top of page

עשרים ותשע שנים עושים שמח אצל רפי אלול במימונה

אל הווילה של רפי ועופרה אלול במזכרת-בתיה הגיעו אמש, כמידי שנה מזה 29 שנים, מאות חוגגים. האירוע האיכותי הוא "הגראנד פינאלה" או אם תרצו "האפטר מימונה" שמקיימים בני-הזוג אלול במוצאי יום המימונה.

על מדשאת הבית, המרפסות והספות בסלון הצטופפו והרימו כוסית מאות אורחים. באו לעשות כבוד: נשיא המדינה שמעון פרס, המועמדים לתפקיד נשיא המדינה פואד בן-אליעזר וראובן ריבלין, השרה לקליטת עלייה ח"כ סופה לנדבר, ראש עיריית חולון מוטי ששון, רני רהב ורעייתו הילה ,אנשים מהמגזר הפוליטי, אנשי עסקים וחברה. המפגש החברתי שהתלווה במוזיקה טובה עם עינת שרוף , קאיה ומוטי שורץ ואמנים נוספים , אוכל משובח, דברי מתיקה צבעוניים ושתייה כיד המלך - קרבו לבבות.

elul1.jpg

מדברי נשיא המדינה

זהו חג של "מפגש אהבה" בין כל שבטי ישראל שהתקבצו כאן למרות השוני ביניהם. יהודי זה אדם או אישה שמחזיקים ביד אחת בילד יקר ובשניה בתורה: דאגה להמשכיות ונאמנות לתורה המוסרית שלנו. בביקורי האחרון בסין, ביקשו מנהיגיהם לדעת את הסיבה לאחוז הגדול של יהודים מקבלי פרס נובל ביחס לאוכלוסיה. עניתי שהכל תלוי באם היהודיה שמקדישה את חייה לילדים, שהם היקרים לנו ביותר. למרות שיצאנו ממצרים, מעבדות לחירות, יציאת מצרים שלנו טרם הסתיימה עד שלא יהיה ילד רעב אחד בארצנו, ועד שנגיע לשלום המיוחל.

ומשהו על מקורות החג...

elul2.jpg

את החג הביאו עולי מרוקו בשנות ה-50. הוא התקיים במרוקו במשך מאות שנים: מימונה, שפירושה בערבית מזל, היתה חג אביב. בהרי האטלס, החג היה מזוהה עם חגיגות טבע ונוף ועם ביקור בקברי צדיקים. מהות החג היתה קירוב לבבות, מתוך שלום ושכנות טובה בין יהודים ומוסלמים. המוסלמים היו באים אל היהודים כדי להביא להם את הלחם הראשון שלאחר חג הפסח. היהודים היו גומלים להם בהכנת דברי מתיקה ומופלטות - מאכלים שמסמלים מעבר מקודש לחול, ממצה ללחם.

כתבות נוספות
bottom of page