמת השרון וברחבי הארץ

דברי הבמאית:

"עצי הדובדבן במלוא פריחתם מזכירים לנו מוות. אני לא מכירה עץ אחר שפרחיו פורחים בצורה כל כך מרהיבה. רק כדי שהפרחים יישרו בצורה כל כך מפתיעה. האם בגלל זה אנו כל כך מתפעלים מן הפריחה של עצי הדובדבן? האם בגלל זה אנחנו רואים השתקפות של חיינו בעצים הללו?

סנטארו, טוקה וואקנה נפגשים כשעצי הדובדבן בשיא פריחתם. הסיפור של כל אחד משלוש הדמויות - שונה מאוד. יחד עם זאת, נשמותיהן מצטלבות, והם פוגשים האחד את השני במקום אחד עם נוף מסויים.

החברה שלנו אינה בנויה כך שהיא מאפשרת לחלומות שונים להתגשם. לעתים היא אף בולעת את התקוות שלנו. לאחר שאנו לומדים שטוקה חלתה במחלה קשה, הסיפור משנה כיוון ומתעסק בבסיס הדברים שהופכים אותנו לבני אנוש. כבמאית יש לי את הזכות ואת ההנאה בגילוי של חיים שונים דרך הקולנוע כמו גם במקרה של הסרט הנוכחי. על ידי חשיפת המהלכים המורכבים של החברה שלנו, אני מקווה שאוכל לחקור יותר את ההבנה של בסיס קיומנו".

"אן" עוסק במפגש בין שתי נשמות המתחברות כדי להתמודד עם המכשולים של החיים. כמה פעמים עלינו למעוד לפני שנוכל להגיע לגן העדן? השמחה שאנו זוכים לה ממחויבות ומקשר לעולם - מסייעים לנו בהבנה עמוקה יותר וטובה יותר של השינויים וההתפתחות בעולמנו. באמצעות הסרט הזה אני רוצה להדגיש ולחשוף את האושר שאנו יכולים להפיק מרגעים כאלה.

לאורך חיינו יש רגעים שאנחנו יכולים לחוש שמציף אותנו גל גדול של ייאוש ושל חרטה. ואנחנו מרגישים שאנחנו מוכנים להיכנע. למרות זאת, ואולי בזכות זה אנחנו מסוגלים להיאחז בתקוות שלנו ולהמשיך להאמין בעתיד.

אודות נעמי קוואסה:

נולדה בשנת 1969, סיימה לימודי צילום בבית הספר לצילום באוסקה בו כיהנה כמרצה כמה שנים אחר כך. היא גם כתבה ופרסמה שני רומנים.

הוריה נטשו אותה, והיא גודלה על יד סבהּ וסבתהּ, חוויה אליה התייחסה בשניים מסרטיה.

קוואסה ביימה תשעה סרטים עלילתיים באורך מלא, שבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, ושבעה סרטים דוקומנטריים ארוכים. שבעה מסרטיה הוצגו בפסטיבל קאן.

בשנת 1997 זכתה בפרס מצלמת הזהב לסרט ראשון, ובשנת 2007 זכתה בפרס הגדול של חבר השופטים. סרטיה הוצגו בפסטיבלים החשובים ביותר ברחבי העולם וזכו בשלל פרסים.

נכחתי הערב בהקרנת טרום-בכורה של הסרט המענג הזה. בתום ההקרנה, העיתונאים מחאו כפיים באורח ספונטני. הסרט אמנם איטי, אבל "תפור" ברגישות גבוהה.

ציטוטים מתוך הסרט:

"הממרח הוא הנשמה של הדוריאקי"... "נמתין שעתיים עד שהשעועית תתרגל למתיקות"...

כשדברים נעשים באהבה - נולד סרט שכולו אהבה לקינוח טעים, ולאנשים בצמתים הקשים של חייהם...

כתבות נוספות
bottom of page